Valentzian, 2024ko abenduaren 4an.- Transformazio Digitalerako eta Funtzio Publikoko Ministerioak aldi baterako egoitza informatizatu bat jarri du Sedaviko Udalaren eskura (Valentzia), DANA berriak gehien eragin dionetako bat, udal-langileek herritarrak artatu ahal izan ditzaten. Herriko Ausias March plazan dagoen ekipamenduak ateak ireki dizkie gaur funtzionarioei eta herritarrei.
Esperientzia ibiltariaren instalazioak dira (roadshow) Zibersegurtasunaren Institutu Nazionalarena (INCIBE), kamioi bidez garraiatuak. Azken urtean, herrialde osoan ibili dira, herritarren artean segurtasun informatikoko jardunbide egokiak zabaltzen. Orain, funtzio berrietarako egokitu dituzte, eta hiru espazio jarri dituzte: 40 lanpostu, ordenagailu eramangarriarekin, mahaiarekin eta aulkiarekin, eta hiru inprimagailu.
Ekipamendu horrek erabateko autonomia du hornidura elektrikoari eta Interneterako konexioari dagokienez, eta 25 lanpostu ditu Sedaviko Udaleko funtzionarioak hartzeko, beren lan-eginkizunekin jarraitu ahal izan dezaten; lanpostu horietako sei jendeari arreta emateko egokituta daude. Gainerako postuetan, INCIBEko dinamizazio-taldearen laguntza, arreta eta kontzientziazioa lantzen dira. “Instalazio honekin, administrazioa herritarrengana hurbiltzen dugu laguntzak arindu ahal izateko eta kaltetuei izapideak errazteko”, azpimarratu du Oscar Lopez ministroak.
Udalaren esku egongo da behin-behineko egoitza, harik eta udal-bulegoak, DANBaren eraginengatik baliogabetuta, berriro martxan jarri arte.
Herritarrentzako laguntza
Instalazio horiek eta INCIBEko langileek udal-langileei eta herritarrei emango dizkieten zerbitzuen artean, hauek daude:
• Sareko sarbidea online izapideak egiteko: Interneteko konexio segurua, udal langileek eta herritarrek kudeaketa administratiboak egin, zerbitzuetara sartu eta konektatuta egon ahal izateko.
• Pertsona zaurgarrientzako arreta eta laguntzei buruzko aholkularitza: laguntza berezia eskainiko zaie kolektibo kaltetuenei, DANBaren ondoren eskuragarri dauden baliabide eta laguntzetarako sarbidean gidatuz.
• Datu digitalak berreskuratzeko laguntza: kaltetutako gailuetan galdutako informazio garrantzitsua berreskuratu behar dutenei aholkularitza teknikoa emango zaie.
• Laguntza eta aholkularitza teknikoa: profesional espezializatuak eskuragarri egongo dira zibersegurtasunari buruzko zalantzak argitzeko eta pribatutasuna eta datu pertsonalak babesteko moduari buruzko orientazioa emateko.
• 017 telefonoa kontsultatzeko kabina: parte-hartzaileak kabina batera sartu ahal izango dira, INCIBE 017ren Zibersegurtasuneko Laguntza Linearekin konfidentzialtasunez komunikatzeko. Bertan, telefono honek artatzen dituen gaietan behar izanez gero, aholkularitza eta laguntza jasoko dute (adibidez, nola berreskuratu galdutako informazioa, beren gailuetan izan ditzaketen infekzioak, telefonoz edo Internet bidez gerta dakizkiekeen iruzur-saiakerei aurre egitea…).
• Gailu elektronikoak kargatzeko entxufeak: espazioak kargatzeko estazioak izango ditu, herritarrek mugikorrak, tabletak eta bestelako funtsezko gailuak kargatu ahal izan ditzaten