Mobilitat de les funcionàries víctimes de violència de gènere
Normativa aplicable
- Article 82 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic.
- Resolució de 25 de novembre de 2015, de la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques, per la qual s'estableix el procediment de mobilitat de les empleades públiques víctimes de violència de gènere
- Resolució de 16 de novembre de 2018, de la Secretaria d'Estat de Funció Pública, per la qual es publica l'Acord de la Conferència Sectorial d'Administració Pública, per la qual s'aprova l'Acord per a afavorir la mobilitat interadministrativa de les empleades públiques víctimes de violència de gènere
Tramitació del procediment i òrgans competents
La funcionària víctima de violència de gènere presentarà una sol·licitud dirigida directament al titular de la Unitat competent en matèria de recursos humans del Ministeri, Organisme, Agència o Entitat en el qual es trobi destinada.
Per a això es podrà utilitzar el model de l'Annex I que s'acompanya a la Resolució de 25 de novembre de 2015.
La sol·licitud, juntament amb la documentació justificativa, podrà presentar-se tant en persona en la Unitat destinatària d'aquesta, com a través de qualsevol registre públic.
Rebuda la documentació per la Unitat de recursos humans del Ministeri, Organisme, Agència o Entitat de destinació de la interessada, s'iniciarà la cerca de vacant adequada i es resoldrà la mobilitat pel procediment de provisió de llocs que es consideri més adequat.
Excepcionalment, quan el trasllat hagi de produir-se cap a un Ministeri, Organisme, Agència o Entitat diferent a aquell en el qual té la seva destinació la interessada, la Unitat de recursos humans corresponent traslladarà l'expedient a la Direcció General de Funció Pública, la qual tramitarà en aquests casos el procediment.
Amb caràcter general, seran competents per a resoldre aquest procediment els Sotssecretaris dels diferents Ministeris i la Secretaria d'Estat de Funció Pública quan es produeixi canvi de Departament.
Mobilitat interadministrativa
La funcionària haurà de dirigir la seva sol·licitud a l'òrgan competent de l'Administració Pública en què es troba destinada, aportant la documentació justificativa de la seva condició.
Quan l'Administració Pública d'origen de la interessada no compti amb Unitats o Dependències situades en l'àmbit geogràfic per ella sol·licitat, aquesta Administració es dirigirà a l'Administració o Administracions Públiques amb competències en aquest àmbit i que puguin disposar d'una estructura de llocs de treball en ell, instant la tramitació de l'expedient de mobilitat.
Protecció de la intimitat i de les dades personals
Durant la tramitació d'aquest procediment es protegirà la intimitat i dignitat de les funcionàries, especialment, de les seves dades personals, els dels seus familiars i els de qualsevol persona que estigui sota la seva tutela, guarda o custòdia.
Les anotacions en el Registre Central de Personal es realitzaran de manera que no transcendeixi l'existència d'una forma especial de mobilitat o qualsevol altra dada del qual pugui deduir-se la seva situació.
El Registre Central de Personal incorporarà mesures per a restringir els accessos a la informació d'aquestes funcionàries en les consultes al seu sistema d'informació i en les cerques en el Directori de l'Administració General de l'Estat realitzades en el Portal Funciona.
Termini de Resolució
Aquest procediment té preferència en la seva tramitació.
La Resolució de 25 de novembre de 2015 estableix un termini màxim de 15 dies si la mobilitat s'efectua en l'àmbit d'un mateix Ministeri i els seus Organismes depenents o de 45 dies si té caràcter interdepartamental.
Preguntes freqüents