L'Agència Tributària ha posat en marxa el compromís establert en el Pla Estratègic 2020-2023 d'avançar en la simplificació del llenguatge que utilitza en la seva relació amb els contribuents per a eliminar barreres de comprensió i minimitzar amb això les càrregues administratives indirectes dels ciutadans, facilitant així el compliment voluntari.
Para ello, la Agencia ha modificado hasta ocho modelos de comunicación y notificación al contribuyente que utilizan distintas áreas de la AEAT en sus documentos más habituales. Además se clarifica el lenguaje y se ofrece un nuevo diseño que ayuda a segmentar la información y a distinguir la más relevante
Les modificacions afecten de requeriments de documentació i liquidacions d'IRPF, diligències d'embargament i declaracions en Duana de petites compres per internet que, en conjunt, suposen més de 3,7 milions de documents a l'any.
De manera complementaria a todas estas mejoras, está previsto que el receptor de los nuevos documentos tenga la posibilidad de obtener en determinados casos asistencia directa y personalizada de la Agencia Tributaria mediante un sistema de ayuda a través de las Administraciones de asistencia Digital Integral, las ADI, y ello en paralelo al constante desarrollo de asistentes virtuales e informadores que facilitan al contribuyente el cumplimiento de sus obligaciones y el ejercicio de sus derechos mediante explicaciones con un lenguaje más coloquial y cercano.
Amb aquest projecte en curs l'Agència Tributària continua avançant en una estratègia de facilitació del compliment tributari mitjançant un model en el qual a cada necessitat del contribuent s'associen uns serveis d'assistència per part de l'Agència, de manera que sigui el ciutadà el que decideixi com vol o necessita ser atès, i preservant en tot moment també l'atenció presencial en les oficines com a eix fonamental del model d'informació i assistència.
Enllaç a Nota de Premsa.