Zerga Agentziak erraztu egin du ohiko dokumentuen hizkuntza, zergadunarekiko komunikazioa hobetzeko

06/11/2023

Zerga Agentziak abian jarri du 2020-2023 Plan Estrategikoan ezarritako konpromisoa, zergadunekiko harremanetan erabiltzen duen hizkuntza sinplifikatzeko, ulermen-oztopoak ezabatzeko eta, hala, herritarren zeharkako administrazio-kargak minimizatzeko, eta, hala, borondatez betetzea errazteko.

Horretarako, Agentziak zergadunarentzako zortzi komunikazio- eta jakinarazpen-eredu aldatu ditu. Eredu horiek AEATren hainbat arlo erabiltzen dituzte ohiko dokumentuetan. Gainera, hizkuntza argitu egiten da, eta informazioa zatitzen eta garrantzitsuena bereizten laguntzen duen diseinu berri bat eskaintzen da.

Aldaketek eragina dute PFEZren dokumentazio eta likidazioen eskakizunetan, bahitura diligentzietan eta Internet bidez egindako erosketa txikien Aduanako aitorpenetan. Guztira, urtean 3,7 milioi dokumentu baino gehiago dira.

Hobekuntza horien guztien osagarri, aurreikusita dago dokumentu berrien hartzaileak aukera izatea, kasu jakin batzuetan, Zerga Agentziaren laguntza zuzena eta pertsonalizatua lortzeko, Laguntza Digital Integraleko Administrazioen (ADI) bidez, eta, aldi berean, laguntzaile birtualak eta informatzaileak etengabe garatzea, zergadunari bere betebeharrak betetzen eta bere eskubideak erabiltzen laguntzen baitiote, azalpenen bidez, hizkera arruntean eta hurbilagoan.

Abian den proiektu horren bidez, Zerga Agentziak aurrera egiten jarraitzen du zerga-betetzea errazteko estrategia batean, eredu baten bidez. Eredu horretan, zergadunaren behar bakoitzari Agentziaren laguntza-zerbitzu batzuk lotzen zaizkio, herritarrak erabaki dezan nola nahi duen edo behar duen arreta, eta, une oro, bulegoetako zuzeneko arreta ere zaintzen du, informazio- eta laguntza-ereduaren funtsezko ardatz gisa.

Lotura Prentsa-oharra.