O Senado aprobou o día de onte o Proxecto de Lei de medidas urxentes para a redución da temporalidade no emprego público, o que implica que a norma obtén a súa visto e prace definitivo e conclúe por tanto o seu trámite nas Cámaras, tras lograr a súa aprobación tamén no Congreso dos Deputados o pasado 2 de decembro.
A lei ten a súa orixe no Real Decreto-lei 14/2021, do 6 de xullo, aprobado no Consello de Ministros, texto que se convalidó no Congreso dos Deputados o 21 de xullo, data desde a que se veu tramitando nas Cámaras como Proxecto de Lei polo procedemento de urxencia.
A norma, ademais de enriquecerse co diálogo nas Cámaras entre os diferentes grupos políticos, negociouse cos representantes dos traballadores do sector público e tamén cos diferentes niveis da Administración. Desta maneira, o texto orixinal provén dun acordo referendado na Mesa Xeral de Negociación cos sindicatos CC OO, UXT e CSIF, así como do debate dentro da Conferencia Sectorial da Administración Pública e das reunións da Comisión Coordinadora do Emprego Público, nas que participan tanto as Comunidades Autónomas como a Federación Española de Municipios e Provincias (FEMP).
O obxectivo da lei é reducir a temporalidade do conxunto das Administracións por baixo do 8%, un cociente que a día de hoxe si cumpre a Administración Xeral do Estado, pero non outros ámbitos territoriais. Este é, á súa vez, un compromiso que adquiriu o Goberno coa Unión Europea a través das reformas contidas no Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia e supón tamén cumprir coas sentenzas do Tribunal de Xustiza da Unión Europea e do Tribunal Supremo.
Conforme esta norma, as Administracións Públicas deberán ofertar, antes do 1 de xuño de 2022, as prazas de traballadores temporais que están actualmente ocupadas. Os procesos selectivos deberán finalizar antes do 31 de decembro de 2024. Un proceso de concurso-oposición será o que dará acceso a estas prazas. A fase de concurso ponderará un 40% e a experiencia será o elemento determinante na valoración. Os exercicios da fase de oposición poderán considerarse non eliminatorios. Así mesmo, as diferentes Administracións poderán adaptar o temario e o tipo de probas para a estabilización do emprego, segundo consideren máis apropiado para cada ámbito.
As prazas que estivesen ocupadas con carácter temporal de maneira ininterrompida desde antes do 1 de xaneiro de 2016 convocaranse polo sistema de concurso de maneira excepcional. Isto significa que as prazas estruturais da Administración que leven polo menos cinco anos ocupadas de forma interina, así como as ocupadas por persoas interinas que leven máis de cinco anos empregadas na Administración convocaranse a través deste proceso extraordinario para a súa estabilización.
O persoal interino que non supere este proceso selectivo terá dereito a unha indemnización de vinte días por ano traballado ata un máximo de doce meses. Estas persoas tamén se incorporarán a unha bolsa de emprego específica.
A aplicación da norma alcanzará a todos os niveis da Administración, a todas as sociedades mercantís públicas, ás entidades públicas empresariais, ás fundacións e os consorcios do sector público, polo que o proceso de regularización efectuarase en todos eses ámbitos, sen prexuízo de que poida adecuarse á súa normativa específica.
Del mismo modo, tanto el personal funcionario como el laboral, siempre que cumpla las condiciones requeridas, se beneficiará de la estabilización que recoge la ley.
O impulso desta norma por parte do Goberno para reducir a temporalidade nas Administracións Públicas é un exemplo máis do seu compromiso co público, tanto coa calidade do emprego das persoas que traballan nesta contorna, como coa excelencia dos servizos do Estado do Benestar que se prestan á cidadanía.