Inscripció del grau personal
Informació general
El grau personal consolidat es valorarà com a mèrit general en funció de l'interval de nivell de la subescala en què es concursa, fins a un màxim de 2, 50 punts, de la manera següent:
Perquè puga ser valorat, ha de remetre's la resolució de reconeixement per a la seua inscripció en el Registre Integrat conforme es descriu en els apartats següents.
Inscripció de grau inicial
El grau personal inicial del personal funcionari d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional serà el corresponent al nivell de complement de destinació del lloc assignat com a primera destinació definitiva després de la superació del corresponent procés selectiu.
Transcorreguts dos anys, o tres amb interrupció, el reconeixement del grau s'efectuarà per l'Administració en què el funcionari preste els seus serveis en el moment de la consolidació donant comunicació al Ministeri d'Hisenda i Funció Pública a l'efecte de la seua inscripció en el Registre Integrat.
Si en eixe temps el funcionari haguera ocupat altres llocs, diferents a l'assignat com a primera destinació, haurà d'acreditar-se en l'expedient que els llocs ocupats són de nivell superior o igual al grau la inscripció del qual se sol·licita. Esta acreditació pot dur-se a terme mitjançant la incorporació dels certificats que procedisquen en l'apartat del formulari: “Un altre/s documente/s que estime convenients “. Si són diversos documents podrà incloure'ls com un únic fitxer en format zip, rar o similars.
La tramitació es durà a terme a través del formulari disponible en la seu electrònica: https://sede.administracionespublicas.gob.es/procedimientos/portada/ida/0/idp/306
Inscripció de graus successius
Una vegada inscrit el grau inicial (descrit en l'apartat anterior), podrà sol·licitar-se la inscripció dels diferents graus que vaja consolidant al llarg de la seua vida administrativa.
El grau personal es consolida per l'acompliment d'un o més llocs del nivell corresponent durant dos anys continuats o tres amb interrupció.
Els funcionaris que obtinguen un lloc de treball superior en més de dos nivells al corresponent al seu grau personal, consolidaran cada dos anys de serveis continuats, el grau superior en dos nivells al qual posseïren, sense que en cap cas puguen superar el corresponent al del lloc exercit, ni l'interval de nivells corresponent al seu Cos o Escala.
El reconeixement del grau s'efectuarà per l'Administració en què el funcionari preste els seus serveis en el moment de la consolidació donant comunicació al Ministeri d'Hisenda i Funció Pública a l'efecte de la seua inscripció en el Registre Integrat.
Si en eixe temps el funcionari haguera ocupat altres llocs, diferents, haurà d'acreditar-se en l'expedient que els llocs ocupats són de nivell superior o igual al grau la inscripció del qual se sol·licita. Esta acreditació pot dur-se a terme mitjançant la incorporació dels certificats que procedisquen en l'apartat del formulari: “Un altre/s documente/s que estime convenients “. Si són diversos documents podrà incloure'ls com un únic fitxer en format zip, rar o similars.
La tramitació es durà a terme a través del formulari disponible en la seu electrònica: https://sede.administracionespublicas.gob.es/procedimientos/portada/ida/0/idp/306
Casos especials
Inscripció del grau consolidat trobant-se en comissió de serveis.
L'administració competent per al seu reconeixement és aquella en la qual el personal funcionari es troba prestant serveis en el moment de la consolidació, però amb la particularitat que el temps transcorregut en esta situació serà tingut en compte a l'efecte de consolidació del grau personal corresponent al nivell del lloc des del qual es produïx la comissió. Esta circumstància haurà de fer-se constar en la resolució de reconeixement. També haurà d'acreditar-se que el lloc ocupat en comissió és d'igual o superior nivell al grau la inscripció del qual se sol·licita. Esta acreditació pot dur-se a terme mitjançant la incorporació dels certificats que procedisquen en l'apartat del formulari: “Un altre/s documente/s que estime convenients “
La tramitació es durà a terme a través del formulari disponible en la seu electrònica: https://sede.administracionespublicas.gob.es/procedimientos/portada/ida/0/idp/306
Grau consolidat en situació de serveis en altres administracions públiques
El grau personal reconegut al personal funcionari d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional en la situació administrativa de servei en altres Administracions Públiques serà inscrit en el Registre Integrat quan reingresse al servei actiu en l'Administració Local
Grau en supòsits de canvi de subescala
El grau personal consolidat i inscrit en una subescala i/o categoria es conservarà d'ofici en la nova subescala i/o categoria a la qual accedisca el personal funcionari dins de l'Escala de funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional, llevat que el personal funcionari interessat opte de manera expressa i per escrit remés a la Direcció General de la Funció Pública per no conservar-ho.
Esta opció haurà de ser exercida en el termini màxim de dos anys des que s'accedisca a la nova subescala/categoria.
La presentació de l'escrit sol·licitant la no conservació del grau podrà presentar-se a través del Registre Electrònic General de l'Administracion general de l'estat (https://sede.administracion.gob.es/pag_sede/servicioselectronicos/registroelectronicocomun.html), dirigit a la Subdirecció General de Relacions amb altres administracions.
Normativa d'aplicació: