Abórdanse diversas cuestións relativas ao prazo posesorio en diferentes supostos: cando se obtén por concurso o posto que se vén desempeñando en comisión de servizos, cando se obtén por concurso outro posto que se vén ocupando tamén con carácter definitivo, no caso de obter un posto por comisión de servizos, así como cando se accede a un novo Corpo ou Escala pero non se cambia de posto de traballo.
Diferentes cuestións sobre prazos posesorios
A consulta expón os seguintes supostos con relación ao prazo posesorio:
1) Cando se obtén por concurso o posto que se vén desempeñando en comisión de servizos.
2) Cando se obtén por concurso outro posto que se vén ocupando tamén con carácter definitivo.
3) Para a comisión de servizos.
4) Cando se accede a un novo Corpo ou Escala pero non se cambia de posto de traballo.
Primeiro.- Prazo posesorio cando se obtén por concurso o posto que se viña desempeñando en comisión de servizos.
Con relación ao prazo de toma de posesión dun posto de traballo obtido por concurso, o artigo 48.1 do Regulamento Xeral de Ingreso do Persoal ao Servizo da Administración Xeral do Estado e de provisión de postos de traballo e promoción profesional dos funcionarios da Administración Xeral do Estado, aprobado por Real Decreto 364/1995, do 10 de marzo, sinala o que segue:
“O prazo para tomar posesión será de tres días hábiles se non implica cambio de residencia do funcionario, ou dun mes se comporta cambio de residencia ou o reingreso ao servizo activo.
O prazo de toma de posesión empezará a contarse a partir do día seguinte ao do cesamento, que deberá efectuarse dentro dos tres días hábiles seguintes á publicación da resolución do concurso no Boletín Oficial do Estado. Se a resolución comporta o reingreso ao servizo activo, o prazo de toma de posesión deberá computarse desde a esta publicación”.
O funcionario que adquire por concurso o posto de traballo que previamente viña desempeñando en comisión de servizos, non cambia de posto de traballo, senón que se produce un cambio na forma de ocupación, que pasará de ser provisional a definitiva.
No entanto, se no momento en que se realizou a comisión de servizos non gozou do período posesorio, enténdese que si procedería entón a concesión do correspondente prazo posesorio.
Esta interpretación, por outra banda, corresponderíase, mutatis mutandis, coa que realizou a Comisión Superior de Persoal en relación co permiso contemplado na Disposición adicional 5ª do Regulamento Xeral de Ingreso, aprobado polo Real Decreto 364/1995, ao entender que este permiso resulta de aplicación ao persoal que, aínda non accedendo a un novo posto de traballo, non gozase no seu día do correspondente prazo posesorio retribuído.
Segundo.- Por outra banda, aqueles funcionarios que ocupando un posto con carácter definitivo obteñan outro por concurso, enténdese que terán dereito a gozar do prazo posesorio, aínda que o posto adxudicado por concurso sexa de similares características ao que viña desempeñando, ou se atope na mesma sede, xa que a norma regulamentaria á hora de configurar o prazo posesorio circunscríbeo só á “residencia” –outorgando un prazo posesorio maior ou menor dependendo de se existe ou non cambio de residencia, sen que por outra banda inclúanse outros requisitos para a súa concesión.
Terceiro.- O prazo posesorio para o caso de comisión de servizos está previsto no artigo 64.4 do Regulamento Xeral de Ingreso do Persoal ao servizo da Administración xeral do Estado e de Provisión de Postos de traballo e Promoción Profesional dos Funcionarios Civís da Administración xeral do Estado, aprobado polo Real Decreto 364/1995, do 10 de marzo.
Este artigo 64.4 do citado Regulamento dispón que: “se a comisión non implica cambio de residencia do funcionario, o cesamento e a toma de posesión deberán producirse no prazo de tres días desde a notificación do acordo de comisión de servizos; se implica cambio de residencia, o prazo será de oito días nas comisións de carácter voluntario e de trinta nas de carácter forzoso”.
Por tanto, o citado precepto establece un prazo único para o cesamento e a toma de posesión, de forma que o funcionario haberá de levar a cabo dentro do este prazo tanto o cesamento como a toma de posesión, de maneira que canto máis tarde se produza o cesamento, menos tempo restará para a toma de posesión.
No entanto, deberase ter en conta a este respecto que a finalidade do prazo posesorio é a realización das xestións necesarias para levar a cabo tanto o cesamento como a toma de posesión, así como a incorporación ao posto de traballo, e que ambos os trámites se han de realizar en días sucesivos, non podendo solaparse ambos nun mesmo día.
Así mesmo, resulta necesario sinalar que os prazos establecidos para a comisión de servizos no artigo 64.4 do Regulamento Xeral de Ingreso e Provisión refírense a días naturais, non a días hábiles. Neste sentido, cando o Regulamento quere establecer prazos en días hábiles sinálao expresamente, como por exemplo sucede no artigo 48 do mesmo Regulamento.
Cuarto.- Cando se accede a un novo Corpo ou Escala pero non se cambia de posto de traballo, a Disposición adicional quinta do Regulamento Xeral de Ingreso do Persoal ao servizo da Administración Xeral do Estado e de Provisión de Postos de Traballo e Promoción Profesional dos Funcionarios Civís da Administración Xeral do Estado, aprobado polo Real Decreto 364/1995, do 10 de marzo, establece o seguinte:
“Os funcionarios de carreira en servizo activo ou situación asimilada que accedan a un novo Corpo ou Escala terán dereito, a partir da toma de posesión, a un permiso retribuído de tres días hábiles se o destino non implica cambio de residencia do funcionario e dun mes se o comporta”.
Por tanto, a citada disposición adicional vén resolver o problema que se presentaba aos funcionarios de carreira que accedían a un novo Corpo ou Escala para efectuar o traslado ao novo destino, xa que de cesar no Corpo ou Escala anterior, pasando obrigatoriamente á situación de excedencia neles, deixaban de percibir as súas retribucións, sen devindicar as correspondentes ao novo Corpo ou Escala ata a data de toma de posesión do novo destino, requisito indispensable para obter a condición de funcionario de carreira destes. Este problema agravábase para aqueles funcionarios cuxo novo destino determinaba un cambio de residencia e traslado de mobiliario e aveños.
Pola súa banda, a Comisión Superior de Persoal, no seu Acordo do 13 de xullo de 1995, o cal foi ratificado con data 5 de outubro de 2007, dispuxo que:
“Este permiso ten por obxecto que todo o persoal que se atopa prestando servizos na Administración, e accede a un Corpo ou Escala por promoción interna ou quenda libre, goce dun período retribuído para incorporarse ao seu novo posto de traballo, o que non ocorre en todos os casos.
En consecuencia, este permiso só se aplicará ao persoal que non gozase de prazo posesorio retribuído”.
Por tanto, enténdese, de acordo con a esta interpretación, que poderán gozar do este permiso tamén aqueles funcionarios que, aínda non accedendo a un novo posto de traballo, non gozasen no seu día do correspondente prazo posesorio retribuído.
Todo o anterior indícase sen prexuízo de lembrar que, de acordo con o réxime de competencias deste centro directivo, as respostas a consultas que emite esta dirección xeral posúen carácter meramente informativo e, en consecuencia, non teñen carácter de criterio vinculante, nin orixinan dereitos nin expectativas de dereito, nin implican vinculación algunha co tipo de procedementos a que se refiran. Ademais, ao carecer de carácter preceptivo ou vinculante, os órganos destinatarios das estas respostas poderán, no seu caso, adoptar finalmente unha decisión que non se corresponda co parecer contido nas mesmas.
As respostas a consultas contidas neste boletín atenden ás cuestións expostas á luz da normativa vixente no momento da súa emisión, de maneira que estas respostas poden verse afectadas por modificacións lexislativas posteriores ou resolucións xudiciais.