Donostian, 2024ko irailaren 22an.- Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako ministro Óscar Lópezek baieztatu du ikus-entzunezkoen sektoreak 1.500 milioi euro gehiago izango dituela finantza-tresnetan, ‘Europako Ikus-entzunezkoen Espainia Hub Planaren’ fase berri batean.
“Espainian beti izan dugu talentua. Almodóvar, Buñuel, Víctor Erice, Carla Simón, Pilar Miró, edo beste asko eta asko. Baliabideak falta ziren, bultzada irmoa. Ikus-entzunezkoekin konprometitutako gobernua zen falta zena”, adierazi du Telekomunikazioen eta Azpiegitura Digitalen Estatu Idazkaritzak Donostiako Nazioarteko Zinemaldiaren (SSIFF) baitan antolatutako ‘Europako ikus-entzunezko ekosistema sendotzeko aliantzak eta inbertsioak’ jardunaldian.
Egin diren bi mahai-inguruetan, sektoreko hainbat pertsona ospetsuk ikus-entzunezko europarraren erronkak eta industria horren egokitzapen digitalerako beharrezko erantzunak partekatu dituzte. “Zuek, ikus-entzunezkoen industriak, ezagutzen dituzue sektorearen erronkak eta desafioak. Hitzematen dut atea zabalik izango dudala zuentzat, denon artean asmatzeko. Jaurlaritza honek konpromisoa hartu du sektorearen garrantzi industrialarekin; baina ez industrialarekin bakarrik: funtsezkoak zarete balioak sortzeko eta jarrerak aldatzeko. Ikus-entzunezkoen momentu handia bizi dugu gure herrian eta denon artean egin behar duguna da asmatzea hazten jarraitzeko”, gaineratu du Lopezek.
“Ikus-entzunezkoen sektoreko enplegua % 93 hazi da azken hiru urteetan, ekoizpena ia bikoiztu egin dugu, 2018an urtean 45 serie ekoiztetik 2022an 85 ekoiztera igaro gara, eta Espainia da gaur egun Europako jatorrizko edukia duten plataformen inbertsioaren liderra Europar Batasuneko herrialdeen artean”, jarraitu du.
Hub Audiovisual Planaren bigarren pakete hori, 1.500 milioi eurorekin, SETTek (Transformazio Teknologikorako Espainiako Sozietatea) kudeatuko du, Berreskuratze Planaren gehigarritik datozen finantza-tresnetan.
Ikus-entzunezkoa industria-sektore gisa
Topaketa horrek ikus-entzunezkoa lehen mailako industria-sektore gisa tratatzean eragin du. María González Veracruz Telekomunikazioen eta Azpiegitura Digitalen Estatu idazkariaren irekiera izan du, Espainiako Gobernuak bultzatutako Europako Ikus-entzunezko Espainia Hub Plana diseinatu eta gauzatzeko arduraduna.
Ondoren, ‘Europako ikus-entzunezko edukiak ingurune globalean ekoizteko aliantzak’ izeneko mahaia egin da, eta hauek izan dira aztertzaileak: RTVEko bitarteko presidentea, Concepción Cascajosa, Arcadia Motion Pictureseko ekoizle exekutiboa, Sandra Tapia, Noodles Production-eko ekoizle exekutiboa, Jérôme Vidal, Portocabo-ko zuzendari nagusia, Alfonso Blanco, eta Ikusmeneko idazkari nagusia, Nando Norde (Ikusmenezko Modernore), Ikusmen-entzio eta Berrikuntza arduraduna (Napare 12).
Bestalde, bigarren mahaiak “Enpresa-hazkunderako eredu berriak Europako ikus-entzunezko sektorean” izan du hizpide, eta honako hauek parte hartu dute: Javier Valero, Sekuoia Content Group Garapen Estrategikoko eta Transformazioko zuzendaria; Javier Ponce, Transformazio Teknologikorako Espainiako Sozietatearen zuzendaria (SETT); María Coronado, Triodos Bank-eko Kultura Sektoreko negozio-arloko zuzendaria; Jaime Gutiérrez-Alexer Colomer, Media Kudeaketa Zuzendaria eta Reslret Kudeaketa Zuzendaria. European Producers Club-eko zuzendari nagusia, elkarrizketa moderatu duena Alberto Sanz Serrano, Icex-Invest in Spain-eko Finantziazio eta Inbertitzaileekiko Harremanetako zuzendaria.