- Eraldaketa Teknologikorako Espainiako Sozietatearen (SETT) bitartez, 1.712 mobilizatzen ari da Espainiako Gobernua milioi euro sektorea sendotzen laguntzeko, ikus-entzunezkoetan Espainiaren lidergoa bultzatzeko eta merkatu globalean Espainiako enpresen lehiakortasuna indartzeko.
- Aurkezpenean izan dira, halaber, Digitalizazio eta Ikus-entzunezko Komunikazioko Zerbitzuen Antolamenduko zuzendari nagusi Carla Redondo Galbarriautu, planaren lehen fasearen balantzea egin duena (1.600 milioi euro baino gehiago inbertitu ditu) eta SETTeko Ikus-entzunezko zuzendari María Coronado.
Saioa ikusgai dago jaialdiko Marché du Film-en bideo kanalean
Espainiako ikus-entzunezko sektorerako nazioarteko inbertsioa erakartzea bultzatu du Espainiak Canneseko Jaialdian

- Maria Gonzalez Veracruz Digitalizazio eta Adimen Artifizialeko Estatu idazkariak Spain Audiovisual Hub-ek eskaintzen dituen finantza tresna berriak aurkeztu dizkio nazioarteko industriari.
Espainia ‘ohorezko herrialde gonbidatua’ izan eta bi urtera, Digitalizazio eta Adimen Artifizialeko Estatuko idazkari María González Veracruzek Europako Ikus-entzunezko Espainia Hub Planaren fase berria aurkeztu du Canneseko Zinemaldiko Marché du Film-en -munduko merkatu zinematografiko handienean-, Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Planak (PRTR) finantzatuta.
Ekimen honekin, Espainiako Gobernuak nazioarteko inbertsioak erakarri nahi ditu ikus-entzunezkoen sektore espainiarra sendotzeko, bere lidergoa bultzatuz eta Espainiako enpresen lehiakortasuna indartuz merkatu globalean.
Horretarako, Gonzalez Veracruzek ‘Espainia Hub Audiovisual: eredu arrakastatsua eta ikus-entzunezkoen industrian inbertitzeko aukera berriak’ panelean azaldu duenez, PRTRren bigarren faseak ‘Línea Spain Audiovisual Hub’ berria jarri du martxan, eta 1.712 milioi euroko funtsak mobilizatzen ari da.
“Duela lau urte, Espainiako Gobernuak ideia bat izan zuen: ikusi genuen Espainiak paper garrantzitsua joka zezakeela nazioarteko ikus-entzunezkoen panoraman. Ikus-entzunezko potentzia izateko talentua, gaitasunak eta lehengaiak genituela. Ikus-entzunezkoan sektore estrategiko gisa sinetsiko zuen gobernu bat baino ez zen behar. Ideia hori Spain Audiovisual Hub Planean zehaztu zen, 13 ministerio inplikatu zituena eta, lehen aldiz, ikus-entzunezkoa eraldaketarako, enplegurako, hazkunderako eta jasangarritasunerako tresnatzat jotzen zuena”, nabarmendu du Estatu idazkariak.
“Espainia Europa osoko ekoizpen gune nabarmenena bihurtzea zen planaren helburua. Lege-erreformak, inbertsioak, sormena eta lankidetza publiko-pribatua uztartuta, planak funtzionatu egin du. Berari esker, enpleguak gora egin du, produkzioa biderkatu da, eta Espainiak gero eta atzerriko errodaje eta inbertsio gehiago erakartzen ditu. Gaur planaren “bigarren denboraldia” inauguratzeko moduan gaude, laguntza eta inbertsio publikoko politika berritzaileen bidez”, azpimarratu du.
Inbertsiorako pizgarriak eta finantzaketarako sarbidea
Hala, planaren bigarren faseak helburu hauek ditu: inbertsio pribatua sustatzea eta zinemarekin, telebistarekin, edukien sorkuntzarekin eta kultura digitalarekin lotutako proiektuen finantzaketa hobetzea, baita eduki multimedia eta interaktiboen garapena ere, hala nola bideojokoena eta efektu bisualena, besteak beste.
Funts horiek mailegu edo inbertsio itzulgarrien araubidean daude, eta Transformazio Teknologikorako Espainiako Sozietateak (SETT) kudeatzen ditu, Transformazio Digitalerako eta Funtzio Publikoko Ministerioari atxikitako enpresa-erakunde publikoak. Linea hori Ministroen Kontseiluak 2024ko otsailean onartutako esparruaren barruan dago. Horren bidez, 40.000 milioi euro mobilizatu nahi dira PRTRren maileguetan, enpresen trantsizio berdea eta digitala bultzatzeko.
1.600 milioi euroko inbertsioaren eragina
María Coronado SETTeko Ikus-entzunezko zuzendaria izan da mekanismo finantzario horiek zehazteaz arduratu dena. Saioa Marché du Filmeko agertoki nagusian egin da, Canneseko Palais des Festivals eraikinean. Bestalde, Digitalizazio eta Ikus-entzunezko Komunikazio Zerbitzuen Antolamenduko zuzendari nagusi Carla Redondo Galbarriatuk Europako Ikus-entzunezko Espainia Hub Planaren lehen fasearen balantzea eman du. Plan hori 2021etik 2024ra bitartean garatu da. Guztira, 1.603 milioi euro mobilizatu ziren.
Ildo horretan, garatutako ekintzen artean, nabarmentzekoak dira Garapen Teknologikorako eta Berrikuntzarako Zentroarekin (CDTI) batera teknologia digitalei eta bideo-jokoei emandako laguntzak (30 milioi euro), edo garapen esperimentaleko eta prozesuen berrikuntzako proiektuetarako laguntzak (3,8 milioi euro), Metaverso eta Web 3ri lotutako teknologien bidez.
Nabarmentzekoak dira, halaber, ikus-entzunezko sektorean ekosistema digitalak sortzeko edo hobetzeko 25 milioi euroko laguntzak Red.es, Audiovisual-Fianzas elkar bermatzeko sozietateari (Crea SGR) 4,5 milioi euroko zuzeneko diru-laguntza, edo ICEXi 20 milioi euroko diru-laguntza ematea, besteak beste, Espainiako ikus-entzunezko sektorea nazioartean sustatzeko eta 2022-2024 aldian errodajeak erakartzeko.
Redondo Galbarriatuk azaldu duenez, abian jarritako neurriek eragin positiboa izan dute Espainiako ikus-entzunezkoen sektorean. Eraldaketa Digitalerako Ministerioaren eta Fundazio Publikoaren laguntzari esker, 142 milioi eurotik gorako inbertsioa egin da sektorean, eta 200 ikus-entzunezko proiekturi baino gehiagori eman zaie abala; besteak beste, filmei, serieei, dokumentalei, bideo-jokoei eta animazio-proiektuei.
Adibide gisa jarri du, halaber, ICEXi emandako 20 milioiko diru-laguntza, azoka, ekitaldi eta misio komertzialen bidez ikus-entzunezkoa kanpoan sustatzeko urteko sustapen jardueren kopurua %400 handitu baitu. Zehazki, 2019-2021 hirurtekoan 463 enpresa nazioartekotzen laguntzetik, 2022-2024 aldian 2.304 laguntzera pasatu da. Horrela, Espainia herrialde gonbidatu gisa egon da Canneseko Marché du Film-en, Locarnoko Zinemaldian, Berlinaleko European Film Market-en, eta orain arte gutxi esploratu diren merkatuetan presentzia handitu du, hala nola Asian, Ekialde Ertainean, Europa Erdialdean eta Ekialdeko Europan.
Adierazleei dagokienez, Spain Film Comission-en ‘Espainian nazioarteko filmaketetarako pizgarrien inpaktu ekonomikoa’ txostenaren arabera, nazioarteko filmaketetarako zerga-pizgarrietan inbertitutako euro bakoitzak 9 euroko itzulkina eragin du Espainiako ekonomian. Kalkulatzen da ekoizpen horiek, batez beste, lanaldi osoko 7.000 lanpostu baino gehiago sortu edo mantendu zituztela urtero. Ikerketaren arabera, Espainian 2019tik 2022ra nazioarteko 165 errodaje egin ziren. Aldi berean, ikus-entzunezkoen sektoreko enplegua %93 hazi da azken hiru urteetan. Halaber, Espainia 2018an urtean 45 serie ekoiztetik 2022an 85 ekoiztera pasatu da.
Saioa eskuragarri dago etan jaialdiko Marché du Film-en bideo-kanalal


