logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Inici Ministeri
Ministeri Organigrama
Organigrama Ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals Secretaria d'Estat de Funció Pública Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública Regulació Legal
Protecció de Dades Participació pública en projectes normatius
Participació pública en projectes normatius Consulta pública prèvia Audiència i informació pública
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència Instruccions de comunicació Informació addicional Seguiment del Pla
Empleo
Empleo Personal Laboral Personal Funcionari
Portada de Ministeri
Digitalització i IA Telecomunicació i infraestructures Digitals Funció Pública
Funció Pública La secretaria
La secretaria Secretaria d'Estat de Funció Pública Directora del Gabinete de la Secretaría de Estado de Función Pública Newsletter de Funció Pública Captació de talent Actualitat
Funció Pública
Funció Pública Qui som Accés a l'Ocupació Pública Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic Règim Jurídic Relacions Laborals Órganos de colaboración Registre Central de Personal Espai ISPA Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Governança Pública
Governança Pública Directora General de Gobernanza Pública Simplificació administrativa i reducció de càrregues Inspecció de Serveis Atenció a la ciutadania Qualitat en les Administracions Públiques​ Transparència Govern obert Registres electrònics i notificacions Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Incompatibilitat i conflicte d'interessos Oficina de Conflictos de Intereses Membres del Govern i Alts Càrrecs de l'Administració General de l'Estat Incompatibilitats de personal al servei de les Administracions Públiques MASTERCLASS: Guia del Govern Obert Informes sobre compliment dels alts càrrecs
Comunicació Contacte Info DANA
Info DANA Medidas adoptadas en relación con la DANA Portada d'Info Dana
Inici
  • Organigrama
  • Protecció de Dades
  • Participació pública en projectes normatius
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • Empleo
  • Portada de Ministeri
Digitalització i IA
Telecomunicació i infraestructures Digitals
  • La secretaria
  • Funció Pública
  • Governança Pública
  • Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Comunicació
Contacte
  • Medidas adoptadas en relación con la DANA
  • Portada d'Info Dana
texto

Funció Pública

    • Front page Qui som
    • Directora General de Funció Pública
    • Subdirector General de Planificació de Recursos Humans i Retribucions
    • Subdirectora General de Ordenación de Recursos Humanos
    • Subdirector General de Relacions Laborals
    • Subdirectora General de Relacions amb Altres Administracions
    • Subdirector General de Régimen Jurídico
      • Go to Subdirectora General de Dades per a l'Ocupació Pública
        • Go to Subdirecció General de Dades per a l'Ocupació Pública
        • Qui som
        • Una mica d'història
    • Subdirectora General del Sector Públic Institucional
    • Jefa de la Unidad de Asistencia Técnica
    • Front page Accés a l'Ocupació Pública
      • Go to Resol dubtes
      • Què és l'ocupació pública, i quin tipus d'empleades i empleats públics existeixen?
      • Per què és atractiu per a mi l'ocupació pública?
      • Com puc accedir a l'ocupació pública i quins són els requisits necessaris?
      • Quines opcions estan actualment disponibles, i com accedisc a elles?
      • Go to Coneix a fons l'Ocupació Pública
        • Go to Butlletí Estadístic del personal al servei de les Administracions Públiques
        • Boletines anteriores a 2006
        • Histórico de noticias
      • Evolució dels efectius de les Administracions Públiques
      • Evolución de los efectivos de las Comunidades Autónomas por área de actividad
      • Estudis d'envelliment de les plantilles en les Administracions Públiques
      • Go to Jornades de Captació de Talent
      • Jornades de Captació de Talent 2023
      • Jornades de Captació de Talent 2022
      • Jornadas de Captación de Talento 2021
      • Jornadas de Captación de Talento 2020
      • Jornadas de Captación de Talento 2019
      • Jornades de Captació de Talent 2024
      • Go to Convocatòries Personal Laboral
      • Información sobre Convocatorias para Personal Laboral del IV Convenio Único
      • Convocatòries de Personal Laboral fora de l'IV Conveni Únic
      • Informació sobre Convocatòries per a Personal Laboral de l'IV Conveni Únic
      • Go to Oferisques d'Ocupació Pública
        • Go to 2024
        • Distribució de places per àrees d'interés
        • Reserva de places per a persones amb discapacitat
        • Go to 2023
        • Distribució de places d'accés lliure per grup de personal funcionari i personal laboral
        • Distribució de places per àrees d'interés
        • Reserva de places per a persones amb discapacitat
        • Go to 2022
        • Distribució de places d'accés lliure per grup de personal funcionari i personal laboral
        • Reserva de places per a personal amb discapacitat
        • Distribució de places per àrees d'interés
      • Go to Convocatòries Personal Funcionari
      • Cossos i Escales Generals de funcionaris
      • Cossos i Escales Especials de funcionaris
    • Front page Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic
    • Procediments de personal
      • Go to Concursos de traslados
        • Go to Personal laboral
        • Concurs de trasllats de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic (Administració Central) - Procés Finalitzat
        • Ordre PRE/2748/2010, de 5 d'octubre, per la qual es convoca concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic (Administració Perifèrica)
        • Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat.
        • Concurs de trasllats 2015 (III Conveni Únic)
        • Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat (2016)
        • Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat (2017)
        • Concurs de trasllats personal laboral 2018
      • Go to Mobilitat de les persones ocupades públiques
        • Go to Mobilitat del personal funcionari de carrera
        • Comissions de serveis
        • Permutes
        • Autorización bases de concursos
        • Trasllat de lloc per raons de discapacitat, motius de salut i possibilitats de rehabilitació
        • Mobilitat de les funcionàries víctimes de violència de gènere
        • Go to Mobilitat del personal laboral
          • Go to CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES
            • Go to ANY 2024
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2024
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2024
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2024
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
            • Go to ANY 2023
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2023
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2023
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2023
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
            • Go to ANY 2022
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2022
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2022
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2022
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
            • Go to ANY 2021
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2021
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2021
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
          • Go to CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO
            • Go to CONVOCATÒRIES FINALITZADES
              • Go to ANY 2022
                • Go to CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2022
                • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
                • Go to CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - SEGONA CONVOCATÒRIA 2022
                • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
              • Go to ANY 2023
                • Go to CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2023
                • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - SEGONA CONVOCATÒRIA 2023
            • ANY 2024
            • Go to CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2024
            • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
          • CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2025
          • Go to CONCURS OBERT I PERMANENENTE IV CONVENI ÚNIC CAP 1 2025
          • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
        • CONCURS-EXTRAORDINARI-E0-IV-CONVENI--NICO-CE0-2025
      • Go to Reingressos al servei actiu funcionaris i laborals
        • Go to Reingresse funcionaris
        • Gestió del reingrés al servei actiu dels funcionaris de carrera
      • Reingressos laborals
      • Go to Situacions administratives personal funcionari
      • Servei actiu
      • Servei especials
      • Serveis en altres AAPP
      • Excedència voluntària per interés particular
      • Excedència voluntària per agrupació familiar
      • Excedencia por cuidado de hijo/hija o familiar
      • Excedencia por violencia de género
      • Excedencia por violencia terrorista
      • Suspensió de funcions
      • Excedència voluntària per prestació de serveis en el sector públic
      • Expectativa de destino
      • Excedència forçosa
      • Excedencia voluntaria incentivada
    • Nomenament de Cossos i Escales adscrits a la SEFP
    • Nomenament de Cossos i Escales no adscrits a la SEFP
    • Jubilacions voluntàries
    • Renuncies
    • Front page Règim Jurídic
    • Legislació i documentació d'interés
      • Go to Comissió Superior de Personal
      • Què és la Comissió Superior de Personal
      • Acords de la Comissió Superior de Personal
      • Go to Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
      • Què és Bodeco?
        • Go to 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
        • Possibilitat d'accés al Subgrup A2 amb la superació de 180 crèdits del títol oficial de Grau.
        • Nomenament d'eventual amb edat superior a 70 anys.
        • Titulacions oficials i els seus efectes per a l'ingrés en les Administracions Públiques, Organismes Públics i Ens de Dret Públic.
        • Possibilitat de compatibilitzar la realització d'un curs selectiu amb el permís per naixement.
        • Es planteja la possibilitat de prolongar en servei actiu a funcionaris interins.
        • Impossibilitat que un preparador d'oposicions puga formar part d'un òrgan de selecció.
        • Possibilitat de prendre possessió en situació d'incapacitat temporal, conseqüència o no d'embaràs, situació de risc durant l'embaràs o de baixa per maternitat.
        • Títol necessari per a l'accés a Cossos del Subgrup A1 en els quals s'exerceixen professions regulades.
        • Possibilitat de denegar la prolongació en el servei actiu.
        • Revisió de la discapacitat durant un procés selectiu.
        • Òrgan competent per a jubilar a un funcionari en situació de servei en altres Administracions Públiques.
        • Possibilitat de conducta a la jubilació per incapacitat o jubilació voluntària d'un funcionari públic quan es troba en situació de suspensió de funcions.
        • Possibilitat d'accedir a l'ocupació pública després d'haver sigut acomiadat mitjançant expedient disciplinari, sent professor amb contracte laboral.
        • Possibilitat d'anotar en el RCP el nomenament d'un funcionari interí quan ja s'és funcionari de carrera d'eixe mateix Cos.
        • Possible revocació de la concessió d'una pròrroga per a continuar en el servei actiu.
        • Posibilidad de que el personal sujeto a un contrato laboral especial de alta dirección forme parte del órgano de selección de personal laboral fijo.
        • Plazos para la toma de posesión como funcionario de carrera en la Administración del Estado.
        • Terminis processos d'estabilització.
        • Go to 2. Carrera administrativa.
        • Possibilitat de gaudi dels dies de presa de possessió en un lloc obtingut per concurs ocupat prèviament en adscripció provisional
        • Còmput del temps de permanència en la situació de serveis especials per al reconeixement de grau personal. Especial esment a l'ocupació de llocs de personal eventual
        • Possibilitat de finalitzar la prolongació en el servei actiu del funcionari al qual s'instruïx expedient disciplinari
        • Còmput del termini possessori a l'efecte de consolidació de grau personal
        • Possibilitat que el temps exercit en un Cos compute per a consolidar el grau personal d'un nou Cos al qual s'accedeix amb posterioritat
        • Possibilitat de promoció interna del Subgrup C1 al Subgrup A1
        • Es formula consulta sobre la possibilitat de reconeixement de grau per l'acompliment de llocs del nivell corresponent durant tres anys amb interrupció
        • Es formula consulta sobre la possibilitat de consolidació de grau personal per part d'un funcionari docent
        • Aplicació carrera horitzontal al personal interí.
        • Go to 3. Condicions de treball.
        • Dret a l'assistència lletrada del personal empleat públic
        • Situación administrativa de quienes ostentan cargos electivos en organizaciones sindicales más representativas (LOLS)
        • Obligatorietat de colegiació de funcionaris públics
        • Go to 4. Incompatibilitats.
        • Possibilitat d'incompatibilitat de funcionari docent universitari en cas de ser contractat per una Universitat noruega.
        • Compatibilitat durant la situació de suspensió ferma.
        • Go to 7. Jornada i horaris.
        • Criteris aplicables a la flexibilitat horari per cura de fills
        • Descomptar dies de permís per assumptes particulars al no assistir al lloc de treball al·legant raons de força major
        • Forma de gaudi de la reducció de jornada per cura de fill
        • Possibilitat de realitzar jornada ordinària durant períodes de vacances o festius per part de funcionaris que de manera habitual realitzen jornada reduïda per interés particular
        • Possibilitat de concedir una reducció de jornada per cura de fill a un funcionari que ocupa un lloc de treball amb atenció al públic continuada (APC)
        • Possibilitat d'acollir-se a les mesures de conciliació el personal funcionari amb jornada d'especial dedicació.
        • Jornada d'estiu ampliada per fills de fins a 12 anys.
        • Aplicación de la bolsa de horas y deber inexcusable.
        • Go to 10. Provisió de llocs.
        • Sol·licitud de permuta i altres supòsits de mobilitat.
        • Possibilitat que un funcionari siga destituït en un lloc ocupat en comissió de serveis durant una baixa mèdica.
        • Possibilitat de nomenar de funcionari en lloc de treball obtingut per concurs quan aquest lloc segueix ocupat per haver diferit el cessament.
        • Efectes de la modificació en el sistema de provisió de llocs de treball.
        • Ajornament del cessament d'una funcionària en pròrroga en el seu lloc de treball per gaudi d'un permís per malaltia greu de familiar.
        • Possibilitat d'entendre inclòs dins de l'àmbit subjectiu de la mobilitat per motius de salut dels funcionaris a les persones que estiguen sotmeses a la tutela legal d'aquells.
        • Adjudicació de dos llocs del mateix o diferent Cos sense que coincidisca el període de temps de possessió.
        • Consecuencias de que un funcionario no se presente al concurso de méritos de la plaza que ocupa en adscripción provisional.
        • Go to 11. Reconeixement de serveis prestats.
        • Reconeixement de serveis previs prestats a temps parcial.
        • Reconeixement serveis previs – Administració Institucional.
        • Reconeixement serveis previs – Serveis prestats a l'estranger.
        • Reconeixement serveis previs – Personal laboral.
        • Reconeixement serveis previs – Tipus de vinculació.
      • 12. Règim laboral.
      • 15. Retribucions.
      • 16. Seguretat Social Funcionaris.
      • 17. Situacions administratives.
      • 14. Responsabilitat
        • Go to Històric de BODECO
        • INDICE BODECO REFÓS NUMEROS 23 A 28
      • 19. Vacances, permisos i llicències.
      • Go to Altres
      • Històric de BODECO
        • Go to 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
        • Possibilitat d'accés al Subgrup A2 amb la superació de 180 crèdits del títol oficial de Grau
        • Nomenament d'eventual amb edat superior a 70 anys
        • Titulacions oficials i els seus efectes per a l'ingrés en les Administracions Públiques, Organismes Públics i Ens de Dret Públic.
        • Possibilitat de compatibilitzar la realització d'un curs selectiu amb el permís per naixement.
        • Es planteja la possibilitat de prolongar en servei actiu a funcionaris interins.
        • Impossibilitat que un preparador d'oposicions puga formar part d'un òrgan de selecció.
        • Possibilitat de prendre possessió en situació d'incapacitat temporal, conseqüència o no d'embaràs, situació de risc durant l'embaràs o de baixa per maternitat.
        • Títol necessari per a l'accés a Cossos del Subgrup A1 en els quals s'exerceixen professions regulades.
        • Possibilitat de denegar la prolongació en el servei actiu.
        • Revisió de la discapacitat durant un procés selectiu.
        • Òrgan competent per a jubilar a un funcionari en situació de servei en altres Administracions Públiques.
        • Possibilitat de conducta a la jubilació per incapacitat o jubilació voluntària d'un funcionari públic quan es troba en situació de suspensió de funcions.
        • Possibilitat d'accedir a l'ocupació pública després d'haver sigut acomiadat mitjançant expedient disciplinari, sent professor amb contracte laboral.
        • Possibilitat d'anotar en el RCP el nomenament d'un funcionari interí quan ja s'és funcionari de carrera d'eixe mateix Cos.
        • Possible revocació de la concessió d'una pròrroga per a continuar en el servei actiu.
        • Possibilitat que el personal subjecte a un contracte laboral especial d'alta direcció forme part de l'òrgan de selecció de personal laboral fix.
        • Terminis per a la presa de possessió com a funcionari de carrera en l'Administració de l'Estat.
        • Terminis processos d'estabilització.
        • Go to 2. Carrera administrativa
        • Possibilitat de gaudi dels dies de presa de possessió en un lloc obtingut per concurs ocupat prèviament en adscripció provisional
        • Còmput del temps de permanència en la situació de serveis especials per al reconeixement de grau personal. Especial esment a l'ocupació de llocs de personal eventual
        • Possibilitat de finalitzar la prolongació en el servei actiu del funcionari al qual s'instruïx expedient disciplinari
        • Còmput del termini possessori a l'efecte de consolidació de grau personal
        • Possibilitat que el temps exercit en un Cos compute per a consolidar el grau personal d'un nou Cos al qual s'accedeix amb posterioritat
        • Possibilitat de promoció interna del Subgrup C1 al Subgrup A1
        • Possibilitat de reconeixement de grau per l'acompliment de llocs del nivell corresponent durant tres anys amb interrupció
        • Possibilitat de consolidació de grau personal per part d'un funcionari docent
        • Aplicació carrera horitzontal al personal interí
        • Go to 3. Drets i deures
        • Dret a l'assistència lletrada del personal empleat públic
        • Situació administrativa dels qui ostenten càrrecs electius en organitzacions sindicals més representatives (LOLS)
        • Obligatorietat de colegiació de funcionaris públics
        • Go to 4. Incompatibilitats
        • Possibilitat d'incompatibilitat de funcionari docent universitari en cas de ser contractat per una Universitat noruega
        • Compatibilitat durant la situació de suspensió ferma
        • Go to 5. Jornades i horaris
        • Criteris aplicables a la flexibilitat horari per cura de fills
        • Descomptar dies de permís per assumptes particulars al no assistir al lloc de treball al·legant raons de força major
        • Forma de gaudi de la reducció de jornada per cura de fill
        • Possibilitat de realitzar jornada ordinària durant períodes de vacances o festius per part de funcionaris que de manera habitual realitzen jornada reduïda per interés particular
        • Possibilitat de concedir una reducció de jornada per cura de fill a un funcionari que ocupa un lloc de treball amb atenció al públic continuada (APC)
        • Possibilitat d'acollir-se a les mesures de conciliació el personal funcionari amb jornada d'especial dedicació.
        • Jornada d'estiu ampliada per fills de fins a 12 anys.
        • Aplicació de la bossa d'hores i deure inexcusable.
        • Go to 6. Provisió de llocs
        • Sol·licitud de permuta i altres supòsits de mobilitat.
        • Possibilitat que un funcionari siga destituït en un lloc ocupat en comissió de serveis durant una baixa mèdica.
        • Possibilitat de nomenar de funcionari en lloc de treball obtingut per concurs quan aquest lloc segueix ocupat per haver diferit el cessament.
        • Efectes de la modificació en el sistema de provisió de llocs de treball
        • Ajornament del cessament d'una funcionària en pròrroga en el seu lloc de treball per gaudi d'un permís per malaltia greu de familiar.
        • Possibilitat d'entendre inclòs dins de l'àmbit subjectiu de la mobilitat per motius de salut dels funcionaris a les persones que estiguen sotmeses a la tutela legal d'aquells.
        • Adjudicació de dos llocs del mateix o diferent Cos sense que coincidisca el període de temps de possessió.
        • Conseqüències que un funcionari no es presente al concurs de mèrits de la plaça que ocupa en adscripció provisional.
        • Valoración que corresponde otorgar en concursos a títulos universitarios oficiales
        • Presa de possessió de lloc en comissió de serveis estant en incapacitat temporal
        • Tractament de la possibilitat de reingrés de militar a l'Administració civil
        • Possibilitat d'ocupació de llocs en l'Administració civil per personal militar
        • Lloc a assignar a funcionari d'una altra Administració en cas de cessament en lloc de lliure designació
        • Diferents qüestions sobre terminis possessoris
        • Comissió de serveis des de la situació d'excedència per cura de fills
        • Cessament i presa de possessió en lloc obtingut per concurs de funcionari en incapacitat temporal.
        • Go to 7. Reconeixement de serveis prestats
        • Reconeixement de serveis previs prestats a temps parcial
        • Reconeixement serveis previs – Administració Institucional
        • Reconeixement serveis previs – Serveis prestats a l'estranger
        • Reconeixement serveis previs – Personal laboral
        • Reconeixement serveis previs – Tipus de vinculació
        • Go to 8. Responsabilitat
        • Possibilitat d'arxivar expedient disciplinari a funcionari que està en parador ignorat
        • Aplicació del règim disciplinari al personal eventual
        • Prescripció de sanció greu
        • Conservació del grau personal després de la rehabilitació com a funcionari
        • Règim disciplinari aplicable al personal laboral anara de conveni
        • Go to 12. Vacances, permisos i llicències
        • Permís per cura de fill menor afectat per càncer o una altra malaltia greu: criteri que tots dos progenitors treballen
        • Permís per deure inexcusable
        • Qüestions relatives al permís per a la concurrència a exàmens i altres proves definitives d'aptitud
        • Qüestions relatives a la reducció de jornada per a cura de familiars per raó de malaltia
        • Abonament de vacances no gaudides al personal laboral temporal per estar en situació d'incapacitat temporal
        • Reducció de jornada per a cura de familiars en situació d'incapacitat temporal
        • Actuació a seguir quan un funcionari, que, després d'haver esgotat el període màxim d'incapacitat laboral, continua remetent baixes per malaltia
        • Possibilitat d'ampliar l'àmbit d'aplicació de l'article 59 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes a l'efecte de permetre que el permís per adopció interrompa les vacances
        • Permís d'adopció a funcionari que adopta al fill de la seua dona amb la qual va contraure matrimoni dos anys abans.
        • Gaudi del permís per naixement a temps parcial
        • Concessió del permís per al compliment d'un deure inexcusable per a l'exercici de determinades funcions d'Alcalde
        • Còmput de dies de vacances i assumptes particulars en cas d'haver gaudit una llicència per assumptes propis.
        • Deducció del temps de lactància sense sou del còmput del permís de lactància en jornades completes.
        • Criterio interpretativo actual del término “distinta localidad” a efectos del permiso del artículo 48 a) TRLEBEP.
        • Consideració dels dissabtes com a dies hàbils/inhàbils a l'efecte del gaudi del permís per defunció, accident o malaltia greu de familiar
        • Possibilitat de gaudir de forma continuada de dies de vacances, dies independents de vacances i dies per assumptes particulars
        • Go to 13. Uns altres
          • Go to 13. UNS ALTRES
          • Certificats en l'Administració General de l'Estat
          • Competències d'INAP/INAP i de Funció Pública en els processos selectius
          • Recopilatori de pàgines web i arxius de preguntes freqüents (FAQs) de Funció Pública.
    • Front page Relacions Laborals
      • Go to Diàleg Social
        • Go to Negociació Col·lectiva
          • Go to Negociació Col·lectiva de l'Administració General de l'Estat
          • Taula de Negociació de personal funcionari
            • Go to Taula de Negociació de funcionaris, estatutaris i laborals
            • Taules Delegades
          • Go to Negociació del personal laboral IV Conveni Únic
            • Go to Comissió Paritària
            • Actes de la Comissió Paritària
            • Acords de Civea en vigor
          • Comissió Negociadora
          • Go to Negociació V Conveni Únic Personal Laboral
            • Go to Comissió Negociadora
            • Actes
          • Informació General
        • Taula General de Negociació de les Administracions Públiques
        • Acords Administració-Sindicats en les Taules Generals de Negociació
        • Acords Administració-Sindicats per al personal laboral AGE del Conveni Únic
        • Altres Acords
      • Eleccions Sindicals
      • Seguiment Vagues de personal AGE
        • Go to Subvencions a organitzacions sindicals
        • Convocatòries Anteriors
      • Go to Igualtat
      • Plans per a la Igualtat de gènere
      • Conciliació i corresponsabilitat
      • Violència contra les dones
      • Enfront de l'assetjament laboral i sexual
    • Responsabilitat Social Corporativa
    • Prevenció
    • Front page Órganos de colaboración
      • Go to Relacions Internacionals en matèria d'ocupació pública
        • Go to Va unir Europea
        • Xarxa EUPAN
        • COMITÉ EUROPEU DE DIÀLEG SOCIAL PER A LES ADMINISTRACIONS CENTRALS
        • Consejo de la Unión Europea
        • Grupo de Trabajo Estatuto
      • Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE)
      • Mobilitat Internacional
      • Relacions bilaterals
    • Órganos de colaboración interadministrativa
    • Front page Registre Central de Personal
      • Go to Butlletí Estadístic del RCP
      • Boletines anteriores a 2006
      • Histórico de noticias
    • Evolució dels efectius de les Administracions Públiques
    • Evolució dels efectius de les Comunitats Autònomes per àrea d'activitat
    • Estudis d'envelliment de les plantilles en l'Administració General de l'Estat
    • Espai Siep
      • Go to Documentació del Registre Central de Personal
      • Impresos Personal Funcionari
        • Go to Impresos Personal Laboral
        • Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grup i categoria professionals
        • Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grups professionals, especialitats professionals i/o famílies professionals
      • Impresos d'inscripció
      • Impresos de Personal Funcionari Docent
        • Go to Impresos de Personal Laboral Docent
        • Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grup i categoria professionals
        • Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grups professionals, especialitats professionals i/o famílies professionals
    • Front page Espai ISPA
      • Go to ISPA 2025
      • Comunitats Autonomas
      • Comunitat Foral de Navarresa
      • Ajuntaments
      • Cargos electos de Corporaciones Locales
      • Diputacions, Consells i Cabildos Insulars
      • Go to ESTADÍSTIQUES ISPA
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2024
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2023
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2022
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2021
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2020
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2019
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2018
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2017
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2016
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2015
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2014
    • ISPA NAVARRA 2025
    • Front page Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
    • Novetats
    • Normativa Reguladora FHCN
    • Nomenaments de personal funcionari / Assignació del primer destine
      • Go to Concursos ordinarios provisión puestos reservados
        • Go to Concursos ordinarios anteriores
        • Concurs Ordinari 2023
        • Concurs Ordinari 2022
        • Concurs Ordinari 2021
        • Concurs Ordinari 2020
        • Concurs Ordinari 2019
        • Concurs Ordinari 2018
        • Concurs Ordinari 2017
      • Concurs Ordinari 2024
      • Go to Concursos unitaris provisió posats reservats
        • Go to Concursos unitarios anteriores
        • Concurs Unitari 2022
        • Concurso Unitario 2022 País Vasco
        • Concurs Unitari 2021
        • Concurs Unitari 2020
        • Concurs Unitari 2019
        • Concurs Unitari 2018
        • Concurso Unitario 2017
      • Concurso Unitario 2023
      • Go to Cambios de situaciones administrativas de los funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional
      • Serveis especials
      • Reingrés al servei actiu (només per a aquelles situacions administratives amb reserva de lloc de treball)
      • Servicio en otras Administraciones Públicas
        • Go to Excedències
        • EXCEDENCIAS POR CUIDADO DE FAMILIARES
        • EXCEDENCIA POR INTERÉS PARTICULAR
        • EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR PRESTACIÓN DE SERVICIOS EN EL SECTOR PÚBLICO
        • EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR PRESTACIÓN DE SERVICIOS EN OTRA SUBESCALA DE FHN
        • EXCEDÈNCIA VOLUNTÀRIA PER AGRUPACIÓ FAMILIAR
        • EXCEDENCIA POR VIOLENCIA DE GÉNERO
        • EXCEDENCIA POR RAZÓN DE VIOLENCIA TERRORISTA
    • Certificats funcionaris d'administració local
      • Go to Comissions de servei / Acumulacions
      • Comissions de serveis
      • Acumulació de funcions reservades
      • Go to Inscripción méritos generales
      • Inscripció del grau personal
      • Inscripció de titulacions
      • Inscripción de cursos de formación o perfeccionamiento
      • Inscripción de servicios previos
      • Mèrits referits a la conciliació de la vida personal, familiar i laboral
      • Go to Altres procediments
      • Permuta de llocs de treball reservat
      • Remissió de consultes sobre el règim jurídic
      • Recurso potestativo de reposición
      • Jubilacions i prolongacions del servei actiu
  1. Inicie
  2. Funció Pública
  3. Funció Pública
  4. Règim Jurídic
  5. Altres
  6. 7. Reconeixement de serveis prestats

Reconeixement serveis previs – Tipus de vinculació

Quant a l'àmbit subjectiu que establix l'art. 1.2 de la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració Pública, només podran ser objecte de reconeixement els serveis prestats en qualitat de funcionari o personal laboral.

Per a determinar si escau el reconeixement de serveis previs en els termes de la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració Pública (d'ara en avant, Llei 70/1978), el pas previ és determinar si hi ha una relació, ja siga administrativa o laboral, inclosa en l'article 1.2 de la Llei 70/1978, que establix:

“Es consideraran serveis efectius tots els indistintament prestats a les esferes de l'Administració pública assenyalades en el paràgraf anterior, tant en qualitat de funcionari d'ocupació (eventual o interí) com els prestats en règim de contractació administrativa o laboral, s'hagen formalitzat o no documentalment aquests contractes."

A manera il·lustrativa, s'analitzen alguns supòsits:

i. Contractat a temps parcial.

La Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració Pública preveu el reconeixement de serveis previs sense que siga rellevant la modalitat de jornada triada (a temps complet o a temps parcial), per no establir ni en la citada Llei, ni el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, aprovat per Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, cap distinció sobre aquest tema.

Així mateix, a l'efecte de triennis, cal tindre en compte que estos constituïxen retribucions bàsiques que no estan condicionades per cap norma més que a la prestació efectiva de serveis durant tres anys, no depenent el reconeixement dels mateixos de la modalitat de jornada triada pel funcionari, sense perjudici que l'abonament concret dels triennis generats i ja reconeguts puga veure's afectat per la modalitat de jornada en què preste els seus serveis el funcionari a cada moment, en la seua condició de retribucions bàsiques.

ii. Doctorat.

Quan es fa referència a les beques de doctorat, existeix una àmplia casuística sobre el tipus de relació que vincula al doctorand i la universitat en la qual està cursant els seus estudis.

Per tant, haurà d'analitzar-se per la unitat de personal cada cas en concret per a determinar si escau el reconeixement dels serveis previs.

iii. Serveis de col·laboració social en una entitat local.

Per a poder determinar si els serveis prestats com a Col·laborador social en una Entitat Local poden ser objecte de reconeixement de serveis previs a un funcionari, en primer lloc, ha d'examinar-se la naturalesa jurídica de la relació mantinguda amb l'Entitat Pública amb caràcter previ a l'adquisició de la condició de funcionari.

En este cas, s'ha d'acudir al Reial decret 1809/86, de 28 de juny, que modifica el Reial decret 1445/1982, de 25 de juny, sobre diverses mesures de foment de l'ocupació que regula, entre aquestes, els treballs de col·laboració social.

D'esta manera l'article 38 del Reial decret 1445/1982 indica que:

“Les Administracions Públiques podran utilitzar treballadors perceptors de les prestacions per desocupació sense pèrdua per a aquests de les quantitats que en tal concepte vingueren percebent, en treballs de col·laboració temporal que complisquen els següents requisits:

a) Que siguen d'utilitat social i redunden en benefici de la comunitat.

b) Que tinguen una duració màxima de 5 mesos.

c) Que se realice en el ámbito de la Oficina de Empleo en que el trabajador esté registrado.

d) Que coincidisca amb les aptituds físiques i professionals del treballador desocupat.”

D'altra banda, l'article 213 paràgraf 3r del Reial decret legislatiu 1/1994, de 20 de juny, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei General de la Seguretat Social establix que:

“Els treballs de col·laboració social que l'entitat gestora pot exigir als perceptors de prestacions per desocupació no implicaran l'existència de relació laboral entre l'aturat i l'entitat en què es presten aquests treballs, mantenint el treballador el dret a percebre la prestació o el subsidi per desocupació que li corresponga.”

A més, el Tribunal Suprem ve mantenint en la sentència de 24 d'abril de 2000 ( RJ 2000, 5147) respecte al precepte que acabem d'assenyalar, que: "en forma clara i taxativa exclou tota possibilitat d'existència de relació laboral entre l'Administració Pública destinatària dels treballs de col·laboració social i l'aturat que preste aquests treballs i la falta de tal caràcter laboral impedeix que el cessament siga qualificat d'acomiadament" (confirmant la doctrina establida per la Sentència del mateix Alt Tribunal de 15 de juliol de 1988, RJ 1988/6867).

Per tant, esta col·laboració social, seria una tècnica de protecció dels aturats, una mesura de política social de naturalesa extracontractual. D'esta manera este règim de treball no implica una relació laboral entre l'aturat i l'entitat en la qual es presten aquests treballs, continuant l'aturat cobrant la seua prestació a través del Servei Públic d'Ocupació Estatal.

A més, els treballadors seleccionats estan obligats a fer els treballs de col·laboració social. La renúncia no motivada dels mateixos determina l'extinció o pèrdua de part de la prestació o subsidi per desocupació que vingueren percebent.

En conclusió, a criteri d'este Centre Directiu els serveis prestats per un funcionari en virtut de la col·laboració social prevista en el RD/RD 1445/1982, de 25 de juny (modificat pel RD/RD 1809/1986, de 28 de juny) no poden ser tinguts en compte per al seu reconeixement com a serveis previs a l'empara del que es preveu en la Llei 70/1978, de 26 de desembre, ja que no impliquen l'existència d'una relació laboral amb l'Entitat Pública on es va prestar l'esmentada col·laboració social.

iv. Serveis prestats com a alt càrrec.

Del tenor literal de la Llei 70/1978 podem deduir que es reconeixeran els serveis previs a aquells empleats públics que hagen prestat serveis en les entitats a què fa referència l'àmbit d'aplicació d'aquest text legal sota la condició de funcionari o contractació administrativa o laboral. S'establixen així numerus clausus els tipus de vincles que donaran lloc al reconeixement de serveis, sense cap referència a la situació d'alt càrrec.

D'un altre costat, s'ha de ressenyar tant l'Acord de la Comissió Superior de Personal de 27 d'Octubre de 1989, que establix els criteris d'interpretació i aplicació de la Llei 70/1978, de 26 de Desembre; així com la Sentència de data 26 de Gener de 1995 del Tribunal Suprem, Sala 3a per la qual ve a unificar la doctrina, fins llavors contradictòria, que es pronuncien en el mateix sentit. Aquesta Sentència disposa:

“És clar que l'art. 1º1 i 2, de la Llei 70/1978, va voler reconéixer als funcionaris públics de carrera de totes les Administracions Públiques, els serveis prestats en altres diferents Administracions i qualsevol que fóra el règim jurídic en què tals serveis s'hagueres prestat, funcionari d'ocupació, contractat administratiu o laboral, però sempre el vincle funcionarial o la relació jurídic-laboral s'efectuara al servei d'una esfera de l'Administració Pública, és a dir, d'Ens personificats de caràcter públic als quals pogueren vincular-se tant funcionaris sota règim estatutari, com a baix règim de contracte administratiu o laboral”.

És a dir, tant la Llei 7/1978, de 26 de desembre, com la reiterada jurisprudència, per a poder reconéixer els serveis previs, exigeixen que existisca una relació de serveis dins de l'esfera de l'Administració Pública, ja siga com a funcionari o com a personal laboral, sense que puguen reconéixer-se els serveis previs més que en estos supòsits taxats.

En este sentit, els serveis prestats com a Alt Càrrec no són susceptibles de reconeixement conforme a la Llei 70/1978, de 26 de desembre, ja que no existeix una relació de serveis ni com a personal funcionari ni com a personal laboral.

Diferent seria si l'interessat ostentara la condició de funcionari de carrera prèviament i es trobara en la situació administrativa de serveis especials, i en aquest cas sí que seria possible reconéixer aquests serveis conforme a l'article 87.2 del TREBEP.

v. Serveis prestats com a Alcalde.

En este cas, cal analitzar si el càrrec d'Alcalde pot considerar-se inclòs dins dels serveis susceptibles de ser reconeguts a la llum del que es preveu en la Llei 70/1978, de 26 de desembre.

Com s'ha indicat, perquè el reconeixement de serveis puga tindre lloc la Llei 70/1978, de 26 de desembre, exigeix que s'hagen prestat sota la condició de funcionari, interí, personal eventual o sota contracte administratiu o laboral.

El d'Alcalde és un càrrec públic electe al qual, com disposa l'article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de Bases de Règim Local, li correspon “dirigir el govern i l'administració municipals”. Càrrec que, si bé puga comportar l'alta de l'interessat en el corresponent Règim de la Seguretat Social, això no suposa en cap cas que es modifique la naturalesa d'aquest càrrec i, per tant, en cap cas comporta l'establiment d'una relació com a personal propi de l'Entitat Local que dirigeix; per tant, l'acompliment del càrrec d'Alcalde no compliria amb el requisit ineludible perquè el reconeixement de serveis puga tindre lloc a l'empara de la Llei 70/1978, que és el d'haver prestat serveis com a personal propi de la corresponent Administració.

vaig veure. Serveis prestats en règim contractació administrativa.

Es consulta sobre el possible reconeixement de determinats períodes de serveis previs, a l'efecte de la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració Pública, prestats en règim de contractació administrativa, conforme a la legislació de contractes del sector públic.

Partint del que es disposa en la Llei 70/1978, de 26 de desembre, cal recordar que, d'acord amb la Disposició addicional quarta de la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la Funció Pública, s'establix el següent:

“1. A partir de la data d'entrada en vigor de la present Llei no podran celebrar-se per les Administracions Públiques contractes de col·laboració temporal en règim de dret administratiu.

2. Els contractes a celebrar excepcionalment per les Administracions Públiques amb personal per a la realització de treballs específics i concrets no habituals se sotmetran a la legislació de contractes de l'Estat, sense perjudici, si escau, de l'aplicació de la normativa civil o mercantil.”

Així, procedeix indicar que els contractes per a la realització de treballs concrets i específics no habituals, que es regulaven en el Reial decret 1465/1985, de 17 de juliol, es van eliminar després de la reforma de la Llei 13/1995, de 18 de maig, de contractes de les Administracions Públiques, modificada per la Llei 53/1999, de 28 de desembre, en la qual es va suprimir la possibilitat de celebració de "contractes per a la realització de treballs específics i concrets no habituals", i aquesta supressió es va mantindre en el Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, aprovat per Reial decret legislatiu 2/2000, de 16 de juny.

En l'actualitat, la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic regula els contractes de serveis, refonent les anteriors figures de consultoria, assistència tècnica i serveis, d'acord amb la seua característica principal que el seu objecte es concreta en el resultat d'una activitat i són de caràcter temporal, per la qual cosa els serveis objecte de contractació no poden ser coincidents amb les necessitats de caràcter normal i permanent pròpies de les administracions contractants, les quals se satisfan a través de l'activitat desenvolupada pels funcionaris o pels contractats en règim laboral.

No obstant això, convé recordar l'excepció que, a l'efecte de còmput de serveis prestats en règim de contractació administrativa, establix l'apartat dos de l'article primer del Reial decret 1461/1982, de 25 de juny, pel qual es dicten normes d'aplicació de la Llei 70/1978, segons la qual:

“(…) Tampoc seran computables els serveis prestats en règim de contractació administrativa o laboral quan, en trencar-se el vincle jurídic amb l'Administració i rebre la indemnització corresponent, va renunciar l'interessat a qualsevol altre dret que poguera derivar-se de tals serveis.”

Per part seua, l'article 2 de la Llei 70/1978, en referència a la meritació dels triennis resultants dels serveis reconeguts establix que “s'efectuarà aplicant als mateixos el valor que corresponga als del Cos, Escala, plantilla o plaça amb funcions anàlogues a les exercides durant el temps de serveis prestats que es reconeguen conforme al que es disposa en l'article anterior.”

En virtut de l'exposat, s'ha vingut entenent que només serien recognoscibles, als efectes previstos en la citada Llei 70/1978, els serveis prestats sota contracte administratiu de col·laboració temporal, per ser aquests contractes els únics que tenen per objecte l'acompliment de funcions anàlogues a les de Cossos, Escales, plantilla o plaça de funcionaris de carrera, sempre que foren anteriors a l'entrada en vigor de la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la Funció Pública, a partir de la qual, es prohibeix expressament esta figura contractual a l'entorn de l'Administració Pública, segons preveu la seua Disposició addicional quarta en el punt primer.

De l'anterior es desprén que els contractes celebrats per a la realització de treballs específics i concrets no habituals no poden assimilar-se als de col·laboració temporal i, per tant, es considera que no serien susceptibles de reconeixement a l'efecte del que es disposa en la citada Llei 70/1978.

Tot l'anterior s'indica sense perjudici de recordar que, d'acord amb el règim de competències d'este centre directiu, les respostes a consultes que emet esta direcció general posseïxen caràcter merament informatiu i, en conseqüència, no tenen caràcter de criteri vinculant, ni originen drets ni expectatives de dret, ni impliquen cap vinculació amb el tipus de procediments a què es referisquen. A més, en mancar de caràcter preceptiu o vinculant, els òrgans destinataris d'aquestes respostes podran, si escau, adoptar finalment una decisió que no es corresponga amb el parer contingut en aquestes.

Les respostes a consultes contingudes en este butlletí atenen de les qüestions plantejades a la llum de la normativa vigent en el moment de la seua emissió, de manera que aquestes respostes poden veure's afectades per modificacions legislatives posteriors o resolucions judicials.

  • Guia de navegació
  • Mapa
  • Contacte
  • Nota Legal
  • Accessibilitat
  • Sistema intern d'informació
  • Política de cookies

© Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública

Política de cookies

Este lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies