Os únicos postos que dan lugar á consolidación de grao persoal son os que se desempeñan con carácter definitivo. E neste mesmo sentido, a interrupción da consolidación dun grao persoal, á que alude o artigo 70.2 do Real Decreto 364/1995, do 10 de marzo, só é predicable dos casos en que se ocupa o posto de traballo con carácter definitivo, sen que tal figura sexa extensible, por tanto, a supostos de desempeño provisional como a comisión de servizos.
Posibilidade de recoñecemento de grao polo desempeño de postos do nivel correspondente durante tres anos con interrupción
A consulta versa sobre a posibilidade de recoñecemento de grao polo desempeño de postos do nivel correspondente durante tres anos con interrupción. En concreto, trátase de analizar o grao a consolidar por un funcionario con grao 15 consolidado, con data 29 de marzo de 2011, que pasa a desempeñar desde o 3 de marzo de 2014 ata o 5 de abril de 2017 un posto de nivel 16 en comisión de servizos, que, a posteriori volve prestar servizos no posto que tiña reservado de nivel 15, desde o día 7 de abril de 2011 ata o 30 de novembro de 2017, e que con data 1 de decembro de 2017 adquire con carácter definitivo un posto de nivel 16.
Á hora de abordar a consolidación do grao persoal, ha de atenderse ao disposto no artigo 70 do Regulamento Xeral de Ingreso do Persoal ao servizo da Administración Xeral do Estado e de Provisión de Postos de traballo e Promoción Profesional dos Funcionarios Civís da Administración Xeral do Estado, aprobado polo Real Decreto 364/1995, do 10 de marzo.
En concreto, o apartado segundo do este artigo sinala que o grao persoal adquírese polo desempeño dun ou máis postos de nivel correspondente durante dous anos continuados ou tres con interrupción. Así mesmo, o apartado sexto sinala que, unha vez consolidado o grao inicial, o tempo prestado en comisión de servizos será computable para consolidar o grao correspondente ao posto desempeñado sempre que se obteña con carácter definitivo este posto ou outro de igual ou superior nivel.
De acordo con o precepto transcrito, para que o tempo desempeñado en comisión de servizos poida ser tido en conta para efectos de consolidación de grao persoal, ha de obterse o mesmo posto ou outro de igual ou superior nivel de maneira definitiva e sen solución de continuidade á finalización da comisión de servizos.
Como se indica, os únicos postos que dan lugar á consolidación de grao persoal son os que se desempeñan con carácter definitivo. E neste mesmo sentido, a interrupción da consolidación dun grao persoal, á que alude o artigo 70.2 do Regulamento, só é predicable dos casos en que se ocupa o posto de traballo con carácter definitivo, sen que tal figura sexa extensible, por tanto, a supostos de desempeño provisional como a comisión de servizos.
Dos extremos indicados polo consultante extráense os seguintes datos: o funcionario, que posúe un posto de traballo definitivo nivel 15 e que xa tería consolidado o grao persoal 15, pasa en comisión de servizos a desempeñar un posto de traballo de N 16; finaliza a súa comisión de servizos sen obter ese posto ou outro de igual ou similar nivel con carácter definitivo e por iso, volve ao seu posto de orixe N 15.
Por tanto, ao non obter o posto de N 16, ou outro de igual ou superior nivel con carácter definitivo, o tempo en comisión de servizos non pode ser computado para efectos de consolidación de grao persoal.
Así mesmo, como xa se indicou, se os postos que se desempeñan en comisión de servizos, per se, non xeran consolidación de grao, tampouco cabe aplicar a este tempo de desempeño provisional a “interrupción”, que só cabe empregar para os supostos nos que se vén consolidando grao como consecuencia de estar a desempeñar un posto con carácter definitivo.
Por tanto, en aplicación do disposto no artigo 70 do Regulamento, e á luz dos extremos indicados polo consultante, enténdese que a consolidación do grao persoal 16 producirase cando se alcancen os dous anos de desempeño continuado do posto, o que no caso exposto produciríase o 30 de novembro de 2019, sempre que, como se indica, non se produza interrupción na súa desempeño.
Todo o anterior indícase sen prexuízo de lembrar que, de acordo con o réxime de competencias deste centro directivo, as respostas a consultas que emite esta dirección xeral posúen carácter meramente informativo e, en consecuencia, non teñen carácter de criterio vinculante, nin orixinan dereitos nin expectativas de dereito, nin implican vinculación algunha co tipo de procedementos a que se refiran. Ademais, ao carecer de carácter preceptivo ou vinculante, os órganos destinatarios das estas respostas poderán, no seu caso, adoptar finalmente unha decisión que non se corresponda co parecer contido nas mesmas.
As respostas a consultas contidas neste boletín atenden ás cuestións expostas á luz da normativa vixente no momento da súa emisión, de maneira que estas respostas poden verse afectadas por modificacións lexislativas posteriores ou resolucións xudiciais.