Mobilitat de les funcionàries víctimes de violència de gènere
Normativa aplicable
- Article 82 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic.
- Resolución de 25 de noviembre de 2015, de la Secretaría de Estado de Administraciones Públicas, por la que se establece el procedimiento de movilidad de las empleadas públicas víctimas de violencia de género
- Resolució de 16 de novembre de 2018, de la Secretaria d'Estat de Funció Pública, per la qual es publica l'Acord de la Conferència Sectorial d'Administració Pública, per la qual s'aprova l'Acord per a afavorir la mobilitat interadministrativa de les empleades públiques víctimes de violència de gènere
Tramitació del procediment i òrgans competents
La funcionària víctima de violència de gènere presentarà una sol·licitud dirigida directament al titular de la Unitat competent en matèria de recursos humans del Ministeri, Organisme, Agència o Entitat en el qual es trobe destinada.
Per a això es podrà utilitzar el model de l'Annex I que s'acompanya a la Resolució de 25 de novembre de 2015.
La sol·licitud, juntament amb la documentació justificativa, podrà presentar-se tant en persona en la Unitat destinatària d'aquesta, com a través de qualsevol registre públic.
Rebuda la documentació per la Unitat de recursos humans del Ministeri, Organisme, Agència o Entitat de destinació de la interessada, s'iniciarà la cerca de vacant adequada i es resoldrà la mobilitat pel procediment de provisió de llocs que es considere més adequat.
Excepcionalment, quan el trasllat haja de produir-se cap a un Ministeri, Organisme, Agència o Entitat diferent a aquell en el qual té la seua destinació la interessada, la Unitat de recursos humans corresponent traslladarà l'expedient a la Direcció General de Funció Pública, la qual tramitarà en estos casos el procediment.
Amb caràcter general, seran competents per a resoldre este procediment els Sotssecretaris dels diferents Ministeris i la Secretaria d'Estat de Funció Pública quan es produïsca canvi de Departament.
Mobilitat interadministrativa
La funcionària haurà de dirigir la seua sol·licitud a l'òrgan competent de l'Administració Pública en què es troba destinada, aportant la documentació justificativa de la seua condició.
Quan l'Administració Pública d'origen de la interessada no compte amb Unitats o Dependències situades en l'àmbit geogràfic per ella sol·licitat, aquesta Administració es dirigirà a l'Administració o Administracions Públiques amb competències en eixe àmbit i que puguen disposar d'una estructura de llocs de treball en ell, instant la tramitació de l'expedient de mobilitat.
Protecció de la intimitat i de les dades personals
Durant la tramitació d'este procediment es protegirà la intimitat i dignitat de les funcionàries, especialment, de les seues dades personals, els dels seus familiars i els de qualsevol persona que estiga sota la seua tutela, guarda o custòdia.
Les anotacions en el Registre Central de Personal es realitzaran de manera que no transcendisca l'existència d'una forma especial de mobilitat o qualsevol altra dada del qual puga deduir-se la seua situació.
El Registre Central de Personal incorporarà mesures per a restringir els accessos a la informació d'estes funcionàries en les consultes al seu sistema d'informació i en les cerques en el Directori de l'Administració General de l'Estat realitzades en el Portal Funciona.
Termini de Resolució
Este procediment té preferència en la seua tramitació.
La Resolució de 25 de novembre de 2015 establix un termini màxim de 15 dies si la mobilitat s'efectua en l'àmbit d'un mateix Ministeri i els seus Organismes depenents o de 45 dies si té caràcter interdepartamental.
Preguntes freqüents