Subdirección Xeral de Datos para o Emprego Público
Quen somos
O Rexistro Central de Persoal (RCP) é o rexistro administrativo da Administración Xeral do Estado. Nel inscríbense os actos e resolucións que afectan á vida administrativa do persoal incluído no seu ámbito de aplicación. Está regulado polo Real Decreto 2073/1999, do 30 de decembro, polo que se modifica o Regulamento do Rexistro Central de Persoal e as normas de coordinación cos das restantes Administracións públicas. (Seguir lendo)
Funcións
- A xestión do Rexistro Central de Persoal.
- O seguimento e análise das retribucións dos cargos electos e dos postos de empregados públicos das administracións das comunidades autónomas e entidades que integran a Administración Local.
Un pouco de historia
O Rexistro Central de Persoal ten a súa orixe no artigo 12 do Decreto 315/1964, do 7 de febreiro, polo que se aproba a Lei articulada de Funcionarios Civís do Estado. (Seguir lendo)
Algunhas cifras
No Rexistro Central de Persoal almacénanse datos de case 2.000.000 de empregados públicos, dos cales máis de 300.000 teñen un expediente aberto con algunha das Administracións Públicas ás que serve o Rexistro Central de Persoal. Nos últimos 10 anos, realizáronse unha media de 40.000 inscricións ao ano, cunha clara tendencia ascendente desde o ano 2015, e case 500.000 anotacións ao ano, de forma que hai máis de 20 millóns de documentos almacenados.
Preguntas frecuentes
No Rexistro Central de Persoal (RCP) inclúese, con carácter xeral, ao persoal da Administración Xeral do Estado, de acordo con o ámbito de aplicación do seu Regulamento (Real Decreto 2073/1999, do 30 de decembro, polo que se modifica o Regulamento do Rexistro Central de Persoal e as normas de coordinación cos das restantes Administracións públicas).
Neste Rexistro non existen datos do persoal Militar, das Forzas Armadas e Forzas e Corpos de Seguridade do Estado, das Comunidades Autónomas, Entidades Locais, Administración de Xustiza, Institucións Sanitarias do Sistema Nacional de Saúde e dos Órganos constitucionais, así como doutros organismos públicos cuxo persoal non se rexa pola normativa xeral de Función Pública, salvo cando ocupen postos incluídos nas relacións de postos de traballo de persoal funcionario da AGE e os seus organismos públicos. Nestes casos si figuran no RCP, pero unicamente existen datos da súa actividade laboral na Administración Xeral do Estado.
Respecto do contido da información, debe terse en conta que a calidade da mesma será maior a partir do primeiro regulamento regulador do RCP (1986) e da aprobación das primeiras Relacións de Postos de Traballo (1988-1990).
A información procede dos datos do Rexistro Central de Persoal, que realiza as súas anotacións a partir das notificacións dos actos administrativos de xestión de persoal adoptados polos centros xestores competentes, variando o tipo de datos rexistrais en función da lexislación vixente en cada momento.
A calidade dos mesmos será maior a partir do primeiro regulamento regulador do RCP (1986) e da aprobación das primeiras Relacións de Postos de Traballo (1988-1990).
O Rexistro Central de Persoal (RCP) realiza as súas anotacións partindo da notificación dos actos administrativos de xestión de persoal adoptados polos centros xestores competentes a través dos documentos establecidos para o efecto (ter en conta que a incorporación destes documentos pode tardar varios días). Por iso, como norma xeral, no caso de que detectase un erro ou unha omisión de datos, deberá dirixirse ao centro xestor correspondente, a fin de que emende o erro ou omisión e remita de novo o documento rexistral cos datos correctos ao RCP.
No entanto, en ocasións, o RCP procede a corrixir, de oficio ou a instancia dos empregados públicos interesados, erros tipográficos ou materiais (por exemplo: data de nacemento errónea).
En tal caso, se atopa erros materiais, pode dirixirse, en exercicio dos dereitos de acceso, rectificación, cancelación e oposición, á Subdirección Xeral do Rexistro Central de Persoal, mediante solicitude presentada no rexistro xeral, que os corrixirá de oficio, previa comprobación do documento justificativo.
Nota específica para o persoal laboral civil do Ministerio de Defensa: A información enviada ao RCP polo Ministerio de Defensa respecto do seu persoal laboral civil, refírese aos actos producidos a partir do 2/12/1998, cando se produciu a entrada en vigor do “Convenio Único para o Persoal Laboral da Administración Xeral do Estado”. Non existe actualmente a posibilidade de recoller nos expedientes persoais datos anteriores a esa data.
Para que se produza unha anotación, é necesaria a comunicación do acto administrativo no que ten a súa orixe esta anotación por parte da unidade de persoal de que dependa o empregado (de oficio ou previa solicitude deste).
Os títulos, diplomas e cursos que son obxecto de anotación recóllense no Anexo II da Resolución do 3 de marzo de 2004, da Secretaría de Estado para a Administración Pública, pola que se establecen e modifican determinados modelos rexistrais e dítanse instrucións sobre anotación no Rexistro Central de Persoal (BOE de 16.03.14).
O feito de que non figuren anotados no RCP non é un obstáculo para a súa constancia no expediente existente na unidade de persoal correspondente nin para a súa presentación e, no seu caso, valoración nos concursos nos que sexan esixidos como méritos.
- Expediente persoal
Certificado sobre a totalidade dos asentos existentes no RCP. Ao ter un contido máis amplo, a súa emisión pode ser menos rápida que a dos certificados sobre cuestións específicas, que se expoñen a seguir. Por tanto, é recomendable axustar a solicitude do certificado aos datos que realmente se necesitan.
- Situación administrativa
Por Corpos, Escalas e Convenios.
- Destino
- Grao persoal
- Titulacións, cursos e méritos
- Versións de posto
- Licenzas
- Sancións
- Modificación de xornada
- Trienios e servizos previos
Notas importantes:
Teña en conta que se só deséxase consultar os datos que constan no RCP a efectos informativos, pode realizar unha consulta do expediente persoal e solicitar un informe. Estes informes obtéñense de maneira automática, no momento, sen necesidade de levar a cabo ningunha solicitude.
Ademais, na sede de Funciona e no Cartafol Cidadán pode obter os documentos rexistrais asociados aos asentos.
O Rexistro Central de Persoal (RCP) non expide Informes de Vida Laboral (facer a Tesouraría Xeral da Seguridade Social) nin certificados de servizos prestados (expídenos as unidades de persoal dos distintos Ministerios ou organismos).