El dimecres 28 de juny, Casa Mediterrani va acollir la presentació de l'Informe de l'Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmics (OCDE) de 2023 sobre bretxa de gènere en educació. Es tracta d'un estudi de referència sobre qüestions de gènere, que examina les barreres existents per a aconseguir la igualtat entre homes i dones en l'educació, particularment en la segregació quant a l'elecció de carreres, i el mercat laboral, amb l'objectiu de millorar les polítiques i promoure l'equitat en aquests àmbits.
L'informe tracta d'entendre per què les adolescents que obtenen bons resultats acadèmics en lectura, matemàtiques i ciències, decideixen en gran part no seguir carreres científic-tecnològiques i interrompre el desenvolupament de competències en àrees com les matemàtiques i les ciències, en comparació amb els nois.
L'informe també descriu que, a pesar que les diferències generals entre homes i dones en els resultats de matemàtiques i ciències són bastant reduïdes, les joves continuen estant infrarepresentades en els camps relacionats amb les STEM (acrònim en anglès de Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques) després de deixar l'escola. En la universitat, els homes desenvolupen majors competències en matemàtiques que les dones, probablement a causa de les opcions professionals tan diferents que trien ells i elles, assenyala la recerca.
Sobre aquestes qüestions van debatre les participants en la taula rodona que es troba disponible en el canal You Tube de Casa Mediterrani.
El enlace al estudio es este Gender, Education and Skills : The Persistence of Gender Gaps in Education and Skills | OECD Skills Studies | OECD iLibrary (oecd-ilibrary.org)