logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Cuberta de Ministerio
Cuberta de Organigrama
Cuberta de Ministro para a Transformación Dixital e da Función Pública
Cuberta de Secretaría de Estado de Dixitalización e Intelixencia Artificial
Cuberta de Secretaría de Estado de Telecomunicacións e Infraestruturas Dixitais
Cuberta de Secretaría de Estado de Función Pública
Cuberta de Subsecretaría para a Transformación Dixital e da Función Pública
Cuberta de Participación pública en proxectos normativos
Cuberta de Consulta pública previa
Cuberta de Proxectos sometidos a trámite de consulta pública previa
Cuberta de Audiencia e información pública
Cuberta de Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
Cuberta de Empleo
Cuberta de Persoal Laboral
Cuberta de Persoal Funcionario
Cuberta de Concursos 2025
Cuberta de Función Pública
Cuberta de A Secretaría
Cuberta de Captación de talento
Cuberta de Función Pública
Cuberta de Quen somos
Cuberta de Subdirectora Xeral de Datos para o Emprego Público
Cuberta de Subdirección Xeral de Datos para o Emprego Público
Cuberta de Acceso ao Emprego Público
Cuberta de Resolve dúbidas
Cuberta de Coñece a fondo o Emprego Público
Cuberta de Boletín Estatístico do RCP
Cuberta de Xornadas de Captación de Talento
Cuberta de Convocatorias Persoal Laboral
Cuberta de Ofertas de Emprego Público
Cuberta de 2024
Cuberta de 2023
Cuberta de 2022
Cuberta de Convocatorias Persoal Funcionario
Cuberta de Xestiona a túa vida profesional como persoal empregado público
Cuberta de Concursos de traslados
Cuberta de Persoal laboral
Cuberta de Mobilidade das persoas empregadas públicas
Cuberta de Mobilidade do persoal funcionario de carreira
Cuberta de Mobilidade do persoal laboral
Cuberta de CONCURSO ABERTO E PERMANENTE-FASES FINALIZADAS
Cuberta de ANO 2024
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2024
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2024
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2024
Cuberta de ANO 2023
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2023
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2023
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2023
Cuberta de ANO 2022
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2022
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2022
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2022
Cuberta de ANO 2021
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2021
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2021
Cuberta de CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO
Cuberta de CONVOCATORIAS FINALIZADAS
Cuberta de ANO 2022
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2022
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - SEGUNDA CONVOCATORIA 2022
Cuberta de ANO 2023
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2023
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2024
Cuberta de CONCURSO ABERTO E PERMANENENTE IV CONVENIO ÚNICO CAP 1 2025
Cuberta de Reingresos ao servizo activo funcionarios e laborais
Cuberta de Reingreso funcionarios
Cuberta de Situacións administrativas persoal funcionario
Cuberta de Réxime Xurídico
Cuberta de Comisión Superior de Persoal
Cuberta de Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
Cuberta de 1. Acceso, adquisición e perda da condición de funcionario.
Cuberta de 2. Carreira administrativa.
Cuberta de 3. Condicións de traballo.
Cuberta de 4. Incompatibilidades.
Cuberta de 7. Xornada e horarios.
Cuberta de 10. Provisión de postos.
Cuberta de 11. Recoñecemento de servizos prestados.
Cuberta de Histórico de BODECO
Cuberta de Outros
Cuberta de 1. Acceso, adquisición e perda da condición de funcionario.
Cuberta de 2. Carreira administrativa
Cuberta de 3. Dereitos e deberes
Cuberta de 4. Incompatibilidades
Cuberta de 5. Xornadas e horarios
Cuberta de 6. Provisión de postos
Cuberta de 7. Recoñecemento de servizos prestados
Cuberta de 8. Responsabilidade
Cuberta de 12. Vacacións, permisos e licenzas
Cuberta de 13. Outros
Cuberta de 13. OUTROS
Cuberta de Relacións Laborais
Cuberta de Diálogo Social
Cuberta de Negociación Colectiva
Cuberta de Negociación Colectiva da Administración Xeral do Estado
Cuberta de Mesa de Negociación de funcionarios, estatutarios e laborais
Cuberta de Negociación do persoal laboral IV Convenio Único
Cuberta de Comisión Paritaria
Cuberta de Negociación V Convenio Único Persoal Laboral
Cuberta de Comisión Negociadora
Cuberta de Subvencións a organizacións sindicais
Cuberta de Igualdade
Cuberta de Órganos de colaboración
Cuberta de Relacións Internacionais en materia de emprego público
Cuberta de Unión Europea
Cuberta de Rexistro Central de Persoal
Cuberta de Boletín Estatístico do RCP
Cuberta de Documentación do Rexistro Central de Persoal
Cuberta de Impresos Persoal Laboral
Cuberta de Impresos de Persoal Laboral Docente
Cuberta de Espazo ISPA
Cuberta de ISPA 2025
Cuberta de ESTATÍSTICAS ISPA
Cuberta de Persoal funcionario de administración local con habilitación de carácter nacional
Cuberta de Concursos ordinarios provisión postos reservados
Cuberta de Concursos ordinarios anteriores
Cuberta de Concursos unitarios provisión postos reservados
Cuberta de Concursos unitarios anteriores
Cuberta de Cambios de situacións administrativas dos funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional
Cuberta de Excedencias
Cuberta de Comisións de servizo / Acumulacións
Cuberta de Inscripción méritos generales
Cuberta de Outros procedementos
Cuberta de Gobernación Pública
Cuberta de Simplificación administrativa e redución de cargas
Cuberta de Inspección de Servizos
Cuberta de Calidade nas Administracións Públicas​
Cuberta de Metodoloxía e Guías
Cuberta de Informes de Avaliación da Calidade dos Servizos
Cuberta de Informes sobre a percepción cidadá dos servizos públicos
Cuberta de Informes acerca da actividade despregada polas Axencias Estatais
Cuberta de Recoñecemento: Certificacións e Premios
Cuberta de Certificación do Nivel de Excelencia das Organizacións
Cuberta de Premios á Calidade e Innovación na Xestión Pública​
Cuberta de Rede Interadministrativa de Calidade dos Servizos
Cuberta de Conferencias de Calidade nos Servizos Públicos
Cuberta de 7ª Conferencia Estatal de Calidade nos Servizos Públicos
Cuberta de Electronic reports and notifications
Cuberta de Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Cuberta de Incompatibilidade e conflito de intereses
Cuberta de Info DANA
Inicio  
  • Organigrama
  • Protección de Datos
  • Participación pública en proxectos normativos
  • Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
  • Empleo
  • Portada de Ministerio
  • Cuberta de Ministerio
Dixitalización e IA  
Telecomunicación e Infraestruturas Dixitais  
  • A Secretaría
  • Función Pública
  • Gobernación Pública
  • Incompatibilidade e conflito de intereses
  • Cuberta de Función Pública
Comunicación  
Contacto  
  • Medidas adoptadas en relación coa DANA
  • Portada de Info Dana
  • Cuberta de Info DANA
texto
  1. Inicio
  2. Función Pública
  3. Función Pública
  4. Persoal funcionario de administración local con habilitación de carácter nacional
  5. Concursos unitarios provisión postos reservados

Preguntas frecuentes sobre o Concurso Unitario

CONSULTAS XENÉRICAS SOBRE O RÉXIME XURÍDICO DO CONCURSO

Que normativa reguladora aplícase aos concursos unitarios?

O Real Decreto 128/2018, do 16 de marzo, polo que se regula o réxime xurídico dos funcionarios de Administración Local con habilitación de carácter nacional (en diante Real Decreto 128/2018) e a Orde TFP/153/2021, do 16 de febreiro, pola que se regula a valoración dos méritos xerais do persoal funcionario de Administración Local con habilitación de carácter nacional (en diante Orde TFP/153/2021).

Estou obrigado a participar no concurso unitario?

Estarán obrigados a participar no concurso unitario o persoal funcionario de Administración Local con habilitación nacional, con nomeamento provisional, para a totalidade de postos ofertados no seu subescala e categoría, segundo o disposto no artigo 44.3 do Real Decreto 128/2018.

Estando obrigado a concursar, que sucede se non participo, ou se concursando non o fago a todos os postos reservados a min subescala e categoría?

Enténdese que renuncia a establecer orde de prelación respecto dos postos non relacionados, en favor do Tribunal de Valoración, que poderá adxudicarlle calquera deles.

Cando non poderei participar?

Se se atopa nalgún dos supostos do artigo 36.2 Real Decreto 128/2018 que establece:

Non poderán participar nos concursos:

a) O persoal funcionario inhabilitado e suspenso en virtude de sentenza ou resolución administrativa firme, se non transcorrese o tempo sinalado nelas de suspensión.

b) O persoal funcionario destituído, a postos da Corporación onde se produciu a sanción, se non transcorrese o prazo establecido na mesma.

c) O persoal funcionario nas situacións de excedencia voluntaria a que se refire o artigo 89.1.a) e b) do texto refundido da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público, aprobado por Real Decreto Lexislativo 5/2015, do 30 de outubro, se non transcorrese o prazo de dous anos desde o pase ás mesmas.

d) O persoal funcionario que non leven dous anos no último destino obtido con carácter definitivo en calquera Administración Pública, salvo que o fagan a postos reservados ao seu subescala e categoría na mesma Corporación.

Cando teño que reunir os requisitos necesarios para poder participar no concurso?

Os requisitos esixidos, así como os méritos deberán reunirse á data da Resolución pola que se dispón a publicación da convocatoria.

Son concursante voluntario e só solicitei un posto de traballo, que sucede se non se me adxudica este posto?

Nese caso permanecerá no posto de traballo que viña desempeñando, co mesmo nomeamento que tiña con anterioridade.

Unha vez presentada a solicitude de participación, é posible renunciar á participación no concurso unitario?

Unicamente o persoal funcionario que concursa con carácter voluntario poderá efectuar esta renuncia, sempre que a mesma teña entrada na Dirección Xeral da Función Pública con carácter previo á data que se anunciará como máxima para a renuncia na web, e que será sempre anterior á adopción da Proposta de Resolución polo Tribunal de Valoración.

A renuncia, en todo caso, deberá facerse por medios telemáticos a través do formulario que está ao seu dispor na seguinte ligazón:

https://sede.administracionespublicas.gob.es/procedementos/portada/ida/0/idp/346

Podo alterar a orde de prelación de postos inicialmente presentado?

Dentro do prazo de presentación de solicitudes poderanse efectuar cambios na orde de prelación presentado inicialmente, indicando tal circunstancia con carácter expreso. Para iso, deberá formular unha nova solicitude a través da sede electrónica indicando a nova orde de prelación. A nova solicitude entenderase que substitúe para todos os efectos á inicialmente presentada.

Transcorrido o prazo de presentación de solicitudes, calquera cambio na orde de prelación terase non efectuado. Do mesmo xeito, non se admitirán renuncias parciais.

MÉRITOS XERAIS

Que méritos xerais teño que achegar xunto con a instancia?

Os únicos méritos xerais que debe acreditar xunto con a súa solicitude son, no seu caso, os méritos referidos á conciliación da vida persoal, laboral e familiar en relación coa convocatoria do concurso concreto (art. 32.2 do Real Decreto 128/2018).

Como acredito os méritos referidos á conciliación da vida persoal, familiar e laboral?

A información sobre cales son, e como deben acreditarse estes méritos pódea atopar en:

https://www.mptfp.gob.es/portal/funcionpublica/funcion-publica/FHN/nova-orde-méritos-xerais/méritos-referidos-a-a-conciliacion-de-a-vida-persoal-familiar-e-laboral.html

E o resto dos méritos xerais? Cales son e como se computan?

Por Resolución da Dirección Xeral da Función Pública darase publicidade á relación individualizada de méritos xerais dos funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional, á vez que a convocatoria do concurso unitario. A Orde TFP/153/2021, do 16 de febreiro, regula a valoración dos méritos xerais do persoal funcionario de Administración Local con habilitación de carácter nacional.

Como se formou a relación individualizada de méritos xerais?

De acordo con o disposto no artigo 32 do Real Decreto 128/2018 e no artigo 3 da Orde TFP 153/2021, a acreditación de méritos xerais pola Dirección Xeral da Función Pública efectuarase de acordo con os seguintes criterios:

1. Os servizos efectivos, de oficio.

2. A permanencia, de oficio.

3. Os títulos, a instancia do interesado a través do procedemento electrónico establecido para o efecto.

4. Os servizos previos, a instancia do interesado, acompañada da documentación acreditativa, segundo o Anexo I do Real Decreto 1461/1982, do 25 de xuño, polo que se ditan normas de aplicación da Lei 70/1978, do 26 de decembro, de recoñecemento de servizos previos na Administración Pública, salvo o período de funcionario en prácticas para o acceso ás subescalas de funcionarios de Administración Local con habilitación de carácter nacional, que se recoñecerá de oficio.

5. O grao, a instancia do interesado acompañada de Resolución de recoñecemento que deberá incluír a data en que a consolidación se produciu.

6. Os cursos de formación e perfeccionamento superados ou impartidos, homologados ou recoñecidos, a instancia do interesado acompañada de certificado de recoñecemento e valoración expedido polos órganos establecidos no apartado 5 do artigo 2 da presente Orde. En tal certificado deberá figurar denominación do curso, puntuación para efectos de méritos xerais, horas de duración e datas de inicio e finalización.

7. Os méritos referidos á conciliación da vida persoal, familiar e laboral, a instancia do interesado. A documentación acreditativa deste mérito xeral remitirase, xunto á solicitude de participación do concurso, á Corporación Local onde radique o posto solicitado, se se trata dun concurso ordinario, e ao Ministerio de Política Territorial e Función Pública, Dirección Xeral da Función Pública, para o concurso unitario.

7.1 A acreditación deste mérito deberase efectuar para cada concurso, salvo que non sufrisen modificación os motivos aos que se refire o artigo 32.1 g) do Real Decreto 128/2018, do 16 de marzo, nese caso substituirase a documentación acreditativa dos mesmos por unha declaración xurada na que se poña de manifesto que se mantén a situación que deu lugar á valoración deste mérito en anteriores concursos de traslados de persoal funcionario de Administración Local con habilitación de carácter nacional.

En canto aos méritos xerais que se acreditan a instancia do interesado, cales se teñen en conta en cada concurso?

A valoración dos méritos virá referida, en todo caso, á data de convocatoria do concurso. Só se computarán os méritos recoñecidos e rexistrados á esta data.

Como afectou a nova Orde á puntuación dos servizos efectivos e a permanencia como méritos xerais?

Polo que respecta á valoración de servizos efectivos e a permanencia como méritos xerais, a Orde TFP 153/2021 adecúase ao disposto no artigo 58. 1 do Real Decreto 128/2018, do 16 de marzo, de modo que son obxecto de valoración os servizos desempeñados en postos reservados a persoal funcionario de Administración Local con habilitación de carácter nacional en Entidades Locais, nas Comunidades Autónomas uniprovinciales e nas Cidades de Ceuta e Melilla. Así mesmo, e en consonancia coas garantías de carreira profesional, no suposto de cesamento por libre designación en posto reservado ou cesamento por supresión de posto de colaboración, de conformidade co artigo 58.2 do Real Decreto 128/2018, valórase para efectos de servizos efectivos e de permanencia o desempeño no posto na mesma Corporación en que se adscriba ao persoal funcionario cesado en tales supostos.

Segundo o disposto no artigo 2.2 da Orde TFP 153/2021: a permanencia continuada no posto reservado obtido con carácter definitivo desde o que se concursa e que se estea desempeñando de forma efectiva, de acordo con o disposto no apartado 1.a) do artigo 2 desta Orde, á data en que se dite a Resolución de convocatoria conxunta dos concursos pola Dirección Xeral da Función Pública, compútase ata un máximo de 1,50 puntos, de acordo con a seguinte escala:

De tres a catro anos: 0,75 puntos.

A partir do cuarto ano de permanencia, 0,25 por ano, ata un máximo de 1,50.

O nomeamento en comisión de servizos implicará a perda da valoración da permanencia no posto definitivo desde o que se efectúa a comisión.

COÑECEMENTO DA LINGUA PROPIA E MÉRITOS DE DETERMINACIÓN AUTONÓMICA

Como se valoran e xustifican o coñecemento da lingua propia e os méritos autonómicos?

Tanto o coñecemento da lingua propia como os méritos de determinación autonómica están descritos nas bases da Resolución de Convocatoria do Concurso. Alí indícase a valoración dos mesmos así como a forma de acreditación.

A acreditación documental do coñecemento da lingua propia e dos méritos de determinación autonómica efectuarase conforme ao que establezan as Comunidades Autónomas segundo regula o artigo 44 do Real Decreto 128/2018.

No caso de que soliciten postos para cuxo desempeño necesítese o coñecemento da lingua oficial propia, nos termos previstos na respectiva lexislación autonómica, achegarase xunto á solicitude e orde de preferencia das vacantes, certificación acreditativa do coñecemento da lingua, aténdose ao disposto na citada lexislación.

Poderase obter información acerca do coñecemento da lingua propia e/ou dos méritos de determinación autonómica, nos Órganos das Comunidades Autónomas con competencias en materia de funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional.

Certificado de servizos para efectos do cómputo de méritos autonómicos: se para acreditar os méritos de determinación autonómica é necesario achegar un certificado de servizos, o mesmo será expedido polas Comunidades Autónomas correspondentes, de conformidade co previsto nas bases da Resolución da Convocatoria.

EVENTUAIS RECTIFICACIÓNS E AMPLIACIÓNS DA CONVOCATORIA

A que habilita un novo prazo de presentación de instancias?

O novo prazo de presentación de instancias refírese unicamente aos postos afectados por unha eventual Resolución posterior da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se rectifica e, no seu caso, amplía a Resolución pola que se convoca concurso unitario de provisión de postos de traballo reservados a funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional. Este prazo, por tanto, afecta exclusivamente os postos que se incorporan ao concurso ou que se ven afectados por unha posterior corrección de erros, posibilitando en ambos os casos a súa solicitude. Este prazo non afecta, en ningún caso, aos postos que foron convocados pola Resolución, da Dirección Xeral de Función Pública, pola que se convoca concurso unitario de provisión de postos de traballo reservados a funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional, cuxo prazo de presentación de solicitudes xa concluíu.

Por tanto, NON ESTÁ PERMITIDO:

Solicitar algún dos postos convocados pola Resolución da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se convoca concurso unitario de provisión de postos de traballo reservados a funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional, e que non están incluídos na Resolución de corrección e ampliación.

Alterar de ningún xeito a orde de prelación dos postos solicitados ao abeiro da mencionada Resolución de convocatoria do concurso unitario de provisión de postos de traballo reservados a funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional, eliminando postos solicitados, alterando a súa orde de prelación, etc. (todo iso, sen prexuízo de que indirectamente poida verse alterado esta orde, ao poderse intercalar postos afectados pola rectificación e ampliación na orde de prelación primitivo, tal e como se indica máis adiante ).

"Substituír" postos que foron solicitados ao abeiro da Resolución de convocatoria do concurso unitario de provisión de postos de traballo reservados a funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional e que por Resolución de rectificación e ampliación posterior fosen excluídos do concurso, por outros postos que foron convocados pola Resolución de convocatoria inicial.

Presentei solicitude de participación e agora tamén desexo solicitar postos afectados pola Resolución de rectificación e ampliación da convocatoria, que debo facer?

Deberá formular unha nova solicitude a través da sede electrónica:

https://sede.administracionespublicas.gob.es/procedementos/portada/ida/0/idp/81

Incluíndo o posto ou postos que queira solicitar, de entre os ofertados na Resolución de ampliación e corrección do concurso unitario.

No procedemento electrónico unicamente aparecerán os postos incluídos na Resolución de ampliación e corrección do concurso unitario, polo que unicamente poderá efectuar a selección dos estes postos debendo indicar a nova orde de prelación que a inclusión destes novos postos supón para a súa solicitude inicial.

Se na súa solicitude inicial xa presentou os méritos referidos á conciliación da vida persoal, laboral e familiar e/ou os méritos autonómicos ou de coñecemento de lingua non é necesario que volva presentalos.

Non presentei solicitude de participación, pero agora desexo solicitar postos afectados pola Resolución de rectificación e ampliación da convocatoria, que debo facer?

Deberá formular unha solicitude a través da sede electrónica:

https://sede.administracionespublicas.gob.es/procedementos/portada/ida/0/idp/81

Achegando neste momento, no seu caso, todos os méritos referidos á conciliación da vida persoal, laboral e familiar así como os méritos de determinación autonómica e coñecemento de lingua nos apartados da solicitude preparados para iso.

Presentei solicitude de participación e un posto de traballo que solicitei foi excluído, en que me afecta?

Este posto considerarase de oficio como non solicitado. A súa posición na orde de prelación pasará a ser ocupada, no seu caso, polo posto solicitado inmediatamente despois e así sucesivamente.

CESAMENTOS, TOMAS DE POSESIÓN E DEMAS CUESTIÓNS RELATIVAS Á RESOLUCIÓN DO CONCURSO UNITARIO

Cando debo cesar no destino actual?

O cesamento no destino actual deberá efectuarse dentro dos tres días hábiles seguintes á publicación da Resolución do concurso no Boletín Oficial do Estado.

Que prazo teño para tomar posesión no novo destino?

Unha vez efectuado o cesamento, o prazo para tomar posesión é de tres días hábiles se se trata dun posto na mesma localidade do seu destino actual e dun mes se se trata de localidade distinta. En ambos, o prazo de posesión empezará a contarse a partir do día seguinte ao do cesamento.

Agora ben, se este é o seu primeiro destino (por atoparse en expectativa de nomeamento, tras a superación do proceso selectivo), ou ben se a Resolución do concurso comporta o reingreso á situación administrativa de servizo activo, o prazo de toma de posesión deberá computalo desde a publicación da Resolución do concurso no Boletín Oficial do Estado.

Que ocorrería se non tomase posesión no posto obtido no concurso nos prazos establecidos?

O persoal funcionario que, por causas que lles sexan imputables, non tomen posesión dos postos de traballo obtidos no concurso nos prazos establecidos na normativa vixente, serán declarados de oficio na situación administrativa de excedencia voluntaria por interese particular, a contar desde o último día do prazo de toma de posesión.

Pódese "renunciar" ao destino adxudicado nun Concurso Unitario?

De acordo con a base undécima da Resolución de convocatoria do concurso, os destinos adxudicados son irrenunciables, polo que o persoal funcionario deberá tomar posesión do mesmo dentro do prazo correspondente.

Quen aboa as retribucións durante o termo posesorio?

Durante ese termo, o persoal funcionario ten dereito á totalidade das retribucións de carácter fixo, tanto básicas como complementarias.

Se o termo do prazo posesorio prodúcese dentro do mesmo mes en que se cesa, as retribucións de periodicidade mensual aboaranse pola entidade que dilixencia o cesamento, por mes completo e de acordo con a situación e dereitos do persoal funcionario referidos ao primeiro día hábil do mes en que cesa.

Agora ben, se o termo posesorio recae en mes distinto ao do cesamento, as retribucións do primeiro mes faranse efectivas pola entidade que dilixencia o cesamento, nos termos sinalados anteriormente, e as do segundo mes, aboaranse pola entidade correspondente ao posto de traballo ao que se accede, así mesmo por mensualidade completa e na contía correspondente ao posto en que se tomou posesión.

Que ocorre coas pagas extraordinarias?

A paga extraordinaria correspondente será asumida por ambas as entidades (a de cesamento e a de destino) en proporción ao número de mensualidades do período de devindicación daquela que, segundo o indicado na cuestión anterior correspondan a cada unha delas. A parte do importe correspondente á entidade que tramita o cesamento en entenderá devindicada no momento de producirse este.

Quen debe cotizar á Seguridade Social?

O Real Decreto 84/1996, do 26 de xaneiro, polo que se aproba o Regulamento xeral sobre inscrición de empresas e afiliación, altas, baixas e variacións de datos de traballadores na Seguridade Social, no seu artigo 43.1.3ª, literalmente dispón que:

“Respecto dos funcionarios públicos incluídos no campo de aplicación do Réxime xeral da seguridade social, as altas e baixas dos mesmos nos casos de cambio de destino obtido por medio de concurso ou libre designación e nos demais supostos en que o organismo ou centro de traballo no que se desempeñe o novo posto ou ao que se adscriban ou asignen os funcionarios deba asumir as retribucións dos mesmos e as obrigas correspondentes en materia de Seguridade Social, fornecerán efectos, polo que se refire ás altas, desde o primeiro do mes seguinte a aquel en que se produza o cesamento e, no que afecta as baixas, desde o último día do mes en que se produza este cesamento”.

Pódese prorrogar o cesamento e a toma de posesión?

Si, por necesidades do servizo, mediante acordo dos Presidentes das Entidades Locais en que haxa de cesar e tomar posesión o concursante, poderase diferir o cesamento e a toma de posesión, ata un máximo de tres meses. Por tanto, no prazo máximo de 3 meses a contar desde a publicación da Resolución do concurso no Boletín Oficial do Estado, o persoal funcionario deberá incorporarse ao novo destino. Este acordo deberá comunicarse por parte do Presidente da Entidade local de destino ao órgano correspondente da Comunidade Autónoma de orixe e, no seu caso, de destino.

O acordo debe alcanzarse con carácter previo a que o funcionario cese na súa Entidade local actual, debendo cursarse a comunicación do mesmo ao órgano correspondente da Comunidade Autónoma ou Comunidades Autónomas, no seu caso, dentro do prazo de cesamento.

Estou a gozar dun permiso ou licenza, como incide esta circunstancia no cómputo dos prazos de cesamento e toma de posesión?

O cómputo de prazos posesorios iniciarase cando finalicen os permisos ou licenzas que, no seu caso, fosen concedidos aos interesados. Así mesmo, o cómputo dos prazos de cesamento e toma de posesión non se iniciará no caso de que o funcionario acredite estar nunha situación que determine a súa incapacidade temporal no Réxime xeral da Seguridade Social.

En tales supostos, o persoal funcionario afectado deberá comunicar fidedignamente esta circunstancia ás Entidades Locais afectadas (cesamento e novo destino) e ás súas respectivas Comunidades Autónomas.

Estou a desempeñar un posto con nomeamento provisional, a toma de posesión no novo destino obtido por concurso debe producirse a contar desde a publicación da resolución no BOE ou desde o cesamento?

O prazo compútase a partir do día seguinte ao do cesamento no antigo posto e os prazos serían de tres días para postos na mesma localidade e un mes para postos en localidade distinta.

Unicamente no caso de que non se estivese desempeñando ningún posto con anterioridade á resolución do concurso –reingreso ao servizo activo-, computaríase o prazo para a toma de posesión a partir da publicación da resolución do concurso no BOE, nese caso o prazo para a toma de posesión sería dun mes.

Deben enviarse as dilixencias de cesamento e toma de posesión? Onde? En que prazo?

Si, é obrigatorio o envío das dilixencias tanto do cesamento como da toma de posesión. Estas deberán ser remitidas ao órgano correspondente da Comunidade Autónoma respectiva. O prazo de remisión será dentro dos tres días hábiles seguintes a aquel en que se produzan.

  • Guía de navegación
  • Mapa
  • Contacto
  • Nota Legal
  • Accesibilidade
  • Sistema interno de información
  • Plan Estratéxico de Subvencións do MTDFP

© Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública

Política de cookies

Este sitio web utiliza cookies propias e de terceiros para ofrecer un mellor servizo. Se continúa navegando consideramos que acepta o seu uso.

Ver política de cookies