Compatibilidade durante a situación de suspensión firme.
Durante a situación administrativa de suspensión firme de funcións non resultaría de aplicación a Lei 53/1984, do 26 de decembro, de Incompatibilidades do Persoal ao servizo das Administracións Públicas, e, polo tanto, non sería esixible a correspondente compatibilidade para o exercicio de actividades privadas.
A consulta versa sobre a aplicación da Lei 53/1984, do 26 de decembro, de Incompatibilidades do Persoal ao servizo das Administracións Públicas, a un funcionario do Concello de XXX en situación de suspensión firme.
Segundo indícase, un funcionario do Concello de XXX, con categoría de Oficial Letrado, en situación de suspensión firme de funcións, asumiu a dirección letrada da parte demandante nun proceso contencioso-administrativo exposto contra o citado Concello.
Na información proporcionada, en concreto, no informe elaborado pola Dirección Xeral de Recursos Humanos do Concello de XXX que se acompaña á consulta, realízanse, ante a esta situación, as seguintes consideracións:
- Que o persoal ao servizo das Administracións Públicas que non se atope en servizo activo, pero continúe mantendo a relación de suxeición especial, máis aló das situacións administrativas en que se atopen, deberán instar autorización de compatibilidade.
- Que aínda estando declarada a situación de suspensión firme de funcións, non é posible autorizar a compatibilidade para realizar actividades privadas contrarias aos intereses da Entidade na que o empregado segue mantendo a súa condición de funcionario, máxime ante o especial coñecemento que pode ter dos asuntos motivada pola dependencia que tivo do servizo no que desenvolveu as súas actividades.
Neste sentido, hase de destacar que a regulación das distintas situacións administrativas non fai mención á vinculación ou non ao réxime de incompatibilidades previsto na Lei 53/1984, do 26 de decembro, de incompatibilidades do persoal ao servizo das Administracións Públicas.
Con carácter xeral non todas as situacións administrativas comportan a aplicación da Lei 53/1984, do 26 de decembro. De feito, o parecer desta Dirección Xeral respecto da situación administrativa de excedencia voluntaria por interese particular é que non comporta a aplicación da esta norma.
Polo que respecta á situación de suspensión de funcións, o artigo 90 do texto refundido da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público, aprobado polo Real Decreto Lexislativo 5/2015, do 30 de outubro, establece que:
“1. O funcionario declarado na situación de suspensión quedará privado durante o tempo de permanencia na mesma do exercicio das súas funcións e de todos os dereitos inherentes á condición. A suspensión determinará a perda do posto de traballo cando exceda de seis meses. (…).
3. O funcionario declarado na situación de suspensión de funcións non poderá prestar servizos en ningunha Administración Pública nin nos organismos públicos, axencias, ou entidades de dereito público dependentes ou vinculadas a elas durante o tempo de cumprimento da pena ou sanción”.
Do este precepto hanse de destacar dous aspectos, o primeiro, que mentres dure esta situación administrativa o funcionario queda privado do exercicio das súas funcións e de todos os dereitos inherentes á súa condición de funcionario; e segundo, que, se ben non se poden realizar actividades no sector público, non se establece prohibición algunha respecto das actividades a realizar no sector privado.
É dicir, o funcionario durante a situación administrativa de suspensión firme de funcións carece dos dereitos inherentes á mesma e, ademais, das obrigas propias como funcionario, situación, no material, moi similar á que se produce na excedencia voluntaria por interese particular, polo que se entende que, na esta situación non resultaría de aplicación a Lei 53/1984, do 26 de decembro, de Incompatibilidades do Persoal ao servizo das Administracións Públicas, e, polo tanto, non sería esixible a correspondente compatibilidade para o exercicio de actividades privadas.
Distinta cuestión é a posibilidade de impor sancións polo Colexio profesional correspondente se a participación en determinados asuntos puidese supor un incumprimento dos deberes deontolóxicos dos avogados conforme ao Real Decreto 135/2021, do 2 de marzo, polo que se aproba o Estatuto Xeral da Avogacía Española ou, no seu caso, a apertura dun expediente disciplinario pola esta Entidade local se unha vez reingrese ao servizo activo non se abstén daqueles asuntos que tratase na actividade privada.
Todo o anterior indícase sen prexuízo de lembrar que, de acordo con o réxime de competencias deste centro directivo, as respostas a consultas que emite esta dirección xeral posúen carácter meramente informativo e, en consecuencia, non teñen carácter de criterio vinculante, nin orixinan dereitos nin expectativas de dereito, nin implican vinculación algunha co tipo de procedementos a que se refiran. Ademais, ao carecer de carácter preceptivo ou vinculante, os órganos destinatarios das estas respostas poderán, no seu caso, adoptar finalmente unha decisión que non se corresponda co parecer contido nas mesmas.
As respostas a consultas contidas neste boletín atenden ás cuestións expostas á luz da normativa vixente no momento da súa emisión, de maneira que estas respostas poden verse afectadas por modificacións lexislativas posteriores ou resolucións xudiciais.