- A convocatoria manterá o seu carácter nacional, á vez que profunda na colaboración entre administracións garantindo a igualdade de oportunidades no acceso ao emprego público
O Consello de Ministros, por proposta dos Ministerios de Política Territorial e Memoria Democrática e para a Transformación Dixital e da Función Pública, autorizou a subscrición dun convenio entre o Instituto Nacional de Administración Pública (INAP) e as comunidades autónomas de Canarias, Castela-A Mancha e Cataluña para o desenvolvemento territorializado dos procesos selectivos derivados da oferta extraordinaria de funcionarios da administración local con habilitación de carácter nacional, prevista no RDL 20/2022.
Esta oferta prevé unha convocatoria pública de 1.000 prazas para a escala de habilitados de carácter nacional (secretarios, interventores e tesoureiros) cuxo repartición se fará de maneira proporcional ao número de vacantes da esta escala en cada territorio autonómico. A repartición é de 584 prazas para interventores, 102 para secretarios e 314, para tesoureiros.
Tal e como anunciou o Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública durante o mes de xaneiro, as comunidades autónomas que así o solicitasen poderían realizar nos seus territorios, de acordo con o INAP, os procesos de selección, probas de acceso e o curso selectivo dos aspirantes a funcionarios da administración local con habilitación nacional, a través dun convenio de colaboración coa Administración Xeral do Estado. As comunidades autónomas de Canarias, Castela-A Mancha e Cataluña solicitar.
As partes asinantes deste convenio colaborarán e cooperarán para mellorar a territorialización dos procesos selectivos que deriven exclusivamente da referida habilitación legal para a oferta extraordinaria a través dos seguintes obxectivos específicos:
- A igualdade de oportunidades no acceso ao emprego público.
- Un modelo de selección que garanta unha maior diversidade social e territorial no acceso á Función Pública.
- A atracción de talento público territorial para o funcionamento eficaz dos servizos públicos, ao facilitar ao aspirante a realización dos procesos selectivos limitando ao mínimo indispensable os desprazamentos para mellorar os índices de participación.
A convocatoria mantén o seu carácter nacional á vez que profunda na colaboración entre as administracións co obxectivo de conxugar o carácter estatal desta escala de funcionarios co carácter local das súas funcións e co principio de territorialización nos procesos de selección que establece o RDL 6/2023.
Estes funcionarios de carreira da administración local desempeñan un papel decisivo para o correcto funcionamento da Administración Local, sendo quen realizan, en exclusiva, as funcións de fe pública, asesoramento legal preceptivo, control e fiscalización interna da xestión económico-financeira e orzamentaria, e a contabilidade, tesouraría e recadación nas entidades locais.