MTDFP logoa
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Ren azala Ministerioa
Ren azala Organigrama
Ren azala Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako ministroa
Ren azala Digitalizazioko eta Adimen Artifizialeko Estatu Idazkaritza
Ren azala Telekomunikazio eta Azpiegitura Digitalen Estatu Idazkaritza
Ren azala Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritza
Ren azala Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako Idazkariordetza
Ren azala Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
Ren azala Aurretiko kontsulta publikoa
Ren azala Aurretiazko kontsulta publikoaren izapidea bete behar duten proiektuak
Ren azala Entzunaldia eta jendaurreko informazioa
Ren azala Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
Ren azala Empleo
Ren azala Lan-itunpeko langileria
Ren azala Funtzionarioak
Ren azala Lehiaketak 2025
Ren azala Funtzio Publikoa
Ren azala Idazkaritza
Ren azala Talentua erakartzea
Ren azala Funtzio Publikoa
Ren azala Nor gara
Ren azala Enplegu Publikorako Datuen zuzendariorde nagusia
Ren azala Enplegu SailaDatu Zuzendariordetza Nagusia
Ren azala Enplegu publikorako sarbidea
Ren azala Zalantzak argitu
Ren azala Ezagutu ondo Enplegu Publikoa
Ren azala BBBren estatistika-buletina
Ren azala Talentua erakartzeko jardunaldiak
Ren azala Lan-kontratuko langileen deialdiak
Ren azala Lan-eskaintza publikoak
Ren azala 2024
Ren azala 2023
Ren azala 2022
Ren azala Funtzionarioen deialdiak
Ren azala Kudeatu zure bizitza profesionala enplegatu publiko gisa
Ren azala Kontratazioak
Ren azala Lan-kontratuak
Ren azala Langile publikoen mugimendua
Ren azala Mugikortasuna
Ren azala Langile lan-kontratudunen mugikortasuna
Ren azala LEHIAKETA IREKIA ETA IRAUNKORRA AMAITUTAKO LANETAN
Ren azala 2024 URTE
Ren azala 1_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 3_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2023 URTE
Ren azala 1_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 3_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2022 URTEA
Ren azala 1_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 3_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2021. URTEA
Ren azala 1_2021 IV. Un-Lehiaketa irekia eta Iraunkorra proiektua
Ren azala 2_2021 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala IV. II. HITZARMEN BAKARRA ELIKAGAI-LEHIAKETAK
Ren azala AMAITUTAKO DEIALDIAK
Ren azala 2022 URTEA
Ren azala IV. II. ERABAKIA. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2022KO LEHEN DEIALDIA
Ren azala IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2022ko BIGARREN DEIALDIA
Ren azala 2023 URTE
Ren azala IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2023KO LEHEN DEIALDIA
Ren azala IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2024ko LEHEN DEIALDIA
Ren azala LEHIAKETA IREKIA ETA IRAUNKORRA IV. HITZARMEN BAKARRA 1. KAP 2025
Ren azala Funtzionarioak eta lan-legepekoak itzultzea
Ren azala Funtzionarioak itzultzea
Ren azala Administrazioaren egoera
Ren azala Araubide juridikoa
Ren azala Langileen Batzorde Nagusia
Ren azala Giza Baliabideen arloko kontsulten buletina (BODECO)
Ren azala 1. Ingalaterra Funtzionario izaera eskuratzea, eskuratzea eta galtzea.
Ren azala 2. Ingalaterra Administrazio-karrera.
Ren azala 3. Olaizola II Lan-baldintzak.
Ren azala 4. Ingalaterra Bateraezintasunak.
Ren azala 7. Alemania Lanaldia eta ordutegiak.
Ren azala 10. Lanpostuak betetzea.
Ren azala 11. Emandako zerbitzuak aintzat hartzea.
Ren azala BODECO ren historikoa
Ren azala Beste batzuk
Ren azala 1. Ingalaterra Funtzionario izaera eskuratzea, eskuratzea eta galtzea.
Ren azala 2. Ingalaterra Administrazio-karrera
Ren azala 3. Olaizola II Eskubideak eta betebeharrak
Ren azala 4. Ingalaterra Bateraezintasunak
Ren azala 5. Tiran +29.53 Jardunaldiak eta ordutegiak
Ren azala 6. D.B. Lanpostuak betetzea
Ren azala 7. Alemania Emandako zerbitzuak aintzat hartzea
Ren azala 8. Tiran +29.53 Erantzukizuna
Ren azala 12. Oporrak, baimenak eta lizentziak
Ren azala 13. Beste batzuk
Ren azala 13. BESTELAKOAK
Ren azala Lan Harremanak
Ren azala Gizarte-elkarrizketa
Ren azala Negoziazio kolektiboa
Ren azala Estatuko Administrazio Orokorraren negoziazio kolektiboa
Ren azala Funtzionarioak, estatutupekoak eta lanekoak negoziatzeko mahaia
Ren azala Lan-kontratuko langileen negoziazioa IV. Hitzarmen Bakarra
Ren azala Batzorde Paritarioa
Ren azala Lan-kontratuko langileen V. Hitzarmen Bakarraren negoziazioa
Ren azala Negoziazio Batzordea
Ren azala Erakunde sindikalentzako diru-laguntzak
Ren azala Igualdad.
Ren azala Lankidetza-organoak
Ren azala Nazioarteko harremanak enplegu publikoaren arloan
Ren azala Europako Batasuna
Ren azala Langileen Erregistro Nagusia
Ren azala BBBren estatistika-buletina
Ren azala Langileen Erregistro Nagusiaren dokumentazioa
Ren azala Lan-kontratudunen inprimakiak
Ren azala Lan-kontratudun irakasleen inprimakiak
Ren azala ISPA gunea
Ren azala ISPA 2025
Ren azala ISPA-REN ESTATISTIKAK
Ren azala Gaikuntza nazionala duten toki-administrazioko funtzionarioak
Ren azala Lehiaketa arruntak lanpostu erreserbatuak hornitzeko
Ren azala Aurreko lehiaketa arruntak
Ren azala Lanpostu erreserbatuak hornitzeko lehiaketa unitarioak
Ren azala Aurreko lehiaketa unitarioak
Ren azala Gaikuntza nazionala duten toki administrazioko funtzionarioen egoera administratiboak aldatzea
Ren azala Gidabaimenak
Ren azala FAMILIARENTZAKO ESZEDENTZIA ELKARTZEAGATIK
Ren azala Tareas de servicio / Metaketak
Ren azala Merezimendu orokorren inskripzioa
Ren azala Beste prozedura batzuk
Ren azala Gobernantza Publikoa
Ren azala Administrazioa sinplifikatzea eta kargak murriztea
Ren azala Zerbitzuen ikuskapena
Ren azala Kalitatea administrazio publikoetan
Ren azala Metodologia eta gidak
Ren azala Informe de la Calidad de Servicios Evaluación
Ren azala Herritarrek zerbitzu publikoetan dituzten eskubideei buruzko txostena.
Ren azala Estatuko agentziei buruzko txostena
Ren azala Aintzatespena: Ziurtagiriak eta Sariak
Ren azala Certificado de calidad de las entidades
Ren azala Kalitatea eta berrikuntza kudeaketa publikoan
Ren azala Zerbitzuen Kalitatearen Arteko Sarea
Ren azala Zerbitzu publikoen kalitateari buruzko hitzaldia
Ren azala 7. Estado de calidad. Servicio de servicio. Konferentzia
Ren azala Erregistro elektronikoak eta egoiliarrak
Ren azala Oficina de ayuda en materia de protección
Ren azala Bateraezintasuna eta interes-gatazka
Ren azala Info DANA
Hasiera  
  • Organigrama
  • Datuen babesa
  • Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
  • Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
  • Ministerioaren azala
  • Empleo
  • Ren azala Ministerioa
Digitalizazioa eta IA  
Telekomunikazioa eta Azpiegitura Digitalak  
  • Idazkaritza
  • Funtzio Publikoa
  • Gobernantza Publikoa
  • Bateraezintasuna eta interes-gatazka
  • Ren azala Funtzio Publikoa
Komunikazioa  
Kontaktua  
  • DANA dela eta hartutako neurriak
  • Info Danaren azala
  • Ren azala Info DANA
texto
  1. Hasiera
  2. Funtzio Publikoa
  3. Funtzio Publikoa
  4. Araubide juridikoa
  5. Giza Baliabideen arloko kontsulten buletina (BODECO)
  6. 1. Ingalaterra Funtzionario izaera eskuratzea, eskuratzea eta galtzea.

Bitarteko funtzionarioak jarduneko zerbitzuan luzatzeko aukera mahaigaineratu da.

Estatuko Administrazio Orokorrean indarrean dagoen erregulazioaren argitan, horri buruzko erregulazio berririk ez dagoen bitartean, eta gaur egun zerbitzu aktiboan irauteak edo luzatzeak duen izaerari erreparatuta, Auzitegi Gorenak ezarritakoaren arabera, ulertzen da ez dela besterik gabe estatutu-eskubidea, baizik eta eskubide hori, nolanahi ere, baldintza hauek betetzera baldintzatuta dagoela: “Administrazioaren antolakuntza-premiek aukera eman behar dute zerbitzu aktiboan jarraitzeko edo luzatzeko, eta, kasu honetan, Erkidegoko araudiaren arabera, bitarteko funtzionarioak ere izan daitezke.

Kontsulta honetan, bitarteko funtzionarioak jarduneko zerbitzuan luzatzeko aukera mahaigaineratu da.

Enplegatu Publikoaren Oinarrizko Estatutuaren Legearen testu bateginak (TRLEBEP), urriaren 30eko 5/2015 Legegintzako Errege Dekretuaren bidez onartuak, 10. artikuluan xedatzen duenez, bitarteko funtzionarioei buruzko manua da bitarteko funtzionarioak direla urgentziaz eta beharrez berariaz justifikatutako arrazoiengatik berariaz halakotzat izendatzen direnak karrerako funtzionarioei dagozkien eginkizunak betetzeko, artikulu honetan aipatzen diren inguruabarretako bat gertatzen denean.

Ezargarria den erregimenari dagokionez, aipatutako 10 artikuluaren 5 apartatuak hau dio: "bitarteko funtzionarioei, beren izaeraren ezaugarriak aintzat hartuta egoki denean, karrerako funtzionarioen araubide orokorra aplikatuko zaie".

Beraz, karrerako funtzionarioentzat ezarritako araudia bitarteko funtzionarioei ere aplikatuko zaie, egokia denean. “aldi baterako izaerarekin eta izendapen hori apartekoa eta presazkoa izatearekin”, Horrek eskatzen du planteatzea zein den natura eta zein diren haren ezaugarriak.

Nahiz eta harreman hori administrazio-zuzenbideak arautzen duen, karrerako funtzionarioarekiko langile-mota horren benetako ezaugarria administrazio publikoarekiko ezartzen den harremanaren behin-behinekotasuna da, karrerako funtzionarioarenean ez bezala, horretan “izaera iraunkorra”.

Hortaz, lehenik eta behin, bitarteko funtzionarioak duen harremana aldi baterakoa eta ez-iraunkorra izatea funtsezkoa da mota horretako langileei zer arau eta, batez ere, zer irispiderekin aplikatu behar zaien erabakitzeko, manu horrek ez badu zehazten nor den edo diren haren hartzailea edo hartzaileak.

Komeni da hemen gogoratzea Kontseiluaren 1999ko ekainaren 28ko 1999/70/EE Zuzentarauak, EGABen, UNICEren eta CEEPen iraupen zehatzeko lanari buruzko esparru-akordioari buruzkoak; zehazki, ‘diskriminaziorik ezaren printzipioari’ buruzko Zuzentarauaren laugarren klausulak, honako hau baitio:

“1. Lan-baldintzei dagokienez, iraupen jakineko kontratu bat duten langileak ezin izango dira tratatu iraupen jakineko kontratu bat izate hutsagatik konpara daitezkeen langile finkoak baino modu okerragoan, arrazoi objektiboengatik beste tratu bat justifikatzen ez bada.

2. Ingalaterra Egoki denean, pro rata temporis printzipioa aplikatuko da. (…)”

Zuzentarau horren aplikazioari buruz EBJAren jurisprudentzia kontuan hartuta, bi gogoeta egin daitezke.

Alde batetik, Zuzentarauan bertan ezarritakoaren arabera, iraupen jakineko kontratu bat duten langileak ezin izango dira tratatu iraupen jakineko kontratu bat izate hutsagatik konpara daitezkeen langile finkoak baino modu okerragoan, arrazoi objektiboengatik beste tratu bat justifikatzen ez bada.

Bestetik, iraupen jakineko lanari buruz Lege horretan aurreikusita dagoena karrerako funtzionarioei zein bitarteko funtzionarioei aplikatuko zaie.

Nolanahi ere, EBJAk ezarritako doktrinak langile finkoei eta aldi baterakoei buruzko arauak biltzera jotzen du, eta, hala ere, desberdintasunak egon daitezke justifikatuta daudenean, baina bereizketa horretarako oinarria ez da izango denbora-elementua bakarrik.

Puntu horietatik abiatuta, eta erretiroa aztertzeari ekinez, erretiroa TRLEBEPen 67. artikuluan dago araututa. Artikulu horrek, “Erretiroa” errotuluaren azpian, erretiro-mota guztiak aurreikusten ditu, “funtzionarioei” erreferentzia eginez, oro har eta inolako zehaztapenik gabe; hori gertatzen da, adibidez, legegileak argi eta garbi ezartzen duen administrazio-egoeretan, “karrerako funtzionarioei” soilik aplikatzen zaiela.

Bestalde, logikoa da bitarteko funtzionarioek, beste edozein langilek bezala, erretiroa hartzeko eskubidea izatea (eskubide hori jasota dago langile publiko guztientzat EBZLren 14. artikuluan), eta, gainera, 63. artikuluak erretiroa aurreikusten du bitarteko funtzionarioak lana uzteko arrazoietako bat bezala.

Zentzu horretan, eta berariazko aurreikuspenik egon ezean, izaera orokorrez aplikagarriak izango zaizkio bitarteko funtzionarioari, funtzionarioen erretiroari buruz TRLEBEPen 67. artikuluan jasotako aurreikuspenak.

Hala ere, azpimarratu behar da 67. artikuluaren 3. paragrafoak adinagatiko nahitaezko erretiroaren salbuespen bat arautzen duela, hain zuzen ere: luzapena edo “zerbitzu aktiboan jarraitzea”, aginduak berariaz adierazten duen bezala.

Horrela, artikulu honetako 3. idatz-zatiak honako hau ezartzen du: “estatutu hau garatzeko emango diren Funtzio Publikoko legeen arabera, gehienez ere hirurogeita hamar urte bete arte zerbitzu aktiboan jarraitzeko luzapena eskatu ahal izango da”.

Adierazi den bezala, erretiro-motak arautzen dituzten gainerako atalak bitarteko funtzionarioei aplikatu beharko litzaizkiekeen arren, zalantza sortzen da ea aurreikuspen hori, zerbitzu aktiboan egotearena, karrerako funtzionarioei dagokien ala, aitzitik, bitarteko funtzionarioei ere aplikatu ahal zaien.

Horri dagokionez, badirudi beharrezkoa dela kasu guztietan administrazio-egoeren araubidetik mugatzea zerbitzu aktiboko luzapena edo iraunkortasuna.

Ideia hori indarrean dagoen erregulazioak berak babesten du; izan ere, abuztuaren 2ko 30/1984 Legearen 33. artikuluaren arabera, luzapena funtzionarioaren benetako eskubidea zen, baina Enplegatu Publikoaren Oinarrizko Legearen 67.3 artikuluak, hura ordeztera etorri denak, honela arautzen du zerbitzu aktiboa luzatzea: «(…) eskubide subjektiboa da, baina Administrazioaren antolaketa-beharrek eskubide hori gauzatzeko aukera ematera baldintzatuta dago; baina Administrazio horren gain dago luzapena ematea edo ukatzea zehaztu behar duten antolaketa-behar horiek justifikatzeko karga. Administrazioak, erakundearen premien arabera, funtzionarioak zerbitzu aktiboan jarraitzeko eskatutako luzapenari buruzko erabakia arrazoitu behar du, aldekoa izan ala ez. Betebehar horrek berekin dakar hartutako erabakiaren oinarri gisa aipatzen diren beharrak errealitatearekin bat etortzea eta haren existentzia frogatzea (…)». (por todas, STS, Administrazioarekiko Auzien Sala, 2017ko otsailaren 6a).

Hau da, Administrazioak zerbitzu aktiboa luzatzea onartzeko edo ukatzeko arrazoiak eman behar baditu ere, hori ez da, jada, karguari lotutako eskubide bat, lehen esan bezala, eta, beraz, ondoriozta daiteke harreman iraunkorra dutenena soilik zela eskubide hori, hau da, karrerako funtzionarioena —horiek baitira kargurako eskubidea duten bakarrak—, baizik eta Administrazio Publikoaren antolamendu-beharrei lotuta dagoen eskubide bat dela.

Beraz, zerbitzu aktiboa luzatzea, TRLEBEPen argitan, kargurako eskubidearen berezko elementua ez dela ulertzen bada, ez da jasangarria karrerako funtzionarioen eskubide esklusiboa izatea.

Bestalde, Estatuko Administrazio Orokorrean indarrean dagoen erregulazioan, Administrazio Publikorako Estatu Idazkaritzaren 1996ko abenduaren 31ko Ebazpenak berak, zeinak prozedura-arau osagarriak ematen baititu Estatuko Administrazio Orokorraren eremuan funtzionario publikoen zerbitzu aktiboan jarraitzeko luzapena aplikatzeko, oraindik ere indarrean baitago, xedatzen du berau aplikatzekoa dela 30/1984 Legearen 1.1 artikuluan jasotako langileei, “Estatuko Administrazio Orokorraren zerbitzura” dauden langileak barne. Manu horretan langile motak zehazten ez badira ere, ez da ezein kasutan bitarteko funtzionarioen salbuespenik ezartzen.

Horrekin batera, gogora ekarri behar da, Auzitegi Gorenak ezarritakoaren arabera, erretiroaren luzapena ez dela besterik gabe estatutu-eskubidea, baizik eta eskubide horrek, nolanahi ere, baldintza hauek betetzen dituela: “Administrazioaren antolakuntza-premiek horretarako aukera ematen badute, zerbitzu aktiboan jarraitzeko edo luzatzeko eskubidea bitarteko funtzionarioei ere aitor dakiekeela ulertzen da”.

Horregatik, Estatuko Administrazio Orokorrean indarrean dagoen erregulazioaren eta Europar Batasuneko Justizia Auzitegiak 1999/70/EB Zuzentaraua aplikatzean ezarritako doktrinaren arabera, eta gaur egun zerbitzu aktiboan egoteak edo luzatzeak duen izaeraren arabera, bitarteko funtzionarioei ezin zaie aitortu zerbitzu aktiboan jarraitzea edo luzatzea karrerako funtzionarioei bezainbesteko hedadurarekin; izan ere, kasu horretan, alde bat badago, eta hori ezin da aldi baterako beste ebazpen baten baldintzapean ezarri, eta, aldi baterako harreman hori ezin da eragin.

Alde horretatik, organo horrek onar lezakeen ebazpenak, azkenean, bitarteko funtzionarioari zerbitzu aktiboan jarraitzeko eskubidea aitortzearen alde egiten badu, aitorpen hori modulatu beharko du, eta esan beharko du kargua utzi ahal izango duela, gehienez hirurogeita hamar urte bete baino lehen, baldin eta LEBEPBren 63. artikuluan aurreikusitako legezko inguruabarretako bat gertatzen bada, edo horri buruzko aurreikuspena jasotzen duen beste edozein arau betetzen bada; izan ere, horien arabera, bitarteko funtzionario izateari uzten zaio.

Aurreko guztia gorabehera, gogoratu behar da, zuzendaritza nagusi honen eskumenen araubidearen arabera, zuzendaritza nagusi honek egiten dituen kontsulten erantzunak informatzeko baino ez direla, eta, ondorioz, ez direla irizpide lotesleak, ez dutela ez eskubiderik ez eskubide-itxaropenik sortzen, eta ez dutela inolako loturarik sortzen dagozkien prozedura-motekin. Gainera, nahitaezko izaera edo izaera loteslerik ez dutenez, erantzun horien hartzaile diren organoek, hala badagokio, horietan jasotako iritziarekin bat ez datorren erabakia hartu ahal izango dute azkenean.

Buletin honetan jasotzen diren kontsulten erantzunek erantzuna emateko unean indarrean dagoen araudiaren arabera planteatutako galderei erantzuten diete, eta, beraz, erantzun horiek ondorengo lege-aldaketen edo ebazpen judizialen eragina jasan dezakete.

  • Nabigazio gida
  • Mapa
  • Kontaktua
  • Lege-oharra
  • Erabilerraztasuna
  • Informazioaren barne-sistema
  • TFEOren Dirulaguntzen Plan Estrategikoa

© Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikoko Ministerioa

Cookie politika

Webgune honek bere cookieak eta hirugarrenenak erabiltzen ditu zerbitzu hobea eskaintzeko. Nabigatzen jarraitzen baduzu, horien erabilera onartzen duzula ulertuko dugu.

Ikusi cookie politika