Acordo sobre o Plan de choque para reducir a temporalidade nas Administracións Públicas

06/07/2021

O ministro de Política Territorial e Función Pública, Miquel Iceta, subscribiu cos sindicatos CC.OO, UXT e CSIF o acordo sobre o Plan de choque para reducir a temporalidade nas administracións públicas, que se aprobará polo Consello de Ministros a través dun Real Decreto-Lei.

O secretario de Estado de Política Territorial e Función Pública, Víctor Francos, presidiu previamente a Mesa Xeral de Negociación das Administracións Públicas, onde están representadas as CCAA, a FEMP e os sindicatos.

Ao sinatura do acordo, xunto ao ministro, asistiron o secretario de Estado de Política Territorial e Función Pública, Víctor Francos, o secretario xeral de Función Pública, Javier Rueda, e a directora xeral de Función Pública, Isabel Borrell. Polos sindicatos, subscribiron o acordo Francisco García Suárez, por CC.OO, Xullo Lacuerda, por UXT, e Miguel Borra, por CSIF.

O acordo recolle a reforma do artigo 10 do Texto Refundido do Estatuto Básico do Empregado Público (TREBEP) que especificará a causa e termo do nomeamento do persoal interino, só por catro modalidades:

- Por vacante cando non sexa posible facer por persoal funcionario de carreira e cunha duración máxima de tres anos desde o nomeamento.

- Por substitución transitoria de titulares o tempo estritamente necesario.

- Para a execución de programas de carácter temporal, que non superarán os tres anos de duración, ampliables por doce meses máis en función do previsto nas Leis de Función Pública que desenvolven o TREBEP.

- Por exceso ou acumulación de tarefas cun prazo máximo de nove meses dentro dun período de dezaoito meses.

Mellórase así mesmo a definición da figura do persoal funcionario interino: refórzase o carácter de temporalidade ao descartarse calquera expectativa de permanencia tras unha selección con publicidade e celeridade; defínense as causas de finalización e a duración máxima; e establécese a non discriminación entre o réxime xurídico do persoal interino e o persoal funcionario de carreira.

Necesítase unha análise pormenorizada das causas estruturais da temporalidade nas administracións públicas e en cada sector para mellorar os sistemas de planificación, de forma que non caiba o recurso ao nomeamento interino ou contratación de persoal temporal para funcións estruturais.

Para a selección de persoal funcionario interino acudirase a procedementos que respecten os principios de igualdade, mérito, capacidade, publicidade e celeridade.

Ademais, a reforma prevé a esixencia de responsabilidades por incumprimento:

- Imposibilidade de cubrir por persoal funcionario interino unha praza vacante que fose ocupada xa durante o tempo máximo por un interino, salvo que o correspondente proceso selectivo quede deserto.

- Establecemento dun réxime de compensacións. A reforma prevé unha compensación económica para o persoal funcionario interino afectado.

O persoal interino que non aprobe os procesos selectivos de temporalidade, terá dereito a unha compensación económica equivalente a 20 días das súas retribucións fixas por ano de servizo, ata un máximo de 12 mensualidades.

Cando entre en vigor a reforma do TREBEP, o incumprimento máximo de permanencia tamén dará lugar á mesma compensación económica. O dereito á esta compensación nacerá a partir da data do cesamento efectivo e estará referida exclusivamente ao nomeamento do que derive a causa do incumprimento, e non terán dereito a indemnización quen renuncien por causa voluntaria ou sexan separados do servizo por medidas disciplinarias.

A urxencia de articular unha reforma normativa con carácter inmediato vén motivada por varios factores:

- A UE dirixiu indicacións a España sobre a necesidade de acometer reformas estruturais dirixidas a atallar a excesiva temporalidade.

-O Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia incorpora entre as súas medidas un novo instrumento normativo co obxectivo de situar a taxa de temporalidade por baixo do 8% no conxunto das administracións públicas españolas.

A reforma do TREBEP aplicarase unicamente ao sector de administración xeral das administracións públicas, outorgándose o prazo dun ano para a adaptación da lexislación específica para o persoal docente e estatutario dos servizos de saúde. Se transcorrido o prazo dun ano non se adaptase a lexislación específica nos estes ámbitos, dispor no TREBEP aplicaríase ao este persoal.