La Resolució permet l'acumulació dels dies per assumptes particulars als dies de vacances que es poden gaudir de manera independent, però no pot donar lloc a altres combinacions que poden resultar fraudulentes com seria ajuntar, a continuació, els dies de vacances ordinaris.
Possibilitat de gaudir de forma continuada de dies de vacances, dies independents de vacances i dies per assumptes particulars.
La qüestió plantejada versa sobre la possibilitat de gaudir de forma continuada de dies de vacances, dies independents de vacances i dies per assumptes particulars.
Referent a això, hem d'acudir al que es disposa en la Resolució de 28 de febrer de 2019, de la Secretaria d'Estat de Funció Pública, per la qual es dicten instruccions sobre jornada i horaris de treball del personal al servei de l'Administració General de l'Estat i els seus organismes públics que disposa, en el seu apartat nové relatiu a ‘vacances i permisos’:
“9.3 Les vacances es gaudiran, prèvia autorització i sempre que resulte compatible amb les necessitats del servei, dins de l'any natural i fins al 31 de gener de l'any següent, en períodes mínims de cinc dies hàbils consecutius.
Sense perjudici de l'anterior, i sempre que les necessitats del servei el permeten, dels dies de vacances previstos en l'apartat 9.1 d'esta Resolució, es podrà sol·licitar el gaudi independent de fins a cinc dies hàbils per any natural. (…) 9.7 Al llarg de cada any els empleats o empleades públics tindran dret a gaudir de sis dies de permís per assumptes particulars, sense perjudici de la concessió dels restants permisos i llicències establits en la normativa vigent.
Així mateix, els empleats o empleades públics tindran dret a gaudir de dos dies addicionals de permís per assumptes particulars des de l'endemà del del compliment del sisé trienni, incrementant-se, com a màxim, en un dia addicional per cada trienni complit a partir del huité.
Els dies de permís per assumptes particulars no podran acumular-se als períodes de vacances anuals. El personal podrà distribuir aquests dies a la seua conveniència, prèvia autorització dels seus superiors i respectant sempre les necessitats del servei. Quan per estes raons no siga possible gaudir de l'esmentat permís abans de finalitzar el mes de desembre, podrà concedir-se fins al 31 de gener següent.
Sense perjudici de l'anterior, i sempre que les necessitats del servei el permeten, els dies de permís per assumptes particulars així com, en el seu cas, els dies de permís previstos en l'apartat següent, podran acumular-se als dies de vacances que es gaudisquen de manera independent.”
Per tant, el fet que la Resolució permeta l'acumulació dels dies per assumptes particulars als dies de vacances que es poden gaudir de manera independent, no pot donar lloc a altres combinacions que poden resultar fraudulentes com seria ajuntar, a continuació, els dies de vacances ordinaris, ja que este supòsit aniria en contra de la prohibició d'acumulació dels dies d'assumptes particulars amb els períodes de vacances anuals, perquè es gaudeixen sense solució de continuïtat.
Diferent seria el supòsit en què mediara un dia hàbil, és a dir, un dia en què es presta serveis, entre els dies d'assumptes particulars i el període vacacional, o entre els dies de vacances de gaudi independent (a gaudir a continuació dels dies d'assumptes particulars) i els dies de vacances ordinaris, i en aquest cas sí que podrien gaudir-se.
En conclusió, i com a regla general els dies de permís per assumptes particulars no podran acumular-se als períodes de vacances anuals, excepte els dies de vacances que es gaudisquen de manera independent.
Tot l'anterior s'indica sense perjudici de recordar que, d'acord amb el règim de competències d'este centre directiu, les respostes a consultes que emet esta direcció general posseïxen caràcter merament informatiu i, en conseqüència, no tenen caràcter de criteri vinculant, ni originen drets ni expectatives de dret, ni impliquen cap vinculació amb el tipus de procediments a què es referisquen. A més, en mancar de caràcter preceptiu o vinculant, els òrgans destinataris d'aquestes respostes podran, si escau, adoptar finalment una decisió que no es corresponga amb el parer contingut en aquestes.
Les respostes a consultes contingudes en este butlletí atenen de les qüestions plantejades a la llum de la normativa vigent en el moment de la seua emissió, de manera que aquestes respostes poden veure's afectades per modificacions legislatives posteriors o resolucions judicials.