Non é posible acceder por promoción interna desde o Subgrupo C1 ao Subgrupo A1, senón que, desde o Subgrupo C1 poderíase promocionar “ao Subgrupo inmediatamente superior”, é dicir, ao Subgrupo A2.
Posibilidade de promoción interna do Subgrupo C1 ao Subgrupo A1
A consulta versa sobre a posibilidade de promoción interna desde o Subgrupo C1 ao Subgrupo A1. En concreto, sinálase que nunha entidade local expuxéronse recursos por parte dalgúns funcionarios que pertencen ao Subgrupo C1, quen pretenden, en base á disposición transitoria terceira do texto refundido da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público, aprobado polo Real Decreto Lexislativo 5/2015, do 30 de outubro (en diante, TRLEBEP), acceder directamente por promoción interna ao Subgrupo A1 sen pasar polo Subgrupo A2.
A entidade local entende que a promoción interna desde o Subgrupo C1 só cabe ao Subgrupo A2 pero non ao A1 e, por iso, solicita a interpretación do apartado terceiro da Disposición Transitoria Terceira do TRLEBEP.
Neste sentido, hase de indicar que o artigo 3.1 do TRLEBEP dispón que “o persoal funcionario das entidades locais réxese pola lexislación estatal que resulte de aplicación, da que forma parte este Estatuto e pola lexislación das comunidades autónomas, con respecto á autonomía local”.
Segundo o artigo 16.3 c) desta mesma norma, enténdese por promoción interna, “o ascenso desde un corpo ou escala dun Subgrupo, ou Grupo de clasificación profesional no caso de que este non teña Subgrupo, a outro superior, de acordo con o establecido no artigo 18”.
Pola súa banda, o apartado terceiro da disposición transitoria terceira sinala que, “os funcionarios do Subgrupo C1 que reúnan a titulación esixida poderán promocionar ao Grupo A sen necesidade de pasar polo novo Grupo B, de acordo con o establecido no artigo 18 deste Estatuto”.
Este precepto debe ser interpretado, en todo caso, de acordo con as regras xerais previstas no artigo 3 do Código Civil, conforme ao cal, “as normas interpretaranse segundo o sentido propio das súas palabras, en relación co contexto, os antecedentes históricos e lexislativos, e a realidade social do tempo en que han de ser aplicadas, atendendo fundamentalmente ao espírito e finalidade daquelas”.
Conforme ao anterior, seguindo a remisión expresa que realiza a disposición transitoria terceira, é preciso acudir ao artigo 18, que recolle as bases do dereito á promoción interna aplicables a todas as Administracións Públicas, garantindo, entre outros, os principios constitucionais de igualdade, mérito e capacidade. En concreto, o apartado segundo do este artigo sinala o que segue:
“Os funcionarios deberán posuír os requisitos esixidos para o ingreso, ter unha antigüidade de, polo menos, dous anos de servizo activo no inferior Subgrupo, ou Grupo de clasificación profesional, no caso de que este non teña Subgrupo e superar as correspondentes probas selectivas”.
Como regra xeral, á luz do exposto, a promoción vertical efectúase desde o Subgrupo inmediatamente inferior, salvo no suposto do actual Grupo B que non ten Subgrupo, ao Subgrupo inmediatamente superior.
Pero esta regra xeral admite unha excepción prevista, precisamente, na disposición transitoria terceira, que permite o acceso por promoción interna desde o Subgrupo C1 ao Grupo A, sen necesidade de pasar polo novo Grupo B e de acordo con o establecido no artigo 18. A alusión expresa a este último precepto supón interpretar esta excepcionalidade da maneira máis axustada posible á norma que rexe en materia de promoción interna, isto é, como a posibilidade de promocionar desde o Subgrupo C1 ao Subgrupo A2 exclusivamente.
En virtude de canto antecede, estímase, en consecuencia, que non é posible acceder por promoción interna desde o Subgrupo C1 ao Subgrupo A1, senón que, desde o Subgrupo C1 poderíase promocionar “ao Subgrupo inmediatamente superior”, é dicir, ao Subgrupo A2.
Todo o anterior indícase sen prexuízo de lembrar que, de acordo con o réxime de competencias deste centro directivo, as respostas a consultas que emite esta dirección xeral posúen carácter meramente informativo e, en consecuencia, non teñen carácter de criterio vinculante, nin orixinan dereitos nin expectativas de dereito, nin implican vinculación algunha co tipo de procedementos a que se refiran. Ademais, ao carecer de carácter preceptivo ou vinculante, os órganos destinatarios das estas respostas poderán, no seu caso, adoptar finalmente unha decisión que non se corresponda co parecer contido nas mesmas.
As respostas a consultas contidas neste boletín atenden ás cuestións expostas á luz da normativa vixente no momento da súa emisión, de maneira que estas respostas poden verse afectadas por modificacións lexislativas posteriores ou resolucións xudiciais.