Aínda no caso de que, de maneira excepcional, e de acordo con o disposto na relación de postos de traballo, os funcionarios públicos docentes desempeñen un posto de traballo na AGE, enténdese que non poden consolidar grao persoal. O funcionario docente, a pesar de ocupar un posto na AGE, continua en situación de servizo activo no Corpo docente ao que pertence, Corpo de funcionarios para o que, dentro da súa carreira administrativa, non se contempla o grao persoal.
Posibilidade de consolidación de grao persoal por parte dun funcionario docente
A consulta versa sobre a posibilidade de que un funcionario docente consolide grao persoal. Neste sentido, hase de sinalar que, dadas as características e especificidades propias da educación, a función pública docente está ordenada nunha serie de Corpos aos que corresponde, en exclusiva, o desempeño das súas funcións nos distintos niveis nos que está estruturado o Sistema Educativo e cuxo estatuto está conformado por unha regulación específica.
En concreto, e á luz do previsto na disposición adicional sexta e concordantes da Lei Orgánica 2/2006, do 3 de maio, de Educación, e no texto refundido da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público (TRLEBEP), aprobado polo Real Decreto Lexislativo 5/2015, do 30 de outubro, o persoal docente réxese pola súa normativa específica, que vén conformada, por unha banda, polas normas básicas en materia de función pública, pero co alcance que nas mesmas establézase, e por outra, por unha serie de normas propias que permita contemplar as especificidades da función docente.
Así o confirma o artigo 2.3 do TRLEBEP que di o seguinte:
“O persoal docente e o persoal estatutario dos Servizos de Saúde rexeranse pola lexislación específica ditada polo Estado e polas comunidades autónomas no ámbito das súas respectivas competencias e polo previsto no presente Estatuto, excepto o capítulo II do título III, salvo o artigo 20, e os artigos 22.3, 24 e 84”.
De acordo con o este precepto, o persoal docente está expresamente excluído das previsións propias sobre carreira profesional (Capítulo II do Título III), debendo lembrarse que o grao persoal é un elemento específico da carreira profesional administrativa.
A razón desta previsión é que, como se indica, o lexislador entende que a actividade docente, polas súas peculiaridades, esixe un tratamento específico, especialmente, no relativo á carreira profesional, dado o ámbito onde a mesma se desenvolve e a continuidade no mesmo tipo de posto de traballo, polo que non resultan de aplicación neste sentido as normas xerais.
Por outra banda, é necesario lembrar que, de acordo con o previsto pola disposición final cuarta do TRLEBEP, as normas sobre carreira profesional contidas no Capítulo II do Título IIII, producirán efectos cando entren en vigor as leis de Función Pública que se diten en desenvolvemento do este Estatuto, permanecendo mentres tanto en vigor as previsións legais anteriores.
A este respecto, é preciso atender ao preceptuado na disposición adicional décimo quinta da Lei 30/1984, do 2 de agosto, de medidas para a reforma da Función Pública, que se entende continúa en vigor ao abeiro do previsto na disposición final cuarta do TRLEBEP. Neste sentido, o seu apartado primeiro establece que non serán de aplicación aos funcionarios dos Corpos ou Escalas en que se ordena a función pública docente o previsto nos seus artigos 20, 21 e 22, respecto do grao persoal.
O apartado segundo da esta disposición especifica que “o acceso á función pública docente, (...), a promoción profesional, a promoción interna e a reordenación dos seus Corpos e Escalas regularase por disposición con rango de Lei, acorde coa estrutura e necesidades do sistema educativo”.
Así mesmo, a citada disposición adicional, no seu apartado cuarto, contempla que “o persoal docente poderá ocupar postos de traballo na Administración educativa de acordo con o que determinen as respectivas relacións de postos de traballo, sen consolidar grao persoal”.
Deste xeito, para o que o persoal funcionario docente poida acceder a desempeñar postos na Administración educativa, será necesario que a relación de postos de traballo prevexa, de modo expreso, a posibilidade de provisión destes por persoal docente; pero sen que en ningún caso caiba consolidar grao persoal polo desenvolvemento destes.
En definitiva, aínda no caso de que, de maneira excepcional, e de acordo con o disposto na relación de postos de traballo, os funcionarios públicos docentes desempeñen un posto de traballo na Administración, enténdese que non poden consolidar grao persoal; e todo iso, porque o desempeño dun posto de traballo na Administración Xeral do Estado non implica un cambio na natureza xurídica da relación que une ao fornecedor do servizo coa Administración Pública, sendo así que, no caso que nos/nos ocupa, o funcionario, a pesar de ocupar un posto na Administración Xeral do Estado, continua en situación de servizo activo no Corpo docente ao que pertence, Corpo de funcionarios para o que, dentro da súa carreira administrativa, non se contempla o grao persoal.
Todo o anterior indícase sen prexuízo de lembrar que, de acordo con o réxime de competencias deste centro directivo, as respostas a consultas que emite esta dirección xeral posúen carácter meramente informativo e, en consecuencia, non teñen carácter de criterio vinculante, nin orixinan dereitos nin expectativas de dereito, nin implican vinculación algunha co tipo de procedementos a que se refiran. Ademais, ao carecer de carácter preceptivo ou vinculante, os órganos destinatarios das estas respostas poderán, no seu caso, adoptar finalmente unha decisión que non se corresponda co parecer contido nas mesmas.
As respostas a consultas contidas neste boletín atenden ás cuestións expostas á luz da normativa vixente no momento da súa emisión, de maneira que estas respostas poden verse afectadas por modificacións lexislativas posteriores ou resolucións xudiciais.