De conformidade co previsto neste artigo 76 TRLEBEP, estar en posesión de 180 créditos dunha titulación universitaria oficial de Grao non substitúe nin equivale ao título oficial de Graduado ou Grao esixible para o acceso a Corpos ou Escalas clasificados no Subgrupo A2.
Posibilidade de acceso ao Subgrupo A2 coa superación de 180 créditos do título oficial de Grao
A implantación do sistema de Graos nas titulacións universitarias, provocounos a dúbida nos requisitos de acceso ás prazas de A2 nas nosas diferentes oposicións [Entidade local].
En concreto, con anterioridade ao sistema de graos admitíase aos procesos selectivos de prazas do subgrupo funcionarial A2 a aqueles candidatos que se ben non obtiveran na data o título, por exemplo, de licenciado si obtiveran a superación do primeiro ciclo ou 180 créditos das súas titulacións, e como tal a Universidade expedía certificación respecto diso.
Con todo nesta nova situación xórdenvos dúbidas se poden admitirse a un proceso selectivo de subgrupo A2 a aqueles candidatos que non obtendo a titulación de grao, si obtivesen 180 créditos do mesmo.
Por tanto, formúlase consulta sobre a posibilidade de participar en procesos selectivos do Subgrupo A2 en caso de superar 180 créditos dunha titulación oficial de grao.
O artigo 76 do Real Decreto Lexislativo 5/2015, do 30 de outubro, polo que se aproba o texto refundido da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público (en diante TRLEBEP) regula os grupos de clasificación profesional do persoal funcionario de carreira con carácter de normativa básica e, por tanto, de aplicación a todas as Administracións Públicas, nos seguintes termos:
“Os corpos e escalas clasifícanse, de acordo con a titulación esixida para o acceso aos mesmos, nos seguintes grupos: (…) A clasificación dos corpos e escalas en cada Subgrupo estará en función do nivel de responsabilidade das funcións a desempeñar e das características das probas de acceso.”
Segundo a lexislación vixente, a titulación necesaria para acceder ao Subgrupo A2 sería a seguinte: “Grupo A, dividido en dous Subgrupos A1 e A2. Para o acceso aos corpos ou escalas deste Grupo esixirase estar en posesión do título universitario de Grao. Naqueles supostos nos que a Lei esixa outro título universitario será este o que se teña en conta.”
A Disposición Final 4ª do TRLEBEP sinala, no seu apartado terceiro o seguinte:
“Ata que se diten as Leis de Función Pública e as normas regulamentarias de desenvolvemento manteranse en vigor en cada Administración Pública as normas vixentes sobre ordenación, planificación e xestión de recursos humanos en tanto non se opoñan ao establecido neste Estatuto.”
Por tanto, o desenvolvemento dos procesos selectivos para o acceso á Función Pública, rexerase polas normas que, en cada Administración, regulen a ordenación, planificación e xestión de recursos humanos respectando en todo caso a regulación prevista no TRLEBEP.
A anterior normativa básica na materia estaba contida no artigo 25 da Lei 30/1984, do 2 de agosto, de Medidas para a Reforma da Función Pública, que contiña a seguinte regulación respecto dos Corpos e Escalas incluídos no antigo grupo B:
“Os Corpos, Escalas, Clases e Categorías de funcionarios ao servizo das Administracións Públicas agruparanse, de acordo con a titulación esixida para o seu ingreso, nos seguintes grupos: (…)
Grupo B. Título de Enxeñeiro Técnico, Diplomado Universitario, Arquitecto Técnico, Formación Profesional de Terceiro grao ou equivalente.”
Pola súa banda, a Disposición Transitoria Quinta da mesma Lei dispón o seguinte:
“Para efectos do disposto nesta Lei, considerarase equivalente ao título de diplomado universitario o superar tres cursos completos de licenciatura”.
Así mesmo, o Real Decreto 1272/2003, do 10 de outubro, polo que se regulan as condicións para a declaración de equivalencia de títulos españois de ensino superior universitaria ou non universitaria, dispón na súa Disposición adicional primeira que:
“Para efectos do disposto na Lei 30/1984, do 2 de agosto, de Medidas para a Reforma da Función Pública, considerarase equivalente ao título de Diplomado Universitario o superar os tres primeiros cursos completos dos estudos conducentes á obtención de calquera título oficial de Licenciado, Arquitecto ou Enxeñeiro, ou o primeiro ciclo correspondente aos estes estudos, sempre que este primeiro ciclo conteña unha carga lectiva mínima de 180 créditos.”
Así, a certificación académica expedida pola Universidade acreditativa de superar os tres primeiros cursos ou o primeiro ciclo dunha Licenciatura, sempre que este ciclo conteña unha carga lectiva mínima de 180 créditos, constituiría título suficiente equivalente para participar nas probas selectivas de acceso aos Corpos e Escalas do Subgrupo A2.
No entanto, non se deben confundir os “180 créditos” aos que se refire o Real Decreto 1272/2003, do 10 de outubro, cos 180 créditos dun título oficial de grao.
Neste sentido, os “180 créditos” aos que se refire o Real Decreto 1272/2003, do 10 de outubro, fan referencia exclusivamente aos títulos universitarios de longa duración da ordenación anterior, é dicir: Licenciado, Arquitecto ou Enxeñeiro.
Así, a pesar da semellanza de denominación, non hai equivalencia automática entre os “créditos” correspondentes ao título de Licenciado e os créditos que conforman unha titulación oficial de Grao.
Confirma este extremo o propio artigo 76 do TRLEBEP cando dispón expresamente que pare o ingreso nos Corpos clasificados no Subgrupo A2 será preciso contar co título de Grao; o que impide, por tanto, participar nos estes procesos selectivos contando unicamente con 180 créditos dunha titulación de Grao.
Polo exposto, e de conformidade co previsto neste artigo 76 TRLEBEP conclúese que estar en posesión de 180 créditos dunha titulación universitaria oficial de Grao non substitúe nin equivale ao título oficial de Graduado ou Grao esixible para o acceso a Corpos ou Escalas clasificados no Subgrupo A2.
Todo o anterior indícase sen prexuízo de lembrar que, de acordo con o réxime de competencias deste centro directivo, as respostas a consultas que emite esta dirección xeral posúen carácter meramente informativo e, en consecuencia, non teñen carácter de criterio vinculante, nin orixinan dereitos nin expectativas de dereito, nin implican vinculación algunha co tipo de procedementos a que se refiran. Ademais, ao carecer de carácter preceptivo ou vinculante, os órganos destinatarios das estas respostas poderán, no seu caso, adoptar finalmente unha decisión que non se corresponda co parecer contido nas mesmas.
As respostas a consultas contidas neste boletín atenden ás cuestións expostas á luz da normativa vixente no momento da súa emisión, de maneira que estas respostas poden verse afectadas por modificacións lexislativas posteriores ou resolucións xudiciais.