MTDFP logoa
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Ren azala Ministerioa
Ren azala Organigrama
Ren azala Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako ministroa
Ren azala Digitalizazioko eta Adimen Artifizialeko Estatu Idazkaritza
Ren azala Telekomunikazio eta Azpiegitura Digitalen Estatu Idazkaritza
Ren azala Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritza
Ren azala Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako Idazkariordetza
Ren azala Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
Ren azala Aurretiko kontsulta publikoa
Ren azala Aurretiazko kontsulta publikoaren izapidea bete behar duten proiektuak
Ren azala Entzunaldia eta jendaurreko informazioa
Ren azala Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
Ren azala Empleo
Ren azala Lan-itunpeko langileria
Ren azala Funtzionarioak
Ren azala Lehiaketak 2025
Ren azala Funtzio Publikoa
Ren azala Idazkaritza
Ren azala Talentua erakartzea
Ren azala Funtzio Publikoa
Ren azala Nor gara
Ren azala Enplegu Publikorako Datuen zuzendariorde nagusia
Ren azala Enplegu SailaDatu Zuzendariordetza Nagusia
Ren azala Enplegu publikorako sarbidea
Ren azala Zalantzak argitu
Ren azala Ezagutu ondo Enplegu Publikoa
Ren azala BBBren estatistika-buletina
Ren azala Talentua erakartzeko jardunaldiak
Ren azala Lan-kontratuko langileen deialdiak
Ren azala Lan-eskaintza publikoak
Ren azala 2024
Ren azala 2023
Ren azala 2022
Ren azala Funtzionarioen deialdiak
Ren azala Kudeatu zure bizitza profesionala enplegatu publiko gisa
Ren azala Kontratazioak
Ren azala Lan-kontratuak
Ren azala Langile publikoen mugimendua
Ren azala Mugikortasuna
Ren azala Langile lan-kontratudunen mugikortasuna
Ren azala LEHIAKETA IREKIA ETA IRAUNKORRA AMAITUTAKO LANETAN
Ren azala 2024 URTE
Ren azala 1_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 3_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2023 URTE
Ren azala 1_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 3_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2022 URTEA
Ren azala 1_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 3_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2021. URTEA
Ren azala 1_2021 IV. Un-Lehiaketa irekia eta Iraunkorra proiektua
Ren azala 2_2021 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala IV. II. HITZARMEN BAKARRA ELIKAGAI-LEHIAKETAK
Ren azala AMAITUTAKO DEIALDIAK
Ren azala 2022 URTEA
Ren azala IV. II. ERABAKIA. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2022KO LEHEN DEIALDIA
Ren azala IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2022ko BIGARREN DEIALDIA
Ren azala 2023 URTE
Ren azala IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2023KO LEHEN DEIALDIA
Ren azala IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2024ko LEHEN DEIALDIA
Ren azala LEHIAKETA IREKIA ETA IRAUNKORRA IV. HITZARMEN BAKARRA 1. KAP 2025
Ren azala Funtzionarioak eta lan-legepekoak itzultzea
Ren azala Funtzionarioak itzultzea
Ren azala Administrazioaren egoera
Ren azala Araubide juridikoa
Ren azala Langileen Batzorde Nagusia
Ren azala Giza Baliabideen arloko kontsulten buletina (BODECO)
Ren azala 1. Ingalaterra Funtzionario izaera eskuratzea, eskuratzea eta galtzea.
Ren azala 2. Ingalaterra Administrazio-karrera.
Ren azala 3. Olaizola II Lan-baldintzak.
Ren azala 4. Ingalaterra Bateraezintasunak.
Ren azala 7. Alemania Lanaldia eta ordutegiak.
Ren azala 10. Lanpostuak betetzea.
Ren azala 11. Emandako zerbitzuak aintzat hartzea.
Ren azala BODECO ren historikoa
Ren azala Beste batzuk
Ren azala 1. Ingalaterra Funtzionario izaera eskuratzea, eskuratzea eta galtzea.
Ren azala 2. Ingalaterra Administrazio-karrera
Ren azala 3. Olaizola II Eskubideak eta betebeharrak
Ren azala 4. Ingalaterra Bateraezintasunak
Ren azala 5. Tiran +29.53 Jardunaldiak eta ordutegiak
Ren azala 6. D.B. Lanpostuak betetzea
Ren azala 7. Alemania Emandako zerbitzuak aintzat hartzea
Ren azala 8. Tiran +29.53 Erantzukizuna
Ren azala 12. Oporrak, baimenak eta lizentziak
Ren azala 13. Beste batzuk
Ren azala 13. BESTELAKOAK
Ren azala Lan Harremanak
Ren azala Gizarte-elkarrizketa
Ren azala Negoziazio kolektiboa
Ren azala Estatuko Administrazio Orokorraren negoziazio kolektiboa
Ren azala Funtzionarioak, estatutupekoak eta lanekoak negoziatzeko mahaia
Ren azala Lan-kontratuko langileen negoziazioa IV. Hitzarmen Bakarra
Ren azala Batzorde Paritarioa
Ren azala Lan-kontratuko langileen V. Hitzarmen Bakarraren negoziazioa
Ren azala Negoziazio Batzordea
Ren azala Erakunde sindikalentzako diru-laguntzak
Ren azala Igualdad.
Ren azala Lankidetza-organoak
Ren azala Nazioarteko harremanak enplegu publikoaren arloan
Ren azala Europako Batasuna
Ren azala Langileen Erregistro Nagusia
Ren azala BBBren estatistika-buletina
Ren azala Langileen Erregistro Nagusiaren dokumentazioa
Ren azala Lan-kontratudunen inprimakiak
Ren azala Lan-kontratudun irakasleen inprimakiak
Ren azala ISPA gunea
Ren azala ISPA 2025
Ren azala ISPA-REN ESTATISTIKAK
Ren azala Gaikuntza nazionala duten toki-administrazioko funtzionarioak
Ren azala Lehiaketa arruntak lanpostu erreserbatuak hornitzeko
Ren azala Aurreko lehiaketa arruntak
Ren azala Lanpostu erreserbatuak hornitzeko lehiaketa unitarioak
Ren azala Aurreko lehiaketa unitarioak
Ren azala Gaikuntza nazionala duten toki administrazioko funtzionarioen egoera administratiboak aldatzea
Ren azala Gidabaimenak
Ren azala FAMILIARENTZAKO ESZEDENTZIA ELKARTZEAGATIK
Ren azala Tareas de servicio / Metaketak
Ren azala Merezimendu orokorren inskripzioa
Ren azala Beste prozedura batzuk
Ren azala Gobernantza Publikoa
Ren azala Administrazioa sinplifikatzea eta kargak murriztea
Ren azala Zerbitzuen ikuskapena
Ren azala Kalitatea administrazio publikoetan
Ren azala Metodologia eta gidak
Ren azala Informe de la Calidad de Servicios Evaluación
Ren azala Herritarrek zerbitzu publikoetan dituzten eskubideei buruzko txostena.
Ren azala Estatuko agentziei buruzko txostena
Ren azala Aintzatespena: Ziurtagiriak eta Sariak
Ren azala Certificado de calidad de las entidades
Ren azala Kalitatea eta berrikuntza kudeaketa publikoan
Ren azala Zerbitzuen Kalitatearen Arteko Sarea
Ren azala Zerbitzu publikoen kalitateari buruzko hitzaldia
Ren azala 7. Estado de calidad. Servicio de servicio. Konferentzia
Ren azala Erregistro elektronikoak eta egoiliarrak
Ren azala Oficina de ayuda en materia de protección
Ren azala Bateraezintasuna eta interes-gatazka
Ren azala Info DANA
Hasiera  
  • Organigrama
  • Datuen babesa
  • Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
  • Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
  • Ministerioaren azala
  • Empleo
  • Ren azala Ministerioa
Digitalizazioa eta IA  
Telekomunikazioa eta Azpiegitura Digitalak  
  • Idazkaritza
  • Funtzio Publikoa
  • Gobernantza Publikoa
  • Bateraezintasuna eta interes-gatazka
  • Ren azala Funtzio Publikoa
Komunikazioa  
Kontaktua  
  • DANA dela eta hartutako neurriak
  • Info Danaren azala
  • Ren azala Info DANA
texto
  1. Hasiera
  2. Funtzio Publikoa
  3. Funtzio Publikoa
  4. Araubide juridikoa
  5. Giza Baliabideen arloko kontsulten buletina (BODECO)
  6. 7. Alemania Lanaldia eta ordutegiak.

Lanaldi berezia duten funtzionarioek uztartze-neurriez baliatzeko aukera dute.

Baliteke dedikazio bereziko erregimenean diharduten funtzionarioek 2019ko otsailaren 28ko Ebazpenaren 8.4 atalean aurreikusitako adiskidetze-neurriak eskatzea.

Lanaldi berezia duten funtzionarioek, oro har, kontziliazio-neurriak hartzeko aukerari buruzkoa da gaia, eta, bereziki, ordutegi finkoaren aldaketari buruzkoa, gehienez ere bi ordukoa, bizitza pertsonala, familiakoa eta lanekoa uztartzearekin zuzenean lotutako arrazoiengatik.

Lehenik eta behin, aplikazio-esparru juridikoa aztertu behar da. Esparru horretan, gogoratu behar da administrazio publikoek eskumena dutela beren zerbitzuko langileen lan-denboraren antolamendua ezartzeko, TREBEPen 47. eta 51. artikuluetan ezarritakoaren arabera.

Hala, Estatuko Administrazio Orokorraren esparruan, Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritzaren 2019ko otsailaren 28ko Ebazpena aplikatu behar da, zeinaren bidez Estatuko Administrazio Orokorraren eta haren organismo publikoen zerbitzura dauden langileen lanaldi eta lan-ordutegiei buruzko jarraibideak ematen baitira.

Kontsultan, berariaz aipatzen dira familia eta lana bateragarri egiteko neurriak; zehazki, ordutegi finkoa gehienez ere bi ordutan aldatzea, Lanaldi eta Ordutegien Jarraibideen 8.4 atalean jasota dagoen bezala:

“Salbuespen gisa, giza baliabideen arloko organo eskudunek ordutegi finkoa aldatzeko baimena eman ahal izango dute, pertsonalki eta aldi baterako, gehienez bi ordutan, bizitza pertsonala, familiakoa eta lanekoa uztartzearekin zuzenean lotutako arrazoiengatik, eta guraso bakarreko familien kasuan.”

Egindako kontsultan, Lanaldi eta Ordutegien Jarraibideen 8.4 atalean aurreikusitako ordutegia aldatzeko neurriari buruz galdetu da modu abstraktuan, neurri hori eskatzea eragin duen adiskidetze-kasu zehatzari buruzko informazio gehiagorik eman gabe.

Agindu horrek hitzez hitz dioena kontuan hartuta, hau ondorioztatzen da: lehenik, egitatezko kasu jakin bat dagoela justifikatu behar da, honako honi dagokionez: “bizitza pertsonala, familiakoa eta lanekoa uztartzearekin zuzenean lotutako arrazoiak, eta guraso bakarreko familien kasuetan”. Hala, langileen unitate eskudunak kasu jakin bakoitzean egoera hori gertatzen den baloratu beharko du.

Halaber, 8.4 atalaren funtsa da itxiera klausula bat sartzea, langile unitateei ahalmena emango diena izaera pertsonaleko enplegatu publikoen ordutegi finkoa aldatzeko, 8. atalak konpondu ez duen behin-behineko egoera bati erantzuteko. Hain zuzen ere, artikuluak berak jasotzen du salbuespenezko neurria dela, eta, beraz, modu murriztailean eta epe mugatuan eman behar dela.

Kasu honetan, kontsultatik ezin da ondorioztatu zein egoera behar duen ordutegiaren malgutzeak. Beraz, eskatzaileak informazio guztia eman behar dio Administrazioari, langileen unitateari aukera eman diezaion, hala badagokio, lan-ordutegia aldatzearen egokitasuna baloratzeko, salbuespen gisa.

Aurrekoa kontuan hartuta, planteatutako auzia dedikazio bereziko lanaldia duten langileei ordutegi finkoa gehienez bi ordutan aldatzeko aukera aitortzean datza.

Ebazpenaren 8.4 atalak ordutegi finkoa aldatzeko aukera zehazten du, kontziliazioa dela-eta. Hala ere, ez du ezer zehazten aldaketa horri nork heldu diezaiokeen.

Arauketan zehaztasunik ez dagoenez, eta arauaren interpretazio-ariketa sistematikoari eta teleologikoari jarraiki, zaila da ondorioztatzea, manuaren hitzez hitzeko edukitik, lanaldi berezia duten langileei murrizketa ezarri nahi zaiela.

Bestalde, apartatu horrek ez du modu zehatzean eragozten apartatu horretan aurreikusitako adiskidetze-neurriak dedikazio bereziko erregimenean lanaldia duten funtzionarioei aplikatzea; ez, ordea, interes partikularragatiko lanaldi-murrizketarako berariaz ezartzen dena, 2019ko otsailaren 28ko Ebazpenaren 5.2 apartatuan.

Neurri horiek aplikatzeko moduari dagokionez, ordutegi-malgutasuna behar bezala aplikatzeko, jokoan dauden bi interesen balantzea egin behar da: batetik, interes orokorra, funtzionarioak zerbitzu publikoa emanez asetzen eta bermatzen dena; eta, bestetik, enplegatu publikoaren familia- eta lanbide-bizitza bateragarri egitea.

Ordutegien malgutasunerako neurrien bidez, bizitza profesionalak pertsonalari lotuta dakarren zama murriztu nahi dute, hau da, jarduera publikoa eta bizitza pribatua erraztu, baina bi egoerak uztartzeko saiakera horrek ezin du, inolaz ere, agindutako zerbitzu publikoak eten, murriztu edo okertu. Beti interes orokorrei eman behar zaie lehentasuna norbanakoen interesen aurretik, eta, beraz, zerbitzu publikoaren jarraitutasunak eta bermeak lehentasuna izan behar du, ordutegi-malgutasunaren edo lanaldi- eta ordutegi-araubidearen beste edozein aldaketaren aurretik, baldin eta horrek interes orokorrei eta herritarren eskubideei kalte edo kalte egin badiezaieke.

Era berean, kontuan hartu behar da 2019ko otsailaren 28ko Ebazpenean lanaldia banatzeko ezarritakoa.

Horrela, 4. idatz-zatiak, dedikazio bereziko erregimeneko lanaldiari buruzkoak, honako hau xedatzen du:

“Dedikazio berezikotzat jotzen diren lanpostuak betetzen dituzten langileen lanaldia 40 ordukoa izanen da astean, zerbitzuaren beharrak direla-eta salbuespenez behar den ordu gehikuntza galarazi gabe. (…)”

4. atalak ez du xedatzen dedikazio bereziko lanaldiak goizekoa eta arratsaldekoa izan behar duenik, baina kontsultan emandako datuen arabera, zentro horretan dedikazio bereziko lanaldia goiz eta arratsaldeko lanaldian banatzen da.

Lanaldiaren banaketa horri dagokionez, Ebazpenaren 3.2.b) atalak honako hau ezartzen du:

“3.2 Asteko lanaldiaren banaketa honela egingo da:

b) Goizeko eta arratsaldeko lanaldia. Lantokiko presentzia-ordutegi finkoa 9:00etatik 17:00etara izango da, astelehenetik ostegunera, eta bazkaltzeko etenaldia ez da benetako lantzat hartuko, eta gutxienez ordu-erdikoa izango da; ostiraletan, berriz, 9:00etatik 14:30era izango da. Dena den, jendearentzako etenik gabeko irekiera-bulegoetan lan egiten duten langileei ere ordutegi berezia aplikatuko zaie. Lanaldiaren gainerakoa, asteko hogeita hamazazpi ordu eta erdi edo berrogei ordu bete arte, dedikazio-erregimenaren arabera, ordutegi malguan egingo da 7:00etatik 9:00etara, astelehenetik ostiralera, eta 17:00etatik 18:00etara, astelehenetik ostegunera, eta 14:30etik 15:30era, ostiraletan.”

Hau da, lantokiko presentzia-ordutegi finkoa 9:00etatik 17:00etara izango da; beraz, interesdunak 15:30etan irteteko eskatzen badu, bere idatzian adierazten den bezala, Zuzendaritza Zentro honen iritziz a priori posible izango litzateke, Ebazpenaren 8.4 atalak ordutegi finkoa gehienez 2 orduz malgutzeko aukera aurreikusten baitu.

Aurrekoaren arabera, ondoriozta daiteke dedikazio bereziko erregimenean dauden funtzionarioek eska ditzaketela 2019ko otsailaren 28ko Ebazpenaren 8.4 apartatuan aurreikusitako adiskidetze-neurriak. Hala ere, kontuan hartu beharko da salbuespenezko eta aldi baterako neurria dela, eta, beraz, neurri hori zer aldirako eskatzen den zehaztu beharko da; gainera, zerbitzuaren premien mende egongo da, eta ezingo du ekarri agindutako zerbitzu publikoak etetea, murriztea edo okerragotzea.

Aurreko guztia gorabehera, gogoratu behar da, zuzendaritza nagusi honen eskumenen araubidearen arabera, zuzendaritza nagusi honek egiten dituen kontsulten erantzunak informatzeko baino ez direla, eta, ondorioz, ez direla irizpide lotesleak, ez dutela ez eskubiderik ez eskubide-itxaropenik sortzen, eta ez dutela inolako loturarik sortzen dagozkien prozedura-motekin. Gainera, nahitaezko izaera edo izaera loteslerik ez dutenez, erantzun horien hartzaile diren organoek, hala badagokio, horietan jasotako iritziarekin bat ez datorren erabakia hartu ahal izango dute azkenean.

Buletin honetan jasotzen diren kontsulten erantzunek erantzuna emateko unean indarrean dagoen araudiaren arabera planteatutako galderei erantzuten diete, eta, beraz, erantzun horiek ondorengo lege-aldaketen edo ebazpen judizialen eragina jasan dezakete.

  • Nabigazio gida
  • Mapa
  • Kontaktua
  • Lege-oharra
  • Erabilerraztasuna
  • Informazioaren barne-sistema
  • TFEOren Dirulaguntzen Plan Estrategikoa

© Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikoko Ministerioa

Cookie politika

Webgune honek bere cookieak eta hirugarrenenak erabiltzen ditu zerbitzu hobea eskaintzeko. Nabigatzen jarraitzen baduzu, horien erabilera onartzen duzula ulertuko dugu.

Ikusi cookie politika