O funcionario rehabilitado na súa condición de funcionario de carreira recupera os dereitos de carreira xerados ata o momento da súa inhabilitación, entre os que se atoparía o grao persoal consolidado.
Conservación do grao persoal tras a rehabilitación como funcionario
Consúltase se o grao consolidado con anterioridade a perder a condición de funcionario, motivado por condena penal de inhabilitación especial, hase de conservar unha vez que se produciu a rehabilitación na condición de funcionario ou, pola contra, se se ha de entender que cando se perde a condición de funcionario, ao formar parte o grao persoal da carreira profesional, este perderíase ao finalizar esta carreira, o que se produce coa perda da condición de funcionario.
O artigo 63 do texto refundido da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público (TRLEBEP), aprobado polo Real Decreto lexislativo 5/2015, do 30 de outubro, prevé, entre as causas de perda da condición de funcionario de carreira a “pena principal ou accesoria de inhabilitación absoluta ou especial para cargo público que tivese carácter firme”.
Pola súa banda, o artigo 68 apartado 2 do TRLEBEP en relación coa posibilidade de rehabilitación da condición de funcionario de carreira sinala:
“2. Os órganos de goberno das Administracións Públicas poderán conceder, con carácter excepcional, a rehabilitación, a pedimento do interesado, de quen perdese a condición de funcionario por ser condenado á pena principal ou accesoria de inhabilitación, atendendo ás circunstancias e entidade do delito cometido. Se transcorrido o prazo para ditar a resolución, non se produciu de forma expresa, entenderase desestimada a solicitude”.
O procedemento de rehabilitación está previsto no Real Decreto 2669/1998, do 11 de decembro, polo que se aproba o procedemento a seguir en materia de rehabilitación dos funcionarios públicos no ámbito da Administración Xeral do Estado.
No artigo 7, referido á terminación do procedemento, indícase que no caso de que a resolución adoptada fose estimatoria da solicitude do interesado de rehabilitación, na propia resolución asignaráselle ao funcionario rehabilitado o desempeño provisional dun posto de traballo, tarefa ou función correspondente ao seu Corpo ou Escala.
Pola súa banda, o artigo 8 establece que no caso de que non exista posto vacante dispoñible no momento da resolución, o órgano competente deberá acreditar en nómina ao funcionario rehabilitado no prazo dun mes, seguindo, para os efectos de localización de posto, o procedemento previsto no artigo 50.5 do Regulamento Xeral de Ingreso do Persoal ao Servizo da Administración Xeral do Estado e da Provisión de Postos de Traballo e Promoción Profesional dos Funcionarios Civís da Administración Xeral do Estado, aprobado por Real Decreto 364/1995, do 10 de marzo, e disposicións complementarias ao mesmo, en materia de asignación de postos de traballo aos funcionarios removidos.
Para a asignación de posto de traballo ao funcionario rehabilitado non se fai mención ao grao que tivese recoñecido antes da perda da súa condición. Con todo, a propia norma remítese, no caso de que non fose posible asignarlle un posto, ao procedemento de atribución de postos de traballo para os funcionarios removidos do seu posto obtido por concurso.
Un dos elementos esenciais que contempla este procedemento, contido no artigo 50.5 do Regulamento Xeral de Ingreso, é que este novo posto que se asigna con carácter provisional non sexa inferior en máis de dous niveis ao do “grao persoal” do funcionario en cuestión.
Por tanto, para a aplicación deste procedemento é preciso ter en conta o grao persoal consolidado que posúa o funcionario.
Ademais, como se sinalaba, o apartado 1, segundo parágrafo, do artigo 8 do Real Decreto 2669/1998, do 11 de decembro, remite á aplicación do procedemento do artigo 50.5 do Regulamento Xeral de Ingreso, sen especialidade ou matiz algún:
“(…) No caso de que non exista posto vacante dispoñible no momento da resolución, o órgano competente deberá acreditar en nómina ao funcionario rehabilitado no prazo dun mes, seguindo, para os efectos de localización de posto, o procedemento previsto no artigo 50.5 do Regulamento Xeral de Ingreso do Persoal ao Servizo da Administración Xeral do Estado e da Provisión de Postos de Traballo e Promoción Profesional dos Funcionarios Civís da Administración Xeral do Estado, aprobado por Real Decreto 364/1995, do 10 de marzo, e disposicións complementarias ao mesmo, en materia de asignación de postos de traballo aos funcionarios removidos”.
Por outra banda, o apartado 3, deste mesmo artigo 8, sinala:
“3. O período transcorrido entre a perda da condición de funcionario e a rehabilitación non será computable para efectos do recoñecemento e cálculo dunha pensión posterior, calquera que fose a súa causa. Tampouco será computable para efectos de ascensos, trienios e demais dereitos pasivos que poidan corresponder segundo o réxime de Seguridade Social que sexa de aplicación ao funcionario”.
Se ben o artigo é claro á hora de determinar que o período de tempo que discorre entre a inhabilitación e a rehabilitación na condición de funcionario, non pode ser tido en conta a ningún efecto, e en concreto, non pode ser considerado para efectos de “ascensos, trienios, e demais dereitos pasivos”, o que supón unha consecuencia lóxica para o este período; o que tamén permite entender o citado precepto é que si se conservan os dereitos xerados na carreira administrativa ata o momento no que se produce a inhabilitación.
En concreto, formarían parte da carreira administrativa, ademais da antigüidade, que se reflicte nos trienios e dereitos pasivos, a carreira propiamente dita, que se constata nos postos desempeñados e, en concreto, no grao persoal consolidado que iso representa e que conecta directamente co que o artigo denomina “ascensos”.
Por outra banda, ha de terse en conta que, unha vez que é concedida a rehabilitación na condición de funcionario, a regulación que posúe o Real Decreto 2669/1998, do 11 de decembro, en canto á forma de proceder para a asignación de posto de traballo, é común e aplicable aos distintos supostos que poden dar lugar á rehabilitación, incluída a rehabilitación tras ser condenado a pena principal ou accesoria de inhabilitación.
Por todo iso, enténdese que, unha vez producida a rehabilitación, o funcionario recupera os dereitos de carreira xerados ata o momento da súa inhabilitación, entre os que se atoparía o grao persoal consolidado.
Todo o anterior indícase sen prexuízo de lembrar que, de acordo con o réxime de competencias deste centro directivo, as respostas a consultas que emite esta dirección xeral posúen carácter meramente informativo e, en consecuencia, non teñen carácter de criterio vinculante, nin orixinan dereitos nin expectativas de dereito, nin implican vinculación algunha co tipo de procedementos a que se refiran. Ademais, ao carecer de carácter preceptivo ou vinculante, os órganos destinatarios das estas respostas poderán, no seu caso, adoptar finalmente unha decisión que non se corresponda co parecer contido nas mesmas.
As respostas a consultas contidas neste boletín atenden ás cuestións expostas á luz da normativa vixente no momento da súa emisión, de maneira que estas respostas poden verse afectadas por modificacións lexislativas posteriores ou resolucións xudiciais.