El grau personal és un element de la carrera administrativa del funcionari en un Cos o Escala i, excepte en els casos previstos en la llei (promoció interna i integració), no procedeix computar els serveis prestats per l'interessat com a funcionari d'un Cos a l'efecte de consolidar el grau personal inicial corresponent a un altre Cos al qual s'ha accedit amb posterioritat.
Possibilitat que el temps exercit en un Cos computi per a consolidar el grau personal d'un nou Cos al qual s'accedeix amb posterioritat
La consulta versa sobre la possibilitat que el temps exercit en un Cos computi per a consolidar el grau personal d'un nou Cos al qual s'ha accedit amb posterioritat. En concret es planteja si és possible tenir en compte, per a consolidar el grau inicial d'un funcionari del Subgrup A1 d'un Cos de l'Administració General de l'Estat, els serveis que té reconeguts com a funcionari d'una comunitat autònoma, també del Subgrup A1.
El grau personal es consolida en funció de la pertinença a un determinat Cos o Escala, per ser la manifestació del desenvolupament de la carrera professional en aquella, per la qual cosa resulta evident que el dret a conservar el grau consolidat en un altre Cos o Escala, o a utilitzar el temps de serveis prestats en ells per a adquirir un grau en el Cos o Escala al qual s'accedeix, constitueixen excepcions a la norma general que han d'aplicar-se en els termes estrictes fixats per la llei.
D'aquesta regla general, solament queda exclòs el sistema establert per al supòsit de promoció interna i integració a un altre Cos o Escala, ja que l'article 22.1 de la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de Mesures per a la Reforma de la Funció Pública, preveu la conservació del grau personal consolidat per part dels funcionaris que accedeixin a un Cos o Escala per promoció interna, o bé pels funcionaris que accedeixin per integració a altres Cossos o Escales, d'acord amb el que es preveu en la mateixa llei. Es tracta de dos supòsits taxats i suposen una excepció a la regla general, que és la vinculació del grau personal al Cos o Escala en què es consolida aquell.
En conseqüència, el grau personal és un element de la carrera administrativa del funcionari en un Cos o Escala i, excepte en els casos previstos en la llei (promoció interna i integració), no es podrà traslladar el grau personal d'un Cos a un altre. No cal entendre, per tant, que el grau personal vagi lligat indissolublement a la condició de funcionari públic amb independència del Cos de pertinença.
Per tot l'exposat es conclou que no procedeix computar els serveis prestats per l'interessat com a funcionari d'un Cos d'una Comunitat Autònoma a l'efecte de consolidar el grau personal inicial corresponent a un Cos de l'Administració General de l'Estat al qual ha accedit amb posterioritat.
Tot l'anterior s'indica sense perjudici de recordar que, d'acord amb el règim de competències d'aquest centre directiu, les respostes a consultes que emet aquesta direcció general posseeixen caràcter merament informatiu i, en conseqüència, no tenen caràcter de criteri vinculant, ni originen drets ni expectatives de dret, ni impliquen cap vinculació amb el tipus de procediments a què es refereixin. A més, en mancar de caràcter preceptiu o vinculant, els òrgans destinataris d'aquestes respostes podran, si escau, adoptar finalment una decisió que no es correspongui amb el parer contingut en aquestes.
Les respostes a consultes contingudes en aquest butlletí atenen de les qüestions plantejades a la llum de la normativa vigent en el moment de la seva emissió, de manera que aquestes respostes poden veure's afectades per modificacions legislatives posteriors o resolucions judicials.