Gobernuak eta telekomunikazio-operadoreek neurriak zabaldu dituzte DANAk kaltetutako sareak leheneratzeko

14/11/2024

• Hitzarmen honek indartu egiten du zerbitzu digitalak berrezartzeko eta herritarren eta ekonomia-sarearen egoera normalizatzeko egiten ari den lana • Sare eta zerbitzuen eraginkortasuna berreskuratzeko ahalegin gehigarria ere sartzen da (gaur egun, estaldura mugikorraren % 99ra eta estaldura finkoaren % 98ra berreskuratu da), eta kaltetutako azpiegiturak konpontzeko eta berreraikitzeko lanak amaitzea • Erraztasun berriak adostu dituzte, hala nola galdutako SIM txartelak edo matxuratutako terminalak doan bikoizteko aukera, kaltetutako terminal digitalen ahalmena handitzea • Lehen ministroak eskerrak eman dizkie azpiegitura digitaletan izandako kalte-kopuru handiagatik, bai eta bai Lehen ministroari.

Espainiako Gobernuak, Transformazio Digitalerako eta Funtzio Publikorako Ministerioaren bitartez, lankidetza-hitzarmen bat sinatu du herrialdeko telekomunikazio-operadore eta -elkarte nagusiekin, berriki Goi Mailako Depresio Isolatuak (DANA) eragindako kalte suntsitzaileak gainditzeko azpiegitura digitaletan, eta Valentziako probintzian eragin bereziarekin. Hitzarmenak, sintonia eta ekintza-batasunarekin, uholdeak hasi zirenetik egiten ari diren lan koordinatua formalizatzen du, eta neurri berriak planteatzen ditu herritarrei erraztasunak emateko beren telekomunikazio-zerbitzuetan uholdeek eragin dituzten arazoak konpontzeko.

Konpromiso nagusien artean dago sareen eta zerbitzuen operatibitatea berreskuratzea, DANAk kaltetutako komunikazio elektronikoen sareak, azpiegitura digitalak eta lurreko irrati-difusioko zerbitzuak berrezarriz. Horretarako, kaltetutako azpiegiturak konpontzeko eta lehenbailehen berreraikitzeko beharrezkoak diren giza baliabideak eta baliabide teknikoak zabaltzen jarraitzeko konpromisoa hartu dute sinatzaileek.

Ildo horretan, Ministerioak adierazi du atzo, azaroaren 13an, hasiera batean kaltetutako telefonia finkoko 220.000 lineen % 98 berreskuratuta zeudela, eta telefonia mugikorrean ere kaltetutako 300.000 lineen % 99 berreskuratuta zeudela. Larrialdi zerbitzuentzat funtsezkoak diren telekomunikazio sare eta zerbitzuen jarraitutasun operatiboa bermatzeko zeregin horretarako, operadoreek egunotan ezohiko ahalegina egin dute, itun honek aitortzen duena.

Horrez gain, kaltetutako erabiltzaileen esku beste erraztasun batzuk jartzeko konpromisoa hartu dute operadoreek, hala nola zenbait zerbitzu doan eskaintzea edo kontratatutako ahalmenaren mugak zabaltzea. Halaber, konpromisoa hartu dute SIM txartelak doan bikoizteko txartela galdu dutenei edo matxuratu zaizkienei, eta ordezteko gailuak eskaintzeko erositako terminalak DANaren eraginez kaltetuak izan diren kasu batzuetan, bai eta bezeroari arreta emateko kanalak mantentzeko ere, urrunetik nahiz aurrez aurre, herritarrei erantzuteko gutxieneko gaitasuna bermatuz.

Neurri horiek Ministroen Kontseiluak duela egun batzuk iragarritakoari gehitu zaizkio, konpentsazio automatikoa emateko, eta, gutxienez, zerbitzuak etenda egon diren denboraren araberakoa. Konpromiso horiek eguneratu eta zabaldu ahal izango dira sortzen diren ekimen berrien edo akordiora batzen diren erakunde berrien arabera, DANAk eragindako zailtasunak gainditzeko ahalegin kolektiboa indartuz.

Óscar López ministroak hau adierazi du: “Harro gaude konektagarritasun digitala berreraikitzeko hemen inplikatutako alderdi guztiek izan duten berehalako erantzunaz eta lortutako aurrerapenaz; izan ere, ekintza-unitate hori ehunka langilek eta funtzionariok erabiltzen dute lurraldean, kaltetuen laguntza-eskaerei premiaz erantzuteko”.

Amaitzeko, Lópezek nabarmendu du “lanean jarraitzen dugula Valentzia erabat berreraikitzeko, eta hitzarmen honen lankidetza-espirituak, azpiegitura digitalen arloko maila guztietako neurriekin, Valentziako herritarrei ahalik eta azkarren normaltasuna berreskuratzen laguntzea du helburu”.

American Tower, Aotec, Cellnex, Digi, Digitalak, Hispasat, Más Orange, Telefónica, Totem, Vantage Towers eta Vodafone enpresetako ordezkariek sinatu dute ‘DANAren eragin kaltegarrien ondoren pertsonen eta enpresen konektagarritasun digitala laster berreskuratzeko akordioa’.