Ekainaren 28an, asteazkena, Mediterraneoko Etxean aurkeztu zen 2023ko Ekonomia Lankidetza eta Garapenerako Erakundearen (ELGA) txostena, hezkuntzan dagoen genero-arrailari buruzkoa. Genero-gaiei buruzko erreferentzia-azterketa bat da, eta hezkuntzan gizonen eta emakumeen arteko berdintasuna lortzeko dauden oztopoak aztertzen ditu, batez ere, lasterketa-hautaketari eta lan-merkatuari dagokienez, eremu horietan politikak hobetzeko eta ekitatea sustatzeko.
Txostenaren helburua da ulertzea zergatik erabakitzen duten, hein handi batean, irakurketan, matematikan eta zientzietan emaitza akademiko onak lortzen dituzten nerabeek ikasketa zientifiko-teknologikorik ez egitea eta zenbait arlotan —hala nola matematikan eta zientzietan— gaitasunen garapena etetea, mutilekin alderatuta.
Halaber, txostenak azaltzen du ezen, matematikaren eta zientzien emaitzetan gizonen eta emakumeen arteko desberdintasun orokorrak nahiko txikiak izan arren, oraindik ere STEMekin (ingelesezko akronimoa: Zientzia, Teknologia, Ingeniaritza eta Matematika) zerikusia duten arloetan gutxiegi aurkezten direla gazteak, eskola utzi ondoren. Unibertsitatean, gizonek emakumeek baino gaitasun handiagoak garatzen dituzte matematikan, ziur asko haiek aukeratzen dituzten aukera profesional hain desberdinengatik, ikerketa seinalatzen du.
Gai horiei buruz eztabaidatu zuten parte-hartzaileek kanalean eskuragarri dagoen mahai-inguruan You Tube, Mediterraneoko Etxea.
Azterketarako esteka Gender hau da: Education and Skills : The Persistence of Gender Gaps in Education and Skills | OECD Skills Studies | OECD iLibrary (oecd-ilibrary.org)