- A través da Sociedade Española para a Transformación Tecnolóxica (SETT), o Goberno de España está a mobilizar 1.712millóns de euros destinados a apoiar a consolidación do sector, impulsando o liderado de España en audiovisual e reforzando a competitividade das empresas españolas no mercado global.
- Na presentación tamén participaron a directora xeral de Ordenación dos Servizos de Dixitalización e Comunicación Audiovisual, Carla Redondo Galbarriautu, que fixo balance da primeira fase do plan, que investiu máis de 1.600 millóns de euros, e a directora de Audiovisual da SETT, María Coroado
- La sesión está disponible en el canal de vídeo del Marché du Film del festival
España potencia a captación de investimento internacional para o sector audiovisual español no Festival de Cannes

- A secretaria de Estado de Dixitalización e Intelixencia Artificial, María González Veracruz, presentou á industria internacional os novos instrumentos financeiros que ofrece o Spain Audiovisual Hub.
Dous anos despois de que España fose ‘país convidado de honra’, a secretaria de Estado de Dixitalización e Intelixencia Artificial, María González Veracruz, presentou no Marchei du Filme do Festival de Cannes -o maior mercado cinematográfico do mundo- a nova fase do Plan España Hub Audiovisual de Europa, financiado polo Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia (PRTR).
Con esta iniciativa, o Goberno de España busca atraer investimentos internacionais para consolidar o sector español do audiovisual, impulsando o seu liderado e reforzando a competitividade das empresas españolas no mercado global.
Para iso, segundo expuxo González Veracruz no panel ‘España Hub Audiovisual: un modelo de éxito e novas oportunidades de investimento na industria audiovisual’, a segunda fase do PRTR puxo en marcha a nova ‘Liña Spain Audiovisual Hub’, que está a mobilizar fondos por valor de 1.712 millóns de euros.
“Hai catro anos, o Goberno de España tivo unha idea: vimos que España podía xogar un papel relevante no panorama audiovisual internacional. Que tiñamos o talento, as capacidades e as materias primas para ser unha potencia audiovisual. Só facía falta un goberno que crese no audiovisual como un sector estratéxico. Esa idea concretouse no Plan Spain Audiovisual Hub, que implicou a 13 ministerios e que, por primeira vez, consideraba o audiovisual como unha ferramenta de transformación, de emprego, de crecemento e sustentabilidade”, destacou a secretaria de Estado.
“O obxectivo do plan era converter a España no centro de produción máis destacado de toda Europa. Cunha mestura de reformas lexislativas, investimentos, creatividade e colaboración público-privada, o plan funcionou. Grazas a el, aumentou o emprego, multiplicouse a produción, e España atrae cada vez máis rodaxes e investimentos estranxeiros. Hoxe estamos en disposición de inaugurar a “segunda tempada” do plan, a través de innovadoras políticas de apoio e investimento público”, incidiu.
Incentivos ao investimento e acceso a financiamento
Deste xeito, a segunda fase do plan ten como propósito incentivar o investimento privado e mellorar o acceso ao financiamento de proxectos relacionados co cinema, televisión, xeración de contidos, cultura dixital, así como o desenvolvemento de contidos multimedia e interactivos, como videoxogos e efectos visuais, entre outros.
Estes fondos, en réxime de préstamos ou investimentos reembolsables, son xestionados pola Sociedade Española para a Transformación Tecnolóxica (SETT), entidade pública empresarial adscrita ao Ministerio para a Transformación Dixital e de Función Pública. A liña forma parte do marco aprobado en febreiro de 2024 polo Consello de Ministros para mobilizar un total de 40.000 millóns de euros en préstamos do PRTR cos que impulsar a transición verde e dixital das empresas.
Impacto dun investimento de 1.600 millóns de euros
A encargada de detallar os estes mecanismos financeiros na sesión, emprazada no escenario principal do Marché du Filme, no edificio do Palais deas Festivals de Cannes, foi a directora de Audiovisual de SETT, María Coroado. Pola súa banda, a directora xeral de Ordenación dos Servizos de Dixitalización e Comunicación Audiovisual, Carla Redondo Galbarriatu, deu a coñecer o balance da primeira fase do Plan España Hub Audiovisual de Europa, desenvolvida entre 2021 e 2024. En total, mobilizáronse 1.603 millóns de euros.
Neste sentido, entre as accións desenvolvidas destacan as axudas impulsadas xunto ao Centro para o Desenvolvemento Tecnolóxico e a Innovación (CDTI) a tecnoloxías dixitais e videoxogos por valor de 30 millóns de euros; ou as axudas para proxectos de desenvolvemento experimental e innovación de procesos a través de tecnoloxías asociadas ao Metaverso e Web 3 por importe de 3,8 millóns.
Tamén resaltan as axudas para creación ou mellora de ecosistemas dixitais no sector audiovisual por 25 millóns de euros, impulsadas con Rede.es; a subvención directa á Sociedade de Garantía Recíproca Audiovisual Fianzas (Crea SGR) por valor de 4,5 millóns de euros; ou a subvención ao ICEX por importe de 20 millóns de euros para a promoción internacional do sector audiovisual español e a atracción de rodaxes durante o período 2022-2024, entre outras.
Segundo expuxo Redondo Galbarriatu, as medidas postas en marcha tiveron un positivo impacto no sector audiovisual español. O apoio do Ministerio para a Transformación Dixital e da Fundación Pública, mediante a subvención a Crea SGR, supuxo un investimento no sector de máis de 142 millóns de euros, permitindo avais a máis de 200 proxectos audiovisuais entre os que se inclúen películas, series, documentais, videoxogos e proxectos de animación, entre outros.
Tamén puxo como exemplo a subvención de 20 millóns a ICEX, que incrementou nun 400% o número de actividades anuais de promoción para a promoción do audiovisual no exterior a través de feiras, eventos e misións comerciais. En concreto, pasouse de apoiar a 463 empresas na súa internacionalización no trienio 2019-2021, a 2.304 no período 2022-2024. Así, España estivo presente como país convidado no Marchei du Filme de Cannes, no Festival de Locarno, no European Filme Market de Berlinale, e aumentou a súa presenza en mercados pouco explorados ata agora como Asia, Oriente Medio, Europa Central e Europa do Leste.
En canto a indicadores, segundo o informe da Spain Filme Comission ‘Impacto económico dos incentivos ás rodaxes internacionais en España’, cada euro investido en incentivos fiscais a rodaxes internacionais xerou un retorno de 9 euros na economía española. Estímase que estas producións xeraron ou sustentaron unha media de máis de 7.000 empregos equivalentes a tempo completo cada ano. Segundo o estudo, España acolleu entre 2019 e 2022 España 165 rodaxes internacionais. En paralelo, o emprego no sector audiovisual ha crecido un 93% nos tres últimos anos. Así mesmo, España pasou de producir 45 series ao ano en 2018 a 85 en 2022.
La sesión está disponible en el canal de vídeo del Marché du Film del festival


