MTDFP logoa
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Ren azala Ministerioa
Ren azala Organigrama
Ren azala Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako ministroa
Ren azala Digitalizazioko eta Adimen Artifizialeko Estatu Idazkaritza
Ren azala Telekomunikazio eta Azpiegitura Digitalen Estatu Idazkaritza
Ren azala Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritza
Ren azala Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako Idazkariordetza
Ren azala Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
Ren azala Aurretiko kontsulta publikoa
Ren azala Aurretiazko kontsulta publikoaren izapidea bete behar duten proiektuak
Ren azala Entzunaldia eta jendaurreko informazioa
Ren azala Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
Ren azala Empleo
Ren azala Lan-itunpeko langileria
Ren azala Funtzionarioak
Ren azala Lehiaketak 2025
Ren azala Funtzio Publikoa
Ren azala Idazkaritza
Ren azala Talentua erakartzea
Ren azala Funtzio Publikoa
Ren azala Nor gara
Ren azala Enplegu Publikorako Datuen zuzendariorde nagusia
Ren azala Enplegu SailaDatu Zuzendariordetza Nagusia
Ren azala Enplegu publikorako sarbidea
Ren azala Zalantzak argitu
Ren azala Ezagutu ondo Enplegu Publikoa
Ren azala BBBren estatistika-buletina
Ren azala Talentua erakartzeko jardunaldiak
Ren azala Lan-kontratuko langileen deialdiak
Ren azala Lan-eskaintza publikoak
Ren azala 2024
Ren azala 2023
Ren azala 2022
Ren azala Funtzionarioen deialdiak
Ren azala Kudeatu zure bizitza profesionala enplegatu publiko gisa
Ren azala Kontratazioak
Ren azala Lan-kontratuak
Ren azala Langile publikoen mugimendua
Ren azala Mugikortasuna
Ren azala Langile lan-kontratudunen mugikortasuna
Ren azala LEHIAKETA IREKIA ETA IRAUNKORRA AMAITUTAKO LANETAN
Ren azala 2024 URTE
Ren azala 1_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 3_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2023 URTE
Ren azala 1_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 3_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2022 URTEA
Ren azala 1_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 3_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2021. URTEA
Ren azala 1_2021 IV. Un-Lehiaketa irekia eta Iraunkorra proiektua
Ren azala 2_2021 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala IV. II. HITZARMEN BAKARRA ELIKAGAI-LEHIAKETAK
Ren azala AMAITUTAKO DEIALDIAK
Ren azala 2022 URTEA
Ren azala IV. II. ERABAKIA. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2022KO LEHEN DEIALDIA
Ren azala IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2022ko BIGARREN DEIALDIA
Ren azala 2023 URTE
Ren azala IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2023KO LEHEN DEIALDIA
Ren azala IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2024ko LEHEN DEIALDIA
Ren azala LEHIAKETA IREKIA ETA IRAUNKORRA IV. HITZARMEN BAKARRA 1. KAP 2025
Ren azala Funtzionarioak eta lan-legepekoak itzultzea
Ren azala Funtzionarioak itzultzea
Ren azala Administrazioaren egoera
Ren azala Araubide juridikoa
Ren azala Langileen Batzorde Nagusia
Ren azala Giza Baliabideen arloko kontsulten buletina (BODECO)
Ren azala 1. Ingalaterra Funtzionario izaera eskuratzea, eskuratzea eta galtzea.
Ren azala 2. Ingalaterra Administrazio-karrera.
Ren azala 3. Olaizola II Lan-baldintzak.
Ren azala 4. Ingalaterra Bateraezintasunak.
Ren azala 7. Alemania Lanaldia eta ordutegiak.
Ren azala 10. Lanpostuak betetzea.
Ren azala 11. Emandako zerbitzuak aintzat hartzea.
Ren azala BODECO ren historikoa
Ren azala Beste batzuk
Ren azala 1. Ingalaterra Funtzionario izaera eskuratzea, eskuratzea eta galtzea.
Ren azala 2. Ingalaterra Administrazio-karrera
Ren azala 3. Olaizola II Eskubideak eta betebeharrak
Ren azala 4. Ingalaterra Bateraezintasunak
Ren azala 5. Tiran +29.53 Jardunaldiak eta ordutegiak
Ren azala 6. D.B. Lanpostuak betetzea
Ren azala 7. Alemania Emandako zerbitzuak aintzat hartzea
Ren azala 8. Tiran +29.53 Erantzukizuna
Ren azala 12. Oporrak, baimenak eta lizentziak
Ren azala 13. Beste batzuk
Ren azala 13. BESTELAKOAK
Ren azala Lan Harremanak
Ren azala Gizarte-elkarrizketa
Ren azala Negoziazio kolektiboa
Ren azala Estatuko Administrazio Orokorraren negoziazio kolektiboa
Ren azala Funtzionarioak, estatutupekoak eta lanekoak negoziatzeko mahaia
Ren azala Lan-kontratuko langileen negoziazioa IV. Hitzarmen Bakarra
Ren azala Batzorde Paritarioa
Ren azala Lan-kontratuko langileen V. Hitzarmen Bakarraren negoziazioa
Ren azala Negoziazio Batzordea
Ren azala Erakunde sindikalentzako diru-laguntzak
Ren azala Igualdad.
Ren azala Lankidetza-organoak
Ren azala Nazioarteko harremanak enplegu publikoaren arloan
Ren azala Europako Batasuna
Ren azala Langileen Erregistro Nagusia
Ren azala BBBren estatistika-buletina
Ren azala Langileen Erregistro Nagusiaren dokumentazioa
Ren azala Lan-kontratudunen inprimakiak
Ren azala Lan-kontratudun irakasleen inprimakiak
Ren azala ISPA gunea
Ren azala ISPA 2025
Ren azala ISPA-REN ESTATISTIKAK
Ren azala Gaikuntza nazionala duten toki-administrazioko funtzionarioak
Ren azala Lehiaketa arruntak lanpostu erreserbatuak hornitzeko
Ren azala Aurreko lehiaketa arruntak
Ren azala Lanpostu erreserbatuak hornitzeko lehiaketa unitarioak
Ren azala Aurreko lehiaketa unitarioak
Ren azala Gaikuntza nazionala duten toki administrazioko funtzionarioen egoera administratiboak aldatzea
Ren azala Gidabaimenak
Ren azala FAMILIARENTZAKO ESZEDENTZIA ELKARTZEAGATIK
Ren azala Tareas de servicio / Metaketak
Ren azala Merezimendu orokorren inskripzioa
Ren azala Beste prozedura batzuk
Ren azala Gobernantza Publikoa
Ren azala Administrazioa sinplifikatzea eta kargak murriztea
Ren azala Zerbitzuen ikuskapena
Ren azala Kalitatea administrazio publikoetan
Ren azala Metodologia eta gidak
Ren azala Informe de la Calidad de Servicios Evaluación
Ren azala Herritarrek zerbitzu publikoetan dituzten eskubideei buruzko txostena.
Ren azala Estatuko agentziei buruzko txostena
Ren azala Aintzatespena: Ziurtagiriak eta Sariak
Ren azala Certificado de calidad de las entidades
Ren azala Kalitatea eta berrikuntza kudeaketa publikoan
Ren azala Zerbitzuen Kalitatearen Arteko Sarea
Ren azala Zerbitzu publikoen kalitateari buruzko hitzaldia
Ren azala 7. Estado de calidad. Servicio de servicio. Konferentzia
Ren azala Erregistro elektronikoak eta egoiliarrak
Ren azala Oficina de ayuda en materia de protección
Ren azala Bateraezintasuna eta interes-gatazka
Ren azala Info DANA
Hasiera  
  • Organigrama
  • Datuen babesa
  • Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
  • Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
  • Ministerioaren azala
  • Empleo
  • Ren azala Ministerioa
Digitalizazioa eta IA  
Telekomunikazioa eta Azpiegitura Digitalak  
  • Idazkaritza
  • Funtzio Publikoa
  • Gobernantza Publikoa
  • Bateraezintasuna eta interes-gatazka
  • Ren azala Funtzio Publikoa
Komunikazioa  
Kontaktua  
  • DANA dela eta hartutako neurriak
  • Info Danaren azala
  • Ren azala Info DANA
texto
  1. Hasiera
  2. Funtzio Publikoa
  3. Funtzio Publikoa
  4. Araubide juridikoa
  5. Giza Baliabideen arloko kontsulten buletina (BODECO)
  6. 3. Olaizola II Lan-baldintzak.

Enplegatu publikoek letraduaren laguntza izateko eskubidea

Arau orokorra da enplegatu publikoak edozein jurisdikzio-ordenaren aurrean ordezkatu eta defendatu ahal izango dituela Estatuko abokatuak, haien aurkako ekintzaren bat zuzentzen denean haien eginkizunak edo karguak modu legitimoan betetzearen ondorioz, edo agintaritza eskudunaren agindua bete dutenean, betiere bateragarria bada dagokion estatuaren, organismoaren edo erakundearen eskubide eta interes orokorren defentsarekin.

Planteatutako gaia enplegatu publikoen abokatu-laguntzarako eskubideari buruzkoa da.

Hala, lehenik eta behin, aplikatu beharreko esparru juridikoa aztertu behar da. Zehazki, hauek dira: Enplegatu Publikoaren Oinarrizko Estatutuaren Legearen testu bategina, urriaren 30eko 5/2015 Legegintzako Errege Dekretuaren bidez onartua (aurrerantzean, TRLEBEP), eta azaroaren 27ko 52/1997 Legea, Estatuaren eta Erakunde Publikoen Laguntza Juridikoarena, eta Estatuaren Abokatutza Orokorraren Erregelamendua, urriaren 15eko 1057/2024 Errege Dekretuaren bidez onartua (aurrerantzean, RAGE). Bi arau horiek aplikazio-eremuan daude ezarrita.

Aurrekoa kontuan hartuta, planteatutako auzia funtzionarioen letraduaren laguntza jasotzeko eskubidea nola egituratzen den zehaztean datza. Horri dagokionez, honako hau adierazten da:

TRLEBEPen 14. f) artikuluak langile publikoen eskubidea aitortzen du:Administrazio Publikoaren defentsa juridikoa eta babesa edozein jurisdikzio-ordenaren aurrean bere eginkizunak edo kargu publikoak legitimoki betetzearen ondorioz jarraitzen diren prozeduretan.”.

Bestalde, Estatuari eta Erakunde Publikoei Laguntza Juridikoa emateari buruzko azaroaren 27ko 52/1997 Legearen 2. artikuluak honako hau dio:erregelamenduz ezarritako moduan, estatuko abokatuek beren gain hartu ahal izango dute Estatuko agintari, funtzionario eta enplegatuen, haien erakunde publikoen (…) eta konstituzio-organoen ordezkaritza eta defentsa judizioan, haien prozesu-posizioa edozein dela ere, prozedurak karguarekin zerikusia duten egintzen edo ez-egiteen bidez bideratzen direnean.”.

Aurreikuspen hori RAGEren 82. artikuluan eta hurrengoetan zehazten da.

Arau orokorra honako hau da: “Estatuko abokatuak edozein jurisdikzio-ordenaren aurrean ordezkatu eta defendatu ahal izango ditu Estatuko Administrazio Orokorreko agintariak, funtzionarioak eta enplegatu publikoak, konstituzio-organoak eta Estatuko sektore publikokoak diren erakundeak, baldin eta haien laguntza juridikoa Estatuko Abokatutza Orokorrari badagokio lege- edo erregelamendu-arau baten edo hitzarmen baten arabera, haien aurka ekintzaren bat bideratzen bada haien eginkizunak edo karguak modu legitimoan betetzearen ondorioz, edo agintaritza eskudunaren agindua bete badute.” (art. 82.1 RAGE).

Langile horien ordezkaritza eta defentsa beren gain hartzeko, Estatuko abokatuek Auzibide Zuzendaritza Nagusiaren berariazko ebazpenaren bidez gaituta egon beharko dute. 82.2 RAGE).

Gaikuntza hori lortzeko, enplegatu publikoa zein organoren mendean dagoen, organo horrek proposamen arrazoitu bat egin behar du, eta, proposamen horretan, Estatuko Abokatutza Orokorra-Zerbitzu Juridikoaren Zuzendaritzak eskatzen diren baldintzak betetzen direla egiaztatu ahal izateko ezinbestekoak diren aurrekariak jaso behar dira (1. 82.4 RAGE).

Baldintza horiek honako hauek dira:

- langile horiek euren funtzioak edo karguak bidezko eran betetzearen ondorio den prozedura judiziala izan behar da, edo agintari eskudunaren agindua bete denean (RAGEren 82.1 artikulua)

- gaitzeak bateragarria izan behar du dagokion Estatu, organismo edo erakundearen eskubide eta interes orokorren defentsarekin, eta, bereziki, prozesu berean zalantzan daudenen defentsarekin (RAGEren 82.3 artikulua).

Atxiloketa, espetxeratze edo karguarekin lotutako ekintza edo ez-egiteengatik beste edozein kautela-neurri hartzen den kasuetan, langile horiek zuzenean eskatu ahal izango diote dagokion Estatuko Abokatutzari Estatuko Abokatuaren laguntza (RAGE, 82.5 artikulua).

Bestalde, aipatutako langileak beste ordezkaritza baten bidez agertzen badira edo organo jurisdikzionalera jotzen badute, Estatuko Abokatuaren laguntza juridikoari uko egiten diotela ulertuko da (RAGE, 82.6 art.). Izan ere, arauketa horrek ez dio eragiten agintaritzak, funtzionarioak edo enplegatu publikoak defendatzailea izendatzeko edo ofizioz izendatzeko duen eskubideari.

Azkenik, Estatuko Abokatuak langile horien izenean akzioak egikaritzeko aukerari dagokionez, Estatuko Abokatutza Nagusia dagoen Ministerioaren berariazko baimena behar da, Estatuko Abokatutza Nagusia dagoen saileko titularrak, lehendakariak edo mendeko organismo edo erakunde publikoko zuzendari nagusiak proposamen arrazoitua egin ondoren eta Auzibideen Zuzendaritza Nagusiak txostena egin ondoren (EAOren 85. artikulua).

Ondorioz, ordenamendu juridikoak aitortzen du Estatuko abokatuak edozein jurisdikzio-ordenaren aurrean enplegatu publikoak ordezkatu eta defenda ditzakeela, haien aurka ekintzaren bat bideratzen denean haien eginkizunak edo karguak modu legitimoan betetzearen ondorioz, edo agintaritza eskudunaren agindua bete dutenean, betiere bateragarria bada dagokion estatuaren, organismoaren edo erakundearen eskubide eta interes orokorren defentsarekin.

Aurreko guztia gorabehera, gogoratu behar da, zuzendaritza nagusi honen eskumenen araubidearen arabera, zuzendaritza nagusi honek egiten dituen kontsulten erantzunak informatzeko baino ez direla, eta, ondorioz, ez direla irizpide lotesleak, ez dutela ez eskubiderik ez eskubide-itxaropenik sortzen, eta ez dutela inolako loturarik sortzen dagozkien prozedura-motekin. Gainera, nahitaezko izaera edo izaera loteslerik ez dutenez, erantzun horien hartzaile diren organoek, hala badagokio, horietan jasotako iritziarekin bat ez datorren erabakia hartu ahal izango dute azkenean.

Buletin honetan jasotzen diren kontsulten erantzunek erantzuna emateko unean indarrean dagoen araudiaren arabera planteatutako galderei erantzuten diete, eta, beraz, erantzun horiek ondorengo lege-aldaketen edo ebazpen judizialen eragina jasan dezakete.

  • Nabigazio gida
  • Mapa
  • Kontaktua
  • Lege-oharra
  • Erabilerraztasuna
  • Informazioaren barne-sistema
  • TFEOren Dirulaguntzen Plan Estrategikoa

© Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikoko Ministerioa

Cookie politika

Webgune honek bere cookieak eta hirugarrenenak erabiltzen ditu zerbitzu hobea eskaintzeko. Nabigatzen jarraitzen baduzu, horien erabilera onartzen duzula ulertuko dugu.

Ikusi cookie politika