logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Inici Ministeri
Inicio Organigrama
Ministeri Ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Organigrama Directora de Gabinet del Ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial
Organigrama Secretària d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial
Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals
Organigrama Secretari d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals
Secretaria d'Estat de Funció Pública
Organigrama Secretària d'Estat de Funció Pública
Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Organigrama Sotssecretària per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Regulació Legal
Protecció de Dades Participació pública en projectes normatius
Ministeri Consulta pública prèvia
Participació pública en projectes normatius Projectes sotmesos a tràmit de consulta pública prèvia
Consulta pública prèvia Consulta pública prèvia sobre el Projecte de Reial decret pel qual es regula l'accés a l'ocupació pública i la provisió de llocs de treball de les persones amb discapacitat. Consulta pública prèvia sobre el Projecte de Reial decret d'adaptació d'organismes públics existents en l'àmbit estatal a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic Projecte d'Ordre per la qual s'establixen criteris generals per a l'adaptació de mitjans i temps i la realització d'ajustos raonables en els processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública de persones amb discapacitat
Audiència i informació pública
Participació pública en projectes normatius Audiència Pública sobre el projecte de Reial decret d'adaptació d'organismes públics existents en l'àmbit estatal a la llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic Audiència Pública sobre el projecte d'Ordre per la qual s'establixen criteris generals per a l'adaptació de mitjans i temps i la realització d'ajustos raonables en els processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública de persones amb discapacitat
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Ministeri Instruccions de comunicació Informació addicional Seguiment del Pla
Empleo
Ministeri Personal Laboral
Empleo 1FC (SEDIA) - Tècnic Superior en espais de dades sectorials 2FC (SEDIA) - Tècnic Superior anara de conveni en Intel·ligència Artificial 3FC (SEDIA) - Tècnic Superior en control de projecte 4FC (SETELECO) Consultor en Infraestructures Digitals 5FC (SETELECO) Consultor Superior en Xarxes i Sistemes de Telecomunicacions 6FC (SETELECO) Tècnic Jurídic i Econòmic expert en organitzacions públiques 7FC assumpte OEPL 2020 suprimit ministeri assumptes economicos 1CU (SEDIA) – M2 INVESTIGACIÓN entre los candidatos preseleccionados por el Servicio Público de Empleo 2CU (SETELECO) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació (no s'admeten sol·licituds externes). 3CU (SETELECO) – M2 CIÈNCIES DE LA INFORMACIÓ (PERIODISME)
Personal Funcionari
Empleo Concursos 2025
Personal Funcionari Concurs general 2025 Concurs específic 2025
Portada de Ministeri
Digitalització i IA Telecomunicació i infraestructures Digitals Funció Pública
Inicio La Secretaria
Funció Pública Secretaria d'Estat de Funció Pública Directora del Gabinet de la Secretaria d'Estat de Funció Pública Newsletter de Funció Pública Captació de talent
La Secretaria Cartelleria Campanya: #UnRetoParaTi #UnaMejoraParaTodos 6 raons per a treballar en l'Administració
Actualitat
Funció Pública
Funció Pública Qui som
Funció Pública Directora General de Funció Pública Subdirector General de Planificació de Recursos Humans i Retribucions Subdirectora General de Ordenación de Recursos Humanos Subdirector General de Relacions Laborals Subdirectora General de Relacions amb Altres Administracions Subdirector General de Régimen Jurídico Subdirectora General de Dades per a l'Ocupació Pública
Qui som Subdirecció General de Dades per a l'Ocupació Pública
Subdirectora General de Dades per a l'Ocupació Pública Qui som Una mica d'història
Subdirectora General del Sector Públic Institucional Jefa de la Unidad de Asistencia Técnica
Accés a l'Ocupació Pública
Funció Pública Resol dubtes
Accés a l'Ocupació Pública Què és l'ocupació pública, i quin tipus d'empleades i empleats públics existeixen? Per què és atractiu per a mi l'ocupació pública? Com puc accedir a l'ocupació pública i quins són els requisits necessaris? Quines opcions estan actualment disponibles, i com accedisc a elles?
Coneix a fons l'Ocupació Pública
Accés a l'Ocupació Pública Butlletí Estadístic del personal al servei de les Administracions Públiques
Coneix a fons l'Ocupació Pública Boletines anteriores a 2006 Histórico de noticias
Evolució dels efectius de les Administracions Públiques Evolución de los efectivos de las Comunidades Autónomas por área de actividad Estudis d'envelliment de les plantilles en les Administracions Públiques
Jornades de Captació de Talent
Accés a l'Ocupació Pública Jornades de Captació de Talent 2023 Jornades de Captació de Talent 2022 Jornadas de Captación de Talento 2021 Jornadas de Captación de Talento 2020 Jornadas de Captación de Talento 2019 Jornades de Captació de Talent 2024
Convocatòries Personal Laboral
Accés a l'Ocupació Pública Información sobre Convocatorias para Personal Laboral del IV Convenio Único Convocatòries de Personal Laboral fora de l'IV Conveni Únic Informació sobre Convocatòries per a Personal Laboral de l'IV Conveni Únic
Oferisques d'Ocupació Pública
Accés a l'Ocupació Pública 2024
Oferisques d'Ocupació Pública Distribució de places per àrees d'interés Reserva de places per a persones amb discapacitat
2023
Oferisques d'Ocupació Pública Distribució de places d'accés lliure per grup de personal funcionari i personal laboral Distribució de places per àrees d'interés Reserva de places per a persones amb discapacitat
2022
Oferisques d'Ocupació Pública Distribució de places d'accés lliure per grup de personal funcionari i personal laboral Reserva de places per a personal amb discapacitat Distribució de places per àrees d'interés
Convocatòries Personal Funcionari
Accés a l'Ocupació Pública Cossos i Escales Generals de funcionaris Cossos i Escales Especials de funcionaris
Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic
Funció Pública Procediments de personal Concursos de traslados
Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic Personal laboral
Concursos de traslados Concurs de trasllats de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic (Administració Central) - Procés Finalitzat Ordre PRE/2748/2010, de 5 d'octubre, per la qual es convoca concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic (Administració Perifèrica) Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat. Concurs de trasllats 2015 (III Conveni Únic) Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat (2016) Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat (2017) Concurs de trasllats personal laboral 2018
Mobilitat de les persones ocupades públiques
Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic Mobilitat del personal funcionari de carrera
Mobilitat de les persones ocupades públiques Comissions de serveis Permutes Autorización bases de concursos Trasllat de lloc per raons de discapacitat, motius de salut i possibilitats de rehabilitació Mobilitat de les funcionàries víctimes de violència de gènere
Mobilitat del personal laboral
Mobilitat de les persones ocupades públiques CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES
Mobilitat del personal laboral ANY 2024
CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2024
ANY 2024 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2024
ANY 2024 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2024
ANY 2024 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
ANY 2023
CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2023
ANY 2023 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2023
ANY 2023 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2023
ANY 2023 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
ANY 2022
CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2022
ANY 2022 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2022
ANY 2022 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2022
ANY 2022 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
ANY 2021
CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2021
ANY 2021 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2021
ANY 2021 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO
Mobilitat del personal laboral CONVOCATÒRIES FINALITZADES
CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO ANY 2022
CONVOCATÒRIES FINALITZADES CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2022
ANY 2022 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - SEGONA CONVOCATÒRIA 2022
ANY 2022 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
ANY 2023
CONVOCATÒRIES FINALITZADES CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2023
ANY 2023 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - SEGONA CONVOCATÒRIA 2023
ANY 2024
CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2024
CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2025
CONCURS OBERT I PERMANENENTE IV CONVENI ÚNIC CAP 1 2025
Mobilitat del personal laboral INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
CONCURS-EXTRAORDINARI-E0-IV-CONVENI--NICO-CE0-2025
Reingressos al servei actiu funcionaris i laborals
Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic Reingresse funcionaris
Reingressos al servei actiu funcionaris i laborals Gestió del reingrés al servei actiu dels funcionaris de carrera
Reingressos laborals
Situacions administratives personal funcionari
Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic Servei actiu Servei especials Serveis en altres AAPP Excedència voluntària per interés particular Excedència voluntària per agrupació familiar Excedencia por cuidado de hijo/hija o familiar Excedencia por violencia de género Excedencia por violencia terrorista Suspensió de funcions Excedència voluntària per prestació de serveis en el sector públic Expectativa de destino Excedència forçosa Excedencia voluntaria incentivada
Nomenament de Cossos i Escales adscrits a la SEFP Nomenament de Cossos i Escales no adscrits a la SEFP Jubilacions voluntàries Renuncies
Règim Jurídic
Funció Pública Legislació i documentació d'interés Comissió Superior de Personal
Règim Jurídic Què és la Comissió Superior de Personal Acords de la Comissió Superior de Personal
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
Règim Jurídic Què és Bodeco? 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Possibilitat d'accés al Subgrup A2 amb la superació de 180 crèdits del títol oficial de Grau. Nomenament d'eventual amb edat superior a 70 anys. Titulacions oficials i els seus efectes per a l'ingrés en les Administracions Públiques, Organismes Públics i Ens de Dret Públic. Possibilitat de compatibilitzar la realització d'un curs selectiu amb el permís per naixement. Es planteja la possibilitat de prolongar en servei actiu a funcionaris interins. Impossibilitat que un preparador d'oposicions puga formar part d'un òrgan de selecció. Possibilitat de prendre possessió en situació d'incapacitat temporal, conseqüència o no d'embaràs, situació de risc durant l'embaràs o de baixa per maternitat. Títol necessari per a l'accés a Cossos del Subgrup A1 en els quals s'exerceixen professions regulades. Possibilitat de denegar la prolongació en el servei actiu. Revisió de la discapacitat durant un procés selectiu. Òrgan competent per a jubilar a un funcionari en situació de servei en altres Administracions Públiques. Possibilitat de conducta a la jubilació per incapacitat o jubilació voluntària d'un funcionari públic quan es troba en situació de suspensió de funcions. Possibilitat d'accedir a l'ocupació pública després d'haver sigut acomiadat mitjançant expedient disciplinari, sent professor amb contracte laboral. Possibilitat d'anotar en el RCP el nomenament d'un funcionari interí quan ja s'és funcionari de carrera d'eixe mateix Cos. Possible revocació de la concessió d'una pròrroga per a continuar en el servei actiu. Posibilidad de que el personal sujeto a un contrato laboral especial de alta dirección forme parte del órgano de selección de personal laboral fijo. Plazos para la toma de posesión como funcionario de carrera en la Administración del Estado. Terminis processos d'estabilització.
2. Carrera administrativa.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Possibilitat de gaudi dels dies de presa de possessió en un lloc obtingut per concurs ocupat prèviament en adscripció provisional Còmput del temps de permanència en la situació de serveis especials per al reconeixement de grau personal. Especial esment a l'ocupació de llocs de personal eventual Possibilitat de finalitzar la prolongació en el servei actiu del funcionari al qual s'instruïx expedient disciplinari Còmput del termini possessori a l'efecte de consolidació de grau personal Possibilitat que el temps exercit en un Cos compute per a consolidar el grau personal d'un nou Cos al qual s'accedeix amb posterioritat Possibilitat de promoció interna del Subgrup C1 al Subgrup A1 Es formula consulta sobre la possibilitat de reconeixement de grau per l'acompliment de llocs del nivell corresponent durant tres anys amb interrupció Es formula consulta sobre la possibilitat de consolidació de grau personal per part d'un funcionari docent Aplicació carrera horitzontal al personal interí.
3. Condicions de treball.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Dret a l'assistència lletrada del personal empleat públic Situación administrativa de quienes ostentan cargos electivos en organizaciones sindicales más representativas (LOLS) Obligatorietat de colegiació de funcionaris públics
4. Incompatibilitats.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Possibilitat d'incompatibilitat de funcionari docent universitari en cas de ser contractat per una Universitat noruega. Compatibilitat durant la situació de suspensió ferma.
7. Jornada i horaris.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Criteris aplicables a la flexibilitat horari per cura de fills Descomptar dies de permís per assumptes particulars al no assistir al lloc de treball al·legant raons de força major Forma de gaudi de la reducció de jornada per cura de fill Possibilitat de realitzar jornada ordinària durant períodes de vacances o festius per part de funcionaris que de manera habitual realitzen jornada reduïda per interés particular Possibilitat de concedir una reducció de jornada per cura de fill a un funcionari que ocupa un lloc de treball amb atenció al públic continuada (APC) Possibilitat d'acollir-se a les mesures de conciliació el personal funcionari amb jornada d'especial dedicació. Jornada d'estiu ampliada per fills de fins a 12 anys. Aplicación de la bolsa de horas y deber inexcusable.
10. Provisió de llocs.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Sol·licitud de permuta i altres supòsits de mobilitat. Possibilitat que un funcionari siga destituït en un lloc ocupat en comissió de serveis durant una baixa mèdica. Possibilitat de nomenar de funcionari en lloc de treball obtingut per concurs quan aquest lloc segueix ocupat per haver diferit el cessament. Efectes de la modificació en el sistema de provisió de llocs de treball. Ajornament del cessament d'una funcionària en pròrroga en el seu lloc de treball per gaudi d'un permís per malaltia greu de familiar. Possibilitat d'entendre inclòs dins de l'àmbit subjectiu de la mobilitat per motius de salut dels funcionaris a les persones que estiguen sotmeses a la tutela legal d'aquells. Adjudicació de dos llocs del mateix o diferent Cos sense que coincidisca el període de temps de possessió. Consecuencias de que un funcionario no se presente al concurso de méritos de la plaza que ocupa en adscripción provisional.
11. Reconeixement de serveis prestats.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Reconeixement de serveis previs prestats a temps parcial. Reconeixement serveis previs – Administració Institucional. Reconeixement serveis previs – Serveis prestats a l'estranger. Reconeixement serveis previs – Personal laboral. Reconeixement serveis previs – Tipus de vinculació.
12. Règim laboral. 15. Retribucions. 16. Seguretat Social Funcionaris. 17. Situacions administratives. 14. Responsabilitat Històric de BODECO
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) INDICE BODECO REFÓS NUMEROS 23 A 28
19. Vacances, permisos i llicències.
Altres
Règim Jurídic Històric de BODECO 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
Altres Possibilitat d'accés al Subgrup A2 amb la superació de 180 crèdits del títol oficial de Grau Nomenament d'eventual amb edat superior a 70 anys Titulacions oficials i els seus efectes per a l'ingrés en les Administracions Públiques, Organismes Públics i Ens de Dret Públic. Possibilitat de compatibilitzar la realització d'un curs selectiu amb el permís per naixement. Es planteja la possibilitat de prolongar en servei actiu a funcionaris interins. Impossibilitat que un preparador d'oposicions puga formar part d'un òrgan de selecció. Possibilitat de prendre possessió en situació d'incapacitat temporal, conseqüència o no d'embaràs, situació de risc durant l'embaràs o de baixa per maternitat. Títol necessari per a l'accés a Cossos del Subgrup A1 en els quals s'exerceixen professions regulades. Possibilitat de denegar la prolongació en el servei actiu. Revisió de la discapacitat durant un procés selectiu. Òrgan competent per a jubilar a un funcionari en situació de servei en altres Administracions Públiques. Possibilitat de conducta a la jubilació per incapacitat o jubilació voluntària d'un funcionari públic quan es troba en situació de suspensió de funcions. Possibilitat d'accedir a l'ocupació pública després d'haver sigut acomiadat mitjançant expedient disciplinari, sent professor amb contracte laboral. Possibilitat d'anotar en el RCP el nomenament d'un funcionari interí quan ja s'és funcionari de carrera d'eixe mateix Cos. Possible revocació de la concessió d'una pròrroga per a continuar en el servei actiu. Possibilitat que el personal subjecte a un contracte laboral especial d'alta direcció forme part de l'òrgan de selecció de personal laboral fix. Terminis per a la presa de possessió com a funcionari de carrera en l'Administració de l'Estat. Terminis processos d'estabilització.
2. Carrera administrativa
Altres Possibilitat de gaudi dels dies de presa de possessió en un lloc obtingut per concurs ocupat prèviament en adscripció provisional Còmput del temps de permanència en la situació de serveis especials per al reconeixement de grau personal. Especial esment a l'ocupació de llocs de personal eventual Possibilitat de finalitzar la prolongació en el servei actiu del funcionari al qual s'instruïx expedient disciplinari Còmput del termini possessori a l'efecte de consolidació de grau personal Possibilitat que el temps exercit en un Cos compute per a consolidar el grau personal d'un nou Cos al qual s'accedeix amb posterioritat Possibilitat de promoció interna del Subgrup C1 al Subgrup A1 Possibilitat de reconeixement de grau per l'acompliment de llocs del nivell corresponent durant tres anys amb interrupció Possibilitat de consolidació de grau personal per part d'un funcionari docent Aplicació carrera horitzontal al personal interí
3. Drets i deures
Altres Dret a l'assistència lletrada del personal empleat públic Situació administrativa dels qui ostenten càrrecs electius en organitzacions sindicals més representatives (LOLS) Obligatorietat de colegiació de funcionaris públics
4. Incompatibilitats
Altres Possibilitat d'incompatibilitat de funcionari docent universitari en cas de ser contractat per una Universitat noruega Compatibilitat durant la situació de suspensió ferma
5. Jornades i horaris
Altres Criteris aplicables a la flexibilitat horari per cura de fills Descomptar dies de permís per assumptes particulars al no assistir al lloc de treball al·legant raons de força major Forma de gaudi de la reducció de jornada per cura de fill Possibilitat de realitzar jornada ordinària durant períodes de vacances o festius per part de funcionaris que de manera habitual realitzen jornada reduïda per interés particular Possibilitat de concedir una reducció de jornada per cura de fill a un funcionari que ocupa un lloc de treball amb atenció al públic continuada (APC) Possibilitat d'acollir-se a les mesures de conciliació el personal funcionari amb jornada d'especial dedicació. Jornada d'estiu ampliada per fills de fins a 12 anys. Aplicació de la bossa d'hores i deure inexcusable.
6. Provisió de llocs
Altres Sol·licitud de permuta i altres supòsits de mobilitat. Possibilitat que un funcionari siga destituït en un lloc ocupat en comissió de serveis durant una baixa mèdica. Possibilitat de nomenar de funcionari en lloc de treball obtingut per concurs quan aquest lloc segueix ocupat per haver diferit el cessament. Efectes de la modificació en el sistema de provisió de llocs de treball Ajornament del cessament d'una funcionària en pròrroga en el seu lloc de treball per gaudi d'un permís per malaltia greu de familiar. Possibilitat d'entendre inclòs dins de l'àmbit subjectiu de la mobilitat per motius de salut dels funcionaris a les persones que estiguen sotmeses a la tutela legal d'aquells. Adjudicació de dos llocs del mateix o diferent Cos sense que coincidisca el període de temps de possessió. Conseqüències que un funcionari no es presente al concurs de mèrits de la plaça que ocupa en adscripció provisional. Valoración que corresponde otorgar en concursos a títulos universitarios oficiales Presa de possessió de lloc en comissió de serveis estant en incapacitat temporal Tractament de la possibilitat de reingrés de militar a l'Administració civil Possibilitat d'ocupació de llocs en l'Administració civil per personal militar Lloc a assignar a funcionari d'una altra Administració en cas de cessament en lloc de lliure designació Diferents qüestions sobre terminis possessoris Comissió de serveis des de la situació d'excedència per cura de fills Cessament i presa de possessió en lloc obtingut per concurs de funcionari en incapacitat temporal.
7. Reconeixement de serveis prestats
Altres Reconeixement de serveis previs prestats a temps parcial Reconeixement serveis previs – Administració Institucional Reconeixement serveis previs – Serveis prestats a l'estranger Reconeixement serveis previs – Personal laboral Reconeixement serveis previs – Tipus de vinculació
8. Responsabilitat
Altres Possibilitat d'arxivar expedient disciplinari a funcionari que està en parador ignorat Aplicació del règim disciplinari al personal eventual Prescripció de sanció greu Conservació del grau personal després de la rehabilitació com a funcionari Règim disciplinari aplicable al personal laboral anara de conveni
12. Vacances, permisos i llicències
Altres Permís per cura de fill menor afectat per càncer o una altra malaltia greu: criteri que tots dos progenitors treballen Permís per deure inexcusable Qüestions relatives al permís per a la concurrència a exàmens i altres proves definitives d'aptitud Qüestions relatives a la reducció de jornada per a cura de familiars per raó de malaltia Abonament de vacances no gaudides al personal laboral temporal per estar en situació d'incapacitat temporal Reducció de jornada per a cura de familiars en situació d'incapacitat temporal Actuació a seguir quan un funcionari, que, després d'haver esgotat el període màxim d'incapacitat laboral, continua remetent baixes per malaltia Possibilitat d'ampliar l'àmbit d'aplicació de l'article 59 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes a l'efecte de permetre que el permís per adopció interrompa les vacances Permís d'adopció a funcionari que adopta al fill de la seua dona amb la qual va contraure matrimoni dos anys abans. Gaudi del permís per naixement a temps parcial Concessió del permís per al compliment d'un deure inexcusable per a l'exercici de determinades funcions d'Alcalde Còmput de dies de vacances i assumptes particulars en cas d'haver gaudit una llicència per assumptes propis. Deducció del temps de lactància sense sou del còmput del permís de lactància en jornades completes. Criterio interpretativo actual del término “distinta localidad” a efectos del permiso del artículo 48 a) TRLEBEP. Consideració dels dissabtes com a dies hàbils/inhàbils a l'efecte del gaudi del permís per defunció, accident o malaltia greu de familiar Possibilitat de gaudir de forma continuada de dies de vacances, dies independents de vacances i dies per assumptes particulars
13. Uns altres
Altres 13. UNS ALTRES
13. Uns altres Certificats en l'Administració General de l'Estat Competències d'INAP/INAP i de Funció Pública en els processos selectius Recopilatori de pàgines web i arxius de preguntes freqüents (FAQs) de Funció Pública.
Relacions Laborals
Funció Pública Diàleg Social
Relacions Laborals Negociació Col·lectiva
Diàleg Social Negociació Col·lectiva de l'Administració General de l'Estat
Negociació Col·lectiva Taula de Negociació de personal funcionari Taula de Negociació de funcionaris, estatutaris i laborals
Negociació Col·lectiva de l'Administració General de l'Estat Taules Delegades
Negociació del personal laboral IV Conveni Únic
Negociació Col·lectiva Comissió Paritària
Negociació del personal laboral IV Conveni Únic Actes de la Comissió Paritària Acords de Civea en vigor
Comissió Negociadora
Negociació V Conveni Únic Personal Laboral
Negociació Col·lectiva Comissió Negociadora
Negociació V Conveni Únic Personal Laboral Actes
Informació General
Taula General de Negociació de les Administracions Públiques Acords Administració-Sindicats en les Taules Generals de Negociació Acords Administració-Sindicats per al personal laboral AGE del Conveni Únic Altres Acords
Eleccions Sindicals Seguiment Vagues de personal AGE Subvencions a organitzacions sindicals
Diàleg Social Convocatòries Anteriors
Igualtat
Relacions Laborals Plans per a la Igualtat de gènere Conciliació i corresponsabilitat Violència contra les dones Enfront de l'assetjament laboral i sexual
Responsabilitat Social Corporativa Prevenció
Órganos de colaboración
Funció Pública Relacions Internacionals en matèria d'ocupació pública
Órganos de colaboración Va unir Europea
Relacions Internacionals en matèria d'ocupació pública Xarxa EUPAN COMITÉ EUROPEU DE DIÀLEG SOCIAL PER A LES ADMINISTRACIONS CENTRALS Consejo de la Unión Europea Grupo de Trabajo Estatuto
Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE) Mobilitat Internacional Relacions bilaterals
Órganos de colaboración interadministrativa
Registre Central de Personal
Funció Pública Butlletí Estadístic del RCP
Registre Central de Personal Boletines anteriores a 2006 Histórico de noticias
Evolució dels efectius de les Administracions Públiques Evolució dels efectius de les Comunitats Autònomes per àrea d'activitat Estudis d'envelliment de les plantilles en l'Administració General de l'Estat Espai Siep Documentació del Registre Central de Personal
Registre Central de Personal Impresos Personal Funcionari Impresos Personal Laboral
Documentació del Registre Central de Personal Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grup i categoria professionals Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grups professionals, especialitats professionals i/o famílies professionals
Impresos d'inscripció Impresos de Personal Funcionari Docent Impresos de Personal Laboral Docent
Documentació del Registre Central de Personal Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grup i categoria professionals Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grups professionals, especialitats professionals i/o famílies professionals
Espai ISPA
Funció Pública ISPA 2025
Espai ISPA Comunitats Autonomas Comunitat Foral de Navarresa Ajuntaments Cargos electos de Corporaciones Locales Diputacions, Consells i Cabildos Insulars
ESTADÍSTIQUES ISPA
Espai ISPA Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2024 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2023 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2022 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2021 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2020 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2019 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2018 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2017 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2016 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2015 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2014
ISPA NAVARRA 2025
Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Funció Pública Novetats Normativa Reguladora FHCN Nomenaments de personal funcionari / Assignació del primer destine Concursos ordinarios provisión puestos reservados
Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional Concursos ordinarios anteriores
Concursos ordinarios provisión puestos reservados Concurs Ordinari 2023 Concurs Ordinari 2022 Concurs Ordinari 2021 Concurs Ordinari 2020 Concurs Ordinari 2019 Concurs Ordinari 2018 Concurs Ordinari 2017
Concurs Ordinari 2024
Concursos unitaris provisió posats reservats
Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional Concursos unitarios anteriores
Concursos unitaris provisió posats reservats Concurs Unitari 2022 Concurso Unitario 2022 País Vasco Concurs Unitari 2021 Concurs Unitari 2020 Concurs Unitari 2019 Concurs Unitari 2018 Concurso Unitario 2017
Concurso Unitario 2023
Cambios de situaciones administrativas de los funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional
Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional Serveis especials Reingrés al servei actiu (només per a aquelles situacions administratives amb reserva de lloc de treball) Servicio en otras Administraciones Públicas Excedències
Cambios de situaciones administrativas de los funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional EXCEDENCIAS POR CUIDADO DE FAMILIARES EXCEDENCIA POR INTERÉS PARTICULAR EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR PRESTACIÓN DE SERVICIOS EN EL SECTOR PÚBLICO EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR PRESTACIÓN DE SERVICIOS EN OTRA SUBESCALA DE FHN EXCEDÈNCIA VOLUNTÀRIA PER AGRUPACIÓ FAMILIAR EXCEDENCIA POR VIOLENCIA DE GÉNERO EXCEDENCIA POR RAZÓN DE VIOLENCIA TERRORISTA
Certificats funcionaris d'administració local Comissions de servei / Acumulacions
Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional Comissions de serveis Acumulació de funcions reservades
Inscripción méritos generales
Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional Inscripció del grau personal Inscripció de titulacions Inscripción de cursos de formación o perfeccionamiento Inscripción de servicios previos Mèrits referits a la conciliació de la vida personal, familiar i laboral
Altres procediments
Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional Permuta de llocs de treball reservat Remissió de consultes sobre el règim jurídic Recurso potestativo de reposición Jubilacions i prolongacions del servei actiu
Governança Pública
Funció Pública Directora General de Gobernanza Pública Simplificació administrativa i reducció de càrregues
Governança Pública Què és una càrrega administrativa? Análisis de Impacto Normativo. Impacto en cargas administrativas Manual de Simplificació Administrativa i Reducció de Càrregues per a l'AGE Convenis amb organitzacions Compensación de cargas administrativas. One in - one out Simplificació de Procediments en les Administracions Públiques. Mapa de Situació Documentació de referència
Inspecció de Serveis
Governança Pública Normativa reguladora Guia d'auditoria per a inspectors de serveis Consultoria operativa de serveis Curs selectiu de la funció inspectora Vacants d'Inspectors/as de Serveis Informes de Simplificació i Reducció de Càrregues
Atenció a la ciutadania Qualitat en les Administracions Públiques​
Governança Pública Gestió de Cartes de Serveis en l'AGE Metodologia i Guies
Qualitat en les Administracions Públiques​ Guia per a la realització d'estudis d'anàlisis de la demanda i d'avaluació de la satisfacció dels usuaris (edició 2014) Modelo EFQM 2013 CAF 2013, el Marc Comú d'Avaluació CAF 2020 Guia per a la gestió de queixes i suggeriments (2013) Guia d'Interpretació del Model EFQM d'Excel·lència 2010 per a les Administracions Públiques CAF Educació (2010) CAF Procediment de Retroalimentació Externa (2009) Guia per al desenvolupament de Cartes de Serveis Guía de Evaluación. Modelo EVAM (2009) Guia per al reconeixement a l'excel·lència (2009) CAF 2006 El Valor de l'Excel·lència. Recomanacions per a l'excel·lència en la creació de valor públic a través del Model EFQM (2018).​​ Guia per a la Qualitat de l'Administració Pública, Una Caixa d'Eines per a Gestors, versió resumida Marc comú sobre les Cartes de Serveis en les Administracions Públiques Espanyoles (2015) Guia per a l'Avaluació de la Qualitat dels Serveis Públics (2009)​​ Guia per a l'elaboració i gestió d'una carta de serveis en l'Administració Local Guia de models d'avaluació per a l'Administració Local
Informes d'Avaluació de la Qualitat dels Serveis
Qualitat en les Administracions Públiques​ Informe sobre l'Activitat dels Ministeris Espanyols (ISAM) Informes sobre la percepció ciutadana dels serveis públics
Informes d'Avaluació de la Qualitat dels Serveis Govern Obert La confiança en les Institucions Informe sobre percepció ciutadana en la prestació dels serveis públics​​ Estabilitat i millora en els serveis públics Qualitat i sostenibilitat dels serveis públics Qualitat dels Serveis Públics en temps d'austeritat La Qualitat dels Serveis Públics i les actituds dels ciutadans cap a les mesures modernitzadores de l'Administració Pública La importància dels Serveis Públics en el benestar dels ciutadans L'Administració Pública segons el parer dels ciutadans Agenda Pública i Satisfacció amb els Serveis Públics en l'Estat Autonòmic La percepció social dels Serveis Públics a Espanya 1985-2008 ​​​
Informes sobre l'activitat desplegada per les Agències Estatals
Informes d'Avaluació de la Qualitat dels Serveis Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2016 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2015 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2014 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2013 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2012 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2011 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2010 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2009 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2008
Avaluació E08/2007 de la Qualitat del servei dels Museus de titularitat estatal
Reconeixement: Certificacions i Premis
Qualitat en les Administracions Públiques​ Certificación del Nivel de Excelencia de las Organizaciones
Reconeixement: Certificacions i Premis Organitzacions el nivell d'Excel·lència de les quals ha sigut certificat
Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública​
Reconeixement: Certificacions i Premis Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XIV Edició. Memòries Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XV Edició. Memòries XV edició. Galeria de Vídeos Lliurament dels Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XIII Edició Galeria d'imatges del lliurament de Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XII Edició Galeria d'imatges del Lliurament dels Premis a la Qualitat i Innovació 2014​​
Gestió del coneixement i difusió de bones pràctiques Assessorament, consultoria, assistència tècnica i Formació​ Xarxes Internacionals Xarxa Interadministrativa de Qualitat dels Serveis
Qualitat en les Administracions Públiques​ Conferències de Qualitat en els Serveis Públics
Xarxa Interadministrativa de Qualitat dels Serveis 7a Conferència Estatal de Qualitat en els Serveis Públics
Conferències de Qualitat en els Serveis Públics Galeria d'imatges de la 7a Conferència Estatal de Qualitat en els Serveis Públics
Transparència Govern obert Registres electrònics i notificacions
Governança Pública Registre Electrònic d'Apoderaments Registro de Funcionarios Habilitados Registro Electrónico General Notificacions
Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Governança Pública Digitalització de documents i registre Assistència en la identificació i signatura electrònica Còpies autèntiques Apoderament
Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Funció Pública Oficina de Conflictos de Intereses Membres del Govern i Alts Càrrecs de l'Administració General de l'Estat Incompatibilitats de personal al servei de les Administracions Públiques MASTERCLASS: Guia del Govern Obert Informes sobre compliment dels alts càrrecs
Comunicació Contacte Info DANA
Inicio Medidas adoptadas en relación con la DANA Portada d'Info Dana
Inici
  • Organigrama
  • Protecció de Dades
  • Participació pública en projectes normatius
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • Empleo
  • Portada de Ministeri
  • Cover Ministeri
Digitalització i IA
Telecomunicació i infraestructures Digitals
  • La Secretaria
  • Funció Pública
  • Governança Pública
  • Incompatibilitat i conflicte d'interessos
  • Cover Funció Pública
Comunicació
Contacte
  • Medidas adoptadas en relación con la DANA
  • Portada d'Info Dana
  • Cover Info DANA
texto
  1. Inici
  2. Funció Pública
  3. Funció Pública
  4. Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
  5. Concursos unitaris provisió posats reservats

Preguntes freqüents sobre el Concurs Unitari

CONSULTES GENÈRIQUES SOBRE EL RÈGIM JURÍDIC DEL CONCURS

Quina normativa reguladora s'aplica als concursos unitaris?

El Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional (d'ara en avant Reial decret 128/2018) i l'Ordre TFP/153/2021, de 16 de febrer, per la qual es regula la valoració dels mèrits generals del personal funcionari d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional (d'ara en avant Ordre TFP/153/2021).

Estic obligat a participar en el concurs unitari?

Estaran obligats a participar en el concurs unitari el personal funcionari d'Administració Local amb habilitació nacional, amb nomenament provisional, per a la totalitat de llocs oferits en la seua subescala i categoria, segons el que es disposa en l'article 44.3 del Reial decret 128/2018.

Estant obligat a concursar, què succeïx si no participe, o si concursant no el faig a tots els llocs reservats a la meua subescala i categoria?

S'entén que renúncia a establir ordre de prelació respecte als llocs no relacionats, en favor del Tribunal de Valoració, que podrà adjudicar-li qualsevol d'ells.

Quan no podré participar?

Si es troba en algun dels supòsits de l'article 36.2 Reial decret 128/2018 que establix:

No podran participar en els concursos:

a) El personal funcionari inhabilitat i suspens en virtut de sentència o resolució administrativa ferma, si no haguera transcorregut el temps assenyalat en elles de suspensió.

b) El personal funcionari destituït, a llocs de la Corporació on es va produir la sanció, si no haguera transcorregut el termini establit en aquesta.

c) El personal funcionari en les situacions d'excedència voluntària a què es refereix l'article 89.1.a) i b) del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, aprovat per Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, si no haguera transcorregut el termini de dos anys des de la passada a les mateixes.

d) El personal funcionari que no porten dos anys en l'última destinació obtinguda amb caràcter definitiu en qualsevol Administració Pública, llevat que el facen a llocs reservats a la seua subescala i categoria en la mateixa Corporació.

Quan he de reunir els requisits necessaris per a poder participar en el concurs?

Els requisits exigits, així com els mèrits hauran de reunir-se a la data de la Resolució per la qual es disposa la publicació de la convocatòria.

Sóc concursant voluntari i només he sol·licitat un lloc de treball, què succeïx si no se m'adjudica aquest lloc?

En eixe cas romandrà en el lloc de treball que venia exercint, amb el mateix nomenament que tenia amb anterioritat.

Una vegada presentada la sol·licitud de participació, és possible renunciar a la participació en el concurs unitari?

Únicament el personal funcionari que concursa amb caràcter voluntari podrà efectuar aquesta renúncia, sempre que la mateixa tinga entrada en la Direcció General de la Funció Pública amb caràcter previ a la data que s'anunciarà com a màxima per a la renúncia en la web, i que serà sempre anterior a l'adopció de la Proposta de Resolució pel Tribunal de Valoració.

La renúncia, en tot cas, haurà de fer-se per mitjans telemàtics a través del formulari que està a la seua disposició en el següent enllaç:

https://sede.administracionespublicas.gob.es/procedimientos/portada/ida/0/idp/346

Puc alterar l'ordre de prelació de llocs inicialment presentat?

Dins del termini de presentació de sol·licituds es podran efectuar canvis en l'ordre de prelació presentat inicialment, indicant tal circumstància amb caràcter exprés. Per a això, haurà de formular una nova sol·licitud a través de la seu electrònica indicant el nou ordre de prelació. La nova sol·licitud s'entendrà que substituïx amb caràcter general a la inicialment presentada.

Transcorregut el termini de presentació de sol·licituds, qualsevol canvi en l'ordre de prelació es tindrà no efectuat. De la mateixa manera, no s'admetran renúncies parcials.

MÈRITS GENERALS

Quins mèrits generals he d'aportar juntament amb la instància?

Els únics mèrits generals que ha d'acreditar juntament amb la seua sol·licitud són, si escau, els mèrits referits a la conciliació de la vida personal, laboral i familiar en relació amb la convocatòria del concurs concret (art. 32.2 del Reial decret 128/2018).

Com acredite els mèrits referits a la conciliació de la vida personal, familiar i laboral?

La informació sobre quins són, i com han d'acreditar-se estos mèrits la pot trobar en:

https://www.mptfp.gob.es/portal/funcionpublica/funcion-publica/fhn/nueva-orden-meritos-generales/meritos-referidos-a-la-conciliacion-de-la-vida-personal-familiar-y-laboral.html

I la resta dels mèrits generals? Quins són i com es computen?

Per Resolució de la Direcció General de la Funció Pública es donarà publicitat a la relació individualitzada de mèrits generals dels funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional, alhora que la convocatòria del concurs unitari. L'Ordre TFP/153/2021, de 16 de febrer, regula la valoració dels mèrits generals del personal funcionari d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional.

Com s'ha format la relació individualitzada de mèrits generals?

D'acord amb el que es disposa en l'article 32 del Reial decret 128/2018 i en l'article 3 de l'Ordre TFP 153/2021, l'acreditació de mèrits generals per la Direcció General de la Funció Pública s'efectuarà d'acord amb els següents criteris:

1. Els serveis efectius, d'ofici.

2. La permanència, d'ofici.

3. Els títols, a instàncies de l'interessat a través del procediment electrònic establit a aquest efecte.

4. Els serveis previs, a instàncies de l'interessat, acompanyada de la documentació acreditativa, segons l'Annex I del Reial decret 1461/1982, de 25 de juny, pel qual es dicten normes d'aplicació de la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració Pública, excepte el període de funcionari en pràctiques per a l'accés a les subescales de funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional, que es reconeixerà d'ofici.

5. El grau, a instàncies de l'interessat acompanyada de Resolució de reconeixement que haurà d'incloure la data en què la consolidació s'ha produït.

6. Els cursos de formació i perfeccionament superats o impartits, homologats o reconeguts, a instàncies de l'interessat acompanyada de certificat de reconeixement i valoració expedit pels òrgans establits en l'apartat 5 de l'article 2 de la present Ordre. En tal certificat haurà de figurar denominació del curs, puntuació a l'efecte de mèrits generals, hores de duració i dates d'inici i finalització.

7. Els mèrits referits a la conciliació de la vida personal, familiar i laboral, a instàncies de l'interessat. La documentació acreditativa d'este mèrit general es remetrà, al costat de la sol·licitud de participació del concurs, a la Corporació Local on radique el lloc sol·licitat, si es tracta d'un concurs ordinari, i al Ministeri de Política Territorial i Funció Pública, Direcció General de la Funció Pública, per al concurs unitari.

7.1 L'acreditació d'este mèrit s'haurà d'efectuar per a cada concurs, llevat que no hagen patit modificació els motius als quals es refereix l'article 32.1 g) del Reial decret 128/2018, de 16 de març, i en aquest cas se substituirà la documentació acreditativa dels mateixos per una declaració jurada en la qual es pose de manifest que es manté la situació que va donar lloc a la valoració d'este mèrit en anteriors concursos de trasllats de personal funcionari d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional.

Quant als mèrits generals que s'acrediten a instàncies de l'interessat, quins es tenen en compte en cada concurs?

La valoració dels mèrits vindrà referida, en tot cas, a la data de convocatòria del concurs. Només es computaran els mèrits reconeguts i inscrits a aquesta data.

Com ha afectat la nova Ordre a la puntuació dels serveis efectius i la permanència com a mèrits generals?

Pel que fa a la valoració de serveis efectius i la permanència com a mèrits generals, l'Ordre TFP 153/2021 s'adequa al que es disposa en l'article 58. 1 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, de manera que són objecte de valoració els serveis exercits en llocs reservats a personal funcionari d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional en Entitats Locals, en les Comunitats Autònomes uniprovincials i a les Ciutats de Ceuta i Melilla. Així mateix, i d'acord amb les garanties de carrera professional, en el supòsit de cessament per lliure designació en lloc reservat o cessament per supressió de lloc de col·laboració, de conformitat amb l'article 58.2 del Reial decret 128/2018, es valora a l'efecte de serveis efectius i de permanència l'acompliment en el lloc en la mateixa Corporació en què s'adscriga al personal funcionari cessat en tals suposats.

Segons el que es disposa en l'article 2.2 de l'Ordre TFP 153/2021: la permanència continuada en el lloc reservat obtingut amb caràcter definitiu des del qual es concursa i que s'estiga exercint de manera efectiva, d'acord amb el que es disposa en l'apartat 1.a) de l'article 2 d'esta Ordre, a la data en què es dicte la Resolució de convocatòria conjunta dels concursos per la Direcció General de la Funció Pública, es computa fins a un màxim de 1,50 punts, d'acord amb la següent escala:

De tres a quatre anys: 0,75 punts.

A partir del quart any de permanència, 0,25 per any, fins a un màxim de 1,50.

El nomenament en comissió de serveis implicarà la pèrdua de la valoració de la permanència en el lloc definitiu des del qual s'efectua la comissió.

CONEIXEMENT DE LA LLENGUA PRÒPIA I MÈRITS DE DETERMINACIÓ AUTONÒMICA

Com es valoren i justifiquen el coneixement de la llengua pròpia i els mèrits autonòmics?

Tant el coneixement de la llengua pròpia com els mèrits de determinació autonòmica estan descrits en les bases de la Resolució de Convocatòria del Concurs. Allí s'indica la valoració dels mateixos així com la forma d'acreditació.

L'acreditació documental del coneixement de la llengua pròpia i dels mèrits de determinació autonòmica s'efectuarà conforme al que establisquen les Comunitats Autònomes segons regula l'article 44 del Reial decret 128/2018.

En el cas que sol·liciten posats per a l'acompliment del qual es necessite el coneixement de la llengua oficial pròpia, en els termes previstos en la respectiva legislació autonòmica, s'adjuntarà al costat de la sol·licitud i ordre de preferència de les vacants, certificació acreditativa del coneixement de la llengua, atenint-se al que es disposa en la citada legislació.

Es podrà obtindre informació sobre el coneixement de la llengua pròpia i/o dels mèrits de determinació autonòmica, en els Òrgans de les Comunitats Autònomes amb competències en matèria de funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional.

Certificat de serveis a l'efecte del còmput de mèrits autonòmics: si per a acreditar els mèrits de determinació autonòmica és necessari aportar un certificat de serveis, el mateix serà expedit per les Comunitats Autònomes corresponents, de conformitat amb el que es preveu en les bases de la Resolució de la Convocatòria.

EVENTUALS RECTIFICACIONS I AMPLIACIONS DE LA CONVOCATÒRIA

A què habilita un nou termini de presentació d'instàncies?

El nou termini de presentació d'instàncies es refereix únicament als llocs afectats per una eventual Resolució posterior de la Direcció General de la Funció Pública, per la qual es rectifica i, si escau, amplia la Resolució per la qual es convoca concurs unitari de provisió de llocs de treball reservats a funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional. Aquest termini, per tant, afecta exclusivament als llocs que s'incorporen al concurs o que es veuen afectats per una posterior correcció d'errors, possibilitant en tots dos casos la seua sol·licitud. Este termini no afecta, en cap cas, als llocs que van ser convocats per la Resolució, de la Direcció General de Funció Pública, per la qual es convoca concurs unitari de provisió de llocs de treball reservats a funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional, el termini de presentació del qual de sol·licituds ja ha conclòs.

Per tant, NO ESTÀ PERMÉS:

Sol·licitar algun dels llocs convocats per la Resolució de la Direcció General de la Funció Pública, per la qual es convoca concurs unitari de provisió de llocs de treball reservats a funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional, i que no estan inclosos en la Resolució de correcció i ampliació.

Alterar de cap manera l'ordre de prelació dels llocs sol·licitats a l'empara de l'esmentada Resolució de convocatòria del concurs unitari de provisió de llocs de treball reservats a funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional, eliminant llocs sol·licitats, alterant la seua ordre de prelació, etc. (tot això, sense perjudici que indirectament puga veure's alterat aquest ordre, en poder-se intercalar llocs afectats per la rectificació i ampliació en l'ordre de prelació primitiu, tal com s'indica més endavant ).

"Substituir" llocs que van ser sol·licitats a l'empara de la Resolució de convocatòria del concurs unitari de provisió de llocs de treball reservats a funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional i que per Resolució de rectificació i ampliació posterior hagen sigut exclosos del concurs, per altres llocs que van ser convocats per la Resolució de convocatòria inicial.

Vaig presentar sol·licitud de participació i ara també desitge sol·licitar llocs afectats per la Resolució de rectificació i ampliació de la convocatòria, què he de fer?

Haurà de formular una nova sol·licitud a través de la seu electrònica:

https://sede.administracionespublicas.gob.es/procedimientos/portada/ida/0/idp/81

Incloent el lloc o llocs que vulga sol·licitar, d'entre els oferits en la Resolució d'ampliació i correcció del concurs unitari.

En el procediment electrònic únicament apareixeran els llocs inclosos en la Resolució d'ampliació i correcció del concurs unitari, per la qual cosa únicament podrà efectuar la selecció d'aquests llocs havent d'indicar el nou ordre de prelació que la inclusió d'estos nous llocs suposa per a la seua sol·licitud inicial.

Si en la seua sol·licitud inicial ja va presentar els mèrits referits a la conciliació de la vida personal, laboral i familiar i/o els mèrits autonòmics o de coneixement de llengua no és necessari que torne a presentar-los.

No vaig presentar sol·licitud de participació, però ara desitge sol·licitar llocs afectats per la Resolució de rectificació i ampliació de la convocatòria, què he de fer?

Haurà de formular una sol·licitud a través de la seu electrònica:

https://sede.administracionespublicas.gob.es/procedimientos/portada/ida/0/idp/81

Adjuntant en este moment, si escau, tots els mèrits referits a la conciliació de la vida personal, laboral i familiar així com els mèrits de determinació autonòmica i coneixement de llengua en els apartats de la sol·licitud preparats per a això.

Vaig presentar sol·licitud de participació i un lloc de treball que vaig sol·licitar ha sigut exclòs, en què m'afecta?

Aquest lloc es considerarà d'ofici com no sol·licitat. La seua posició en l'ordre de prelació passarà a ser ocupada, en el seu cas, pel lloc sol·licitat immediatament després i així successivament.

CESSAMENTS, PRESES DE POSSESSIÓ I DEMAS QÜESTIONS RELATIVES A LA RESOLUCIÓ DEL CONCURS UNITARI

Quan he de cessar en la destinació actual?

El cessament en la destinació actual haurà d'efectuar-se dins dels tres dies hàbils següents a la publicació de la Resolució del concurs en el Boletín Oficial del Estado.

Quin termini tinc per a prendre possessió en la nova destinació?

Una vegada efectuat el cessament, el termini per a prendre possessió és de tres dies hàbils si es tracta d'un lloc en la mateixa localitat de la seua destinació actual i d'un mes si es tracta de localitat diferent. En tots dos, el termini de possessió començarà a comptar-se a partir de l'endemà del del cessament.

Ara bé, si aquest és la seua primera destinació (per trobar-se en expectativa de nomenament, després de la superació del procés selectiu), o bé si la Resolució del concurs comporta el reingrés a la situació administrativa de servei actiu, el termini de presa de possessió haurà de computar-lo des de la publicació de la Resolució del concurs en el Boletín Oficial del Estado.

Què ocorreria si no prenguera possessió en el lloc obtingut en el concurs en els terminis establits?

El personal funcionari que, per causes que els siguen imputables, no prenguen possessió dels llocs de treball obtinguts en el concurs en els terminis establits en la normativa vigent, seran declarats d'ofici en la situació administrativa d'excedència voluntària per interés particular, a comptar des de l'últim dia del termini de presa de possessió.

Es pot "renunciar" a la destinació adjudicada en un Concurs Unitari?

D'acord amb la base onzena de la Resolució de convocatòria del concurs, les destinacions adjudicades són irrenunciables, per la qual cosa el personal funcionari haurà de prendre possessió del mateix dins del termini corresponent.

Qui abona les retribucions durant el terme possessori?

Durant eixe terme, el personal funcionari té dret a la totalitat de les retribucions de caràcter fix, tant bàsiques com complementàries.

Si el terme del termini possessori es produïx dins del mateix mes en què se cessa, les retribucions de periodicitat mensual s'abonaran per l'entitat que diligencia el cessament, per mes complet i d'acord amb la situació i drets del personal funcionari referits al primer dia hàbil del mes en què cessa.

Ara bé, si el terme possessori recau en mes diferent al del cessament, les retribucions del primer mes es faran efectives per l'entitat que diligencia el cessament, en els termes assenyalats anteriorment, i les del segon mes, s'abonaran per l'entitat corresponent al lloc de treball al qual s'accedeix, així mateix per mensualitat completa i en la quantia corresponent al lloc en què s'ha pres possessió.

Què ocorre amb les pagues extraordinàries?

La paga extraordinària corresponent serà assumida per totes dues entitats (la de cessament i la de destinació) en proporció al nombre de mensualitats del període de meritació d'aquella que, segons l'indicat en la qüestió anterior corresponguen a cadascuna d'elles. La part de l'import corresponent a l'entitat que tramita el cessament en entendrà reportada en el moment de produir-se aquest.

Qui ha de cotitzar a la Seguretat Social?

El Reial decret 84/1996, de 26 de gener, pel qual s'aprova el Reglament general sobre inscripció d'empreses i afiliació, altes, baixes i variacions de dades de treballadors en la Seguretat Social, en el seu article 43.1.3a, literalment disposa que:

“Respecte dels funcionaris públics inclosos en el camp d'aplicació del Règim general de la seguretat social, les altes i baixes dels mateixos en els casos de canvi de destinació obtinguda per mitjà de concurs o lliure designació i en els altres supòsits en què l'organisme o centre de treball en el qual s'exercisca el nou lloc o al qual s'adscriguen o assignen els funcionaris haja d'assumir les retribucions dels mateixos i les obligacions corresponents en matèria de Seguretat Social, faran efecte, per la qual cosa es refereix a les altes, des del primer del mes següent a aquell en què es produïsca el cessament i, en el que afecta de les baixes, des de l'últim dia del mes en què es produïsca aquest cessament”.

Es pot prorrogar el cessament i la presa de possessió?

Sí, per necessitats del servei, mitjançant acord dels Presidents de les Entitats Locals en què haja de cessar i prendre possessió el concursant, es podrà diferir el cessament i la presa de possessió, fins a un màxim de tres mesos. Per tant, en el termini màxim de 3 mesos a comptar des de la publicació de la Resolució del concurs en el Boletín Oficial del Estado, el personal funcionari haurà d'haver-se incorporat a la nova destinació. Aquest acord haurà de comunicar-se per part del President de l'Entitat Local de destinació a l'òrgan corresponent de la Comunitat Autònoma d'origen i, en el seu cas, de destinació.

L'acord ha d'aconseguir-se amb caràcter previ al fet que el funcionari cesse en la seua Entitat Local actual, havent de cursar-se la comunicació del mateix a l'òrgan corresponent de la Comunitat Autònoma o Comunitats Autònomes, si escau, dins del termini de cessament.

Estic gaudint d'un permís o llicència, com incideix esta circumstància en el còmput dels terminis de cessament i presa de possessió?

El còmput de terminis possessoris s'iniciarà quan finalitzen els permisos o llicències que, en el seu cas, hagen sigut concedits als interessats. Així mateix, el còmput dels terminis de cessament i presa de possessió no s'iniciarà en el cas que el funcionari acredite estar en una situació que determine la seua incapacitat temporal en el Règim general de la Seguretat Social.

En tals suposats, el personal funcionari afectat haurà de comunicar fefaentment aquesta circumstància a les Entitats Locals afectades (cessament i nova destinació) i a les seues respectives Comunitats Autònomes.

Estic exercint un lloc amb nomenament provisional, la presa de possessió en la nova destinació obtinguda per concurs ha de produir-se a comptar des de la publicació de la resolució en el BOE o des del cessament?

El termini es computa a partir de l'endemà del del cessament en l'antic lloc i els terminis serien de tres dies per a llocs en la mateixa localitat i un mes per a llocs en localitat diferent.

Únicament en el cas que no s'estiguera exercint cap lloc amb anterioritat a la resolució del concurs –reingresse al servei actiu-, es computaria el termini per a la presa de possessió a partir de la publicació de la resolució del concurs en el BOE, i en aquest cas el termini per a la presa de possessió seria d'un mes.

Han d'enviar-se les diligències de cessament i presa de possessió? On? En quin termini?

Sí, és obligatori l'enviament de les diligències tant del cessament com de la presa de possessió. Aquestes hauran de ser remeses a l'òrgan corresponent de la Comunitat Autònoma respectiva. El termini de remissió serà dins dels tres dies hàbils següents a aquell en què es produïsquen.

  • Guia de navegació
  • Mapa
  • Contacte
  • Nota Legal
  • Accessibilitat
  • Sistema intern d'informació
  • Pla Estratègic de Subvencions del MTDFP

© Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública

Política de cookies

Este lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies