Goberno e operadores de telecomunicacións amplían medidas para culminar a restauración das redes danadas pola DANA

14/11/2024

• Este acordo intensifica o traballo que se vén facendo para restablecer os servizos dixitais e alcanzar a normalización da situación para a cidadanía e o tecido económico • Inclúe tamén o esforzo adicional para recuperar a operatividade das redes e servizos (actualmente xa se recuperou ao 99% da cobertura móbil e o 98% da cobertura fixa), e culminar as reparacións e reconstrución das infraestruturas afectadas • Han acordado novas facilidades como a posibilidade de duplicar de forma gratuíta os cartóns SIM perdidas ou avariadas, a ampliación de límites de capacidade de uso temporal ou o acceso a terminais en substitución para aparellos danados • O ministro Óscar López agradeceu a colaboración e o gran traballo dos operadores desde o primeiro minuto ante os cuantiosos danos sufridos nas infraestruturas dixitais

O Goberno de España, a través do Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública, asinou un acordo de colaboración cos principais operadores e asociacións de telecomunicacións do país para superar os devastadores danos das infraestruturas dixitais provocados pola recente Depresión Illada en Niveis Altos (DANA), e con especial impacto na provincia de Valencia. Con sintonía e unidade de acción, o acordo formaliza o traballo coordinado que veñen realizando desde o inicio das inundacións, e expón novas medidas para facilitar á cidadanía resolver problemas que causaron as riadas nos seus servizos de telecomunicacións.

Entre os principais compromisos está a recuperación da operatividade das redes e servizos, restaurando as redes de comunicacións electrónicas, infraestruturas dixitais e servizos de radiodifusión terrestre danados pola DANA. Para iso, os asinantes comprometéronse a seguir despregando os recursos técnicos e humanos necesarios para reparar e culminar canto antes a reconstrución das infraestruturas afectadas.

Neste sentido, o Ministerio apuntou que, a data de onte, 13 de novembro, xa se recuperaron o 98% das 220.000 liñas de telefonía fixa inicialmente afectadas, e en telefonía móbil tamén estaban recuperadas o 99% das 300.000 liñas afectadas. Para esta tarefa de garantir a continuidade operativa das redes e servizos de telecomunicacións, que son fundamentais para os servizos de emerxencia, os operadores realizaron durante estes días un esforzo excepcional que este pacto recoñece.

Ademais, os operadores comprometéronse a pór a disposición dos usuarios afectados outras facilidades como a oferta gratuíta de certos servizos ou a ampliación dos límites de capacidade contratada. Tamén se comprometeron a duplicar de forma gratuíta cartóns SIM a quen as perderon ou se lles han avariado, e a ofrecer dispositivos de substitución en certos casos nos que os terminais adquiridos resultasen danados polos efectos da DANA, así como ao mantemento de canles de atención ao cliente tanto de maneira remota como presencial, garantindo unha capacidade mínima de resposta á cidadanía.

Estas medidas únense á xa anunciada polo Consello de Ministros hai uns días para a compensación automática e como mínimo proporcional ao tempo de interrupción dos servizos. Estes compromisos poderán ser actualizados e ampliados en función de novas iniciativas que xurdan ou novas entidades que se sumen ao acordo, reforzando o esforzo colectivo para superar as dificultades ocasionadas pola DANA.

O ministro Óscar López afirmou que “nos/nos enorgullecemos da inmediata reacción e dos progresos conseguidos por todas as partes aquí implicadas para a reconstrución da conectividade dixital, cunha unidade de acción que vén despregando centos de traballadores e funcionarios no territorio para atender con urxencia as solicitudes de axudas dos afectados”.

López finalizou destacando que “seguimos traballando para a reconstrución total de Valencia, e o espírito de cooperación deste acordo con medidas a todos os niveis no ámbito das infraestruturas dixitais, busca axudar a que a cidadanía valenciana recupere a normalidade canto antes”.

O ‘Acordo para a pronta recuperación da conectividade dixital de persoas e empresas tras os efectos adversos da DANA’ foi asinado por representantes de American Tower, Aotec, Cellnex, Digi, Dixitais, Hispasat, Máis Orange, Telefónica, Totem, Vantage Towers e Vodafone.