Xornada de verán ampliada por fillos de ata 12 anos.
A xornada intensiva de verán desde o 1 de xuño e ata o 30 de setembro por causas de conciliación configúrase como un dereito individual de cada funcionario e, por tanto, aínda cando ambos os proxenitores presten servizos nunha mesma unidade, non cabería limitar este dereito por tal circunstancia. Deberá quedar acreditado que existen motivos de conciliación para poder acollerse á esta xornada; polo que o centro xestor poderá solicitar a documentación que acredite en cada caso tal extremo.
A consulta refírese ao goce da xornada de verán establecida no apartado 7.1 da Resolución do 28 de febreiro de 2019, da Secretaría de Estado de Función Pública, pola que se ditan instrucións sobre xornada e horarios de traballo do persoal ao servizo da Administración Xeral do Estado e os seus organismos públicos. En concreto, solicítase informe respecto de se ambos os proxenitores poden gozar desta xornada desde o 1 de xaneiro e ata o 30 de setembro, cando ambos presten servizos na mesma unidade administrativa.
Así mesmo, solicítase informe respecto de se se ha de acreditar convivencia co menor ou custodia compartida, en caso de separación ou divorcio.
O artigo 47 do texto refundido da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público, aprobado polo Real Decreto Lexislativo 5/2015, do 30 de outubro, dispón que: “As Administracións Públicas establecerán a xornada xeral e as especiais de traballo dos seus funcionarios públicos. A xornada de traballo poderá ser a tempo completo ou a tempo parcial”.
Doutro lado, o apartado 7.1 da Resolución do 28 de febreiro de 2019, ao regular a xornada intensiva de verán, establece o que segue:
“7.1 Durante o período comprendido entre o 16 de xuño e o 15 de setembro, ambos inclusive, poderase establecer unha xornada intensiva de traballo, a razón de seis horas e media continuadas de traballo, a desenvolver entre as 8:00 e as 15:00 horas, de luns a venres. No caso dos empregados e empregadas que realicen xornada só de tarde deberán realizar seis horas e media continuadas de traballo, entre as 14:30 e as 21:30 horas, de luns a venres.
Por motivos de conciliación da vida familiar e laboral, os empregados e empregadas públicos con descendentes ou persoas suxeitas á súa tutela ou acollemento de ata 12 anos de idade, sempre que convivan co solicitante e dependan deste, estando ao seu cargo, poderán acollerse a esta modalidade de xornada intensiva desde o 1 de xuño e ata o 30 de setembro. Este dereito poderá exercerse tamén no ano en que o menor cumpra a idade de 12 anos. (…)”.
Pola súa banda, o apartado 2.4.e) da Resolución, establece que o calendario laboral haberá de respectar, en todo caso a acomodación do horario ás necesidades do servizo e ás funcións do centro.
É dicir, o apartado 7.1 da citada Resolución prevé, por unha banda, a posibilidade de establecer unha xornada de verán, desde o 16 de xuño ao 15 de setembro; e por outra, o dereito dos empregados públicos incluídos no ámbito de aplicación da mesma, de poder acollerse á xornada de verán, por motivos de conciliación da vida persoal, familiar e laboral, desde o 1 de xuño e ata o 30 de setembro.
Ademais, esta xornada hase de prever no correspondente calendario laboral, o cal, como se indicou deberá respectar, en todo caso, as necesidades do servizo e as funcións do centro.
Tanto a xornada de verán como a extensión desta que se produce por motivos de conciliación da vida persoal, familiar e laboral para quen teñen fillos de ata doce anos de idade, é un dereito individual de cada un dos proxenitores na súa condición de tales, sen que se estableceu limitación algunha nese sentido.
É dicir, a adaptación da xornada por causas de conciliación da vida persoal, laboral e familiar prevese como un dereito individual de cada funcionario e, por tanto, aínda cando ambos os proxenitores presten servizos nunha mesma unidade, non cabería limitar este dereito por tal circunstancia.
Distinta cuestión sería se se acreditasen debidamente necesidades do servizo. No entanto, ha de terse en conta que, en tanto a xornada de verán “ampliada” por causas de conciliación configúrase como un dereito pola propia Resolución, deberanse adoptar as medidas necesarias en cada unidade para que os empregados públicos poidan gozar de tal dereito e unicamente limítese o mesmo, con carácter excepcional, por necesidades de servizo debidamente acreditadas.
Por último, con relación á pregunta sobre se se ha de esixir convivencia co menor ou custodia compartida, en caso de separación ou divorcio, cabe entender, á luz do indicado no apartado 7.1, segundo parágrafo, da xa citada Resolución, que deberá quedar acreditado que existen motivos de conciliación para poder acollerse á esta xornada; polo que o centro xestor poderá solicitar a documentación que acredite en cada caso tal extremo.
Todo o anterior indícase sen prexuízo de lembrar que, de acordo con o réxime de competencias deste centro directivo, as respostas a consultas que emite esta dirección xeral posúen carácter meramente informativo e, en consecuencia, non teñen carácter de criterio vinculante, nin orixinan dereitos nin expectativas de dereito, nin implican vinculación algunha co tipo de procedementos a que se refiran. Ademais, ao carecer de carácter preceptivo ou vinculante, os órganos destinatarios das estas respostas poderán, no seu caso, adoptar finalmente unha decisión que non se corresponda co parecer contido nas mesmas.
As respostas a consultas contidas neste boletín atenden ás cuestións expostas á luz da normativa vixente no momento da súa emisión, de maneira que estas respostas poden verse afectadas por modificacións lexislativas posteriores ou resolucións xudiciais.