Subdirecció General de Dades per a l'Ocupació Pública
Qui som
El Registre Central de Personal (RCP) és el registre administratiu de l'Administració General de l'Estat. En ell s'inscriuen els actes i resolucions que afecten de la vida administrativa del personal inclòs en el seu àmbit d'aplicació. Està regulat pel Reial decret 2073/1999, de 30 de desembre, pel qual es modifica el Reglament del Registre Central de Personal i les normes de coordinació amb els de les restants Administracions públiques. (Continuar llegint)
Funcions
- La gestió del Registre Central de Personal.
- El seguiment i anàlisi de les retribucions dels càrrecs electes i dels llocs d'empleats públics de les administracions de les comunitats autònomes i entitats que integren l'Administració Local.
Una mica d'història
El Registre Central de Personal té el seu origen en l'article 12 del Decret 315/1964, de 7 de febrer, pel qual s'aprova la Llei articulada de Funcionaris Civils de l'Estat. (Continuar llegint)
Algunes xifres
En el Registre Central de Personal s'emmagatzemen dades de quasi 2.000.000 d'empleats públics, dels quals més de 300.000 tenen un expedient obert amb alguna de les Administracions Públiques a les quals serveix el Registre Central de Personal. En els últims 10 anys, s'han realitzat una mitjana de 40.000 inscripcions a l'any, amb una clara tendència ascendent des de l'any 2015, i quasi 500.000 anotacions a l'any, de manera que hi ha més de 20 milions de documents emmagatzemats.
Preguntes freqüents
En el Registre Central de Personal (RCP) s'inclou, amb caràcter general, al personal de l'Administració General de l'Estat, d'acord amb l'àmbit d'aplicació del seu Reglament (Reial decret 2073/1999, de 30 de desembre, pel qual es modifica el Reglament del Registre Central de Personal i les normes de coordinació amb els de les restants Administracions públiques).
En este Registre no existeixen dades del personal Militar, de les Forces Armades i Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat, de les Comunitats Autònomes, Entitats Locals, Administració de Justícia, Institucions Sanitàries del Sistema Nacional de Salut i dels Òrgans constitucionals, així com d'altres organismes públics el personal dels quals no es regisca per la normativa general de Funció Pública, excepte quan ocupen llocs inclosos en les relacions de llocs de treball de personal funcionari de l'AGE i els seus organismes públics. En estos casos sí que figuren en el RCP, però únicament existeixen dades de la seua activitat laboral en l'Administració General de l'Estat.
Respecte al contingut de la informació, ha de tindre's en compte que la qualitat de la mateixa serà major a partir del primer reglament regulador del RCP (1986) i de l'aprovació de les primeres Relacions de Llocs de treball (1988-1990).
La informació procedeix de les dades del Registre Central de Personal, que realitza les seues anotacions a partir de les notificacions dels actes administratius de gestió de personal adoptats pels centres gestors competents, havent variat el tipus de dades registrals en funció de la legislació vigent a cada moment.
La qualitat dels mateixos serà major a partir del primer reglament regulador del RCP (1986) i de l'aprovació de les primeres Relacions de Llocs de treball (1988-1990).
El Registre Central de Personal (RCP) realitza les seues anotacions partint de la notificació dels actes administratius de gestió de personal adoptats pels centres gestors competents a través dels documents establits a aquest efecte (tinga's en compte que la incorporació d'estos documents pot tardar diversos dies). Per això, com a norma general, en el cas que detectara un error o una omissió de dades, haurà de dirigir-se al centre gestor corresponent, a fi que esmene l'error o omissió i remeta de nou el document registral amb les dades correctes al RCP.
No obstant això, a vegades, el RCP procedeix a corregir, d'ofici o a instàncies dels empleats públics interessats, errors tipogràfics o materials (per exemple: data de naixement errònia).
En tal cas, si troba errors materials, pot dirigir-se, en exercici dels drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, a la Subdirecció General del Registre Central de Personal, mitjançant sol·licitud presentada en el registre general, que els corregirà d'ofici, prèvia comprovació del document justificatiu.
Nota específica per al personal laboral civil del Ministeri de Defensa: La informació enviada al RCP pel Ministeri de Defensa respecte del seu personal laboral civil, es refereix als actes produïts a partir del 2/12/1998, quan es va produir l'entrada en vigor del “Conveni Únic per al Personal Laboral de l'Administració General de l'Estat”. No existeix actualment la possibilitat de recollir en els expedients personals dades anteriors a eixa data.
Perquè es produïsca una anotació, és necessària la comunicació de l'acte administratiu en el qual té el seu origen aquesta anotació per part de la unitat de personal de què depenga l'empleat (d'ofici o prèvia sol·licitud d'aquest).
Els títols, diplomes i cursos que són objecte d'anotació es recullen en l'Annex II de la Resolució de 3 de març de 2004, de la Secretaria d'Estat per a l'Administració Pública, per la qual s'establixen i modifiquen determinats models registrals i es dicten instruccions sobre anotació en el Registre Central de Personal (BOE de 16.03.14).
El fet que no figuren anotats en el RCP no és un obstacle per a la seua constància en l'expedient existent en la unitat de personal corresponent ni per a la seua presentació i, en el seu cas, valoració en els concursos en els quals siguen exigits com a mèrits.
- Expedient personal
Certificat sobre la totalitat dels seients existents en el RCP. En tindre un contingut més ampli, la seua emissió pot ser menys ràpida que la dels certificats sobre qüestions específiques, que s'exposen a continuació. Per tant, és recomanable ajustar la sol·licitud del certificat a les dades que realment es necessiten.
- Situació administrativa
Per Cossos, Escales i Convenis.
- Destine
- Grau personal
- Titulacions, cursos i mèrits
- Versions de posat
- Llicències
- Sancions
- Modificació de jornada
- Triennis i serveis previs
Notes importants:
Tinga en compte que si només es desitja consultar els dades que consten en el RCP a efectes informatius, pot realitzar una consulta de l'expedient personal i sol·licitar un informe. Estos informes s'obtenen de manera automàtica, en el moment, sense necessitat de dur a terme cap sol·licitud.
A més, en la seu de Funciona i en la Carpeta Ciutadana pot obtindre els documents registrals associats als seients.
El Registre Central de Personal (RCP) no expedeix Informes de Vida Laboral (el fa la Tresoreria General de la Seguretat Social) ni certificats de serveis prestats (els expedeixen les unitats de personal dels diferents Ministeris o organismes).