MTDFP logoa
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Ren azala Ministerioa
Ren azala Organigrama
Ren azala Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako ministroa
Ren azala Digitalizazioko eta Adimen Artifizialeko Estatu Idazkaritza
Ren azala Telekomunikazio eta Azpiegitura Digitalen Estatu Idazkaritza
Ren azala Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritza
Ren azala Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako Idazkariordetza
Ren azala Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
Ren azala Aurretiko kontsulta publikoa
Ren azala Aurretiazko kontsulta publikoaren izapidea bete behar duten proiektuak
Ren azala Entzunaldia eta jendaurreko informazioa
Ren azala Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
Ren azala Empleo
Ren azala Lan-itunpeko langileria
Ren azala Funtzionarioak
Ren azala Lehiaketak 2025
Ren azala Funtzio Publikoa
Ren azala Idazkaritza
Ren azala Talentua erakartzea
Ren azala Funtzio Publikoa
Ren azala Nor gara
Ren azala Enplegu Publikorako Datuen zuzendariorde nagusia
Ren azala Enplegu SailaDatu Zuzendariordetza Nagusia
Ren azala Enplegu publikorako sarbidea
Ren azala Zalantzak argitu
Ren azala Ezagutu ondo Enplegu Publikoa
Ren azala BBBren estatistika-buletina
Ren azala Talentua erakartzeko jardunaldiak
Ren azala Lan-kontratuko langileen deialdiak
Ren azala Lan-eskaintza publikoak
Ren azala 2024
Ren azala 2023
Ren azala 2022
Ren azala Funtzionarioen deialdiak
Ren azala Kudeatu zure bizitza profesionala enplegatu publiko gisa
Ren azala Kontratazioak
Ren azala Lan-kontratuak
Ren azala Langile publikoen mugimendua
Ren azala Mugikortasuna
Ren azala Langile lan-kontratudunen mugikortasuna
Ren azala LEHIAKETA IREKIA ETA IRAUNKORRA AMAITUTAKO LANETAN
Ren azala 2024 URTE
Ren azala 1_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 3_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2023 URTE
Ren azala 1_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 3_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2022 URTEA
Ren azala 1_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 3_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2021. URTEA
Ren azala 1_2021 IV. Un-Lehiaketa irekia eta Iraunkorra proiektua
Ren azala 2_2021 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala IV. II. HITZARMEN BAKARRA ELIKAGAI-LEHIAKETAK
Ren azala AMAITUTAKO DEIALDIAK
Ren azala 2022 URTEA
Ren azala IV. II. ERABAKIA. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2022KO LEHEN DEIALDIA
Ren azala IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2022ko BIGARREN DEIALDIA
Ren azala 2023 URTE
Ren azala IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2023KO LEHEN DEIALDIA
Ren azala IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2024ko LEHEN DEIALDIA
Ren azala LEHIAKETA IREKIA ETA IRAUNKORRA IV. HITZARMEN BAKARRA 1. KAP 2025
Ren azala Funtzionarioak eta lan-legepekoak itzultzea
Ren azala Funtzionarioak itzultzea
Ren azala Administrazioaren egoera
Ren azala Araubide juridikoa
Ren azala Langileen Batzorde Nagusia
Ren azala Giza Baliabideen arloko kontsulten buletina (BODECO)
Ren azala 1. Ingalaterra Funtzionario izaera eskuratzea, eskuratzea eta galtzea.
Ren azala 2. Ingalaterra Administrazio-karrera.
Ren azala 3. Olaizola II Lan-baldintzak.
Ren azala 4. Ingalaterra Bateraezintasunak.
Ren azala 7. Alemania Lanaldia eta ordutegiak.
Ren azala 10. Lanpostuak betetzea.
Ren azala 11. Emandako zerbitzuak aintzat hartzea.
Ren azala BODECO ren historikoa
Ren azala Beste batzuk
Ren azala 1. Ingalaterra Funtzionario izaera eskuratzea, eskuratzea eta galtzea.
Ren azala 2. Ingalaterra Administrazio-karrera
Ren azala 3. Olaizola II Eskubideak eta betebeharrak
Ren azala 4. Ingalaterra Bateraezintasunak
Ren azala 5. Tiran +29.53 Jardunaldiak eta ordutegiak
Ren azala 6. D.B. Lanpostuak betetzea
Ren azala 7. Alemania Emandako zerbitzuak aintzat hartzea
Ren azala 8. Tiran +29.53 Erantzukizuna
Ren azala 12. Oporrak, baimenak eta lizentziak
Ren azala 13. Beste batzuk
Ren azala 13. BESTELAKOAK
Ren azala Lan Harremanak
Ren azala Gizarte-elkarrizketa
Ren azala Negoziazio kolektiboa
Ren azala Estatuko Administrazio Orokorraren negoziazio kolektiboa
Ren azala Funtzionarioak, estatutupekoak eta lanekoak negoziatzeko mahaia
Ren azala Lan-kontratuko langileen negoziazioa IV. Hitzarmen Bakarra
Ren azala Batzorde Paritarioa
Ren azala Lan-kontratuko langileen V. Hitzarmen Bakarraren negoziazioa
Ren azala Negoziazio Batzordea
Ren azala Erakunde sindikalentzako diru-laguntzak
Ren azala Igualdad.
Ren azala Lankidetza-organoak
Ren azala Nazioarteko harremanak enplegu publikoaren arloan
Ren azala Europako Batasuna
Ren azala Langileen Erregistro Nagusia
Ren azala BBBren estatistika-buletina
Ren azala Langileen Erregistro Nagusiaren dokumentazioa
Ren azala Lan-kontratudunen inprimakiak
Ren azala Lan-kontratudun irakasleen inprimakiak
Ren azala ISPA gunea
Ren azala ISPA 2025
Ren azala ISPA-REN ESTATISTIKAK
Ren azala Gaikuntza nazionala duten toki-administrazioko funtzionarioak
Ren azala Lehiaketa arruntak lanpostu erreserbatuak hornitzeko
Ren azala Aurreko lehiaketa arruntak
Ren azala Lanpostu erreserbatuak hornitzeko lehiaketa unitarioak
Ren azala Aurreko lehiaketa unitarioak
Ren azala Gaikuntza nazionala duten toki administrazioko funtzionarioen egoera administratiboak aldatzea
Ren azala Gidabaimenak
Ren azala FAMILIARENTZAKO ESZEDENTZIA ELKARTZEAGATIK
Ren azala Tareas de servicio / Metaketak
Ren azala Merezimendu orokorren inskripzioa
Ren azala Beste prozedura batzuk
Ren azala Gobernantza Publikoa
Ren azala Administrazioa sinplifikatzea eta kargak murriztea
Ren azala Zerbitzuen ikuskapena
Ren azala Kalitatea administrazio publikoetan
Ren azala Metodologia eta gidak
Ren azala Informe de la Calidad de Servicios Evaluación
Ren azala Herritarrek zerbitzu publikoetan dituzten eskubideei buruzko txostena.
Ren azala Estatuko agentziei buruzko txostena
Ren azala Aintzatespena: Ziurtagiriak eta Sariak
Ren azala Certificado de calidad de las entidades
Ren azala Kalitatea eta berrikuntza kudeaketa publikoan
Ren azala Zerbitzuen Kalitatearen Arteko Sarea
Ren azala Zerbitzu publikoen kalitateari buruzko hitzaldia
Ren azala 7. Estado de calidad. Servicio de servicio. Konferentzia
Ren azala Erregistro elektronikoak eta egoiliarrak
Ren azala Oficina de ayuda en materia de protección
Ren azala Bateraezintasuna eta interes-gatazka
Ren azala Info DANA
Hasiera  
  • Organigrama
  • Datuen babesa
  • Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
  • Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
  • Ministerioaren azala
  • Empleo
  • Ren azala Ministerioa
Digitalizazioa eta IA  
Telekomunikazioa eta Azpiegitura Digitalak  
  • Idazkaritza
  • Funtzio Publikoa
  • Gobernantza Publikoa
  • Bateraezintasuna eta interes-gatazka
  • Ren azala Funtzio Publikoa
Komunikazioa  
Kontaktua  
  • DANA dela eta hartutako neurriak
  • Info Danaren azala
  • Ren azala Info DANA
texto
  1. Hasiera
  2. Funtzio Publikoa
  3. Funtzio Publikoa
  4. Araubide juridikoa
  5. Giza Baliabideen arloko kontsulten buletina (BODECO)
  6. 1. Ingalaterra Funtzionario izaera eskuratzea, eskuratzea eta galtzea.

Egonkortze-prozesuen epeak.

Administrazio publikoek legez aurreikusitako epeak bete behar dituzte, bai deialdia egiteko, bai egonkortze-prozesuak ebazteko. Aurrekoa alde batera utzi gabe, justifikatutako arrazoiengatik prozesuak ebazteko epea betetzerik ez badago, Administrazioak prozesu horiekin jarraitu ahal izango du, prozesuak burutu arte, ahalik eta azkarren. Nolanahi ere, hautaketa-prozesuak ebazteko epeak ez betetzeak ezin du ekarri, inolaz ere, aipatutako prozesuen gainbehera.

Abenduaren 28ko 20/2021 Legean (Enplegu Publikoan Behin-behinekotasuna Murrizteko Presako Neurriena) aurreikusitako legezko epeen aplikazioari buruzko kontsulta egitea planteatu da, egonkortze-prozesuei dagokienez. Lege horrek denbora-epe batzuk jasotzen ditu Espainiak Europar Batasunarekin duen konpromisoa betetzeko, Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Planaren esparruan.

Enplegu publikoan aldi baterako kontratuak murrizteko presako neurrien abenduaren 28ko 20/2021 Legearen 2.2 artikuluak hau ezartzen du:

“2. 1. apartatuan jasotako egonkortze-prozesuak eta egonkortze-prozesu berria artikulatzen dituzten enplegu-eskaintzak 2022ko ekainaren 1a baino lehen onetsi eta argitaratu beharko dira dagokien aldizkari ofizialetan, eta administrazio publiko eskudunek koordinatuko dituzte.

Enplegu publikoaren eskaintzetako lanpostuak betetzeko hautaketa-prozesuetako deialdiak 2022ko abenduaren 31 baino lehen argitaratu beharko dira.

Hautaketa-prozesu horien ebazpena 2024ko abenduaren 31 baino lehen amaitu beharko da”.

Artikulu hori indarrean dago, eta, beraz, aipatutako xedapenak epe bat ezartzen du, zeina ezin baita aldatu zuzendaritza-zentro honetatik; izan ere, legezko betebehar bat da, eta, hala badagokio, hura ez betetzea justifikatzen duen arrazoi edo kausa batek eragin beharko du.

Abenduaren 28ko 20/2021 Legearen xedea da behin-behinekotasunaren tasa murriztea Espainiako administrazio publiko guztietan, eta berehalako neurria egonkortze-prozesuetarako deialdia gaitzea. “dagoen behin-behinekotasun handia konpontzeko” Legearen hitzaurreak aipatzen duena. Esparru horretan, hitzaurreak berak ezartzen du finkatutako epeak eskatzeak helburu hau duela: “prozesu berri horietan atzerapenak ekiditea”.

Alde horretatik, nahiz eta administrazio publiko guztiek epe horiek betetzeko duten lotura hartu den abiapuntutzat, nabarmendu behar da haietakoren bat ez betetzeak gaitu egiten duela arauan jasotako helburu finalista betetzeko.

Hala, legeak jasotzen duen abenduaren 31ko epeak bi alderdi ditu: batetik, lege horren babesean egonkortzeko hautaketa-prozesuak deitzeko gaikuntza, eta, bestetik, horiek ebazteko mandatua. Bi kasu hauek bereiztea komeni da, beren ondorioak direla-eta:

Egonkortze-prozesuen deialdiari dagokionez, legez aurreikusitako epeak materialki aurrekontu-gaikuntza bat jasotzen du, egonkortze-tasa bat gaitzen baitu, 2.1 artikuluaren lehen tartekiak jasotzen duen bezala:

“1. 2017rako Estatuaren Aurrekontu Orokorrei buruzko ekainaren 27ko 3/2017 Legearen 19.Uno.6 artikuluan eta 2018rako Estatuaren Aurrekontu Orokorrei buruzko uztailaren 3ko 6/2018 Legearen 19.Uno.9 artikuluan ezarritakoaz gainera, aldi baterako enplegua egonkortzeko tasa gehigarri bat baimentzen da, honako hauek jasoko dituena:

Ondorioz, hautaketa-prozesuak ebazteko aurreikusitako epea amaituta, 2024ko abenduaren 31n, ez dago aurrekontu-gaikuntzarik lehendik deitu ez diren prozesu berrien deialdiari estaldura ematen dionik.

Jada deitutako prozesuak ebazteko legez aurreikusitako epeari dagokionez, administrazio-izaerako epe bat da, deialdia egin duen administrazioa lotzen duena, eta, beraz, bete egin behar dena; dena den, justifikatutako arrazoiek eragotzi egin dezakete epe hori behar den epean eta moduan gauzatzea, eta, beraz, baliteke epea amaitutakoan prozesuak amaitu behar izatea.

Zentzu horretan, epea ez betetzeak ez du esan nahi plazak “erori edo iraungi” egiten direnik. Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legeak 48.3 artikuluan ezartzen duen bezala: “Ezarritako epetik kanpo egindako administrazio-jardunak, epearen izaerak hala eskatzen duenean bakarrik ekarriko du egintzaren deuseztagarritasuna”Horrek atzerapena konpondu ahal izatea ekarriko luke.

Abenduaren 28ko 20/2021 Legearen helburua da aldi baterako enplegua egonkortzeko behar bezala deitutako hautaketa-prozesuak ebaztea, horrela gure administrazio guztietan behin-behinekotasuna murrizteko. Horregatik, helburu hori legez ezarritako datatik harago doa, eta aukera ematen du pentsatzeko hori ez betetzeak ez liokeela eragingo epearen muinari edo izaerari, eta, beraz, ez da jaitsiko ezarritako epea amaitu ondoren soilik. Hala, Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Planaren 150. helburuan hartutako konpromisoa, zeinaren ondorio baita lege-gaikuntza, gutxienez 300.000 plazaren egonkortzea da; beraz, konpromisoa ez da finkatutako zenbatekora iristen.

Laburbilduz, garrantzitsua da administrazio publikoek legez aurreikusitako epeak betetzea, bai deialdia egiteko, bai prozesuak ebazteko. Aurrekoa alde batera utzi gabe, justifikatutako arrazoiengatik prozesuak ebazteko epea betetzerik ez badago, Administrazioak prozesu horiekin jarraitu ahal izango du, prozesuak burutu arte, ahalik eta azkarren.

Nolanahi ere, hautaketa-prozesuak ebazteko epeak ez betetzeak ezin du ekarri, inolaz ere, aipatutako prozesuak bertan behera geratzea. Ondorio hori legez ezarritako helburuaren kontrakoa da, hau da, aldi baterako kontratuak murriztea eta baldintzak betetzen dituzten aldi baterako plazak egonkortzea.

Aurreko guztia gorabehera, gogoratu behar da, zuzendaritza nagusi honen eskumenen araubidearen arabera, zuzendaritza nagusi honek egiten dituen kontsulten erantzunak informatzeko baino ez direla, eta, ondorioz, ez direla irizpide lotesleak, ez dutela ez eskubiderik ez eskubide-itxaropenik sortzen, eta ez dutela inolako loturarik sortzen dagozkien prozedura-motekin. Gainera, nahitaezko izaera edo izaera loteslerik ez dutenez, erantzun horien hartzaile diren organoek, hala badagokio, horietan jasotako iritziarekin bat ez datorren erabakia hartu ahal izango dute azkenean.

Buletin honetan jasotzen diren kontsulten erantzunek erantzuna emateko unean indarrean dagoen araudiaren arabera planteatutako galderei erantzuten diete, eta, beraz, erantzun horiek ondorengo lege-aldaketen edo ebazpen judizialen eragina jasan dezakete.

  • Nabigazio gida
  • Mapa
  • Kontaktua
  • Lege-oharra
  • Erabilerraztasuna
  • Informazioaren barne-sistema
  • TFEOren Dirulaguntzen Plan Estrategikoa

© Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikoko Ministerioa

Cookie politika

Webgune honek bere cookieak eta hirugarrenenak erabiltzen ditu zerbitzu hobea eskaintzeko. Nabigatzen jarraitzen baduzu, horien erabilera onartzen duzula ulertuko dugu.

Ikusi cookie politika