El Ministeri per a la Transformació Digital instal·la una seu temporal informatitzada per a l'Ajuntament de Sedaví

04/12/2024

• La instal·lació compta amb subministrament elèctric i d'internet autònoms i acollirà a 25 empleats municipals • Donarà a més assistència als ciutadans en la tramitació d'ajudes, accés a la xarxa, càrrega d'equips i assessorament tècnic • Estarà disponible fins que les dependències municipals, inutilitzades per la DANA, tornin a entrar en funcionament

València, 4 de desembre de 2024.- El Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública ha posat a la disposició de l'Ajuntament de Sedaví (València), un dels més afectats per la recent DANA, una seu temporal completament informatitzada perquè els empleats municipals puguin atendre dels ciutadans. L'equipament, situat en la plaça Ausias March de la localitat, ha obert avui les seves portes a funcionaris i ciutadans.

Es tracta de les instal·lacions de l'experiència itinerant (roadshow) de l'Institut Nacional de Ciberseguretat (INCIBE), transportades mitjançant camió i que en l'últim any han recorregut tot el país divulgant bones pràctiques de seguretat informàtica entre els ciutadans. Ara s'han condicionat per a les seves noves funcions, dotant-les de tres espais que alberguen 40 llocs de treball amb ordinador portàtil, taula i cadira, a més de tres impressores.

Aquest equipament, que disposa de total autonomia respecte al subministrament elèctric i connexió a Internet, destina 25 llocs a acollir a funcionaris de l'Ajuntament de Sedaví perquè puguin continuar amb les seves funcions laborals; sis d'aquests llocs estan condicionats per a tasques d'atenció al públic. La resta dels llocs es dediquen a les labors d'ajuda, atenció i conscienciació a càrrec de l'equip de dinamització de l'INCIBE. “Amb aquesta instal·lació, acostem l'administració al ciutadà perquè es puguin agilitar les ajudes i facilitar els tràmits als afectats”, ha subratllat el ministre, Óscar López.

La seu temporal estarà a la disposició de l'Ajuntament fins que les dependències municipals, inutilitzades pels efectes de la DANA, puguin tornar a entrar en funcionament.

Suport als ciutadans

Entre els serveis que aquestes instal·lacions i els empleats de l'INCIBE proporcionaran als treballadors municipals i als ciutadans, figuren:

• Accés a xarxa per a tràmits online: connexió a Internet segura perquè els treballadors municipals i els ciutadans puguin realitzar gestions administratives, accedir a serveis i mantenir-se connectats.

• Atenció a persones vulnerables i assessorament sobre ajudes: s'oferirà suport especial a col·lectius més afectats, guiant-los en l'accés a recursos i ajudes disponibles després de la DANA.

• Assistència en recuperació de dades digitals: es brindarà assessorament tècnic als qui necessitin recuperar informació important perduda en dispositius danyats.

• Ajuda i assessorament tècnic: professionals especialitzats estaran disponibles per a resoldre dubtes sobre ciberseguretat i brindar orientació sobre com protegir la privacitat i les dades personals.

• Cabina per a consultes al telèfon 017: els assistents podran accedir a una cabina per a comunicar-se de manera confidencial amb la Línia d'Ajuda en Ciberseguretat d'INCIBE 017, on rebran assessorament i suport en cas que el necessitin en les matèries que atén aquest telèfon (per exemple, com recuperar informació perduda, possibles infeccions en els seus dispositius, fer front a intents de frau telefònic o per internet que els estiguin podent arribar…)

• Endolls per a carregar dispositius electrònics: l'espai comptarà amb estacions de càrrega perquè els ciutadans puguin recarregar els seus mòbils, tauletes i altres dispositius essencials