logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Inici Ministeri
Ministeri Organigrama
Organigrama Ministro para la Transformación Digital y de la Función Pública Secretaría de Estado de Digitalización e Inteligencia Artificial Secretaría de Estado de Telecomunicaciones e Infraestructuras Digitales Secretaria d'Estat de Funció Pública Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública Regulació Legal
Protecció de Dades Participació pública en projectes normatius
Participació pública en projectes normatius Consulta pública prèvia Audiència i informació pública
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència Instruccions de comunicació Informació addicional Seguiment del Pla
Ocupació
Ocupació Personal Laboral Personal Funcionari
Portada de Ministeri
Digitalització i IA Telecomunicació i infraestructures Digitals Funció Pública
Funció Pública La secretària
La secretària Secretaria d'Estat de Funció Pública Directora del Gabinet de la Secretaria d'Estat de Funció Pública Newsletter de Funció Pública Captació de talent Actualitat
Funció Pública
Funció Pública Qui som Accés a l'Ocupació Pública Gestiona la teva vida professional com a personal empleat públic Règim Jurídic Relacions Laborals Órganos de colaboración Registre Central de Personal Espai ISPA Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Governança Pública
Governança Pública Directora General de Gobernanza Pública Simplificació administrativa i reducció de càrregues Inspecció de Serveis Atenció a la ciutadania Qualitat en les Administracions Públiques​ Transparència Govern obert Registres electrònics i notificacions Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Incompatibilitat i conflicte d'interessos Oficina de Conflictos de Intereses Membres del Govern i Alts Càrrecs de l'Administració General de l'Estat Incompatibilitats de personal al servei de les Administracions Públiques Informes sobre compliment dels alts càrrecs MASTERCLASS: Guia del Govern Obert
Comunicació Contacte Info DANA
Info DANA Mesures adoptades en relació amb la DANA Portada d'Info Dana
Inici
  • Organigrama
  • Protecció de Dades
  • Participació pública en projectes normatius
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • Ocupació
  • Portada de Ministeri
Digitalització i IA
Telecomunicació i infraestructures Digitals
  • La secretària
  • Funció Pública
  • Governança Pública
  • Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Comunicació
Contacte
  • Mesures adoptades en relació amb la DANA
  • Portada d'Info Dana
texto
  1. Inici
  2. Funció Pública
  3. Funció Pública
  4. Règim Jurídic
  5. Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
  6. 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.

Òrgan competent per a jubilar a un funcionari en situació de servei en altres Administracions Públiques.

L'òrgan competent per a acordar la jubilació d'un funcionari de carrera serà el que procedeixi dins de l'Administració en la qual el funcionari està prestant els seus serveis.

La consulta versa sobre l'òrgan competent per a jubilar a un funcionari en situació de servei en altres Administracions Públiques.

El Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic (d'ara endavant TRLEBEP), conté en el seu article 88 la regulació relativa a la situació de Servei en altres Administracions Públiques, expressada en els següents termes:

“1. Els funcionaris de carrera que, en virtut dels processos de transferències o pels procediments de provisió de llocs de treball, obtinguin destinació en una Administració Pública diferent, seran declarats en la situació de servei en altres Administracions Públiques. Es mantindran en aquesta situació en el cas que per disposició legal de l'Administració a la qual accedeixen s'integrin com a personal propi d'aquesta.

2. Els funcionaris transferits a les Comunitats Autònomes s'integren plenament en l'organització de la Funció Pública d'aquestes, trobant-se en la situació de servei actiu en la Funció Pública de la comunitat autònoma en la qual s'integren.

Les comunitats autònomes a la conducta a aquesta integració dels funcionaris transferits com a funcionaris propis, respectaran el Grup o Subgrup del cos o escala de procedència, així com els drets econòmics inherents a la posició en la carrera que tinguessin reconegut.

Els funcionaris transferits mantenen tots els seus drets en l'Administració Pública d'origen com si es trobessin en servei actiu d'acord amb el que s'estableix en els respectius Estatuts d'Autonomia.

Es reconeix la igualtat entre tots els funcionaris propis de les comunitats autònomes amb independència de la seva Administració de procedència.

3. Els funcionaris de carrera en la situació de servei en altres Administracions Públiques que es trobin en aquesta situació per haver obtingut un lloc de treball mitjançant els sistemes de provisió prevists en aquest Estatut, es regeixen per la legislació de l'Administració en la qual estiguin destinats de manera efectiva i conserven la seva condició de funcionari de l'Administració d'origen i el dret a participar en les convocatòries per a la provisió de llocs de treball que s'efectuïn per aquesta última. El temps de servei en l'Administració Pública en la qual estiguin destinats se'ls computarà com de servei actiu en el seu cos o escala d'origen.

4. Els funcionaris que reingressin al servei actiu en l'Administració d'origen, procedents de la situació de servei en altres Administracions Públiques, obtindran el reconeixement professional dels progressos aconseguits en el sistema de carrera professional i els seus efectes sobre la posició retributiva conforme al procediment previst en els Convenis de Conferència Sectorial i altres instruments de col·laboració que estableixen mesures de mobilitat interadministrativa, prevists en l'article 84 del present Estatut. A falta de tals Convenis o instruments de col·laboració, el reconeixement es realitzarà per l'Administració Pública en la qual es produeixi el reingrés.”

D'acord amb el que s'estableix en l'apartat 3r de l'article 88 del TRLEBEP, els funcionaris s'integren en l'aparell administratiu de la Comunitat Autònoma en la qual vagin a prestar els seus serveis, per la qual cosa semblaria lògic pensar que serà l'Administració autonòmica l'encarregada de gestionar les qüestions relatives a la vida administrativa del funcionari inclosa la declaració de jubilació d'aquest, quan escaigui.

Aquesta afirmació es veu reforçada pel que s'estableix en l'apartat 3r de l'article 28 del Reial decret legislatiu 670/1987, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de llei de Classes Passives de l'Estat, en el qual s'assenyala que la jubilació o retir serà acordada per “per la corresponent Conselleria o departament de funció pública” en els casos en què es tracti de “qualsevol classe de funcionari de l'Estat transferit a Comunitats Autònomes”.

A tenor de l'assenyalat, en opinió d'aquest Centre Directiu, l'òrgan competent per a acordar la jubilació d'un funcionari de carrera serà el que procedeixi de l'Administració en la qual el funcionari està prestant els seus serveis.

No obstant això, s'ha d'assenyalar que la Comunitat Autònoma haurà de comunicar tal circumstància a l'Administració General de l'Estat a l'efecte de que es procedeixi a la seva anotació en el Registre Central de Personal.

Tot l'anterior s'indica sense perjudici de recordar que, d'acord amb el règim de competències d'aquest centre directiu, les respostes a consultes que emet aquesta direcció general posseeixen caràcter merament informatiu i, en conseqüència, no tenen caràcter de criteri vinculant, ni originen drets ni expectatives de dret, ni impliquen cap vinculació amb el tipus de procediments a què es refereixin. A més, en mancar de caràcter preceptiu o vinculant, els òrgans destinataris d'aquestes respostes podran, si escau, adoptar finalment una decisió que no es correspongui amb el parer contingut en aquestes.

Les respostes a consultes contingudes en aquest butlletí atenen de les qüestions plantejades a la llum de la normativa vigent en el moment de la seva emissió, de manera que aquestes respostes poden veure's afectades per modificacions legislatives posteriors o resolucions judicials.

  • Guia de navegació
  • Mapa
  • Contacte
  • Nota Legal
  • Accessibilitat
  • Sistema intern d'informació
  • Política de cookies

© Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública

Política de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies