logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Inicio Ministerio
Ministerio Organigrama
Organigrama Ministro para a Transformación Dixital e da Función Pública Secretaría de Estado de Dixitalización e Intelixencia Artificial Secretaría de Estado de Telecomunicacións e Infraestruturas Dixitais Secretaría de Estado de Función Pública Subsecretaría para a Transformación Dixital e da Función Pública Regulación Legal
Protección de Datos Participación pública en proxectos normativos
Participación pública en proxectos normativos Consulta pública previa Audiencia e información pública
Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia Instrucións de comunicación Información adicional Seguimento do Plan
Empleo
Empleo Persoal Laboral Persoal Funcionario
Portada de Ministerio
Dixitalización e IA Telecomunicación e infraestruturas Dixitais Función Pública
Función Pública A secretaría
A secretaría Secretaría de Estado de Función Pública Directora do Gabinete da Secretaría de Estado de Función Pública Captación de talento Newsletter de Función Pública Actualidade
Función Pública
Función Pública Quen somos Acceso ao Emprego Público Xestiona a túa vida profesional como persoal empregado público Réxime Xurídico Relacións Laborais Órganos de colaboración Rexistro Central de Persoal Espazo ISPA Persoal funcionario de administración local con habilitación de carácter nacional
Gobernación Pública
Gobernación Pública Directora General de Gobernanza Pública Simplificación administrativa e redución de cargas Inspección de Servizos Atención á cidadanía Calidade nas Administracións Públicas​ Transparencia Goberno aberto Electronic reports and notifications Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Incompatibilidade e conflito de intereses
Incompatibilidade e conflito de intereses Oficina de Conflictos de Intereses Membros do Goberno e Altos Cargos da Administración Xeral do Estado Incompatibilidades de persoal ao servizo das Administracións Públicas Informes sobre cumprimento dos altos cargos MASTERCLASS: Guía do Goberno Aberto
Comunicación Contacto Info DANA
Info DANA Medidas adoptadas en relación con la DANA Portada de Info Dana
Inicio
  • Organigrama
  • Protección de Datos
  • Participación pública en proxectos normativos
  • Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
  • Empleo
  • Portada de Ministerio
Dixitalización e IA
Telecomunicación e infraestruturas Dixitais
  • A secretaría
  • Función Pública
  • Gobernación Pública
  • Incompatibilidade e conflito de intereses
Comunicación
Contacto
  • Medidas adoptadas en relación con la DANA
  • Portada de Info Dana
texto
  1. Inicio
  2. Función Pública
  3. Función Pública
  4. Réxime Xurídico
  5. Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
  6. 7. Xornada e horarios.

Criterios aplicables á flexibilidade horario por coidado de fillos

Para a aplicación da medida de flexibilidade horaria para o coidado de fillos recollida no apartado 8.1 das Instrucións de Xornada e Horarios é preciso facer un balance do interese xeral, que se manifesta nas necesidades do servizo, e por outro, a conciliación da vida familiar e profesional do empregado ou empregada público.

A cuestión exposta versa sobre a aplicación da medida de flexibilidade horaria recollida no apartado 8.1 da Resolución do 28 de febreiro de 2019, da Secretaría de Estado de Función Pública, pola que se ditan instrucións sobre xornada e horarios de traballo do persoal ao servizo da Administración Xeral do Estado e os seus organismos públicos.

Así, este apartado establece que se poderán adoptar medidas para a conciliación da vida familiar e laboral dirixidas a:

“Os empregados ou empregadas públicos que teñan ao seu cargo persoas maiores, fillos ou fillas menores de 12 anos, persoas suxeitas a tutela ou acollemento menores de 12 anos ou persoas con discapacidade, así como quen teña ao seu cargo directo a familiares con enfermidade grave ata o segundo grao de consanguinidade ou afinidade, terán dereito a flexibilizar nunha hora diaria o horario fixo de xornada que teñan establecido. Este dereito poderá exercerse tamén no ano en que o menor cumpra a idade de 12 anos.”

Exponse no escrito de consulta a dúbida de se a citada medida consiste nun dereito dos funcionarios e funcionarias non sometido a condición, ou se pola contra o seu exercicio pódese ver condicionado por necesidades do servizo ou a primacía dos intereses xerais sobre os particulares cando estes entren en colisión.

Así, en primeiro lugar, cabe analizar o marco xurídico de aplicación. A medida antes mencionada vén regulada no apartado 8 das instrucións de xornada e horarios, nos seguintes termos:

“8. Medidas para a conciliación da vida familiar e laboral.

Poderanse adoptar medidas para a conciliación da vida familiar e laboral, no marco das necesidades do servizo, nos seguintes supostos:

8.1 Os empregados ou empregadas públicos que teñan ao seu cargo persoas maiores, fillos ou fillas menores de 12 anos, persoas suxeitas a tutela ou acollemento menores de 12 anos ou persoas con discapacidade, así como quen teña ao seu cargo directo a familiares con enfermidade grave ata o segundo grao de consanguinidade ou afinidade, terán dereito a flexibilizar nunha hora diaria o horario fixo de xornada que teñan establecido. Este dereito poderá exercerse tamén no ano en que o menor cumpra a idade de 12 anos (….)” (O resaltado é propio).

Como pode verse, o criterio que delimita a regulación das medidas para a conciliación da vida familiar e laboral é o das necesidades do servizo, establecéndose así que toda medida neste sentido adoptarase no marco das necesidades de servizo.

Tendo en conta o anterior, a cuestión exposta céntrase na medida que vén regulada no apartado 8 das instrucións de xornada e horarios, que ten como finalidade flexibilizar nunha hora diaria a xornada co obxectivo de facilitar a conciliación da actividade pública coa vida privada.

Pero este intento de axuntar ambas as situacións non pode dar lugar á interrupción, redución ou empeoramento dos servizos públicos encomendados. Han de terse en conta sempre os intereses xerais así como a continuidade e garantía na prestación efectiva do servizo público fronte a unha flexibilidade horaria ou calquera outra alteración do réxime de xornada e horarios que poida supor un detrimento ou prexuízo dos intereses xerais e dos dereitos dos cidadáns.

Deste xeito, as medidas de flexibilidade horaria para a conciliación deberán axuntarse coas necesidades do servizo. Respecto deste concepto, a Sentenza da Sala do Contencioso-Administrativo da Audiencia Nacional do 12 de Novembro de 2008 (recurso 96/2008) declara que:

“o referido concepto de «necesidades do servizo» constitúe un concepto xurídico indeterminado que outorga á Administración unha marxe de apreciación, en orde a concretar as circunstancias que entende que concorren no caso para o exercicio desa facultade, debendo achegar ao expediente o material probatorio necesario para acreditar que a súa decisión vén apoiada nunha realidade fáctica que garante a legalidade e oportunidade da mesma, así como a súa congruencia cos motivos e fins que a xustifica“.

Por tanto, para unha correcta aplicación da flexibilidade horaria é preciso facer un balance dos dous intereses que están en xogo: por unha banda, o interese xeral, que se satisfai e garante mediante a prestación do servizo público por parte do funcionario; e por outro, a conciliación da vida familiar e profesional do empregado público.

Por iso, e en conclusión, é a Unidade de Persoal correspondente a que deberá valorar a conveniencia do uso da medida de flexibilidade horaria en atención ás necesidades do servizo; de modo que, podería limitar este exercicio por razóns debidamente xustificadas relacionadas co funcionamento dos servizos, para que quede salvagardado o interese xeral encomendado e a prestación do este servizo público.

Todo o anterior indícase sen prexuízo de lembrar que, de acordo con o réxime de competencias deste centro directivo, as respostas a consultas que emite esta dirección xeral posúen carácter meramente informativo e, en consecuencia, non teñen carácter de criterio vinculante, nin orixinan dereitos nin expectativas de dereito, nin implican vinculación algunha co tipo de procedementos a que se refiran. Ademais, ao carecer de carácter preceptivo ou vinculante, os órganos destinatarios das estas respostas poderán, no seu caso, adoptar finalmente unha decisión que non se corresponda co parecer contido nas mesmas.

As respostas a consultas contidas neste boletín atenden ás cuestións expostas á luz da normativa vixente no momento da súa emisión, de maneira que estas respostas poden verse afectadas por modificacións lexislativas posteriores ou resolucións xudiciais.

  • Guía de navegación
  • Mapa
  • Contacto
  • Nota Legal
  • Accesibilidade
  • Sistema interno de información
  • Política de cookies

© Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública

Política de cookies

Este sitio web utiliza cookies propias e de terceiros para ofrecer un mellor servizo. Se continúa navegando consideramos que acepta o seu uso.

Ver política de cookies