Mèrits referits a la conciliació de la vida personal, familiar i laboral
En els concursos convocats a partir de l'entrada en vigor de l'Ordre TFP/153/2021, de 16 de febrer, per la qual es regula la valoració dels mèrits generals del personal funcionari d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional es valoraran els mèrits generals referits a la conciliació de la vida personal, familiar i laboral, fins a un màxim d'1 punt els següents:
Els fets causants d'aquests mèrits hauran de reunir-se i al·legar-se en cada convocatòria. Més concretament:
Per al concurs ordinari, a la data en què es dicti la Resolució per la qual es publica un extracte de les convocatòries en el «Boletín Oficial del Estado»,
Per al concurs unitari, a la data en què es dicti la Resolució de convocatòria corresponent,
En tots dos casos, hauran de mantenir-se fins a la data d'incorporació al lloc que li sigui adjudicat, si escau, en el concurs.
La destinació prèvia del cònjuge que tingui la condició d'empleat públic de caràcter fix de qualsevol Administració
La destinació prèvia del cònjuge que tingui la condició d'empleat públic de caràcter fix de qualsevol Administració, obtingut mitjançant convocatòria pública, en el municipi on radiqui el lloc sol·licitat o en municipi limítrof amb el sol·licitat, i sempre que s'accedeixi des de municipi diferent es valorarà amb 0,3 punts.
Per a acreditar aquest mèrit, haurà d'aportar juntament amb la seva sol·licitud de participació al concurs:
- Certificació acreditativa de la destinació del cònjuge i de la seva forma de provisió, expedida per la Unitat Administrativa competent on el cònjuge es trobi destinat.
Tret que es manifesti l'oposició expressa a la seva consulta, es consultarà d'ofici el certificat de matrimoni que acrediti el vincle de parentiu. Únicament en el cas que existeixi oposició a la seva consulta per mitjans telemàtics haurà d'aportar:
Certificat de matrimoni
La cura de fill/s
La cura de fill/a se valorarà amb 0,4 tant quan el/la fill/al sigui tant per naturalesa com per adopció o acolliment permanent o preadoptiu sempre que:
- El/la fill/a sigui menor de dotze anys
- El municipi de residència del menor sigui el mateix en el qual radiqui el lloc sol·licitat o en municipi limítrof amb el sol·licitat, i sempre que s'accedeixi des de municipi diferent.
Per a acreditar aquest mèrit, i tret que es manifesti oposició expressa, es consultaran d'ofici:
- El Certificat de naixement del menor
- Les dades de residència
Únicament si es mostra l'oposició expressa, o bé el vincle amb el menor prové d'adopció o acolliment pre adoptiu, haurà d'acompanyar a la seva sol·licitud copia del certificat de naixement o còpia del Llibre de Família o document oficial acreditatiu dels membres que componen la unitat familiar, o si escau, resolució administrativa o judicial de l'adopció, acolliment permanent o preadoptiu.
En relació a les dades de residència dels menors, i en compliment del que estableix la Resolució de 29 d'abril de 2020, de la Sotssecretaria, per la qual es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l'Institut Nacional d'Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la qual es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del Padró municipal, apartat 8, si el/la sol·licitant és el progenitor que no ostenta la guarda i custòdia haurà d'aportar la documentació acreditativa de la residència.
També s'haurà d'aportar en tots els casos:
- Declaració del progenitor sol·licitant, degudament signada, justificant fefaentment les raons que avalen que el canvi de lloc permet la millor atenció del menor i que únicament tindrà validesa quan vingui motivat en termes d'ubicació o horari oficial del lloc que es convoca, acompanyada, si escau, de la corresponent documentació acreditativa. Aquesta declaració podrà no tenir-se en compte si el Tribunal de Valoració disposa de documentació oficial que invalidi, de manera negativa, la justificació continguda en aquesta declaració.
La cura de familiar
La cura de familiar es valorarà amb 0,3 punts. Resultarà d'aplicació per a familiars fins al segon grau de consanguinitat o afinitat que:
- tinguin la condició de discapacitat i no pugui valer-se per si mateix,
- El municipi de residència del familiar sigui el mateix en el qual radiqui el lloc sol·licitat o en municipi limítrof amb el sol·licitat, i sempre que s'accedeixi des de municipi diferent.
Per a acreditar aquest mèrit, haurà d'aportar juntament amb la seva sol·licitud de participació al concurs:
- Consentiment fefaent del familiar que autoritzi del tractament i consulta, en el seu cas, de les dades relatives al mèrit acreditat. Si estigués incapacitat, s'aportarà còpia de la resolució judicial i el consentiment haurà de prestar-lo la persona que ostenti la seva tutela/curatela. Pot descarregar-se un model de consentiment en el següent enllaç
- Per a acreditar el parentiu: Còpia de llibre de família o document oficial acreditatiu dels membres que componen la unitat familiar i/o altres documents públics que acreditin la relació fins al segon grau, inclusivament, de consanguinitat o afinitat.
- Per a acreditar la situació de dependència, per edat, accident, malaltia o discapacitat: Certificat mèdic oficial o document dels òrgans de l'Administració Pública competent en la matèria, acreditatiu de tals extrems.
- Per a acreditar el no acompliment d'activitat retribuïda: Certificat de no trobar-se en alta en cap dels règims de la Seguretat Social i declaració de la persona depenent que no exerceix activitat retribuïda alguna.
- Per a acreditar l'accés des de Municipi diferent: Si s'accedeix des de municipi diferent, s'haurà de prestar consentiment fefaent del familiar depenent per a realitzar la consulta al Sistema de Verificació de Dades de Residència perquè les dades d'empadronament siguin recaptats d'ofici. Si no es prestés tal consentiment, o es produïssin altres supòsits que es detallen en la normativa reguladora, el sol·licitant haurà d'aportar el certificat d'empadronament del familiar depenent, d'acord amb el Real Decreto523/2006, de28 d'abril, i l'Ordre PRE/4008/2006, de27 de desembre, normes que suprimeixen l'exigència d'aportar el certificat d'empadronament com a document probatori del domicili i residència.
- Per a acreditar la millor atenció familiar: Declaració del sol·licitant, degudament signada, justificant les raons que avalen que el canvi de lloc permet la millor atenció del familiar. Aquesta declaració prevista podrà no tenir-se en compte si el Tribunal de Valoració disposa de documentació oficial que invalidi, de manera negativa, la justificació continguda en aquesta declaració.