Trasllat de lloc per raons de discapacitat sobrevinguda o d'agreujament del grau de discapacitat, motius de salut i possibilitats de rehabilitació
Normativa aplicable
- Article 20.1.h) de la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de Mesures per a la Reforma de la Funció Pública.
- Resolució de 29 de març de 2019, de la Secretaria d'Estat de Funció Pública, per la qual es dicten les regles aplicables per a la concessió de trasllats als funcionaris i funcionàries de carrera de l'Administració General de l'Estat per raons de discapacitat sobrevinguda o d'agreujament del grau de discapacitat, així com per motius de salut i possibilitats de rehabilitació dels funcionaris i funcionàries de carrera, els seus cònjuges o els fills i filles al seu càrrec.
Tramitació del procediment i òrgans competents
La persona interessada haurà de dirigir sol·licitud per escrit a la Unitat que ostenti les competències en matèria de personal del Ministeri, Delegació del Govern o Organisme en el qual es trobi destinada.
Per a això es podrà utilitzar el model de l'Annex que s'acompanya a la Resolució de 29 de març de 2019.
Aquesta sol·licitud haurà d'anar acompanyada de la documentació justificativa de la necessitat de trasllat descrita en la Resolució de 29 de març de 2019.
Una vegada comprovada la concurrència de les circumstàncies previstes per a aquesta mena de mobilitat, l'òrgan competent donarà inici a la tramitació del procediment.
En el cas excepcional que el Ministeri o Organisme d'origen no comptés amb dependències en un àmbit geogràfic adequat a les condicions geofísiques i mediambientals de la persona sol·licitant posarà aquest fet en coneixement de la Direcció General de la Funció Pública, la qual tramitarà en aquests supòsits el procediment.
La resolució del procediment serà dictada per l'Òrgan competent en matèria de personal del Departament o Organisme en què es troba destinada la persona sol·licitant.
En el cas que el trasllat s'efectués a un lloc depenent d'un Departament Ministerial diferent a aquell en què es troba destinada la persona sol·licitant, la resolució serà dictada per la Direcció General de la Funció Pública, per delegació de la Secretaria d'Estat de Funció Pública.
Termini de Resolució
El termini màxim per a dictar resolució serà de 3 mesos, tret que per a portar a efecte la mobilitat sigui necessària la creació, modificació o desconcentració d'un lloc, i en aquest cas el termini de resolució podrà aconseguir els 6 mesos.
Preguntes freqüents