O Ministerio de Política Territorial e Función Pública impulsa con organizacións empresariais e sociais, autónomos e emprendedores a redución de trabas administrativas

09/12/2020

O Ministerio de Política Territorial e Función Pública celebrou tres xornadas coa cooperación da Cámara de Comercio de España, dous con CEOE e CEPYME e outras dúas coa Federación Española de Empresarios e Traballadores Autónomos (ATA).

Contouse con participación de empresarios e asociacións de distintos puntos de España, o que permitiu recoller as distintas sensibilidades e particularidades en canto a sectores, materias ou tamaño de empresas, prestando especial atención a PEMES e autónomos.

Os encontros permitiron que empresarios de distintos puntos e características coñezan as actuacións que se están levando a cabo desde a AGE e organismos públicos en materia de redución de cargas administrativas e mellora da regulación.

Á súa vez, os empresarios manifestaron directamente a súa propia experiencia e as dificultades que atopan na tramitación administrativa e expuxeron propostas para mellorar a competitividade.

Os temas abordados refírense a distintos ámbitos talles como o sector enerxético, cambio climático, economía circular ou sustentabilidade e, en xeral, sobre a creación de empresas e o día a día destas.

As xornadas celebradas con distintas organizacións permiten aos distintos departamentos ministeriais coñecer as demandas de mellora de distintos colectivos e atender estas demandas, na medida do posible, contribuíndo ademais á participación da sociedade das políticas públicas.

As propostas que orixinan estes convenios son un dos puntos de partida dos Plans de Simplificación e Redución de Cargas que elaboran os ministerios.

O Ministerio de Política Territorial e Función Pública trasládaas aos departamentos competentes en función das materias, onde son valoradas e, no seu caso, implantadas para axilizar a burocracia existente á hora de levar a cabo proxectos.

Durante este ano, os distintos departamentos ministeriais analizaron un total de 148 propostas presentadas polas organizacións citadas a finais de 2019, destacando con maior volume as que corresponden a Asuntos Económicos e Transformación Dixital, Facenda, e Inclusión, Seguridade Social e Migracións.

Entre as medidas valoradas positivamente polos departamentos poden citarse algunhas relacionadas con melloras na Plataforma de Contratación do Estado, tramitación electrónica de procedementos no sector do transporte, interoperabilidade nos procedementos de solicitude de axudas do Programa Activa Industria 4.0 ou na substitución de autorización por declaración responsable nas distintas administracións públicas.

Máis do 50% das medidas acollidas favorablemente polos ministerios benefician (cada unha delas) a colectivos de ata 50.000 empresas/autónomos/cidadáns, e un 12% aproximadamente a unha poboación superior de 500.000 habitantes.

Estas actuacións encádranse na política de redución de cargas administrativas e de simplificación administrativa que resulta esencial no momento actual, dada a necesidade de que a AGE adapte o seu funcionamento á realidade, á vez que ha de contribuír a impulsar o desenvolvemento económico e atender as necesidades da sociedade.

A redución de cargas administrativas constitúe tamén unha política pública na axenda dos gobernos, administracións e organismos públicos nacionais e internacionais (especialmente na UE e OCDE), e é expresión dunha reiterada demanda dos cidadáns, empresas e axentes socioeconómicos, destinatarios finais das actividades das administracións públicas.

A ministra de Política Territorial e Función Pública, Carolina Darias, asinou en xuño pasado unha serie de convenios con diferentes asociacións empresariais e sociais para a identificación de cargas administrativas e a súa redución

Entre as actividades previstas polos convenios está a organización de xornadas, como as que agora se celebraron, con empresarios e asociacións co fin de avanzar na simplificación administrativa.

Noticia completa