València, 4 de desembre de 2024.- El Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública ha posat a la disposició de l'Ajuntament de Sedaví (València), un dels més afectats per la recent DANA, una seu temporal completament informatitzada perquè els empleats municipals puguen atendre dels ciutadans. L'equipament, situat en la plaça Ausias March de la localitat, ha obert hui les seues portes a funcionaris i ciutadans.
Es tracta de les instal·lacions de l'experiència itinerant (roadshow) de l'Institut Nacional de Ciberseguretat (INCIBE), transportades mitjançant camió i que en l'últim any han recorregut tot el país divulgant bones pràctiques de seguretat informàtica entre els ciutadans. Ara s'han condicionat per a les seues noves funcions, dotant-les de tres espais que alberguen 40 llocs de treball amb ordinador portàtil, taula i cadira, a més de tres impressores.
Este equipament, que disposa de total autonomia respecte al subministrament elèctric i connexió a Internet, destina 25 llocs a acollir a funcionaris de l'Ajuntament de Sedaví perquè puguen continuar amb les seues funcions laborals; sis d'eixos llocs estan condicionats per a tasques d'atenció al públic. La resta dels llocs es dediquen a les labors d'ajuda, atenció i conscienciació a càrrec de l'equip de dinamització de l'INCIBE. “Amb esta instal·lació, acostem l'administració al ciutadà perquè es puguen agilitar les ajudes i facilitar els tràmits als afectats”, ha subratllat el ministre, Óscar López.
La seu temporal estarà a la disposició de l'Ajuntament fins que les dependències municipals, inutilitzades pels efectes de la DANA, puguen tornar a entrar en funcionament.
Suport als ciutadans
Entre els serveis que estes instal·lacions i els empleats de l'INCIBE proporcionaran als treballadors municipals i als ciutadans, figuren:
• Accés a xarxa per a tràmits online: connexió a Internet segura perquè els treballadors municipals i els ciutadans puguen realitzar gestions administratives, accedir a serveis i mantindre's connectats.
• Atenció a persones vulnerables i assessorament sobre ajudes: s'oferirà suport especial a col·lectius més afectats, guiant-los en l'accés a recursos i ajudes disponibles després de la DANA.
• Assistència en recuperació de dades digitals: es brindarà assessorament tècnic als qui necessiten recuperar informació important perduda en dispositius danyats.
• Ajuda i assessorament tècnic: professionals especialitzats estaran disponibles per a resoldre dubtes sobre ciberseguretat i brindar orientació sobre com protegir la privacitat i les dades personals.
• Cabina per a consultes al telèfon 017: els assistents podran accedir a una cabina per a comunicar-se de manera confidencial amb la Línia d'Ajuda en Ciberseguretat d'INCIBE 017, on rebran assessorament i suport en cas que el necessiten en les matèries que atén este telèfon (per exemple, com recuperar informació perduda, possibles infeccions en els seus dispositius, fer front a intents de frau telefònic o per internet que els estiguen podent arribar…)
• Endolls per a carregar dispositius electrònics: l'espai comptarà amb estacions de càrrega perquè els ciutadans puguen recarregar els seus mòbils, tauletes i altres dispositius essencials