A oferta de emprego público para este ano/este ano inclúe 39.574 prazas en áreas como a Administración de Xustiza, o Corpo Nacional de Policía, a Garda Civil ou as Forzas Armadas. Todas as convocatorias deben ser publicadas antes do 31 de decembro de 2023.
A Constitución española establece que os cidadáns teñen o dereito de acceder á función pública en condicións de igualdade, de acordo con os principios de mérito, capacidade e publicidade. En base a estes preceptos, a Administración Xeral do Estado convoca ofertas públicas de emprego todos os anos que recollen as prazas necesarias para garantir a atención á cidadanía, a cohesión social e territorial e a prestación duns servizos públicos de calidade.
Como accedo a un posto como empregado público?
- Debes cumprir os requisitos esixidos en cada convocatoria
- Presentar dentro do prazo a solicitude
- Pagar as taxas de exame correspondente, salvo exencións: persoas con discapacidade superior ao 33%, demandantes de emprego, familias numerosas ou vítimas do terrorismo
- Superar as probas selectivas
Como podo saber as prazas que se convocan?
As convocatorias de emprego público publícanse no Boletín Oficial do Estado, nas páxinas web dos organismos convocantes e na web administración.gob.es.
Ademais, o Goberno elabora un boletín semanal de emprego público e de probas de capacitación profesional coas convocatorias vixentes, que podes consultar aquí
Como presento a solicitude e en que prazo?
Podes atopar a información acerca das convocatorias de acceso ao emprego público da Administración Xeral do Estado e o seu seguimento nas páxinas web dos organismos convocantes, así como no Portal de Acceso Xeral (administración.gob.es).
As solicitudes preséntanse preferentemente por vía electrónica a través do servizo de Inscrición de Probas Selectivas do Punto de Acceso Xeral, sendo necesario identificarse e asinar mediante a plataforma Cl@ve. O interesado poderá presentar o modelo de solicitude, anexar documentos, pagar as taxas de exame e rexistrar electronicamente.
As solicitudes en soporte papel efectuaranse mediante enchemento electrónico da instancia no modelo oficial e a súa posterior presentación no Rexistro Xeral do convocante ou nas oficinas de asistencia en materia de rexistros.
El plazo de presentación de la solicitud será de 20 días hábiles a partir del día siguiente al de la fecha de publicación de la convocatoria en el Boletín Oficial del Estado.
Como son os procesos selectivos?
O acceso ao emprego público realízase por oposición ou por concurso-oposición.
La oposición consiste en superar uno o varios exámenes o pruebas eliminatorias, según se establezca en la convocatoria.
No concurso-oposición, o aspirante, ademais de superar a oposición, terá que participar nunha fase de concurso na que se valoran os seus méritos: académicos, experiencia profesional e antigüidade na administración, se xa se traballou nela.
Os puntos obtidos na fase de concurso non poden utilizarse para superar as probas que compoñen a oposición e só axudan a determinar a nota final.
Que é a quenda de promoción interna?
A promoción interna consiste no ascenso dun funcionario de carreira dun corpo ou escala dun subgrupo de clasificación profesional a outro corpo ou escala do subgrupo superior, ou, no caso do persoal laboral fixo, o ascenso a unha categoría profesional superior. Para iso débese presentar a instancia correspondente para participar no proceso e superar as probas selectivas.
Que é a quenda de acceso de persoas con discapacidade?
As convocatorias das probas selectivas reservan un sete por cento das prazas para persoas con discapacidade que superen o proceso selectivo e acrediten que a súa discapacidade é compatible co desempeño das tarefas requiridas.
Dese sete por cento, o dous por cento resérvase para persoas con discapacidade intelectual e o cinco por cento restante para persoas que acrediten outro tipo de discapacidade.
Que tipo de empregado público serei se aprobo unha oposición?
Con carácter xeral, accédese ao emprego público como funcionario de carreira ou persoal laboral fixo, en función do tipo de tarefas que serán desempeñadas e da norma que os regula. En cada convocatoria detállase o tipo de empregado e as súas condicións.
- Funcionarios de carreira: persoas que, tras superar un proceso selectivo, dispoñen dun nomeamento legal no que se recoñece a súa vinculación a unha Administración Pública na que desempeñan servizos profesionais retribuídos de carácter permanente, que implican a participación directa ou indirecta no exercicio das potestades públicas ou na salvaguardia do interese xeral. Manteñen unha relación estatutaria coa Administración regulada polo dereito administrativo.
- Persoal laboral fixo: persoas que, despois de superar un proceso selectivo, en virtude dun contrato de traballo, prestan servizos retribuídos nunha Administración Pública. O persoal laboral regúlase mediante a lexislación laboral, é dicir, polo Estatuto dos Traballadores e polos convenios colectivos que se lle apliquen en función do seu contrato.
Que características presenta a Oferta de Emprego Público para 2023?
O Consello de Ministros aprobou o 11 de xullo de 2023 a Oferta de Emprego Público (OEP) correspondente a este ano/este ano, que inclúe un total de 39.574 prazas distribuídas entre os distintos departamentos da Administración Xeral do Estado, a Administración de Xustiza, o Corpo Nacional de Policía, a Garda Civil e as Forzas Armadas.
O Boletín Oficial do Estado publicou o día 12 de xullo o real decreto que detalla a oferta de prazas, que se irán convocando ao longo do ano.
Esta convocatoria presenta como novidades:
- A creación de emprego neto, ao non limitarse a cubrir os efectivos que se perden
- A taxa de reposición alcanzará o 110% como norma xeral; o 120% para os sectores prioritarios e o 125% para as Forzas e Corpos de Seguridade do Estado e policías autonómicas e locais
- Dótase aos novos servizos xurdidos da modernización das administracións públicas de persoal suficiente
- A temporalidade debe seguir situada por baixo do 8% nos departamentos ministeriais
- Favorecerase a atracción do talento para incorporar a persoas cun desempeño extraordinario e unha gran capacidade de traballo
- Fomentaranse os mecanismos para que os empregados públicos que queiran cambiar de posto participen nas convocatorias de promoción interna. Estas prazas poden ser convocadas xunto con as ordinarias de novo ingreso ou preferentemente mediante convocatoria independente
- O 77% das prazas ofertaranse para atender os servizos esenciais -como a sanidade, a xustiza ou o impulso á cultura-, garantir a cohesión social e a igualdade de oportunidades e impulsar a innovación e a dixitalización
- Inclúese unha taxa adicional con 1.025 prazas correspondentes á Seguridade Social para xestionar o Ingreso Mínimo Vital
Cando podo presentar a solicitude para a oferta de emprego público de 2023?
A información sobre as convocatorias será publicada no Boletín Oficial do Estado, en webs institucionais e no Portal de Acceso Xeral da Administración. Todas as convocatorias deben estar publicadas antes do 31 de decembro de 2023.
Canto durará o proceso selectivo?
Os órganos de selección farán público un cronograma orientativo coas datas das distintas probas dos procesos selectivos.
No caso dos funcionarios de carreira, a fase de oposición terá un máximo de catro probas. O primeiro exercicio realizarase nun prazo máximo de tres meses contados a partir da convocatoria no Boletín Oficial do Estado. Entre a conclusión final dun exercicio e o comezo do seguinte non poderán transcorrer máis de 45 días naturais. A fase completa de oposición terá unha duración máxima de nove meses e todo o proceso selectivo debe estar completado antes de que pasen dous anos desde a convocatoria.
As convocatorias de persoal laboral rexeranse pola súa normativa específica, se ben se aplicarán as mesmas regras de celeridade e axilidade.
Fonte orixinal da noticia: lamoncloa.gob.es