logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Inici Ministeri
Ministeri Organigrama
Organigrama Ministro para la Transformación Digital y de la Función Pública Secretaría de Estado de Digitalización e Inteligencia Artificial Secretaría de Estado de Telecomunicaciones e Infraestructuras Digitales Secretaria d'Estat de Funció Pública Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública Regulació Legal
Protecció de Dades Participació pública en projectes normatius
Participació pública en projectes normatius Consulta pública prèvia Audiència i informació pública
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència Instruccions de comunicació Informació addicional Seguiment del Pla
Ocupació
Ocupació Personal Laboral Personal Funcionari
Portada de Ministeri
Digitalització i IA Telecomunicació i infraestructures Digitals Funció Pública
Funció Pública La secretària
La secretària Secretaria d'Estat de Funció Pública Directora del Gabinet de la Secretaria d'Estat de Funció Pública Newsletter de Funció Pública Captació de talent Actualitat
Funció Pública
Funció Pública Qui som Accés a l'Ocupació Pública Gestiona la teva vida professional com a personal empleat públic Règim Jurídic Relacions Laborals Órganos de colaboración Registre Central de Personal Espai ISPA Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Governança Pública
Governança Pública Directora General de Gobernanza Pública Simplificació administrativa i reducció de càrregues Inspecció de Serveis Atenció a la ciutadania Qualitat en les Administracions Públiques​ Transparència Govern obert Registres electrònics i notificacions Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Incompatibilitat i conflicte d'interessos Oficina de Conflictos de Intereses Membres del Govern i Alts Càrrecs de l'Administració General de l'Estat Incompatibilitats de personal al servei de les Administracions Públiques Informes sobre compliment dels alts càrrecs MASTERCLASS: Guia del Govern Obert
Comunicació Contacte Info DANA
Info DANA Mesures adoptades en relació amb la DANA Portada d'Info Dana
Inici
  • Organigrama
  • Protecció de Dades
  • Participació pública en projectes normatius
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • Ocupació
  • Portada de Ministeri
Digitalització i IA
Telecomunicació i infraestructures Digitals
  • La secretària
  • Funció Pública
  • Governança Pública
  • Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Comunicació
Contacte
  • Mesures adoptades en relació amb la DANA
  • Portada d'Info Dana
texto
  1. Inici
  2. Funció Pública
  3. Funció Pública
  4. Règim Jurídic
  5. Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
  6. 7. Jornada i horaris.

Jornada d'estiu ampliada per fills de fins a 12 anys.

La jornada intensiva d'estiu des de l'1 de juny i fins al 30 de setembre per causes de conciliació es configura com un dret individual de cada funcionari i, per tant, encara que tots dos progenitors prestin serveis en una mateixa unitat, no caldria limitar aquest dret per tal circumstància. Haurà de quedar acreditat que existeixen motius de conciliació per a poder acollir-se a aquesta jornada; pel que el centre gestor podrà sol·licitar la documentació que acrediti en cada cas tal extrem.

La consulta es refereix al gaudi de la jornada d'estiu establerta en l'apartat 7.1 de la Resolució de 28 de febrer de 2019, de la Secretaria d'Estat de Funció Pública, per la qual es dicten instruccions sobre jornada i horaris de treball del personal al servei de l'Administració General de l'Estat i els seus organismes públics. En concret, se sol·licita informe respecte a si tots dos progenitors poden gaudir d'aquesta jornada des de l'1 de gener i fins al 30 de setembre, quan tots dos prestin serveis en la mateixa unitat administrativa.

Així mateix, se sol·licita informe respecte a si s'ha d'acreditar convivència amb el menor o custòdia compartida, en cas de separació o divorci.

L'article 47 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, disposa que: “Les Administracions Públiques establiran la jornada general i les especials de treball dels seus funcionaris públics. La jornada de treball podrà ser a temps complet o a temps parcial”.

D'un altre costat, l'apartat 7.1 de la Resolució de 28 de febrer de 2019, en regular la jornada intensiva d'estiu, estableix el que segueix:

“7.1 Durant el període comprès entre el 16 de juny i el 15 de setembre, tots dos inclusivament, es podrà establir una jornada intensiva de treball, a raó de sis hores i mitja continuades de treball, a desenvolupar entre les 8.00 i les 15.00 hores, de dilluns a divendres. En el cas dels empleats i empleades que realitzin jornada només de tarda hauran de realitzar sis hores i mitja continuades de treball, entre les 14.30 i les 21.30 hores, de dilluns a divendres.

Per motius de conciliació de la vida familiar i laboral, els empleats i empleades públics amb descendents o persones subjectes a la seva tutela o acolliment de fins a 12 anys d'edat, sempre que convisquin amb el sol·licitant i depenguin d'aquest, estant al seu càrrec, podran acollir-se a aquesta modalitat de jornada intensiva des de l'1 de juny i fins al 30 de setembre. Aquest dret podrà exercir-se també l'any que el menor compleixi l'edat de 12 anys. (…)”.

Per part seva, l'apartat 2.4.e) de la Resolució, estableix que el calendari laboral haurà de respectar, en tot cas l'acomodació de l'horari a les necessitats del servei i a les funcions del centre.

És a dir, l'apartat 7.1 de la citada Resolució preveu, d'una banda, la possibilitat d'establir una jornada d'estiu, des del 16 de juny al 15 de setembre; i per una altra, el dret dels empleats públics inclosos en l'àmbit d'aplicació d'aquesta, de poder acollir-se a la jornada d'estiu, per motius de conciliació de la vida personal, familiar i laboral, des de l'1 de juny i fins al 30 de setembre.

A més, aquesta jornada s'ha de preveure en el corresponent calendari laboral, el qual, com s'ha indicat haurà de respectar, en tot cas, les necessitats del servei i les funcions del centre.

Tant la jornada d'estiu com l'extensió d'aquesta que es produeix per motius de conciliació de la vida personal, familiar i laboral per als qui tenen fills de fins a dotze anys d'edat, és un dret individual de cadascun dels progenitors en la seva condició de tals, sense que s'hagi establert cap limitació en aquest sentit.

És a dir, l'adaptació de la jornada per causes de conciliació de la vida personal, laboral i familiar es preveu com un dret individual de cada funcionari i, per tant, encara que tots dos progenitors prestin serveis en una mateixa unitat, no caldria limitar aquest dret per tal circumstància.

Diferent qüestió seria si s'acreditessin degudament necessitats del servei. No obstant això, ha de tenir-se en compte que, en tant la jornada d'estiu “ampliada” per causes de conciliació es configura com un dret per la pròpia Resolució, s'hauran d'adoptar les mesures necessàries en cada unitat perquè els empleats públics puguin gaudir de tal dret i únicament es limiti el mateix, amb caràcter excepcional, per necessitats de servei degudament acreditades.

Finalment, en relació amb la pregunta sobre si s'ha d'exigir convivència amb el menor o custòdia compartida, en cas de separació o divorci, cal entendre, a la llum de l'indicat en l'apartat 7.1, segon paràgraf, de la ja citada Resolució, que haurà de quedar acreditat que existeixen motius de conciliació per a poder acollir-se a aquesta jornada; pel que el centre gestor podrà sol·licitar la documentació que acrediti en cada cas tal extrem.

Tot l'anterior s'indica sense perjudici de recordar que, d'acord amb el règim de competències d'aquest centre directiu, les respostes a consultes que emet aquesta direcció general posseeixen caràcter merament informatiu i, en conseqüència, no tenen caràcter de criteri vinculant, ni originen drets ni expectatives de dret, ni impliquen cap vinculació amb el tipus de procediments a què es refereixin. A més, en mancar de caràcter preceptiu o vinculant, els òrgans destinataris d'aquestes respostes podran, si escau, adoptar finalment una decisió que no es correspongui amb el parer contingut en aquestes.

Les respostes a consultes contingudes en aquest butlletí atenen de les qüestions plantejades a la llum de la normativa vigent en el moment de la seva emissió, de manera que aquestes respostes poden veure's afectades per modificacions legislatives posteriors o resolucions judicials.

  • Guia de navegació
  • Mapa
  • Contacte
  • Nota Legal
  • Accessibilitat
  • Sistema intern d'informació
  • Política de cookies

© Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública

Política de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies