Órgano competente para xubilar a un funcionario en situación de servizo noutras Administracións Públicas.
O órgano competente para acordar a xubilación dun funcionario de carreira será o que proceda dentro da Administración na que o funcionario está a prestar os seus servizos.
A consulta versa sobre o órgano competente para xubilar a un funcionario en situación de servizo noutras Administracións Públicas.
O Real Decreto Lexislativo 5/2015, do 30 de outubro, polo que se aproba o texto refundido da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público (en diante TRLEBEP), contén no seu artigo 88 a regulación relativa á situación de Servizo noutras Administracións Públicas, expresada nos seguintes termos:
“1. Os funcionarios de carreira que, en virtude dos procesos de transferencias ou polos procedementos de provisión de postos de traballo, obteñan destino nunha Administración Pública distinta, serán declarados na situación de servizo noutras Administracións Públicas. Manteranse nesa situación no caso de que por disposición legal da Administración á que acceden intégrense como persoal propio desta.
2. Os funcionarios transferidos ás Comunidades Autónomas intégranse plenamente na organización da Función Pública das mesmas, achándose na situación de servizo activo na Función Pública da comunidade autónoma na que se integran.
As comunidades autónomas ao proceder a esta integración dos funcionarios transferidos como funcionarios propios, respectarán o Grupo ou Subgrupo do corpo ou escala de procedencia, así como os dereitos económicos inherentes á posición na carreira que tivesen recoñecido.
Os funcionarios transferidos manteñen todos os seus dereitos na Administración Pública de orixe como se se achasen en servizo activo de acordo con o establecido nos respectivos Estatutos de Autonomía.
Recoñécese a igualdade entre todos os funcionarios propios das comunidades autónomas con independencia da súa Administración de procedencia.
3. Os funcionarios de carreira na situación de servizo noutras Administracións Públicas que se atopen na esta situación por obter un posto de traballo mediante os sistemas de provisión previstos neste Estatuto, réxense pola lexislación da Administración na que estean destinados de forma efectiva e conservan a súa condición de funcionario da Administración de orixe e o dereito a participar nas convocatorias para a provisión de postos de traballo que se efectúen por esta última. O tempo de servizo na Administración Pública na que estean destinados computaráselles como de servizo activo no seu corpo ou escala de orixe.
4. Os funcionarios que reingresen ao servizo activo na Administración de orixe, procedentes da situación de servizo noutras Administracións Públicas, obterán o recoñecemento profesional dos progresos alcanzados no sistema de carreira profesional e os seus efectos sobre a posición retributiva conforme o procedemento previsto nos Convenios de Conferencia Sectorial e demais instrumentos de colaboración que establecen medidas de mobilidade interadministrativa, previstos no artigo 84 do presente Estatuto. En defecto de tales Convenios ou instrumentos de colaboración, o recoñecemento realizarase pola Administración Pública na que se produza o reingreso.”
De acordo con o establecido no apartado 3º do artigo 88 do TRLEBEP, os funcionarios intégranse no aparello administrativo da Comunidade Autónoma na que vaian prestar os seus servizos, polo que parecería lóxico pensar que será a Administración autonómica a encargada de xestionar as cuestións relativas á vida administrativa do funcionario incluída a declaración de xubilación do mesmo, cando cumpra.
Esta afirmación vese reforzada polo establecido no apartado 3º do artigo 28 do Real decreto Lexislativo 670/1987, do 30 de abril, polo que se aproba o Texto Refundido de lei de Clases Pasivas do Estado, no que se sinala que a xubilación ou retiro será acordada por “pola correspondente Consellería ou departamento de función pública” nos casos en que se trate de “calquera clase de funcionario do Estado transferido a Comunidades Autónomas”.
A teor do sinalado, en opinión deste Centro Directivo, o órgano competente para acordar a xubilación dun funcionario de carreira será o que proceda da Administración na que o funcionario está a prestar os seus servizos.
No entanto, débese sinalar que a Comunidade Autónoma deberá comunicar tal circunstancia á Administración Xeral do Estado para efectos de que se proceda á súa anotación no Rexistro Central de Persoal.
Todo o anterior indícase sen prexuízo de lembrar que, de acordo con o réxime de competencias deste centro directivo, as respostas a consultas que emite esta dirección xeral posúen carácter meramente informativo e, en consecuencia, non teñen carácter de criterio vinculante, nin orixinan dereitos nin expectativas de dereito, nin implican vinculación algunha co tipo de procedementos a que se refiran. Ademais, ao carecer de carácter preceptivo ou vinculante, os órganos destinatarios das estas respostas poderán, no seu caso, adoptar finalmente unha decisión que non se corresponda co parecer contido nas mesmas.
As respostas a consultas contidas neste boletín atenden ás cuestións expostas á luz da normativa vixente no momento da súa emisión, de maneira que estas respostas poden verse afectadas por modificacións lexislativas posteriores ou resolucións xudiciais.