No caso de que un funcionario que ocupe un posto en adscrición provisional non se presentase ao concurso do posto de traballo que vén ocupando e obter finalmente outro funcionario, enténdese que quedaría a disposición do órgano competente que lle atribuiría o desempeño provisional dun posto correspondente ao seu Corpo ou Escala.
Consecuencias de que un funcionario non se presente ao concurso de méritos da praza que ocupa en adscrición provisional.
A cuestión exposta versa sobre a situación na que queda o funcionario que ocupa un posto en adscrición provisional se, convocada a provisión do posto mediante concurso, este non se presenta.
Así, en primeiro lugar, cabe analizar o marco xurídico de aplicación. A disposición final cuarta do Real Decreto Lexislativo 5/2015, do 30 de outubro, polo que se aproba o texto refundido da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público, difire a entrada en vigor das disposicións relativas á provisión de postos de traballo e mobilidade ata a entrada en vigor das leis de Función Pública que se diten en desenvolvemento do Estatuto. De acordo con o disposto na disposición final cuarta do TREBEP, que establece no seu apartado segundo:
“Ata que se diten as Leis de Función Pública e as normas regulamentarias de desenvolvemento manteranse en vigor en cada Administración Pública as normas vixentes sobre ordenación, planificación e xestión de recursos humanos en tanto non se opoñan ao establecido neste Estatuto”
En consecuencia, continúan vixentes as disposicións relativas á provisión de postos e mobilidade regulados pola Lei 30/1984, do 2 de agosto, de Medidas para a reforma da Función Pública e o Real Decreto 364/1995, do 10 de marzo, que aproba o Regulamento Xeral de Ingreso do persoal ao servizo da Administración Xeral do Estado e de provisión de postos de traballo e promoción profesional dos funcionarios civís da Administración Xeral do Estado.
En concreto, e no relativo á figura da adscrición provisional, esta aparece regulada no artigo 63 do Real Decreto 364/1995, do 10 de marzo, onde se regulan os supostos nos que cabe a mesma.
As adscricións provisionais constitúen unha excepción ao réxime xeral de provisión de postos de traballo e prodúcense en supostos taxados, e por tratarse dun suposto excepcional e temporal de provisión de postos de traballo, tal provisionalidade non pode ser duradeira no tempo, de forma que os postos ocupados por este sistema han de considerarse vacantes para efectos da súa inclusión na forma ordinaria máis inmediata de provisión, sen que esta fórmula de adscrición provisional poida considerarse unha forma alternativa de provisión de postos de traballo, substituíndo os procedementos ordinarios de provisión (concurso e libre designación, nos casos en que esta proceda) non podendo xustificarse fóra dos casos sinalados, nin erixirse nun mecanismo normal e ordinario de provisión, en canto significaría a conversión da excepción en regra xeral, e a consecuente xeración de grandes doses de inseguridade e incerteza sobre a actuación administrativa, segundo reiterada xurisprudencia de diversos Tribunais Superiores Xustiza.
Por esta razón, tendo en conta o carácter excepcional e taxado da utilización da adscrición provisional, o apartado 2 do artigo 72 do mesmo Regulamento, dispón que “os postos cubertos mediante adscrición provisional convocaranse para a súa cobertura con carácter definitivo polos sistemas previstos nas relacións de postos de traballo. Os funcionarios que os desempeñen terán a obriga de participar nas correspondentes convocatorias”.
En conclusión, existe unha obriga dos adscritos provisionalmente de concursar nas correspondentes convocatorias do posto que ocupan a teor do art. 72.2 do Regulamento, non tratándose nese suposto dunha participación voluntaria nun concurso de provisión de postos de traballo senón dunha obriga legal de participación nas correspondentes convocatorias e respecto do posto que se ocupa provisionalmente e, por iso, non se esixe nestes casos o requisito de permanencia en destino definitivo durante dous anos para poder participar.
Tendo en conta o anterior, a cuestión exposta céntrase nas consecuencias para un funcionario que non se presenta ao concurso de méritos da praza que ocupa en adscrición provisional.
Como se sinalaba, a participación no concurso non é voluntaria, pero a norma non establece consecuencia algunha no caso de que quen ocupa a praza non se presente ao correspondente procedemento de provisión. Sen prexuízo diso, enténdese que a solución sería o quedarse na mesma situación na que quedaría no caso de que si participase no concurso, pero non obtivese a praza, conforme o artigo 21.2.b) da Lei 30/1984, do 2 de agosto, de Medidas para a Reforma da Función Pública, que establece:
“Os funcionarios que cesen nun posto de traballo sen obter outro polos sistemas previstos no artigo anterior, quedarán a disposición do Subsecretario, Director do Organismo, Delegado do Goberno ou Subdelegado do Goberno ou órganos análogos das demais Administracións, que lles atribuirán ao desempeño provisional dun posto correspondente ao seu Corpo ou Escala”.
É dicir, no caso de que un adscrito provisionalmente non se presentase ao concurso do posto de traballo que vén ocupando e ocupar outro funcionario, quedaría a disposición do órgano competente que lle atribuiría o desempeño provisional dun posto correspondente ao seu Corpo ou Escala.
Todo o anterior indícase sen prexuízo de lembrar que, de acordo con o réxime de competencias deste centro directivo, as respostas a consultas que emite esta dirección xeral posúen carácter meramente informativo e, en consecuencia, non teñen carácter de criterio vinculante, nin orixinan dereitos nin expectativas de dereito, nin implican vinculación algunha co tipo de procedementos a que se refiran. Ademais, ao carecer de carácter preceptivo ou vinculante, os órganos destinatarios das estas respostas poderán, no seu caso, adoptar finalmente unha decisión que non se corresponda co parecer contido nas mesmas.
As respostas a consultas contidas neste boletín atenden ás cuestións expostas á luz da normativa vixente no momento da súa emisión, de maneira que estas respostas poden verse afectadas por modificacións lexislativas posteriores ou resolucións xudiciais.