MTDFP logoa
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Hasiera
Ren azala Ministerioa
Ren azala Organigrama
Ren azala Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako ministroa Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako Ministroaren Kabineteko zuzendaria
Ren azala Digitalizazioko eta Adimen Artifizialeko Estatu Idazkaritza Digitalizazioko eta Adimen Artifizialeko Estatu Idazkaritza
Ren azala Telekomunikazio eta Azpiegitura Digitalen Estatu Idazkaritza Telekomunikazio eta Azpiegitura Digitalen Estatu Idazkaria
Ren azala Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritza Funtzio Publikoko Estatu Idazkaritza
Ren azala Transformazio Digitalerako eta Funtzio Publikorako Idazkariordetza Transformazio Digitalerako eta Funtzio Publikorako idazkariordea
Lege Erregulazioa
Datuen babesa
Ren azala Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
Ren azala Aurretiko kontsulta publikoa
Ren azala Aurretiazko kontsulta publikoaren izapidea bete behar duten proiektuak Desgaitasuna duten pertsonen enplegu publikorako sarbidea eta lanpostuen hornikuntza arautzen dituen Errege Dekretu Proiektuari buruzko aldez aurreko kontsulta publikoa. Aldez aurreko kontsulta publikoa, Estatuko organismo publikoak Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legera egokitzeko Errege Dekretuaren proiektuari buruzkoa. Desgaitasuna duten pertsonak enplegu publikora sartzeko hautaketa-prozesuetan baliabideak eta denborak egokitzeko eta arrazoizko egokitzapenak egiteko irizpide orokorrak ezartzen dituen Agindu Proiektua
Ren azala Entzunaldia eta jendaurreko informazioa Entzunaldi publikoa, Estatuko organismo publikoak Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legera egokitzeko Errege Dekretuaren proiektuari buruzkoa. Desgaitasuna duten pertsonak enplegu publikora sartzeko hautaketa-prozesuetan baliabideak eta denborak egokitzeko eta arrazoizko egokitzapenak egiteko irizpide orokorrak ezartzen dituen Aginduaren proiektuari buruzko Entzunaldi Publikoa
Ren azala Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana Komunikazio-jarraibideak Informazio gehigarria Planaren jarraipena
Ministerioaren azala
Ren azala Empleo
Ren azala Lan-itunpeko langileria 1FC (SEDIA) - Datu sektorialen espazioetako goi-mailako teknikaria 3FC (SEDIA) - Proiektuen kontroleko goi-mailako teknikaria 4FC (SETELECO) Azpiegitura digitaletako aholkularia 5FC (SETELECO) Telekomunikazio Sare eta Sistemetako Goi Mailako Aholkularia 6FC (SETELECO) Teknikari juridiko eta ekonomikoa, erakunde publikoetan aditua 7FC gaia OEPL 2020 ezabatua Ekonomia gaietarako ministerioa 1CU (SEDIA) – M2 IKERKETA Enplegu Zerbitzu Publikoak aurrez aukeratutako hautagaien artean 2CU (SETELECO) – M2 IKERKETA Enplegu Zerbitzu Publikoak aurrez hautatutako hautagaien artean (ez da kanpoko eskaerarik onartzen). 3CU (SETELECO) – M2 INFORMAZIOAREN ZIENTZIAK (KAZETARITZA) 2FC (SEDIA) - Hitzarmenetik kanpoko goi-mailako teknikaria adimen artifizialean 4CU (AEAD) – M2 IKERKETA, Enplegu Zerbitzu Publikoak aurrez hautatutako hautagaien artean 5CU (AEAD) – M2 IKERKETA, Enplegu Zerbitzu Publikoak aurrez hautatutako hautagaien artean 6CU (AEAD) – M2 IKERKETA, Enplegu Zerbitzu Publikoak aurrez hautatutako hautagaien artean 7CU (AEAD) – M2 IKERKETA, Enplegu Zerbitzu Publikoak aurrez hautatutako hautagaien artean 8CU (AEAD) – M2 IKERKETA, Enplegu Zerbitzu Publikoak aurrez hautatutako hautagaien artean 9CU (AEAD) – M2 IKERKETA, Enplegu Zerbitzu Publikoak aurrez hautatutako hautagaien artean 10CU (AEAD) – M2 IKERKETA, Enplegu Zerbitzu Publikoak aurrez hautatutako hautagaien artean 11CU (AEAD) – M2 IKERKETA, Enplegu Zerbitzu Publikoak aurrez hautatutako hautagaien artean
Ren azala Funtzionarioak
Ren azala Lehiaketak 2025 2025eko lehiaketa orokorra Lehiaketa berezia 2025
Digitalizazioa eta IA Telekomunikazioa eta Azpiegitura Digitalak
Ren azala Funtzio Publikoa
Ren azala Idazkaritza Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritza Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritzaren Kabineteko zuzendaria Funtzio Publikoaren buletina
Ren azala Talentua erakartzea Administrazioan lan egiteko 6 arrazoi
Gaurkotasuna Funtzio Publikoko Estatu Idazkaritza
Ren azala Funtzio Publikoa
Ren azala Nor gara Funtzio Publikoko zuzendari nagusia Giza Baliabideen eta Ordainsarien Plangintzako zuzendariorde nagusia Giza Baliabideak Antolatzeko zuzendariorde nagusia Lan Harremanen zuzendariorde nagusia Beste Administrazio batzuekiko Harremanetarako zuzendariorde nagusia Araubide Juridikoko zuzendariorde nagusia
Ren azala Enplegu Publikorako Datuen zuzendariorde nagusia
Ren azala Enplegu SailaDatu Zuzendariordetza Nagusia Nor gara Historia pixka bat
Sektore Publiko Instituzionaleko zuzendariorde nagusia Laguntza Teknikoko Unitateko burua
Ren azala Enplegu publikorako sarbidea
Ren azala Zalantzak argitu Zer da enplegu publikoa, eta zer motatako enplegatu publikoak daude? Zergatik da niretzat erakargarria enplegu publikoa? Nola lor dezaket enplegu publikoa eta zein dira bete beharreko baldintzak? Zer aukera daude gaur egun eta nola sar naiteke haietara?
Ren azala Ezagutu ondo Enplegu Publikoa
Ren azala BBBren estatistika-buletina 2006a baino lehenagoko aldizkariak Albisteen historikoa
Administrazio publikoetako langileen bilakaera Autonomia-erkidegoetako kideen bilakaera, jarduera-eremuaren arabera Administrazio publikoetako plantillen zahartzeari buruzko azterketak
Ren azala Talentua erakartzeko jardunaldiak Talentua Erakartzeko Jardunaldiak 2023 Talentua Erakartzeko Jardunaldiak 2022 Talentua Erakartzeko Jardunaldiak 2021 Talentua Erakartzeko Jardunaldiak 2020 Talentua Erakartzeko Jardunaldiak 2019 Talentua Erakartzeko Jardunaldiak 2024
Ren azala Lan-kontratuko langileen deialdiak IV. Hitzarmen Bakarreko lan-kontratudun langileentzako deialdiei buruzko informazioa IV. Hitzarmen Bakarretik kanpoko lan-kontratuko langileen deialdiak
Ren azala Lan-eskaintza publikoak
Ren azala 2024 Plazen banaketa interes-eremuen arabera Desgaitasuna duten pertsonentzako plaza-erreserba
Ren azala 2023 Sarrera libreko plazen banaketa, funtzionarioen eta lan-kontratuko langileen taldeen arabera Plazen banaketa interes-eremuen arabera Desgaitasuna duten pertsonentzako plaza-erreserba
Ren azala 2022 Sarrera libreko plazen banaketa, funtzionarioen eta lan-kontratuko langileen taldeen arabera Elbarritasunen bat duten langileentzako plaza-erreserba Plazen banaketa interes-eremuen arabera
Ren azala Funtzionarioen deialdiak Funtzionarioen Kidego eta Eskala Orokorrak Funtzionarioen Kidego eta Eskala Bereziak
Ren azala Kudeatu zure bizitza profesionala enplegatu publiko gisa Langile-prozesuak
Ren azala Kontratazioak
Ren azala Lan-kontratuak III. Amaitutako prozesua de los trabajadores del marco de trabajo de un Hitzarmen Bakarraren (Administrazio Zentrala) PRE/2748/2010 Agindua, urriaren 5ekoa, III. Hitzarmen Bakarraren (Administrazio Periferikoa) eremuan lan-kontratuko langileen lanpostuak betetzeko lekualdatze-lehiaketarako deialdia egiten duena. Kontzertu-lehiaketa, Estatuko Administrazio Orokorra III. Hitzarmen Bakarraren indarrez lan egin dezaten langileek. 2015eko kontzertu-lehiaketa (III. Hitzarmen Bakarra) Kontzertu-lehiaketa, Estatuko Administrazio Orokorra III. Por lo tanto, el Acuerdo Unilateral que lan egiten duten los trabajadores para el objetivo (2016) Kontzertu-lehiaketa, Estatuko Administrazio Orokorra III. Por lo tanto, los trabajadores que van a hacer un Solo Acuerdo (2017) 2018ko lan-kontratudunen lehiaketa
Ren azala Langile publikoen mugimendua
Ren azala Mugikortasuna Zerbitzu-zereginak Permutak Zerga-biltzaileen oinarria baimendu Enplegua, ezintasuna, osasun-arrazoia eta pentsioen aukerak aldatu behar direla. Mugikortasuna eragiten duten genero-indarkeriak
Ren azala Langile lan-kontratudunen mugikortasuna
Ren azala LEHIAKETA IREKIA ETA IRAUNKORRA AMAITUTAKO LANETAN
Ren azala 2024 URTE
Ren azala 1_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
Ren azala 2_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
Ren azala 3_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
Ren azala 2023 URTE
Ren azala 1_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
Ren azala 2_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
Ren azala 3_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
Ren azala 2022 URTEA
Ren azala 1_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua ESKAERAK AURKEZTEKO JARRAIBIDEAK
Ren azala 2_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
Ren azala 3_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
Ren azala 2021. URTEA
Ren azala 1_2021 IV. Un-Lehiaketa irekia eta Iraunkorra proiektua ESKAERAK AURKEZTEKO JARRAIBIDEAK
Ren azala 2_2021 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua ESKAERAK AURKEZTEKO JARRAIBIDEAK
Ren azala IV. II. HITZARMEN BAKARRA ELIKAGAI-LEHIAKETAK
Ren azala AMAITUTAKO DEIALDIAK
Ren azala 2022 URTEA
Ren azala IV. II. ERABAKIA. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2022KO LEHEN DEIALDIA ESKAERAK AURKEZTEKO JARRAIBIDEAK
Ren azala IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2022ko BIGARREN DEIALDIA ESKAERAK AURKEZTEKO JARRAIBIDEAK
Ren azala 2023 URTE
Ren azala IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2023KO LEHEN DEIALDIA ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2023KO BIGARREN DEIALDIA
2024 URTE
Ren azala IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2024ko LEHEN DEIALDIA ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
IV.- II. ERABAKIA. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2025EKO LEHEN DEIALDIA
Ren azala LEHIAKETA IREKIA ETA IRAUNKORRA IV. HITZARMEN BAKARRA 1. KAP 2025 ESKABIDEAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
OHIZ KANPOKO LEHIAKETA-E0-IV-NICO-CE0-2025 HITZARMENA
Ren azala Funtzionarioak eta lan-legepekoak itzultzea
Ren azala Funtzionarioak itzultzea Eragiketako langileen kudeaketa
Lan-berreraikuntzak
Ren azala Administrazioaren egoera Zerbitzu aktiboa Zerbitzu bereziak Beste administrazio publiko bateko zerbitzuak Eskatutako eszedentzia eskatu dutenak Eszedentzia familia elkartzeagatik Seme-alabak zaintzeko eszedentzia edo senidea Genero-indarkeriazko eszedentzia Respuesta a la paz de la paz Desugertzea Eskerrik asko sektore publikoko zerbitzuengatiko eszedentziari. Destinoaren zain Nahitaezko eszedentzia Eszedentzia sustatua
SEFPri dagokionez, kidegoen eta eskalen arabera SEFPri atxiki gabeko kidego eta eskaletan Erretikuluak Ukatu
Ren azala Araubide juridikoa Legeria eta dokumentazio interesgarria
Ren azala Langileen Batzorde Nagusia Zer da Langileen Batzorde Nagusia? Langileen Batzorde Nagusiaren erabakiak
Ren azala Giza Baliabideen arloko kontsulten buletina (BODECO) Zer da Bodeco?
Ren azala 1. Ingalaterra Funtzionario izaera eskuratzea, eskuratzea eta galtzea. A2 azpitaldean sartzeko aukera, graduko titulu ofizialeko 180 kreditu gaindituta. 70 urtetik gorako behin-behineko langileen izendapena. Titulazio ofizialak eta administrazio publikoetan, organismo publikoetan eta zuzenbide publikoko erakundeetan sartzeko ondorioak. Hautaketa-ikastaroa eta jaiotza-baimena bateragarri egiteko aukera. Bitarteko funtzionarioak jarduneko zerbitzuan luzatzeko aukera mahaigaineratu da. Ezinezkoa da oposizio-prestatzaile bat hautaketa-organo bateko kide izatea. Lanpostuaz jabetzeko aukera, egoera hauetan: aldi baterako ezintasuna, haurdunaldiaren ondorioa edo ez, haurdunaldiko arrisku-egoera edo amatasun-baja. Titulu hau beharrezkoa da lanbide arautuak dituzten A1 Azpitaldeko kidegoetan sartzeko. Zerbitzu aktiboan luzapena ukatzeko aukera. Desgaitasuna berrikustea hautaketa-prozesu batean. Beste administrazio publiko batzuetan zerbitzuan dagoen funtzionario bat erretiratzeko eskumena duen organoa. Funtzionario publiko batek bere borondatez ezintasunagatik edo erretiroagatik erretiroa hartzeko aukera, eginkizun-etenaldiko egoeran dagoenean. Diziplina-espediente bidez kaleratua izan ondoren enplegu publikora sartzeko aukera, lan-kontratudun irakaslea izanik. BBBn bitarteko funtzionario baten izendapena jasotzeko aukera, kidego horretako karrerako funtzionarioa izanez gero. Zerbitzu aktiboan jarraitzeko luzapen baten emakida errebokatzeko aukera. Goi-zuzendaritzako lan-kontratu berezia duten langileak lan-kontratudun langile finkoak hautatzeko organoko kide izateko aukera. Estatuko Administrazioan karrerako funtzionario gisa lanpostuaz jabetzeko epeak. Egonkortze-prozesuen epeak.
Ren azala 2. Ingalaterra Administrazio-karrera. Lanpostuaz jabetzeko egunak behin-behineko atxikipenean eta lehiaketa bidez lortutako lanpostuaz baliatzeko aukera Gradu pertsonala aitortzeko zerbitzu berezietan emandako denbora zenbatzea. Aipamen berezia behin-behineko langileen lanpostuei Diziplina-espedientea izapidetzen zaion funtzionarioaren jarduneko zerbitzuan luzapena amaitzeko aukera Lanpostuaz jabetzeko epearen zenbaketa, gradu pertsonala finkatzeko Kidego batean emandako denbora gerora sartzen den kidego berri baten maila pertsonala finkatzeko zenbatzeko aukera C1 azpitaldetik A1 azpitaldera barne-sustapena egiteko aukera Kontsulta egin da gradua aitortzeko aukerari buruz, dagokion mailako lanpostuak hiru urtez etenda betetzeagatik. Irakasle funtzionario batek gradu pertsonala finkatzeko aukerari buruzko kontsulta egin da. Karrera horizontala aplikatzea bitarteko langileei.
Ren azala 3. Olaizola II Lan-baldintzak. Enplegatu publikoek letraduaren laguntza izateko eskubidea Erakunde sindikal adierazgarrienetan (LOLS) hautapenezko karguak dituztenen administrazio-egoera Funtzionario publikoak elkargoko kide egiteko derrigortasuna
Ren azala 4. Ingalaterra Bateraezintasunak. Unibertsitateko irakasle funtzionarioaren bateraezintasunerako aukera, Norvegiako unibertsitate batek kontratatuz gero. Etenaldi irmoaren egoerako bateragarritasuna.
Ren azala 7. Alemania Lanaldia eta ordutegiak. Seme-alabak zaintzeko ordutegi-malgutasunari aplikatu beharreko irizpideak Norberaren gauzetarako baimen-egunak kentzea, ezinbesteko arrazoiak argudiatuta lanera joan ez delako Seme-alabak zaintzeko lanaldi-murrizketa baliatzeko modua Norberaren interesagatik lanaldi murriztua egin ohi duten funtzionarioek oporraldietan edo jaiegunetan ohiko lanaldia egiteko aukera. Seme-alaben zaintzagatik lanaldi murriztua emateko aukera, jendaurreko arreta jarraitua eskaintzen duen lanpostu bat betetzen duen funtzionario bati (APC) Lanaldi berezia duten funtzionarioek uztartze-neurriez baliatzeko aukera dute. Udako lanaldia 12 urte arteko seme-alabentzat. Ordu-poltsa aplikatzea eta ezinbesteko betebeharra.
Ren azala 10. Lanpostuak betetzea. Trukaketa eskaera eta beste mugikortasun kasu batzuk. Baja mediko batean, funtzionario bat zerbitzu-eginkizunetan betetako lanpostu batetik kentzeko aukera. Lehiaketa bidez lortutako lanpostuan funtzionario izendatzeko aukera, lanpostu horrek, kargu-uztea geroratu izanagatik, okupatuta jarraitzen duenean. Aldaketak lanpostuak betetzeko sisteman izango dituen ondorioak. Senide baten gaixotasun larriagatiko baimena dela-eta, luzapenean dagoen funtzionario baten kargu-uztea atzeratzea. Funtzionarioen osasun-arrazoiengatiko mugikortasunaren eremu subjektiboaren barruan, haien legezko tutoretzapean dauden pertsonak sartzeko aukera. Kidego bereko edo ezberdineko bi lanpostu esleitzea, jabetza aldia bat ez datorrenean. Funtzionario bat behin-behineko atxikipenean betetzen duen plazaren merezimendu-lehiaketara ez aurkeztearen ondorioak.
Ren azala 11. Emandako zerbitzuak aintzat hartzea. Lanaldi partzialean aurretik emandako zerbitzuak aintzat hartzea. Aurretiazko zerbitzuak aintzat hartzea – Administrazio Instituzionala. Aurretiazko zerbitzuak aitortzea – Atzerrian emandako zerbitzuak. Aurretiko zerbitzuak onartzea – Langile lan-kontratudunak. Aurretiko zerbitzuak ezagutzea – Lotura mota.
12. Lan-araubidea. 15. Etapa: Ordainsariak. 16. Gizarte Segurantza Funtzionarioak. 17. Administrazio-egoerak. 14. Erantzukizuna
Ren azala BODECO ren historikoa BODECO BATERATUAREN INDIZEA, 23-28 ZENBAKIAK
19. Oporrak, baimenak eta lizentziak.
Ren azala Beste batzuk BODECO ren historikoa
Ren azala 1. Ingalaterra Funtzionario izaera eskuratzea, eskuratzea eta galtzea. A2 azpitaldera sartzeko aukera, graduko titulu ofizialeko 180 kreditu gaindituta 70 urtetik gorako behin-behineko langileen izendapena Titulazio ofizialak eta administrazio publikoetan, organismo publikoetan eta zuzenbide publikoko erakundeetan sartzeko ondorioak. Hautaketa-ikastaroa eta jaiotza-baimena bateragarri egiteko aukera. Bitarteko funtzionarioak jarduneko zerbitzuan luzatzeko aukera mahaigaineratu da. Ezinezkoa da oposizio-prestatzaile bat hautaketa-organo bateko kide izatea. Lanpostuaz jabetzeko aukera, egoera hauetan: aldi baterako ezintasuna, haurdunaldiaren ondorioa edo ez, haurdunaldiko arrisku-egoera edo amatasun-baja. Titulu hau beharrezkoa da lanbide arautuak dituzten A1 Azpitaldeko kidegoetan sartzeko. Zerbitzu aktiboan luzapena ukatzeko aukera. Desgaitasuna berrikustea hautaketa-prozesu batean. Beste administrazio publiko batzuetan zerbitzuan dagoen funtzionario bat erretiratzeko eskumena duen organoa. Funtzionario publiko batek bere borondatez ezintasunagatik edo erretiroagatik erretiroa hartzeko aukera, eginkizun-etenaldiko egoeran dagoenean. Diziplina-espediente bidez kaleratua izan ondoren enplegu publikora sartzeko aukera, lan-kontratudun irakaslea izanik. BBBn bitarteko funtzionario baten izendapena jasotzeko aukera, kidego horretako karrerako funtzionarioa izanez gero. Zerbitzu aktiboan jarraitzeko luzapen baten emakida errebokatzeko aukera. Goi-zuzendaritzako lan-kontratu berezia duten langileak lan-kontratudun langile finkoak hautatzeko organoko kide izateko aukera. Estatuko Administrazioan karrerako funtzionario gisa lanpostuaz jabetzeko epeak. Egonkortze-prozesuen epeak.
Ren azala 2. Ingalaterra Administrazio-karrera Lanpostuaz jabetzeko egunak behin-behineko atxikipenean eta lehiaketa bidez lortutako lanpostuaz baliatzeko aukera Gradu pertsonala aitortzeko zerbitzu berezietan emandako denbora zenbatzea. Aipamen berezia behin-behineko langileen lanpostuei Diziplina-espedientea izapidetzen zaion funtzionarioaren jarduneko zerbitzuan luzapena amaitzeko aukera Lanpostuaz jabetzeko epearen zenbaketa, gradu pertsonala finkatzeko Kidego batean emandako denbora gerora sartzen den kidego berri baten maila pertsonala finkatzeko zenbatzeko aukera C1 azpitaldetik A1 azpitaldera barne-sustapena egiteko aukera Gradua aitortzeko aukera, dagokion mailako lanpostuak hiru urtez etenez betetzeagatik Irakasle funtzionario batek gradu pertsonala finkatzeko aukera Karrera horizontala aplikatzea bitarteko langileei
Ren azala 3. Olaizola II Eskubideak eta betebeharrak Enplegatu publikoek letraduaren laguntza izateko eskubidea Erakunde sindikal adierazgarrienetan (LOLS) hautapenezko karguak dituztenen administrazio-egoera Funtzionario publikoak elkargoko kide egiteko derrigortasuna
Ren azala 4. Ingalaterra Bateraezintasunak Unibertsitateko irakasle funtzionarioaren bateraezintasunerako aukera, Norvegiako unibertsitate batek kontratatuz gero Bateragarritasuna etenaldi irmoan zehar
Ren azala 5. Tiran +29.53 Jardunaldiak eta ordutegiak Seme-alabak zaintzeko ordutegi-malgutasunari aplikatu beharreko irizpideak Norberaren gauzetarako baimen-egunak kentzea, ezinbesteko arrazoiak argudiatuta lanera joan ez delako Seme-alabak zaintzeko lanaldi-murrizketa baliatzeko modua Norberaren interesagatik lanaldi murriztua egin ohi duten funtzionarioek oporraldietan edo jaiegunetan ohiko lanaldia egiteko aukera. Seme-alaben zaintzagatik lanaldi murriztua emateko aukera, jendaurreko arreta jarraitua eskaintzen duen lanpostu bat betetzen duen funtzionario bati (APC) Lanaldi berezia duten funtzionarioek uztartze-neurriez baliatzeko aukera dute. Udako lanaldia 12 urte arteko seme-alabentzat. Ordu-poltsa aplikatzea eta ezinbesteko betebeharra.
Ren azala 6. D.B. Lanpostuak betetzea Trukaketa eskaera eta beste mugikortasun kasu batzuk. Baja mediko batean, funtzionario bat zerbitzu-eginkizunetan betetako lanpostu batetik kentzeko aukera. Lehiaketa bidez lortutako lanpostuan funtzionario izendatzeko aukera, lanpostu horrek, kargu-uztea geroratu izanagatik, okupatuta jarraitzen duenean. Aldarazpenaren ondoreak lanpostuak hornitzeko sisteman Senide baten gaixotasun larriagatiko baimena dela-eta, luzapenean dagoen funtzionario baten kargu-uztea atzeratzea. Funtzionarioen osasun-arrazoiengatiko mugikortasunaren eremu subjektiboaren barruan, haien legezko tutoretzapean dauden pertsonak sartzeko aukera. Kidego bereko edo ezberdineko bi lanpostu esleitzea, jabetza aldia bat ez datorrenean. Funtzionario bat behin-behineko atxikipenean betetzen duen plazaren merezimendu-lehiaketara ez aurkeztearen ondorioak. Unibertsitate-titulu ofizialen lehiaketetan eman beharreko balorazioa Aldi baterako ezintasuna izanda, lanpostuaz jabetzea zerbitzu eginkizunetan Militarra Administrazio Zibilera itzultzeko aukeraren tratamendua Langile militarrek Administrazio zibilean lanpostuak betetzeko aukera Izendapen askeko lanpostutik kenduz gero, beste Administrazio bateko funtzionarioari esleitu beharreko lanpostua Lanpostuaz jabetzeko epeei buruzko hainbat kontu Zerbitzu-eginkizunak, seme-alabak zaintzeko eszedentzia-egoeratik. Aldi baterako ezintasuneko funtzionario lehiaketaren bidez lortutako lanpostutik kentzea eta lanpostuaz jabetzea.
Ren azala 7. Alemania Emandako zerbitzuak aintzat hartzea Lanaldi partzialean aurretik emandako zerbitzuak aintzat hartzea Aurretiazko zerbitzuak aintzat hartzea – Administrazio Instituzionala Aurretiazko zerbitzuak aitortzea – Atzerrian emandako zerbitzuak Aurretiazko zerbitzuak aintzat hartzea – Langile lan-kontratudunak Aldez aurreko zerbitzuak aintzat hartzea – Lotura mota
Ren azala 8. Tiran +29.53 Erantzukizuna Leku ezezagunean dagoen funtzionarioari diziplina-espedientea artxibatzeko aukera Behin-behineko langileei diziplina-araubidea aplikatzea Zehapen larriaren preskripzioa Gradu pertsonala gordetzea, funtzionario gisa errehabilitatu ondoren Hitzarmenetik kanpoko lan-kontratudun langileei aplikatu beharreko diziplina-araubidea
Ren azala 12. Oporrak, baimenak eta lizentziak Minbizia edo beste gaixotasun larriren bat duen seme-alaba adingabea zaintzeko baimena: bi gurasoek lan egitearen irizpidea Ezinbesteko betebeharragatiko baimena Azterketetan parte hartzeko baimenari eta beste behin betiko gaitasun probei buruzko gaiak Gaixotasuna dela-eta senideak zaintzeko lanaldia murrizteari buruzko gaiak Aldi baterako ezintasuneko egoeran egoteagatik lan-kontratudun aldi baterako langileei hartu gabeko oporrak ordaintzea. Aldi baterako ezintasuneko egoeran dauden senitartekoak zaintzeko lanaldi-murrizketa Funtzionari batek, lanerako ezintasuneko gehienezko epea agortu ondoren, gaixotasunagatiko bajak bidaltzen jarraitzen duenean jarraitu beharreko jardunbidea Emakumeen eta Gizonen Berdintasun Eragingarrirako martxoaren 22ko 3/2007 Lege Organikoaren 59. artikuluaren aplikazio-eremua zabaltzeko aukera, adopzioagatiko baimenak oporrak eten ditzan. Adoptatzeko baimena, bi urte lehenago berarekin ezkondu zen emaztearen semea adoptatzen duen funtzionarioari. Jaiotza-baimena lanaldi partzialean hartzea Alkatearen eginkizun jakin batzuk betetzeko ezinbesteko betebeharra betetzeko baimena ematea Opor-egunen eta norberaren gauzetarako egunen zenbaketa, norberaren gauzetarako lizentzia hartu bada. Soldatarik gabeko edoskitze-denboraren kenketa edoskitze-baimenaren zenbaketatik, lanaldi osoetan. Criterio interpretativo actual del término “distinta localidad” a efectos del permiso del artículo 48 a) TRLEBEP. Larunbatak egun baliodun/baliogabetzat joko dira familiakoaren heriotza, istripu edo gaixotasun larriagatik ematen den baimenaz gozatzeko. Opor-egunak, opor-egun independenteak eta norberaren gauzetarako egunak jarraian hartzeko aukera.
Ren azala 13. Beste batzuk Zerga Administrazioak
Ren azala 13. BESTELAKOAK Estatuaren Administrazio Orokorreko ziurtagiriak NAPIren eta Funtzio Publikoaren eskumenak hautaketa-prozesuetan Web eta ohiko galderen funtzioa (FAQ) artxiboen bilduma.
Ren azala Lan Harremanak
Ren azala Gizarte-elkarrizketa
Ren azala Negoziazio kolektiboa
Ren azala Estatuko Administrazio Orokorraren negoziazio kolektiboa Funtzionarioen Negoziazio Mahaia
Ren azala Funtzionarioak, estatutupekoak eta lanekoak negoziatzeko mahaia Mahai delegatuak
Ren azala Lan-kontratuko langileen negoziazioa IV. Hitzarmen Bakarra
Ren azala Batzorde Paritarioa Batzorde Paritarioaren aktak Civea-ren erabakiak indarrean
Negoziazio Batzordea
Ren azala Lan-kontratuko langileen V. Hitzarmen Bakarraren negoziazioa
Ren azala Negoziazio Batzordea Aktak
Informazio orokorra
Administrazio Publikoetako Negoziazio Mahai Orokorra Administrazioaren eta sindikatuen arteko akordioak Negoziazio Mahai Orokorretan Administrazioaren eta sindikatuen arteko akordioak Hitzarmen Bakarreko AGEko lan-kontratudunentzat Beste akordio batzuk
Hauteskunde sindikalak Estatuko Administrazio Orokorreko langileen greben segimendua
Ren azala Erakunde sindikalentzako diru-laguntzak Aurreko deialdiak
Ren azala Berdintasuna Genero-berdintasunerako planak Bateragarritasuna eta erantzunkidetasuna Emakumeen aurkako indarkeria Lan eta sexu jazarpenaren aurrean
Erantzukizun Sozial Korporatiboa Prebentzioa
Ren azala Lankidetza-organoak
Ren azala Nazioarteko harremanak enplegu publikoaren arloan
Ren azala Europako Batasuna EUPAN sarea ADMINISTRAZIO ZENTRALETARAKO GIZARTE-ELKARRIZKETARAKO EUROPAKO BATZORDEA Consejo de la Unión Europea Grupo de trabajo
Ekonomia Lankidetza eta Garapenerako Erakundea (ELGE) Mugikortasuna internacional Relaciones aldebiko
Erakundeen arteko lankidetza-organoak
Ren azala Langileen Erregistro Nagusia
Ren azala BBBren estatistika-buletina 2006 baino lehenagoko buletinak Albisteen historikoa
Administrazio publikoetako langileen bilakaera Autonomia-erkidegoetako langileen bilakaera jarduera-eremuaren arabera Langileen zahartzeari buruzko azterketak Estatuko Administrazio Orokorrean Siep gunea
Ren azala Langileen Erregistro Nagusiaren dokumentazioa Funtzionarioen inprimakiak
Ren azala Lan-kontratudunen inprimakiak Lanbide-taldean eta -kategorian oinarritutako lanbide-sailkapeneko sistema duten lan-kontratuko langileak Lanbide-taldeetan, lanbide-espezialitateetan eta/edo lanbide-familietan oinarritutako lanbide-sailkapeneko sistema duten lan-kontratuko langileak
Izena emateko inprimakiak Irakasle funtzionarioen inprimakiak
Ren azala Lan-kontratudun irakasleen inprimakiak El grupo de Lanbide-y de los trabajadores de los trabajadores de los empleo de los lanbide-sailkapeneko sistema Lanbide-taldeetan, lanbide-espezialitateetan eta/edo lanbide-familietan oinarritutako lanbide-sailkapeneko sistema duten lan-kontratuko langileak
Ren azala ISPA gunea
Ren azala ISPA 2025 Autonomia-erkidegoak Nafarroako Foru Komunitatea Udalak Toki-korporazioetako hautetsiak Uharteetako foru-aldundiak, kontseiluak eta kabildoak
Ren azala ISPA-REN ESTATISTIKAK Toki-erakundeetako eta autonomia-erkidegoetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2024 Toki-erakundeetako eta autonomia-erkidegoetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2023 Toki-erakundeetako eta autonomia-erkidegoetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2022 Toki-erakundeetako eta autonomia-erkidegoetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2021 Toki-erakundeetako eta autonomia-erkidegoetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2020 Toki-erakundeetako eta autonomia-erkidegoetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2019 Toki entitateetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2018 Toki entitateetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2017 Toki entitateetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2016 Toki entitateetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2015 Toki entitateetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2014
NAFARROA ISPA 2025
Ren azala Gaikuntza nazionala duten toki-administrazioko funtzionarioak Erabilera-unitateak FHCN Araudi erregulatzailea El Gobierno Vasco / Primer destinoren
Ren azala Lehiaketa arruntak lanpostu erreserbatuak hornitzeko
Ren azala Aurreko lehiaketa arruntak 2023 lehiaketa arrunta 2022 lehiaketa arrunta 2021 lehiaketa arrunta 2020ko lehiaketa arrunta 2019ko lehiaketa arrunta 2018ko lehiaketa arrunta 2017ko lehiaketa arrunta
2024 lehiaketa arrunta
Ren azala Lanpostu erreserbatuak hornitzeko lehiaketa unitarioak
Ren azala Aurreko lehiaketa unitarioak 2022 lehiaketa unitario Euskal Autonomia Erkidegoko 2022 Lehiaketa Unitarioa 2021 Lehiaketa Bateratua 2020ko Lehiaketa Bateratua 2019 lehiaketa bateratua 2018ko lehiaketa unitarioa 2017ko lehiaketa unitarioa
2023 lehiaketa unitario
Ren azala Gaikuntza nazionala duten toki administrazioko funtzionarioen egoera administratiboak aldatzea Servicios especiales Jarduneko itzulketak (lanpostu hutsak administrazio-egoeretarako bakarrik) Servicio de otra administración pública.
Ren azala Gidabaimenak ARNASA HARTZEKO SENIDEAK ESZEDENTZIA INTERES PARTIKULARRAGATIK ESZEDENTZIA, SERVICIOS EN EL SECTOR PÚBLICO ESZEDENTZIA, FHN-REN BESTE AZPIESKALA BATEAN ZERBITZUAK EMATEAGATIK
Ren azala FAMILIARENTZAKO ESZEDENTZIA ELKARTZEAGATIK GENERO-INDARKERIAZKO ESZEDENTZIA
INDARKERIA TERRORISTAREN ESZEDENTZIA
Certificados de la Administración Local
Ren azala Tareas de servicio / Metaketak Tareas de servicio Funtzio erreserba metaketa
Ren azala Merezimendu orokorren inskripzioa Norberaren graduaren inskripzioa Izen-ematea Dar nombre de la formación o mejora Aurretiko izen-ematea Merezimenduei buruzko bizitza pertsonala, familiakoa eta lanekoa uzteari buruzkoa
Ren azala Beste prozedura batzuk Permar los derechos de las personas guardadas Consulta sobre el proceso de comunicación Por ejemplo: Erretiro- eta jarduera-baimenak
Ren azala Gobernantza Publikoa Gobernantza Publikoko zuzendari nagusia
Ren azala Administrazioa sinplifikatzea eta kargak murriztea Zer da administrazio-karga bat? Arauen eraginaren azterketa. Administrazio-kargetan duen eragina EAOrako Administrazioa Sinplifikatzeko eta Kargak Murrizteko Eskuliburua Erakundeekin hitzarmenak Administrazio-kargen konpentsazioa. One in - one out Administrazio publikoetan prozedurak sinplifikatzea. Kokapen Mapa Erreferentziazko dokumentazioa
Ren azala Zerbitzuen ikuskapena Araudi erregulatzailea Zerbitzu-ikuskatzaileentzako ikuskapen-gida Zerbitzuen aholkularitza operatiboa Ikuskapen-funtzioaren hautaketa-ikastaroa Zerbitzuetako ikuskatzaileak, hutsik Kargak sinplifikatzeko eta murrizteko txostenak
Herritarrentzako arreta
Ren azala Kalitatea administrazio publikoetan Estatuko Administrazioaren Kudeaketa Orokorreko zerbitzu-kartak
Ren azala Metodologia eta gidak Eskaria eta erabiltzaileak ebaluatzeko gida (2014ko edizioa) 2013ko EFQM eredua CAF 2013, Ebaluatzeko Esparru Bateratua CAF 2020 Kexak eta iradokizunak kudeatzeko gida (2013) 2010eko EFQM Bikaintasunaren Interpretazio Eredua, Gida Administrazio Publikoarentzat CAF Educación (2010) CAF Kanpoaldea elikatzeko prozedura (2009) Zerbitzu-kartak garatzeko gida Ebaluazio-gida. EVAM eredua (2009) Serigrafia (2009) CAF 2006 Kalitatearen balioa. EFQM (2018) ereduaren bidez, balio publikoa sortzeko bikaintasunerako. Kalitaterako Gida, Kudeatzaileentzako Erreminta Kutxa, bertsio laburtua Espainiako Administrazio Publikoari buruzko Zerbitzu Kartei buruzko esparru komuna (2015) Zerbitzu Publikoen Kalitatea Ebaluatzeko Gida (2009) Toki Administrazioan zerbitzu-karta bat egiteko eta kudeatzeko gida Tokiko administrazioaren gida ebaluazio-ereduetan
Ren azala Informe de la Calidad de Servicios Evaluación Ministerio espainiarrei buruzko informazioa (ISAM)
Ren azala Herritarrek zerbitzu publikoetan dituzten eskubideei buruzko txostena. Gobernu irekia Erakundeekiko konfiantza Herritarrak informazioa ematera doazen zerbitzu publikoen txostena. Zerbitzu publikoen jasangarritasuna eta hobekuntza Zerbitzu publikoen kalitatea eta jasangarritasuna Zerbitzu publikoen kalitatearen austeritate-denboran Zerbitzu publikoen eta herritarren kalitatea administrazio publikoa modernizatzeko, baliabideekiko jarrerarekin. Zerbitzu publikoak garrantzitsuak dira herritarren ongizaterako. Administrazio Publikoa, herritarrena. Agenda Publikoa eta Zerbitzu Publikoa Antolakuntzan. Servicios públicos Elkargoen pertzepzio soziala 1985-2008
Ren azala Estatuko agentziei buruzko txostena Estatuko urei buruzko 2016ko txostena Eusko Jaurlaritzan 2015ean Kongresuari buruzko txostena Estatuko agentziei buruz Estatuko ekintzei buruzko txostena 2014an Kongresuari buruzko txostenari buruz Eusko Jaurlaritzak 2013an Kongresuan egindako ekintzei buruzko txostena 2012an egindako agentziek egindako txostenari buruz 2011n egindako agentziek osatutako estatu-txostenari buruzko kongresua 2010ean Kongresuko Estatuko agentziei buruzko txostena Eusko Jaurlaritzaren Estatuko urei buruzko 2009ko txostena Eusko Jaurlaritzaren Estatuaren 2008ko ekintzei buruzko txostena.
Museoen zerbitzuaren kalitatearen ebaluazioa, esplizituki, 08/2007 urteetakoa.
Ren azala Aintzatespena: Ziurtagiriak eta Sariak
Ren azala Certificado de calidad de las entidades Entidades con nivel de evaluación de calidad
Ren azala Kalitatea eta berrikuntza kudeaketa publikoan Kudeaketa Publikoa Kalitatea eta Berrikuntza XIV. saria. Memoria XV. Kalitaterako eta Berrikuntzaren Kudeaketa Publikoaren Sariak. edizioa. Memoria XV. edizioa. Bideo-galeria Calidad y Berrikuntzaren Kudeaketa Publikoa XIII. Palmondoen banaketa Gestión de la Calidad Pública y Innovación XII. Galeriaren edizioa editatzeko galeria Calidad y Innovación 2014ko Irudipen-galeria
Ezagutzaren kudeaketa eta praktika zabaltzea Aholkularitza, aholkularitza, laguntza teknikoa eta prestakuntza Nazioarteko sareak
Ren azala Zerbitzuen Kalitatearen Arteko Sarea
Ren azala Zerbitzu publikoen kalitateari buruzko hitzaldia
Ren azala 7. Estado de calidad. Servicio de servicio. Konferentzia 7. Estado de calidad. Servicio de servicio. Konferentziako galeria
Gardentasuna Gobernu irekia
Ren azala Erregistro elektronikoak eta egoiliarrak Ahalen erregistro elektronikoa Gaitutako ErregistroaErregistroa Erregistro elektroniko orokorra El Gobierno Vasco
Ren azala Oficina de ayuda en materia de protección Dokumentuak digitalizatu eta exekutatu Identifikazioa eta sinadura elektronikorako laguntza La real copia Ahalordetzea
Ren azala Bateraezintasuna eta interes-gatazka Interes Gatazken Bulegoa Gobernuko kideak eta Estatuko Administrazio Orokorreko goi-kargudunak Administrazio Publikoen zerbitzura dauden langileen bateraezintasunak Goi-karguen betetze-mailari buruzko txostenak MASTERCLASS: Gobernu Irekiaren Gida
Komunikazioa Kontaktua
Ren azala Info DANA DANA dela eta hartutako neurriak Info Danaren azala
Hasiera
  • Organigrama
  • Datuen babesa
  • Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
  • Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
  • Ministerioaren azala
  • Empleo
  • Ren azala Ministerioa
Digitalizazioa eta IA
Telekomunikazioa eta Azpiegitura Digitalak
  • Idazkaritza
  • Funtzio Publikoa
  • Gobernantza Publikoa
  • Bateraezintasuna eta interes-gatazka
  • Ren azala Funtzio Publikoa
Komunikazioa
Kontaktua
  • DANA dela eta hartutako neurriak
  • Info Danaren azala
  • Ren azala Info DANA
texto
  1. Inicio
  2. Funtzio Publikoa
  3. Funtzio Publikoa
  4. Araubide juridikoa
  5. Giza Baliabideen arloko kontsulten buletina (BODECO)
  6. 1. Ingalaterra Funtzionario izaera eskuratzea, eskuratzea eta galtzea.

Lanpostuaz jabetzeko aukera, egoera hauetan: aldi baterako ezintasuna, haurdunaldiaren ondorioa edo ez, haurdunaldiko arrisku-egoera edo amatasun-baja.

Haurdunaldiaren ondorioz edo ez, aldi baterako ezintasun-egoera, haurdunaldiko arrisku-egoera eta amatasun-bajako egoera, behar bezala egiaztatuak eta jurisprudentzian ezarritako eskakizunak betetzen dituztenak, ezinbesteko arrazoi justifikatutzat jotzen dira, hautagaiari aukera emango liokeena, bai lanpostuaz jabetu eta aldi baterako ezintasunagatiko lizentziaz gozatzera pasatzeko, edo, bestela, ezinbesteko egoera gisa har dadin eskatzeko. Horrelakoetan, epearen zenbaketa berriro hasten denean, edo, aldi baterako ezintasuneko egoera amaitzen denean, aurreikusten da.

Se formula consulta sobre la posibilidad de tomar posesión estando en la situación de incapacidad temporal, como consecuencia o no del embarazo, así como durante la situación de riesgo durante el embarazo y la de baja por maternidad.

El artículo 56 del texto refundido de la Ley del Estatuto Básico del Empleado Público (en adelante TRLEBEP), aprobado por el Real Decreto Legislativo 5/2015, de 30 de octubre, establece en su apartado 1 que uno de los requisitos para la participación en los procesos selectivos es el de “poseer la capacidad funcional para el desempeño de las tareas”.

Por su parte, el artículo 62.1.d) del TRLEBEP señala, como requisito para la adquisición de la condición de funcionario de carrera, “la toma de posesión dentro del plazo que se establezca”.

En ese sentido, el artículo 114.12 del Real Decreto-ley 6/2023, de 19 de diciembre, por el que se aprueban medidas urgentes para la ejecución del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia en materia de servicio público de justicia, función pública, régimen local y mecenazgo señala:

“12. La adquisición de la condición de empleada o empleado público se realizará de acuerdo con lo dispuesto en el texto refundido de la Ley del Estatuto Básico del Empleado Público, y resto de normas en vigor.

En todo caso, la toma de posesión para el personal funcionario de carrera se deberá efectuar dentro del plazo de quince días naturales a partir de la publicación del nombramiento, que será de un mes cuando suponga cambio de localidad de residencia. En el caso del personal funcionario interino y eventual, la toma de posesión se producirá al día siguiente al del nombramiento.”

Asimismo, el artículo 62.2 de dicha norma establece que “no podrán ser funcionarios y quedarán sin efecto las actuaciones relativas a quienes no acrediten, una vez superado el proceso selectivo, que reúnen los requisitos y condiciones exigidos en la convocatoria”.

Por su parte, el Reglamento General de Ingreso, aprobado por el Real Decreto 364/1995, de 10 de marzo, que resulta de aplicación a los funcionarios de la Administración General del Estado y sus organismos autónomos, en su artículo 23 ha establecido el siguiente desarrollo a este respecto:

“1. Los aspirantes propuestos aportarán ante la Administración, dentro del plazo de veinte días naturales desde que se publiquen en el «Boletín Oficial del Estado» las relaciones definitivas de aprobados a que se refiere el artículo anterior, los documentos acreditativos de las condiciones de capacidad y requisitos exigidos en la convocatoria.

2. Quienes dentro del plazo indicado, y salvo los casos de fuerza mayor, no presentasen la documentación o de la misma se dedujese que carecen de alguno de los requisitos exigidos, no podrán ser nombrados, quedando anuladas todas sus actuaciones, sin perjuicio de la responsabilidad en que pudieran haber incurrido por falsedad en sus solicitudes de participación.

3. Los que tuvieran la condición de funcionarios públicos estarán exentos de justificar las condiciones y requisitos ya acreditados para obtener su anterior nombramiento, debiendo presentar únicamente certificación del Ministerio u organismo del que dependan, acreditando su condición y demás circunstancias que consten en su expediente personal”.

Ni en el TREBEP ni en la normativa de desarrollo de dicha norma, en el ámbito del Estado, ofrecen una solución explícita para aquellas personas que, habiendo superado un proceso selectivo, deben tomar posesión y se encuentran en la situación de incapacidad temporal o disfrutando de un permiso relacionado con la conciliación (nacimiento, adopción, acogimiento o del progenitor diferente de la madre biológica, en los términos del artículo 49 a, b) y c) del TRLEBEP).

Para dar respuesta a la pregunta se traslada lo dispuesto por la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Supremo que, reconoció en su sentencia de 16 de julio de 2014, en un supuesto de personal estatutario sanitario, cuya legislación es idéntica a la del TRLEBEP, que la falta de incorporación al servicio en el plazo indicado por la convocatoria no era imputable al aspirante seleccionado obedeciendo a causas justificadas.

Por tanto, la prórroga en el plazo para la toma de posesión hasta que cesase la incapacidad temporal del aspirante -señala la sentencia- <<no satisface totalmente el verdadero espíritu del art. 20 de la Ley 55/2003 que lo que pretende es impedir que se produzcan efectos desfavorables para un aspirando seleccionado por el hecho de no poderse incorporar al puesto en el momento previsto por la convocatoria. Y desde luego una demora en el plazo de toma de posesión lo es, por mucho que se respetara la posibilidad de hacerlo hasta que recayera el alta médica. Eso supone un perjuicio económico y administrativo para el que, contra su voluntad, padece una enfermedad que le impide la reincorporación inmediata y efectiva al puesto (…)>>.

De ese modo sus derechos administrativos y económicos se demorarían en el tiempo sufriendo de hecho un perjuicio por el que la norma considera que no debe perjudicarle.

Es por razón de lo anterior que, el Tribunal Supremo concluye que si el aspirante manifiesta su voluntad de tomar posesión y acredita y justifica la imposibilidad de incorporación física, entonces deberá entenderse que esta se produjo formalmente el último día del plazo legalmente previsto.

Por su parte, esta misma sentencia señala:

<< (…) no estando regulado como habrá de tener lugar el inicio de la relación funcionarial cuando se dé una imposibilidad para la incorporación que la ley exige para formalizar esa voluntad de inicio de la relación estatutario, la laguna así existente habrá de ser colmada buscando la solución que sea más conforme con los principios de justicia material y equidad que proclama nuestro ordenamiento jurídico (artículos 1 CE y 3.2 del Código Civil) y con el derecho a la igualdad que reconoce el artículo 14 del texto constitucional. (…)

Es de añadir que siendo la adquisición de la condición funcionarial un medio de subsistencia del interesado y su familia, y una vía para el acceso al régimen de previsión social que acompaña a la relación funcionarial dispensar un distinto trato en cuanto a la adquisición de esos beneficios por circunstancias que son ajenas a ese interesado comporta una desigualdad que, por carecer de justificación razonable, debe ser calificada de discriminatoria.>>

Estas interpretaciones han sido seguidas por diversos pronunciamientos de Tribunales Superiores de Justicia.

Partiendo de los preceptos arriba indicados así como de la jurisprudencia del Tribunal Supremo, este Centro Directivo ha venido entendiendo que, por analogía, lo dispuesto en el artículo 23.2 sobre la “fuerza mayor”, también sería extensible al acto de toma de posesión

La fuerza mayor es un concepto jurídico indeterminado que, según doctrina y jurisprudencia reiteradas, puede definirse como “un hecho que no hubiera podido preverse o que, habiéndose podido prever, hubiera sido imposible de evitar”, tal y como dispone el artículo 1.105 del Código Civil (por todas, STS, Sala de lo Contencioso-Administrativo, de 13 de julio de 2009).

Y esta imprevisibilidad iría directamente ligada a la situación de incapacidad temporal, situación no buscada por la persona candidata y que debe interpretarse y aplicarse de manera que no conlleve un perjuicio económico y administrativo para el que, contra su voluntad, padece una enfermedad que le impide la reincorporación inmediata y efectiva al puesto, como ya se ha indicado.

En consecuencia, a juicio de este Centro Directivo y a la luz de lo expuesto más arriba, se considera que la situación de incapacidad temporal debidamente acreditada que cumpla con las exigencias fijadas en la jurisprudencia y no sea causa de incapacitación funcional, constituye causa justificada de fuerza mayor.

Esta causa justificada permitiría que la persona candidata pudiera optar, bien por tomar posesión y pasar a disfrutar de la licencia por incapacidad temporal; o bien, solicitar que se estime una situación de fuerza mayor, previéndose entonces que el cómputo del plazo posesorio se inicie o, en su caso, se reanude, cuando finalice la situación de incapacidad temporal.

Supuestos de parto o relaciones con el embarazo.

De acuerdo con la Directiva 96/34/CE, de 3 de junio de 1996, relativa al Acuerdo Marco sobre el permiso parental celebrado por la UNICE, el CEEP y la CES, así como a la luz de la propia jurisprudencia constitucional, se entiende que el embarazo o la maternidad no pueden ser causas que afecten negativamente a los derechos profesionales de la mujer.

De ahí que se entienda que, aun estando en situación de incapacidad temporal como consecuencia del embarazo, en situación de riesgo durante el embarazo o incluso en la situación de baja por maternidad, ello no debe de ser óbice para que una persona funcionaria pueda tomar posesión de su puesto de trabajo si ese es su deseo, continuando desde ese momento en la situación de incapacidad temporal, riesgo durante el embarazo o permiso por parto que viniera disfrutando o que le correspondiera desde ese momento.

Esta interpretación no es óbice para que la interesada, pueda, asimismo, instar a que se declare que los casos indicados constituyen causa justificada de fuerza mayor, en los términos que se han expuesto más arriba, que permitiría que la toma de posesión se produzca una vez finalice la misma; si bien esta segunda decisión, por mor de la doctrina antes expuesta, debe responder exclusivamente a una decisión libérrima de la persona funcionaria y no a una imposición de la Administración Pública, garantizándose así que no se vean frustrados sus derechos profesionales.

De este modo, es la persona interesada la que puede optar, bien por tomar posesión y pasar a disfrutar de la licencia por incapacidad temporal, riesgo durante el embarazo, o permiso por parto, según proceda; o bien, solicitar que se estime una situación de fuerza mayor, previéndose entonces que el cómputo del plazo posesorio se inicie o, en su caso, se reanude, cuando finalice la situación de incapacidad temporal derivada de la gestación o el permiso por parto.

Obviamente, en todos los casos, opte por una u otra opción, la causa alegada por la interesada deberá ser debidamente acreditada por la misma por medios fehacientes.

Por su parte, en el caso de realizar la toma de posesión, la persona que ya es funcionaria de carrera se incorpora a la Mutualidad General de Funcionarios Civiles del Estado y se encontrará dado de alta en este régimen en virtud del artículo 7 y siguientes del Real Decreto Legislativo 4/2000, de 23 de junio, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley sobre Seguridad Social de los Funcionarios Civiles del Estado, debiendo ser este organismo autónomo el que resuelva las dudas sobre el traspaso del expediente concreto.

Todo lo anterior se indica sin perjuicio de recordar que, de acuerdo con el régimen de competencias de este centro directivo, las respuestas a consultas que emite esta dirección general poseen carácter meramente informativo y, en consecuencia, no tienen carácter de criterio vinculante, ni originan derechos ni expectativas de derecho, ni implican vinculación alguna con el tipo de procedimientos a que se refieran. Además, al carecer de carácter preceptivo o vinculante, los órganos destinatarios de dichas respuestas podrán, en su caso, adoptar finalmente una decisión que no se corresponda con el parecer contenido en las mismas.

Las respuestas a consultas contenidas en este boletín atienden a las cuestiones planteadas a la luz de la normativa vigente en el momento de su emisión, de manera que dichas respuestas pueden verse afectadas por modificaciones legislativas posteriores o resoluciones judiciales.

  • Nabigazio gida
  • Mapa
  • Kontaktua
  • Lege-oharra
  • Erabilerraztasuna
  • Informazioaren barne-sistema
  • TFEOren Dirulaguntzen Plan Estrategikoa

© Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikoko Ministerioa

Cookie politika

Webgune honek bere cookieak eta hirugarrenenak erabiltzen ditu zerbitzu hobea eskaintzeko. Nabigatzen jarraitzen baduzu, horien erabilera onartzen duzula ulertuko dugu.

Ikusi cookie politika