Non é posible nomear a un funcionario nun posto de traballo obtido por concurso cando este posto segue ocupado por diferir o cesamento. No caso de que, por motivos de continuidade do servizo, deséxese proceder ao inmediato nomeamento, o Subsecretario debería emitir nova resolución de cesamento do funcionario que está a ocupar o posto na actualidade para que poida incorporarse o adxudicatario do posto por concurso.
Posibilidade de nomear a funcionario en posto de traballo obtido por concurso cando este posto segue ocupado por diferir o cesamento.
A cuestión exposta versa sobre cal é a solución xurídica para o caso dun funcionario ao que se lle adxudica un posto de traballo a través dun concurso de méritos e, no momento de tomar posesión e, mesmo, durante o prazo posesorio, este posto atópase ocupado por outro funcionario ao que se lle diferiu o seu cesamento.
Así, en primeiro lugar, cabe analizar o marco xurídico de aplicación. A disposición final cuarta do Real Decreto Lexislativo 5/2015, do 30 de outubro, polo que se aproba o texto refundido da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público (TREBEP), difire a entrada en vigor das disposicións relativas á provisión de postos de traballo e mobilidade ata a entrada en vigor das leis de Función Pública que se diten en desenvolvemento do Estatuto.
De acordo con o disposto na disposición final cuarta do TREBEP, que establece no seu apartado segundo:
“Ata que se diten as Leis de Función Pública e as normas regulamentarias de desenvolvemento manteranse en vigor en cada Administración Pública as normas vixentes sobre ordenación, planificación e xestión de recursos humanos en tanto non se opoñan ao establecido neste Estatuto”
En consecuencia, continúan vixentes as disposicións relativas á provisión de postos e mobilidade regulados pola Lei 30/1984, do 2 de agosto, de Medidas para a reforma da Función Pública e o Real Decreto 364/1995, do 10 de marzo, que aproba o Regulamento Xeral de Ingreso do persoal ao servizo da Administración Xeral do Estado e de provisión de postos de traballo e promoción profesional dos funcionarios civís da Administración Xeral do Estado.
Tendo en conta o anterior, a cuestión exposta céntrase na posibilidade de nomear a un funcionario en posto de traballo obtido por concurso cando este posto segue ocupado por diferir o cesamento de quen ocupa o posto na actualidade.
A este respecto, cabe lembrar que os postos de traballo do persoal funcionario, polas súas propias características, só poden ser ocupados por un funcionario, sen que sexa posible en ningún caso a ocupación simultánea dun posto de traballo por máis dun funcionario.
Neste marco, o prazo de toma de posesión dun posto de traballo obtido por concurso, conforme o artigo 48.1 do Regulamento Xeral de Ingreso do Persoal ao Servizo da Administración Xeral do Estado e de provisión de postos de traballo e promoción profesional dos funcionarios da Administración Xeral do Estado, aprobado por Real Decreto 364/1995, do 10 de marzo, é:
“O prazo para tomar posesión será de tres días hábiles se non implica cambio de residencia do funcionario, ou dun mes se comporta cambio de residencia ou o reingreso ao servizo activo.
O prazo de toma de posesión empezará a contarse a partir do día seguinte ao do cesamento, que deberá efectuarse dentro dos tres días hábiles seguintes á publicación da resolución do concurso no Boletín Oficial do Estado.
Se a resolución comporta o reingreso ao servizo activo, o prazo de toma de posesión deberá computarse desde a esta publicación”.
Se o que se pretende é a continuidade do servizo de forma que o posto de traballo en cuestión non quede sen cobertura, e tendo en conta que o artigo 48 do Real Decreto 365/1995, do 10 de marzo, establece que se pode diferir o cesamento ata vinte días hábiles, o feito de que se incorpore efectivamente o titular que obtivo o posto por concurso, satisfai este requisito de continuidade polo que, a criterio deste Centro Directivo, o Subsecretario tería que emitir unha nova resolución deixando sen efecto a que aprazaba a data de cesamento do funcionario e establecendo unha nova data acorde coa toma de posesión do novo titular.
Desta forma o posto queda cuberto de maneira continuada e iso sen prexuízo de sinalar que os funcionarios que teñen diferido o seu cesamento, á súa vez, deberán estar á espera de tomar posesión nun novo posto obtido por concurso de méritos.
En conclusión, tanto en canto a norma prevé que o cesamento se pode diferir ata vinte días e o titular vai incorporarse de maneira inmediata ao posto, a criterio deste Centro Directivo, o Subsecretario debería emitir nova resolución de cesamento do funcionario que está a ocupar o posto na actualidade para que poida incorporarse o adxudicatario do posto por concurso.
Todo o anterior indícase sen prexuízo de lembrar que, de acordo con o réxime de competencias deste centro directivo, as respostas a consultas que emite esta dirección xeral posúen carácter meramente informativo e, en consecuencia, non teñen carácter de criterio vinculante, nin orixinan dereitos nin expectativas de dereito, nin implican vinculación algunha co tipo de procedementos a que se refiran. Ademais, ao carecer de carácter preceptivo ou vinculante, os órganos destinatarios das estas respostas poderán, no seu caso, adoptar finalmente unha decisión que non se corresponda co parecer contido nas mesmas.
As respostas a consultas contidas neste boletín atenden ás cuestións expostas á luz da normativa vixente no momento da súa emisión, de maneira que estas respostas poden verse afectadas por modificacións lexislativas posteriores ou resolucións xudiciais.