Madrid, 10 de decembro de 2024.- O Consello de Ministros aprobou hoxe un plan de axudas a medios de comunicación dotado con 124,5 millóns de euros, unha das medidas recollidas no Plan de Acción pola Democracia do Goberno de España. O obxectivo é fortalecer dixitalmente ao sector dos medios de información e comunicación, para preservar a súa competitividade e que poida ofrecer información veraz á cidadanía, tal e como recolle o artigo 20.1 da Constitución Española.
“O mercado privado dos medios de comunicación, e en particular, daqueles dedicados á información, sofre na actualidade unha serie de fallos de mercado que están erosionando o dereito fundamental da cidadanía a recibir información veraz, que é o fundamento para a formación dunha opinión pública libre e informada. Detrás desta situación hai dúas causas principais: por unha banda, a irrupción das plataformas dixitais de alcance mundial, que han detraído publicidade dos medios de comunicación e, doutra banda, a aparición de medios dixitais con estratexias comerciais baseadas no clickbait, con escaso apego á veracidade e calidade da información”, explicou en roda de prensa o ministro para a Transformación Dixital e da Función Pública, Óscar López.
O paquete de axudas aprobado hoxe polo Goberno pretende facilitar que os medios de comunicación que basean o seu modelo de negocio en proporcionar á sociedade información plural e veraz aproveiten as oportunidades e enfronten os desafíos que presenta a onda tecnolóxica e dixital na que estamos inmersos.
Deste xeito, o Goberno de España segue o ronsel de boas prácticas a nivel europeo. O informe Public Financing of News Media in the EU encargado pola Comisión Europea estima que en Europa se asignaron 1.320 millóns de euros a medios de comunicación privados, excluíndo publicidade estatal e reducións de IVE. Dinamarca, Suecia, Austria, Francia, Italia e Bélxica figuran entre os países que consideran o financiamento público de medios privados como un mecanismo para apoiar a pluralidade e a democracia.
Seis programas de apoio aos medios de comunicación
En concreto, o Consello de Ministros deu o visto e prace a un paquete de axudas de 124,5 millóns de euros.
Dos seis programas, dous son convocatorias de axudas que se abrirán a través da entidade pública empresarial Rede.es. A máis voluminosa, o programa para a consolidación dixital da prensa, consta de 65 millóns para axudar a que os medios de comunicación incorporen tecnoloxías dixitais en medios impresos de España, desde a mellora do acceso dos usuarios a contidos en liña á renovación de infraestruturas dixitais, pasando pola creación de contidos innovadores en formatos dixitais.
A segunda liña de axudas será un Kit Dixital de medios, cun orzamento de 5 millóns de euros, para fortalecer aos xornais locais.
A terceira das iniciativas contará con 15 millóns de euros dirixidos ao fortalecemento das capacidades de ciberseguridade e accións de formación neste ámbito nos medios de comunicación, que se vehiculará desde o Instituto Nacional de Ciberseguridade (INCIBE) a través de convenios de colaboración.
A Secretaría de Estado de Dixitalización e Intelixencia Artificial impulsará dúas convocatorias de axudas, unha con 10 millóns de euros para financiar proxectos de I+D para a integración da IA na cadea de valor dos grandes e medianos medios de comunicación e outros 10 millóns en fomento da innovación baseada na compartición de datos.
O paquete complétase con 19,5 millóns en préstamos para proxectos de dixitalización e ferramentas tecnolóxicas de difusión e xestión de contidos para os medios de comunicación, que serán xestionados desde a Sociedade Española para a Transformación Tecnolóxica (SETT).