O Goberno acorda coas operadoras de telecomunicacións compensar nas facturas a interrupción do servizo pola DANA

11/11/2024

• A compensación será automática a cada usuario de servizos de telecomunicacións e será, como mínimo, proporcional á vez que durase a interrupción • O Goberno destaca a colaboración para executar esta medida e agradece o gran traballo dos operadores para restablecer os servizos de telecomunicacións coa maior celeridade posible • Esta nova medida de escudo social do Goberno poderá ser ampliada mediante medidas adicionais máis beneficiosas para o consumidor ou usuario final

Madrid, 11 de novembro de 2024.- O Goberno de España aprobou un Real Decreto no que se inclúe, entre outras moitas, a medida acordada cos operadores de telecomunicacións para compensar automaticamente nas facturas de todos os usuarios as interrupcións dos servizos que sufrisen por mor da recente Depresión Illada en Niveis Altos (DANA).

O Consello de Ministros, por proposta do Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública, impulsou esta medida para aplicala sen necesidade de que os consumidores a soliciten, permitindo así que os afectados reciban un axuste económico que sexa polo menos proporcional á vez que o seu servizo estivo interrompido, e que se verá reflectido nas súas próximas facturas.

Esta medida ten como obxectivo paliar as consecuencias da interrupción do servizo de telecomunicacións que impactou a moitos usuarios debido aos danos xeneralizados en infraestruturas provocados pola DANA en todo o territorio español. As inundacións tamén causaron notables danos nas redes de telecomunicación que dificultaron o mantemento da operatividade dos servizos de telecomunicacións nas áreas afectadas.

En cada factura afectada reflectirase claramente a data, duración da interrupción e o cálculo exacto da compensación correspondente, sen que sexa necesaria unha solicitude ou comunicación previa por parte do aboado. Ademais, os contratos vixentes, as normativas urxentes adoptadas para facer fronte á DANA e outras normativas aplicables poderán incluír medidas adicionais en beneficio dos consumidores que superen o alcance desta compensación automática.

Gran colaboración e traballo dos operadores de telecomunicacións

O Goberno de España agradeceu a colaboración e o traballo dos operadores de telecomunicacións, que levan traballando de maneira intensa desde o comezo destes episodios de choivas para restablecer os servizos coa maior celeridade posible.

Así mesmo, o Executivo precisa que esta iniciativa de escudo social compleméntase coa posibilidade de calquera outra normativa de emerxencia aplicable para os efectos da DANA, así como con medidas adicionais que os operadores ofrezan en favor dos consumidores.